וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביט ללבן בעיניים: האקסים שחזרו לרדוף את ריאל מדריד בליגת האלופות

15.2.2017 / 15:00

מהמפגש הכואב מול מוריינטס, דרך הנקמה של רובן ועד הסטירה המצלצלת ממוראטה. אלופת אירופה מתקשה לשכוח את המפגשים מול האקסים בליגת האלופות. קאייחון מנאפולי יצטרף לרשימה? הנה חמשת הגדולים

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של ריאל מדריד על אוסאסונה

17 שנה הן פרק זמן בלתי נתפס במונחים של קבוצת כדורגל, אם תרצו מדובר בנצח, לא פחות. מאז שפלורטינו פרס תפס את כס המלכות של ריאל מדריד, הנשיא הכל-יכול של הבלאנקוס שינה את חוקי המשחק ללא היכר, הכניס את השוק לסחרור שיהיה בלתי אפשרי לצאת ממנו. מלואיס פיגו, דרך זינדין זידאן ודיוויד בקהאם עד לכריסטיאנו רונאלדו, הסכומים בנסיקה מתמדת. רק בשבוע האחרון הודה הנשיא בכנות מדהימה: "אנחנו תמיד חושבים על ההכנסות ששחקן יכול להביא לנו לפני שאנחנו מצרפים אותו. זה ברור וניכר. זה חלק מהסיבות שבמהלך הקדנציה שלי צירפתי שחקנים כמו פיגו, זידאן ורונאלדו - הם אלו שמצליחים לאזן את התקציב ולהחזיר את ההשקעה".

קיץ 2016 היה ניסיון להציג גרף של שינוי - בין אם הוא תלוי בהשפעתו של זיזו על פרס או בחשש מהענישה של פיפ"א. ריאל הסתפקה ברכש בודד בדמותו של אלברו מוראטה. אקס שגרם לה הרבה נזק, וחזר במחיר גבוה יותר מזה בו נמכר.

אקס אחר, חוסה מריה קאייחון, נותן עוד עונה נהדרת במדי נאפולי, וכעת הוא וגם ראול אלביול פוגשים את הבלאנקוס עם נאפולי (רביעי, 21:45, ספורט 5). האם תסריט מוראטה יחזור על עצמו? לכבוד הערב הפיקנטי, הנה חמישה אקסים שפגשו את ריאל מדריד בליגת האלופות. יש להם מה לספר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סנטיאגו קניסארס

שוער נבחרת ספרד לשעבר סנטיאגו קניסארס. GettyImages
עשה היסטוריה, ונענש. סנטיאגו קניסארס/GettyImages

מתי שיחק בריאל: קניסארס הגיע למחלקת הנוער בגיל 15, בתור אחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הספרדי ו-1998 עלה לקבוצה הבוגרת. השוער הצעיר התקשה לקבל דקות בברנבאו ויצא לשורה של השאלות באלצ'ה, מרידה וסלטה ויגו, עד ששב לברנבאו ב-1994. במשך ארבע שנים הוא רשם 40 הופעות רשמיות, עד שחתם בוולנסיה בקיץ 1998.

מה תרם: השוער הצבעוני היה חלק מהסגל שזכה בליגת האלופות בעונת 1997/98, ובשתי אליפויות (1994/95, 1996/97).

למה עזב: קניסארס היה תמיד דמות דעתנית בכדורגל הספרדי ואחרי שמאס בקרב על אפודת השוער הראשון מול בודו אילגנר הגרמני, ובצל הדיווחים אודות נסיקתו של קסיאס הצעיר, הוא העדיף את הפרויקט של הקטור קופר במסטאיה ועזב את ריאל בפעם השנייה – הפעם לצמיתות.

האם העניש במשחק נגדה: נענש.

עם יכולת שיא וחוליית הגנה חלומית, העטלפים של קניסארס וקופר (עם אוסקר גרסיה כשחקן ספסל) דהרו עד להופעה היסטורית וראשונה בגמר ליגת האלופות בסן דני מול האקסית. בדרך לפריס, ולנסיה עברה את לאציו וברצלונה בתקווה להשלים את המסע החלומי עם זכייה ראשונה. לצערה, שערים של מוריינטס, ראול וסטיב מקמנמן העניקו לוויסנטה דל בוסקה תואר חלומי והותירו את השוער מאוכזב, עד לגמר ב-2002 אז נכנע גם לבאיירן מינכן.

פרננדו מוריינטס

פרננדו מוריינטס חלוץ מונאקו (אמצע) מול שחקני ריאל מדריד, רוברטו קרלוס, איקר קסיאס. lionel cironneau, AP
לא עשה הנחות לחברים. פרננדו מוריינטס מול רוברטו קרלוס ואיקר קסיאס/AP, lionel cironneau

מתי שיחק בריאל: הגיע ב-1997 מריאל סראגוסה תמורת 6.7 מיליון יורו בתור גיבוי לדאבור שוקר ופרדראג מיאטוביץ'.

מה תרם: 72 שערים ב-182 הופעות, שלוש זכיות בליגת האלופות (1997/98, 1999/00, 2001/02), שלוש גביעי סופרקופה, שני תארי אליפות, שני גביעים בין יבשתיים וסופר קאפ אירופי

למה עזב: המאבק עם רונאלדו הברזילאי, למרות שיתוף הפעולה עם ראול, גרם לירידה משמעותית בדקות המשחק של מוריינטס. אחרי משא ומתן כושל מול שאלקה, מונאקו ודידייה דשאן הגיעו להבנות עם ריאל מדריד על השאלה בקיץ 2003.

האם העניש במשחק נגדה: ועוד איך.

באחת העונות המוזרות ביותר בתולדות ליגת האלופות, הקבוצה מהנסיכות דהרה לעונה היסטורית ואחרי 4:2 כואב בברנבאו היא חזרה לסטאד לואי השני לקראת גומלין רבע הגמר מול הגלקטיקוס של פרס. מורו להט עם בישול ללודוביק ז'ולי, שמחק יתרון מוקדם של ראול והוסיף נגיחה מושלמת לחיבורים של איקר קסיאס הצעיר בדרך ל-1:3 ו-5:5 בסיכום שני המפגשים. מונאקו עלתה בזכות שערי החוץ.

מוריינטס אחרי ההעפלה לגמר ליגת האלופות

אריאן רובן

שחקן באיירן מינכן אריאן רובן מבקיע מול ריאל מדריד. רויטרס
"המעבר לבאיירן - ההחלטה הטובה בקריירה שלי". אריאן רובן כובש מול ריאל מדריד/רויטרס

מתי שיחק בריאל: הגיע בקיץ 2007 בתור הרכישה הגדולה ביותר של רמון קלדרון (36.5 מיליון יורו), שהתעלם מהבקשה של ברנרד שוסטר לצרף את מיכאל באלאק, והעדיף להחתים את ההולנדי מצ'לסי.

מה תרם: הקיצוני השברירי היה חלק מההשתלטות ההולנדית על הברנבאו, יחד עם רפאל ואן דר וארט, ווסלי סניידר, רויסטון דרנטה ורוד ואן ניסטלרוי. את שערו הראשון במדי ריאל כבש בקלאסיקו השני שלו והוסיף עוד שלושה בדרך לאליפות.

למה עזב: את עונתו השנייה במדי הבלאנקוס הוא שוב פתח על ספסל הטיפולים. רובן התאושש, רשם 29 הופעות בליגה, ריאל איבדה את כל התארים לברצלונה ושוסטר שילם בכיסאו. גם ההגעה של חואנדה ראמוס לא הובילה לשינוי, ובקיץ 2009, עם חזרתו של פרס לתפקיד הנשיא, הוא נמכר לבאיירן מינכן תמורת 25 מיליון יורו, רק כדי לפנות מקום לרונאלדו ופרויקט הגלקטיקוס 2.0. בראיון בתחילת השנה סיפר ההולנדי: "בריאל הבהירו לי שהם צריכים לאזן את התקציב. לצערי זה הגיע אחרי תקופת ההכנה הכי טובה שלי בקריירה, הבנתי שאין לי הזדמנות להוכיח את עצמי עם הרכש המטורף שהגיע. לואי ואן חאל התעקש שאגיע לבאיירן וזו ההחלטה הכי טובה שביצעתי בקריירה שלי".

האם העניש במשחק נגדה: כן.

שנתיים אחרי שנזרק מהברנבאו, רובן מצא נחמה בזרועותיה של באיירן והשיק את הצמד "רוברי" עם פרנק ריברי. הבווארים עם יופ היינקס על הקווים הדיחו את באזל ומארסיי בדרך לקרב על הגמר מול ריאל. אחרי 90 דקות טובות ו-1:2 באליאנץ ארנה, רובן שב להיכל בבירת ספרד. צמד של כריסטיאנו העיר את הברנבאו, אך רובן הכניע את קסיאס מהנקודה הלבנה כבר בדקה ה-27, עצר את הטירוף הלבן ושלח את המפגש לדו קרב פנדלים, אחרי 180 דקות. בסטיאן שוויינשטייגר ניצל החמצה מזעזעת של סרחיו ראמוס ושלח את באיירן ורובן לגמר עם 1:3 בפנדלים.

אנחל די מריה

אנחל די מריה שחקן פריס סן ז'רמן לפני קאסמירו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
נפל מול ריאל מדריד. אנחל די מריה/רויטרס

מתי שיחק בריאל: אחרי הנסיקה במדי בנפיקה והכללתו בסגל של דייגו מראדונה בסגל ארגנטינה למונדיאל 2010, האטריה הגיעה לבירת ספרד תמורת 36 מיליון יורו וחוזה לשש שנים, לשמחתו של ז'וזה מוריניו, שדרש את הקשר בכל מחיר.

מה תרם: די מריה הפך לחלק משמעותי במשחק ההתקפה המהיר של 'המיוחד' והציג שיתוף פעולה פורה עם רונאלדו ובנזמה. הוא נהנה לשמש כינור שני ל-CR7 כאשר השיא הגיע תחת קרלו אנצ'לוטי, שהסיט אותו למרכז המגרש כדי לפנות מקום לגארת' בייל. השינוי הגשים לפרס את חלום הדסימה, עם 1:4 מפלצתי בגמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד והופעה נוצצת של האטריה דווקא על כר הדשא בליסבון. די מריה זכה בשני גביעי מלך (2010/11, 2013/14), סופרקופה ואליפות ב-2012 וגביע אלופות ב-2013/14.

למה עזב: חרף הדרישות של רונאלדו ואנצ'לוטי, פרס בחר להראות לדי מריה את הדרך החוצה והחתים את חאמס רודריגס, שהגיע אחרי קיץ מופלא במונדיאל 2014. בבירת ספרד ובברצלונה טוענים כי מראו ה'בלתי שיווקי' של די מריה גרם לפרס למכור אותו למנצ'סטר יונייטד תמורת 59.7 מיליון ליש"ט.

האם העניש במשחק נגדה: לא.

נדמה שמהרגע שעזב את הברנבאו משהו בדי מריה כבה, בייחוד אחרי מכתב הפרידה הכואב ששיגר לאוהדי ריאל מדריד ביום שעזב. "לצערי, הגיע זמני לעזוב, אבל אני רוצה להבהיר שזה מעולם לא היה הרצון שלי", כתב. "כמו כל אדם שעובד, תמיד רציתי להתקדם. אחרי הזכייה בדסימה הלכתי למונדיאל עם תקווה לקבל הצעה מההנהלה, משהו שלא הגיע. אמרו לגבי הרבה דברים והרבה שקרים. תמיד ניסו להציג את הדברים כאילו אני יזמתי את הפרידה, אבל זו לא המציאות. לצערי, יש אדם שאני לא שחקן מהסגנון שהוא אוהב. אני רק ביקשתי משהו הוגן". את הקדנציה בממלכה הוא מעדיף לשכוח וגם המעבר לפריס סן ז'רמן לא הצליח להעיר את אחד השחקנים האיכותיים של העשור האחרון. התקוות בעיר האורות כי המפגש הכפול בשלב הבתים בעונת 2015/16 מול האקסית יצליח להצית את האש אצל אנחליטו עלו בתוהו, בדרך ל-180 דקות מאכזבות עם 0:0 פושר בצרפת ו-1:0 במדריד משער של נאצ'ו.

אלברו מוראטה

אלברו מוראטה שחקן יובנטוס כובש מול ריאל מדריד. רויטרס
גרם לפרס לרכוש אותו בחזרה. אלברו מוראטה כובש מול ריאל במדי יובנטוס/רויטרס

מתי שיחק בריאל: בדומה לראול, גם החלוץ המגוון התחיל את דרכו דווקא אצל אתלטיקו, משם המשיך לחטאפה. הבלאנקוס סימנו את הפלא הצעיר, שזכה להשוואות דווקא למוריינטס, וב-2008 הוא הצטרף לקבוצת הנוער ומשם נסק לקבוצת המילואים, עד הבכורה בדצמבר 2010, אז החליף את די מריה מול סראגוסה בליגה.

מה תרם: מוריניו האמין במוראטה, אך העדיפות לבנזמה בעמדת החלוץ הייתה ברורה. המעורבות של הספרדי בקדנציה הראשונה בברנבאו הייתה מינורית עם 10 שערים ב-37 הופעות. הוא אמנם זכה פעמיים בגביע המלך (2010/11, 2013,14), שותף בגמר ליגת האלופות ב-2014 וגם הוסיף לארון זכייה באליפות (2011/12) והסופרקופה ב-2012.

למה עזב: התחרות האבודה מראש מול בנזמה גרמה לייאוש אצל מוראטה, שהעדיף את יובנטוס. הגברת הזקנה שילמה לריאל סכום המוערך ב-20 מיליון יורו, אך הבלאנקוס שמרו לעצמם אפשרות להחזירו בעתיד עם סעיף חזרה, שתפח מקיץ לקיץ.

האם העניש במשחק נגדה: בהחלט.

באיטליה מוראטה הצליח לממש את הפוטנציאל ופיתח את מה שמבדיל אותו מחלוצים רבים - מומחיות מופלאה לכבוש ברגעי ההכרעה. אחרי שפתח את העונה הראשונה כמחליף לפרננדו יורנטה, מסימיליאנו אלגרי העדיף את מוראטה במסע של הגברת הזקנה לחצי גמר האלופות, שם חיכתה ריאל ולא האמינה כמה המפגש מול האקס יהיה כואב. שמונה דקות הספיקו לספרדי, שניצל טעות קשה של קסיאס, דחק את הראשון והתקשה לחגוג, בזמן ששחקני יובנטוס עוטפים אותו בטירוף. שמונה ימים לאחר מכן, בברנבאו הנקמה הושלמה, עם סטירה מצלצלת. דווקא מול עיניו הבוחנות של פרס, מול אנצ'לוטי והחברים מריאל - מוראטה מחק יתרון של רונאלדו עם פצצה לחיבורים ושלח את יובנטוס לגמר מול ברצלונה. ריאל הייתה מוכנה להמתין שנה, רק כדי לשלם לאיטלקים 30 מיליון יורו עבור מוראטה, שרק בשבוע האחרון בחר לחשוף: "מעולם לא רציתי לעזוב את יובנטוס. ללא הסעיף בחוזה, כנראה שהייתי נשאר בטורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully