וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב של פניניג'אני: גיא פניני בעקבות מיקי, פיאניג'אני בעקבות עצמו

קפטן מכבי תל אביב יוכל לזכות השבוע בגביע עשירי ברציפות, הישג ששייך עד כה לברקוביץ' בלבד. מדוע הוא צריך לחשוש מהאקסית דווקא הפעם? מאמן הפועל ירושלים מעולם לא איבד תואר מקומי ועומד על 13 מ-13 בקריירה. מאחורי הק?ל??עים בין החצי לגמר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

* הצופה המתוח ביותר בגמר גביע המדינה ביום חמישי צפוי להיות מיקי ברקוביץ'. קפטן מכבי תל אביב, גיא פניני, יוכל להשתוות למספר 9 המיתולוגי עם רצף הזכיות הממושך ביותר בתולדות המפעל: עשר פעמים. למ"ם יו"ד קו"ף יו"ד יש אמנם 13 גביעים בארון ולגימ"ל יו"ד אל"ף רק תשעה, אבל הוא לא הפסיד משחק במסגרת הזו כבר הרבה זמן, הרבה מאוד, ועומד על 31 ניצחונות ב-31 המשחקים האחרונים בהם שותף.

* והנה תמרור האזהרה לפניני: ההפסד האחרון שלו בגביע אירע ב-16 בפברואר 2006, כשנכנע עם בני השרון להפועל ירושלים 85:77 בחצי הגמר. כעת, ב-16 בפברואר 2017, הוא ייתקל שוב באותה ירושלים (עמה, אגב, זכה בשני גביעים מתוך התשעה שיש לו).

* סימונה פיאניג'אני מעולם לא איבד תואר מקומי כמאמן ראשי ועומד על 13 זכיות מ-13 אפשריות בקריירה. בסיינה היו לו שש אליפויות ושישה גביעי איטליה, ובפנרבחצ'ה הניף את הגביע הטורקי (ועזב לפני הכרעת האליפות).

שיאני רצף הזכיות בגביע המדינה אינפו גרפיקה. ברני ארדוב
שיאני רצף הזכיות בגביע המדינה אינפו גרפיקה/ברני ארדוב

* מאז התמנה שמעון מזרחי ליו"ר מכבי תל אביב, אי אז בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, הפועל ירושלים היא היחידה שהצליחה להכניע את קבוצתו בגמר הגביע. היא עשתה זאת ב-1996, ב-1997 וב-2008. ב-35 ההופעות האחרות של הצהובים במעמד הזה, תחת ניהולו של מזרחי, הם ניצחו.

* הפועל ירושלים לא זכתה בגביע כבר תשע שנים. גם אז, בדרך לפודיום ב-2008, היא עברה את הרצליה ברבע הגמר (אז קראו לה בני השרון), את הפועל חולון בחצי הגמר ואת מכבי תל אביב בגמר.

* מכבי תל אביב והפועל ירושלים ייפגשו בגמר הגביע בפעם ה-11 ב-22 השנים האחרונות. ועדיין, המצ'אפ השכיח ביותר בקרב על התואר היה ונותר בין הצהובים להפועל תל אביב (13 גמרים). הדרבי האחרון היה ב-1994 ולא שוחזר מאז.

* השיא העונתי של טרנס קינזי בזירה המקומית עמד עד אמש (שני) על 17 נקודות, והוא הושג (איך לא) בחולון. הפעם, מול אותה יריבה אבל בבית, הוא טיפס ל-18 וגם הביא ניצחון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הולוואי מול דייסון/יוסי ציפקיס

* לא בכל יום אנדרו גאודלוק מסיים ללא סל שדה (0 מ-6 בחצי הגמר נגד מכבי אשדוד/באר טוביה). ב-37 הופעות העונה בכל המסגרות, זה קרה לסקורר של מכבי תל אביב רק עוד פעם אחת, כשעלה פצוע לדרבי בליגה וסגר על 0 מ-2.

* למרות זאת, מכבי תל אביב העמידה אמש את תצוגת ההתקפה הטובה ביותר שלה בעידן איינארס בגאצקיס, עם 95 נקודות. היא לא קלעה כל כך הרבה ב-40 דקות (וללא הארכה) כבר כמעט ארבעה חודשים, מאז הניצחון 92:98 על גלאטסראיי במחזור השלישי ביורוליג.

* ומה עם השלשות? בחצי הגמר המוקדם בין תל אביב לאשדוד עמד המאזן מחוץ לקשת על 20 מ-46 לשתי הקבוצות (43 אחוזים), ובחצי הגמר המאוחר צנחו ירושלים וחולון ל-4 מ-37 (11 אחוזים).

דניאל יואינג חוסם את גל מקל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully