וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפועל באר שבע תמשיך להדהים את אירופה

14.2.2017 / 15:30

נקודות התורפה והחוזקה, הדרך להפתיע וממה צריך לחשוש? קרלוס גרסיה וגליינור פלט, שמשחקים יחד באלניאספור הטורקית ומכירים את האלופה, מנתחים את יחסי הכוחות לקראת המפגש בליגה האירופית

יוסי ציפקיס

נקודות החוזקה של בשיקטאש:

גליינור פלט: "יש להם שחקנים איכותיים מאוד במיוחד בחלק הקדמי".

קרלוס גרסיה: "החלק ההתקפי, ללא ספק. לפעמים הם משחקים עם שני חלוצים בחלק הקדמי ולפעמים עם שני שחקני כנף, שחקן מתחת לחלוץ וחלוץ שפיץ. ההתקפה היא הכוח שלהם".

מה משמעות החיסרון של אבובקאר?

גרסיה: "זו בשורה טובה להפועל באר שבע, הוא שחקן מצוין ועדיף להם שלא ישחק. אם הוא אכן לא ישותף, ככל הנראה הם ישחקו עם שלושה שחקנים באמצע המגרש, שני שחקני כנף וטוסון בחוד".

פלט: "עדיין לא ראיתי אותם מספיק אז קשה לי להגיד כמה זה ישפיע".

מי השחקנים שבאר שבע צריכה להיזהר מהם במיוחד?

פלט: "ריקרדו קווארסמה וריאן באבל יוצרים בלאגן בהתקפה וגורמים לכאבי ראש אצל היריבה. הם שחקנים אקסקלוסיביים ונמצאים עכשיו בכושר טוב. הם מבשלים, כובשים ועדיין ברמה גבוהה מאוד. יש להם גם את ג'נק טוסון, השחקן שכבש הכי הרבה שערים בליגה הטורקית. יש שחקנים מצוינים מסביבו שדואגים לו להרבה מצבים".

גרסיה: "יש להם חלוץ טורקי בשם ג'נק טוסון, יש לו סיומת מצוינת ותנועה נהדרת. כמובן שיש להם גם את אבובקאר שהוא פנטסטי ושחקני כנף מצוינים. הרביעייה הקדמית שלהם קטלנית. גם קווארסמה בכושר טוב, הוא עדיין שחקן ברמה הכי גבוהה שיש. הוא האריך את חוזהו עד 2020 בבשיקטאש ומחובר לקבוצה. הוא ממש לא מעבר לשיא ועדיין השחקן עם אותן הרמות נפלאות".

ג'נק טוסון שחקן בשיקטאש. AP
מקבל מחמאות. ג'נק טוסון/AP

נקודות החולשה של בשיקטאש:

פלט: "שיחקתי מולם במשחק אחד והתקשינו מאוד לחשוף את החולשות שלהם, אני מקווה שבאר שבע תצליח לעשות זאת".

גרסיה: "ראיתי את באר שבע באירופה והיא הייתה מעולה כששיחקה בקו של חמישה שחקני הגנה. היא מחכה בשיטה הזו לקבוצה היריבה כדי לצאת למתפרצות, אני חושב שזו החולשה של בשיקטאש שיהיה אפשר לנצל. כשהם תוקפים והשחקנים בהגנה מתחילים לשחק גבוה יותר, אז הם מתחילים לשלוח הרבה שחקני הגנה להתקפה. בשיקטאש פגיעה מול קבוצות שיש לה שחקנים מהירים, עם קבלת החלטות מהירה. ברגע שבשיקטאש תשחק סגור ותתקוף, באר שבע יכולה לנצל כל איבוד כדור של הטורקים כדי לעשות דברים טובים. זה יהיה הזמן של באר שבע לעשות משהו"

מי השחקן המשמעותי בהפועל באר שבע במפגשים האלה?

פלט: "יש בבאר שבע שחקנים נפלאים כמו מאור בוזגלו, אליניב ברדה, טוני וואקמה וג'ון אוגו, אבל היא משחקת טוב כקבוצה וכך היא הגיעה להישגים שלה. קשה לי להצביע על השחקן הכי חשוב שם".

גרסיה: "חשוב שבאר שבע תשחק כקבוצה. יש לה שחקנים עם איכויות גבוהות שיכולים להכריע בפעולה אישית, כמו שמאור בוזגלו עשה מול סאות'המפטון. בסופו של דבר, במשחקים כאלה באר שבע חייבת לעבוד כקבוצה אם היא רוצה לעבור שלב. הכוח הקבוצתי קובע בשלבים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג. יוסי ציפקיס
שוב יכריע? מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס

האם האווירה באצטדיון טרנר תשפיע על המשחק?

פלט: "בשיקטאש רגילים למשחקים מהסוג הזה. היא קבוצה טובה ששיחקה בליגת האלופות ויודעת מה זה לשחק באצטדיונים האלה".

גרסיה: "מה ששונה בין האצטדיונים זה מספר הצופים. יש בבאר שבע אווירה טובה, אבל בבשיקטאש יש יותר קהל ואני בטוח שלשחקנים יהיה נחמד לשחק מול אצטדיון מלא ומול עשרות אלפי צופים. אני משוכנע שהמגרש יהיה מלא במשחקים".

מה הסיכויים של הפועל באר שבע לעבור את בשיקטאש?

פלט: "לדעתי הסיכויים הם 50:50. באר שבע קבוצה טובה מאוד וזה לא הזמן להוריד בערכה. השחקנים הראו גם בליגה הישראלית וגם באירופה שאי אפשר לזלזל בהם".

גרסיה: "בזכות התקציב והשחקנים ברור שהטורקים פייבוריטים, אבל בסופו של דבר הם יצטרכו להראות את זה על המגרש. לבאר שבע אין מה להפסיד וזה יתרון. הם כבר עשו קמפיין מרשים באירופה, עכשיו זה הזמן שלהם ליהנות".

הופתעת ממה שבאר שבע עשו באירופה עד עכשיו?

פלט: " ממש לא. מאז שהייתי בבאר שבע אני עוקב אחרי הקבוצה ואתה יכול לראות שהם תמיד במגמת שיפור. יש להם שחקנים עם איכויות מצוינות והעובדה שזו קבוצה שמרבית השחקנים נמצאים ביחד כמה שנים עוזרת להם, הם יודעים איך לשחק ביחד".

אוהדי הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
"שחקני בשיקטאש רגילים לשחק באצטדיונים כאלה"/יוסי ציפקיס

מה אתה חושב על סאגת מאור בוזגלו?

פלט: "אם בבאר שבע רוצים להשאיר אותו הם יצטרכו לעשות דברים מיוחדים, אבל אני לא רוצה לדבר על זה כי אני לא יודע בדיוק מה קורה שם. כולם יודעים שבוזגלו הוא שחקן נהדר, הוא הוכיח נגד אינטר ונגד סאות'המפטון שהוא מתאים גם לרמות הגבוהות באירופה ושהוא יכול לשחק שם".

כמה חשוב לבשיקטאש ללכת עד הסוף במפעל הזה?

גרסיה: "זה לא כמו אינטר או מנצ'סטר יונייטד. לבשיקטאש חשוב מאוד לזכות בליגה האירופית. עד היום הקבוצה הטורקית היחידה שזכה בתואר אירופי הייתה גלאטסראיי".

איך המצב הביטחוני באיסטנבול?

פלט: "גם לפני שהגעתי לישראל פחדתי מהדיבורים על המצב הבטחוני, אבל הכל היה שקט וככה גם בטורקיה. בישראל רואים הרבה יותר אבטחה וזה מורגש יותר מאשר בטורקיה".

גרסיה: "אני רחוק מאיסטנבול, אבל אין תחושה של סכנה במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully