וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול, להתפלל, לאהוב: סאטון יונייטד רוצה להמשיך להדהים

19.2.2017 / 13:30

השוער הוא דמות קאלט ששוקלת 127 קילו, המאמן בכלל לא מקבל שכר, ושיא ההעברות עומד על 0 ליש"ט. מסע הגביע המרגש וההזוי של סאטון יונייטד מהמקום ה-17 בליגה החמישית באנגליה מגיע לנקודת שיא עם מפגש מול ארסנל. אלכסיס, אל תבנה על מים חמים במקלחות

האזור מחוץ לאצטדיון של סאטון יונייטד, בורו ספורטס גראונד. רויטרס
"ברוכים הבאים למועדון הכדורגל סאטון יונייטד"/רויטרס

מחר (שני, 21:55, ישיר בספורט 1), לפני משחק שמינית גמר הגביע האנגלי מול ארסנל, יעניק מנג'ר סאטון יונייטד פול דוזוול בקבוק יין אדום לעמיתו ארסן ונגר. זה יהיה בקבוק בעלות של לא פחות מ-300 ליש"ט. אם זה היה תלוי בדוזוול, הוא לא היה מעניק למנג'ר התותחנים שום מחווה, בטח לא כזו בעלות של 300 ליש"ט.

"יש היגיון מאחורי השיגעון של הענקת מתנה ב-300 ליש"ט. אחי, שהוא הרבה יותר עשיר ממני, קנה לו בקבוק יין נחמד". סאטון, שמדורגת במקום ה-17 בליגה החמישית באנגליה, ביקשה מארסנל שתתרום לה את החלק שלה מזכויות השידור וממכירת כרטיסים, סכום שמוערך בכ-287 אלף ליש"ט. התותחנים הסכימו לכך, אבל העניין עדיין דורש אישור מההתאחדות. "אם ארסנל יכולה לתרום לנו כסף לחדרי הלבשה ולטובת הילדים פה, זה ישנה את המועדון הזה", אמר רוזוול, "הכסף הזה יעזור לנו לתקן את הגג ולקנות בוילר חדש. נוכל לשפץ את המועדון ולדאוג למחלקת הנוער".

קרייג איסטמונד שחקן ארסנל (ימין) מול קרלוס טבס שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
איסטמונד מול טבס בימיו בארסנל/GettyImages

כדי להגיע עד הלום, להיות אחת מסינדרלות הגביע ולקבל את הזכות לארח את ארסנל העשירה, עברה סאטון הקטנטנה את דארטפורד, צ'לטנהאם, AFC ווימבלדון (אחרי גומלין) ולידס מהצ'מפיונשיפ. איך השקיעו שם בסקאוטינג? המנג'ר רוזוול צפה בטלוויזיה בארסנל מובסת 5:1 על ידי באיירן מינכן באליאנץ ארנה במהלך השבוע. בכך זה פחות או יותר הסתכם. "האם אני מרגיש סימפטיה כלפי ונגר? לא. הוא כבר 20 שנה בתפקיד. אנשים כמו פרגוסון, מוריניו, פפ גווארדיולה ו-ונגר, אני ממש לא מרחם על מישהו מהם. הם בעולם מטורף של כדורגל", אמר רוזוול.

סיפור נוסף ומעגל שייסגר הוא של קרייג איסטמונד. קשר סאטון, שכיום הוא חצי מקצועני, עבר ממילוול לארסנל כשהיה בן 11 ובילה שם למעלה מעשור. בין היתר איסטמונד רשם 10 הופעות בבוגרים, כולל פעמיים שפתח בהרכב בפרמיירליג ופעם אחת בליגת האלופות מול שחטאר דונייצק. ב-2013 נגמר החוזה של איסטמונד, שהושאל בשנים האחרונות שלו במועדון למילוול, וויקומב וקולצ'סטר, והוא מצא את עצמו אצל האחרונה ב-2015-2013. "הייתי בארסנל הרבה זמן וחשבתי שאהיה שם לנצח, זה היה החלום שלי כילד", אמר איסטמונד בריאיון לקראת המפגש, "הייתי אוהד ארסנל וחלמתי להיות תמיד במועדון. החוזה שלי נגמר ושוחררתי".

איסטמונד היה חלק מקבוצת נוער מבטיחה וכישרונית מאוד של ארסנל, שכללה בין היתר את פרנסיס קוקלן וג'ק ווילשר. את הראשון הוא יפגוש מחר, השני כנראה ישוב בעונה הבאה אל התותחנים אחרי עונת השאלה בבורנמות' - גם היא מהפרמיירליג. ונגר העריך מאוד את איסטמונד, שאמר: "ארסן תמיד אמר לי שאני כדורגלן חכם. הוא גם העביר אותי מעמדת המגן הימני לקישור. הוא אמר לי שיש לי את היכולת לקרוא טוב את המשחק ויש לי טכניקה טובה ובגלל זה אני קשר. הוא אמר לי שאני צריך ללכת לקבוצה אחרת ולשחק בצורה קבועה. מאז אני לא בארסנל".

זהו ויין שואו, השוער של סאטון. צפו ותבינו לבד איפה הקאץ'

אגב, איסטמונד היה בספק למשחק אחרי שספג כרטיס אדום ישיר במשחק מול בורהאם ווד והורחק משלושה משחקים. שלושה משחקים הם בדיוק מה שהיה בין המשחק ההוא לבין זה נגד ארסנל. הבעיה שבליגות הנמוכות באנגליה משחקים רבים נדחים בגלל תנאי מזג האוויר. דחייה של משחק אחד הייתה גורמת לו להחמיץ את המפגש מול מועדון נעוריו. למזלו, מזג האוויר אפשר את קיום המשחקים הללו. "אני קצת עצבני ולחוץ עכשיו", אמר איסטמונד אחרי ההרחקה, "אני עוקב בדריכות אחר מזג האוויר והתחזית, אני מפחד מאוד כי אומרים שהולך להיות קר יותר. אני עוקב אחרי כל האתרים של מזג האוויר ושל היריבות הקרובות שלנו כדי לראות שהמשחקים הללו יתקיימו".

במועדון, כמו בכל מועדון מסדר גודל כזה, יש גם דמות קאלט. השוער המחליף ויין שואו הוא האיש שאחראי על מצב הרוח בסאטון יונייטד. הוא בן 46, שוקל 127 קילוגרם ומשמש גם כמאמן שוערים ובעבר שימש כמוכר גלידה באצטדיון. הכינוי שלו הוא "Roly Poly". "האב החורג שלי חושב שאנשים עושים ממני צחוק, אבל זה הכול ברוח טובה", אמר שואו בריאיון לדיילי מייל, "אם זה גורם לסאטון לקבל קצת יותר תשומת לב, אז זה נהדר. למועדון מגיעה כל תשומת לב אפשרית ולא משנה איך היא תגיע. אני? אני לא עושה שום דבר חוץ מלשבת שם בצד ולהיות עצמי. מסתבר שאני אדם גדול שאנשים אוהבים להסתכל עליו. זה לא היה הגביע האנגלי אלמלא סיפורים חריגים והסיפור של סאטון הוא סיפור נהדר שאנשים אוהבים".

על הקריירה שלו עצמו אמר שואו: "לא נועדתי להיות שוער. הייתי חלוץ בבתי ספר בסאות'המפטון. אני זוכר שנסעתי לטורניר בשבדיה ואלן שירר היה בקבוצה שלי. שלושה חודשים לאחר מכן הוא היה בקבוצה הבוגרת של סאות'המפטון וכבש שלושער בבכורה שלו, שחקן לא רע בסך הכול. אני התחלתי ברדינג, עברתי לבייסינגסטוק ואז עברתי בהשאלה לבאשלי. יום אחד היתה להם בעיה עם השוער, אז המנג'ר ביקש ממני לקנות זוג כפפות. ניצחנו 0:1 את סליסברי ומאז נשארתי בשער. אנשים מסתכלים עליי וחושבים ישר שיהיה להם משחק טוב וקל נגדי. הם פחות שמחים כשאני מפתיע אותם מאחור ולוקח להם כדורי גובה".

פול דוזוול מנג'ר סאטון יונייטד. GettyImages
וככה נראים המתקנים של המועדון מבפנים. דוזוול מכין קפה/GettyImages

פעם אירעה לשואו תקרית לא נעימה. במהלך משחק מול פליט טאון, הוא עלה לכדור גובה וממש רמס את השחקן היריב כשהוא שוכב עליו: "זה לא היה מכוון, אבל הוא שכב שם מעולף. הייתי צריך להעמיד פנים שנפצעתי גם כדי להימנע מכרטיס אדום. כמובן שהאוהדים גם צוחקים עליי, זה בדרך כלל ברוח טובה אבל לפעמים פחות". מקרה אחד שלא הסתיים בהומור אירע בדצמבר 2013 כשאוהד של קינגסטוניאן צחק עליו. שואו התעצבן, עלה ליציע והיכה אותו. המועדון פיטר אותו, אבל דוזוול החתים אותו שוב כעבור שנה. "היה לי יום רע, בדרך כלל זה מצחיק ונחמד, אבל לפעמים זה נהיה אישי מדי".

בשבועות האחרונים הצטבר הרבה תסכול בקרב אוהדי ארסנל. לא רק בגלל התוצאות הגרועות, אלא גם בשל העובדה שאף אחד מהם כמעט לא השיג כרטיס למשחק החוץ באצטדיון האומלל של סאטון, גאנדר גרין ליין, שמכיל 5,013 מקומות, מהם 765 מקומות ישיבה. באתרים השונים באנגליה ערכו השוואות בין סאטון יונייטד ליריבה הקודמת של ארסנל, באיירן מינכן. בין היתר השוו בין דוזוול, שעובד בהתנדבות, לבין קרלו אנצ'לוטי שמרוויח כ-14 מיליון יורו לעונה. שיא ההעברות של סאטון יונייטד, אם אפשר לקרוא לזה ככה, עומד על 0 ליש"ט, כרטיס מנוי עונתי לקבוצה עולה 85 ליש"ט וחולצת הקבוצה למבוגר עולה 40 ליש"ט. אגב, המשטח באצטדיון גנדר גרין ליין עלה חצי מיליון ליש"ט, סכום אותו שילם לא אחר מאשר דוזוול.

סאטון יונייטד הוקמה כבר ב-1898 וסאטון היא רובע שנמצא בדרום-מערב לונדון, בו גרים 41,483 תושבים. באחד הפאבים באזור, שאז כונה פאב האריה האדום התגלו הרולינג סטונס. זה גם גם הפאב בו צ'ארלי וואטס וביל ווימאן הפכו לחברים רשמיים בלהקה. בימים האחרונים הגיעו עיתונאים רבים למתחם האימונים של סאטון יונייטד ולאצטדיון, צילמו את המתקן העלוב, את חדרי ההלבשה הקטנים והצפופים ואת המקלחות המוזנחות.

חדר ההלבשה של סאטון יונייטד. רויטרס
חדרי ההלבשה בסאטון/רויטרס
"במקרה הטוב שחקני ארסנל יזכו למקלחות עם מים פושרים", הכין דוזוול את היריבה למשחק, "אני גם לא חושב שיש לנו ראשי מקלחות"

"במקרה הטוב שחקני ארסנל יזכו למקלחות עם מים פושרים", הכין דוזוול את היריבה למשחק, "אני גם לא חושב שיש לנו ראשי מקלחות, המים פשוט עפים לכל כיוון וקשה להתקלח שם. בהתחלה חשבנו להתקין ראשי מקלחות, אבל המחשבה הזו עברה אחרי שתי שניות. אז חשבנו וקבענו שלא. בסופו של דבר, לא עשינו את זה בשביל אף אחד מהקבוצות שהגיעו לכאן. אנחנו לא יכולים לעמוד בזה מבחינה כלכלית. אנחנו לא מנסים להיות גדולים וחכמים. פעם אמרו לי שתמיד חם נורא בחדרי ההלבשה והסברתי שזה בגלל שאנחנו לא יכולים לכבות את השסתום של החימום. אנחנו לא מנסים להתחכם, פשוט אין לנו כסף".

אם כן, חמישה ימים אחרי הביקור באחד האצטדיונים המפוארים בעולם, אם לא המפואר ביותר, תגיע ארסנל למגרש בו אפילו להתקלח הכוכבים שלה לא יוכלו. אותם שחקנים שמרוויחים 150 או 200 אלף ליש"ט לשבוע. מהאליאנץ ארנה לגנדר גרין ליין. בכל זאת, בין ארסנל לסאטון יש 104 מקומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully