וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת כביסה משופצת: עונת הקאמבק החלומית של קווין סטרוטמן ברומא

8.2.2017 / 8:35

אחרי שלושה ניתוחים בברכו השמאלית, היו ספקות לגבי המשך הקריירה של סטרוטמן, אבל ההולנדי התגבר על הפחד וחזר להיות אחד הקשרים הטובים בליגה האיטלקית. ספאלטי מאושר, ואן חאל מתגעגע

שחקן רומא קווין סטרוטמן מורד מהמגרש עקב פציעה. Giuseppe Bellini, GettyImages
הרס את התוכניות של ואן חאל. קווין סטרוטמן ברגע הפציעה/GettyImages, Giuseppe Bellini

אלמלא הפציעות, סביר להניח שקווין סטרוטמן כבר מזמן לא היה באולימפיקו. לואי ואן חאל סימן את הקשר ההולנדי כרכש החשוב ביותר במנצ'סטר יונייטד כאשר סיכם באולד טראפורד במאי 2014. היתה רק בעיה אחת – חודשיים קודם לכן קרע סטרוטמן רצועות בברכו השמאלית, והרס לחלוטין את התוכניות של מאמנו במונדיאל בברזיל.

ואן חאל, שהגדיר את חניכו כשחקן מפתח שמביא איזון למרכז המגרש, נאלץ לשנות את כל המערך הטקטי בגביע העולם בו דהרה הולנד בסופו של דבר למקום השלישי, אבל חלם לחזור לעבוד איתו בקבוצתו החדשה. סטרוטמן, שלא הסתיר את אהבתו למאמן ואת החוב הגדול כלפיו, היה עוזב את רומא אחרי עונה אחת לו היה כשיר. ואולם, מצבו הבריאותי של השחקן חייב את השניים להמתין עד חלון ההעברות הבא. הבוס הנחה את הנהלת השדים האדומים לא לבצע עסקאות גדולות למשבצת זו. לרוע מזלו, הקאמבק של סטרוטמן היה קצר מאוד. הוא שב למגרשים בנובמבר ושרד שישה משחקים בלבד עד שנפצע שוב בברכו בינואר 2015, ועבר ניתוח נוסף.

האסון האמיתי התרחש באוגוסט 2015. כאשר ערך את האימונים המסכמים לקראת חזרתו המחודשת, חש סטרוטמן כאבים חזקים, ובדיקה גילתה שהוא זקוק לניתוח שלישי. "זה כבר היה יותר מדי", אמר ההולנדי בדיעבד, "אפשר להשלים עם ניתוח אחד, אולי אפילו שניים, אבל שלושה? זה מתסכל באופן קיצוני. תהליך השיקום היה קשה מאוד". למעשה, בצוות הרפואי של רומא היו ספקות לגבי עצם המשך הקריירה של סטרוטמן. היה חשש אמיתי שהוא לעולם לא יחזור לרמה שהפגין לפני הפגיעה הראשונה, ואולי אף יצטרך לתלות את נעליו.

עקבו אחרי מיכאל יוכין בפייסבוק

קווין סטרוטמן רומא. GettyImages
נוסק מחדש. סטרוטמן/GettyImages

המספר של אלדאיר

התסריט הפסימי היה עלול להיות מזעזע עבור האיש שנחשב לאחד הקשרים הטובים בעולם בגילו. רומא שילמה תמורתו לאיינדהובן 16 מיליון יורו בקיץ 2013, וקיבלה שחקן שהפך מיידית לדמות קריטית בהרכב. את הכבוד הגדול הראשון הוא קיבל עוד לפני שדרך על הדשא, כאשר המועדון החליט להעניק לו את החולצה מספר 6 אשר לא נלבשה במשך עשור אחרי העזיבה של אלדאיר. הבלם הברזילאי האגדי, שבילה 13 שנה ברומא, הסכים לאפשר להולנדי לקבל אותה: "אני שמח שהיא היתה שמורה לי, אבל הגיע הזמן לתת גם לדור האוהדים הצעיר לראות את מספר 6 בפעולה". "אני נרגש מהמחווה", הצהיר סטרוטמן, הבטיח להצדיק את האמון – וקיים.

המאמן רודי גרסיה העניק להולנדי את הכינוי המשעשע "מכונת כביסה". "הוא מסוגל לנקות את הטעויות של כולם", אמר הצרפתי, שפתח את עונת הבכורה שלו באולימפיקו עם 10 נצחונות ליגה רצופים. כקשר רחבה לרחבה קלאסי, סטרוטמן העניק לג'אלורוסי את האיזון עליו דיבר ואן חאל בנבחרת הכתומה. "רומא עשתה את אחת העסקאות הטובות וקיבלה שחקן מעולה", הודה סגן נשיא מילאן אדריאנו גליאני שעקב אחרי ההולנדי בליגה ההולנדית אך לא הצליח להחתימו.

הנסיקה גרמה לאוהדים להתאהב באליל החדש, אך מצד שני הביאה חשש לא מבוטל מהמכירה הבלתי נמנעת לפרמייר-ליג. הפציעה הרסה את המומנטום, אך מצד שני גם השאירה את הקשר באיטליה, ואחרי שלושה ניתוחים הוא מרגיש אפילו יותר מחוייב למועדונו. כאשר מיראלם פיאניץ' עזב לטובת יובנטוס בקיץ האחרון, הצהיר סטרוטמן, בדומה לחברו הבלגי ראג'ה נאינגולן, כי מעבר מסוג זה בלתי אפשרי מבחינתו. "אני צריך להחזיר אמון לרומא ולאוהדיה על כל האהבה שקיבלתי עד עכשיו", הוא אמר. ואולם, השאלה הגדולה היתה אם הוא באמת מסוגל לשחק ברמה הגבוהה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קווין סטרוטמן רומא. GettyImages
היה אדריכל הניצחון על פיורנטינה. סטרוטמן עם דז'קו/GettyImages

שנה שלמה של בריאות

פציעות ברכיים חוזרות עלולות לפגוע קשות בשחקן לא רק מבחינה פיזית נטו, אלא גם מבחינה מנטלית. הדבר חשוב שבעתיים עבור קשר לוחמני מסוגו של סטרוטמן, שהוביל פעם את הליגה האירופית בממוצע התיקולים למשחק כאשר כיכב באיינדהובן. אחרי שני נסיונות קאמבק כושלים, המחשבה על פציעה רביעית נמצא תמיד בתת מודע, ואי אפשר להתחמק ממנה. היא עשויה להשפיע מאוד על הסגנון ועל הנכונות להיאבק על כל כדור. מבחינת סטרוטמן, מדובר באחד הנכסים החשובים.

"זו היתה הרגשה מוזרה", אמר ההולנדי כאשר עלה שוב על הדשא בתחילת פברואר 2016, בדיוק לפני שנה, ושיחק בקבוצה הצעירה של רומא, "ברור שזה מדאיג, אולי אפילו מפחיד לפני שריקת הפתיחה, אבל במהלך המשחק עצמו כבר לא פחדתי". שבועיים מאוחר יותר, הקהל הרומאי קיבל אותו בתשואות אדירות כאשר נכנס כמחליף לדקות האחרונות במשחק ליגה מול פאלרמו. המאמן לוצ'אנו ספאלטי החזיר את ההולנדי לכושר ברגישות ובהדרגה, ובקושי שיתף אותו בשלהי העונה שעברה. אף אחד לא רצה לזרז תהליכים. לשמחת האוהדים בעיר הנצח, הולנד גם לא השתתפה באליפות אירופה, וכך קיבל סטרוטמן הזדמנות להתכונן לעונה החדשה ללא לחץ. במובן מסוים, רומא קיבלה אותו מחדש אחרי יותר משנתיים, כאילו היה שחקן רכש טרי.

"אני יכול לתת מאה אחוזים מיכולתי", טען ההולנדי בקיץ. כעת, בתום 27 משחקים בהרכב בכל המסגרות, אפשר לומר בפה מלא שזה בהחלט נכון. לא לחינם הגדיר הרופא המפורסם שניתח את סטרוטמן בפעם השלישית את הפעולה הכירורגית כאחת הטובות בחייו. אמנם ממוצע התיקולים המפורסם של סטרוטמן ירד בהשוואה לעונת 2013/14, וייתכן שהוא מעט זהיר יותר ורץ קצת פחות, אך מצד שני הוא שיפר עוד יותר את החושים הטקטיים – ממוצע החטיפות למשחק עלה, וכך גם אחוז הדיוק במסירות. כשהוא משחק בעמדה נסוגה יחסית לצד דניאלה דה רוסי, ההולנדי מאפשר לנאינגולן לדהור קדימה, ושלישיית הקישור הזו מתפקדת לעתים באופן מעורר התפעלות. השער הגדול בניצחון 0:2 על לאציו בדרבי היה מרגש במיוחד. אתמול חזינו בדוגמא מצוינת נוספת, כאשר רומא פירקה את פיורנטינה והביסה אותה 0:4. סטרוטמן, במשחק מופתי, התכבד גם לבשל את השער של הבלגי.

שחקן רומא קווין סטרוטמן חוגג. רויטרס
"קווין הוא שחקן אדיר ומקצוען אמיתי. אתם צריכים לראות את ההשקעה שלו בכל אימון. הוא שחקן קבוצתי שמכתיב את הקצב ונותן בטחון לחבריו"/רויטרס

החוזה החדש בדרך?

"קווין הוא שחקן אדיר ומקצוען אמיתי. אתם צריכים לראות את ההשקעה שלו בכל אימון. הוא שחקן קבוצתי שמכתיב את הקצב ונותן בטחון לחבריו. תמיד אפשר לסמוך עליו, והוא יכול להתאים לכל קבוצה. גם ברצלונה ובאיירן מינכן היו שמחות לקבל אותו", אומר ספאלטי. אלה לא מילים ריקות כאשר החוזה של סטרוטמן מסתיים בקיץ 2018, ולכן המועדון עובד במרץ על מנת להאריכו עד 2021. ההולנדי, שמקפיד להזכיר את החוב המוסרי לרומא שגילתה סבלנות רבה בשנתיים הקשות, צפוי לחתום בלב שלם. הוא מרגיש בבית באולימפיקו, ועדיין מאמין שאפשר לזכות באליפות – הרי רומא עדיין צריכה לארח את יובנטוס במאי.

וכך, האיש שכמעט סיים את הקריירה באופן טרגי חוזר להיות אחד הקשרים הדומיננטיים ביבשת. רק ההצלחה בנבחרת, בו מייעדים לו את תפקיד הקפטן בעתיד הקרוב, עדיין חסרה. טורניר הנבחרות האחרון בו נטל חלק היה יורו 2013 לנבחרות צעירות בישראל. המצב במוקדמות המונדיאל ברוסיה עדיין מבחינת הכתומים, והם מקווים שסטרוטמן יצעיד אותם להעפלה בכל זאת. בשבוע הבא הוא כבר יהיה בן 27, ולא נותר לו זמן לבזבז על מנת לזכות בהכרה לה הוא ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully