וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד יכולה רק לקנא: שליחנו ליוסטון על טירוף הסופרבול הדרמטי מכולם

יובל קליין, יוסטון

6.2.2017 / 12:00

האוהד שחגג מוקדם מדי והביא את הנאחס, האמונה העיוורת בבריידי, המסר של אדלמן לכל חובבי הספורט וסיגר הניצחון המתוק. יובל קליין, שליח וואלה! ספורט לסופרבול, על חווית ספורט של פעם בחיים על הבמה הגדולה בעולם

ג'וליאן אדלמן חוגג זכייה של הפטריוטס בסופרבול/מערכת וואלה! ספורט

בווידאו: ההצהרה המחויכת של ג'וליאן אדלמן לשליחנו ליוסטון

טום בריידי הכניס את עצמו הלילה לרשימה שכוללת שמות כמו מייקל ג'ורדן, מוחמד עלי ובייב רות'. שחקן הפוטבול הגדול מכולם טיפס למדרגה האקסקלוסיבית של בכירי הספורטאים בתולדות הספורט האמריקאי בתום סופרבול 51 כשהפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה בחמש אליפויות, ועל הדרך גם רשם את הקאמבק הגדול בתולדות הענף, שעדיין קשה להירגע ממנו.

הרצון לזכות בטבעת החמישית הביא את אוהדי הפטריוטס לנהור ליוסטון בסופ"ש האחרון למרות שכבר היו שמונה פעמים במעמד זה בשני העשורים האחרונים. במגרש עצמו, הנוכחות של הפטריוטס ביציעים היתה בולטת מאוד מהרגע שבריידי הוביל את השחקנים מחדר ההלבשה לדשא ורעש הקהל היה מחריש אוזניים. אם זאת, עד לסוף הרבע השלישי זה היה נדמה שאנחנו חוזים שוב בסרט ההפסד של בריידי והפטריוטס כמו שכבר ראינו בעבר פעמיים לניו יורק ג'ייאנטס.

עוד בנושא

ניו איגלנד זכתה באליפות אחרי שחזרה מפיגור 28:3 לניצחון דרמטי 28:34 על אטלנטה
בריידי חגג עם אמו החולה, לברון ושאר ענקי הספורט האמריקאי מצדיעים לגדול מכולם

טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, סופרבול 51. GettyImages
על המדרגה הכי גבוהה. טום בריידי/GettyImages

לפני המשחק התקשו הפרשנים לראות את ההגנה של אטלנטה כגורם מכריע, והימרו על ההתקפה המצוינת של הפאלקונס שתעשה את ההבדל, אבל הצד ההגנתי של הקבוצה מג'ורג'יה היה הכוכב האמיתי במשך 34 דקות. בריידי הרגיש את לחץ שחקני הפאלקונס ואף נשלח לקרקע חמש פעמים. בהתקפה, הפאלקונס היו אגרסיבים, יעילים והצליחו לרשום שלושה ט"ד בדרייבים מהירים. דונטה פרימן פיצח את הגנת הפטריוטס ריצה אחרי ריצה וחוליו ג'ונס הראה את היכולות האתלטיות המפלצתיות שלו שגורמות לו להיות מהטובים ביותר במשחק.

לפני ההופעה של ליידי גאגא, אוהדי הפטריוטס שעמדו בתור לשירותים עדיין היו אופטימים. המשפט "אל תדאגו, יש לנו את בריידי" נשמע יותר מפעם אחת, אבל כאשר הפאלקונס פתחו את הרבע השלישי כהמשך ישיר של המחצית הראשונה, השקט החל לתפוס מקום והקהל של אטלנטה עשה את מרבית הרעש. הגדיל לעשות אף אוהד שרץ לאחר לעיתונאים אחרי הט"ד של טווין קולמן ברבע השלישי ודרש מהם כבר להדפיס את כותרות האליפות הראשונות בהיסטוריה של קבוצתו.

לצערו של אותו אוהד, מאותו רגע הקבוצה שלו התעייפה והתקשתה להחזיק בכדור ולשרוף את השעון. הפטריוטס הפכו את תוכנית המשחק ליותר אגרסיבית עם מסירות עמוקות של בריידי במטרה לרשום נקודות בטווח קצר של זמן וההגנה שהיתה מצוינת עד כה פשוט התעייפה ולא עמדה בקצב.

ג'וליאן אדלמן שחקן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי. GettyImages
"אני האמנתי". ג'וליאן אדלמן/GettyImages

"זה רק אומר לך עד כמה הקבוצה הזאת קשוחה", אמר ג'וליאן אדלמן, לעשרות העיתונאים שהקיפו אותו לאחר המשחק והוסיף: "זה מיקרוקוסמוס של החיים. תאמין, תעשה את העבודה שלך, תעבוד קשה ובסוף תהיה אלוף". אדלמן תיאר במדויק את מהלך המשחק שלו, בו הרבה להפיל מסירות עד שהגיע הרגע הגדול של המשחק עם התפיסה שתכנס לספרי ההיסטוריה של הסופרבול. בדרך כלל תפיסות מסוג זה היו נגד ניו אינגלנד לאורך השנים. לג'ייאנטס היה את דייויד טיירי ומריו מנינגהאם שתפסו תפיסות וירטואזיות וקשות ששינו את המומנטום של המשחק, וכך גם עשה חוליו ג'ונס עם תפיסה מדהימה ברבע הרביעי הלילה, אבל פתאום המזל היה לצד של הפטריוטס כאשר אדלמן הצליח לתפוס כדור בין שלושה שחקני היריבה. ואם היה למישהו ספק, אדלמן יצא מחדר ההלבשה של הקבוצה עם סיגר הניצחון למשפחתו וצעק להם "אני האמנתי".

מלבד הקביעה של בריידי כקווטרבק הגדול בכל הזמנים, הקהל מבוסטון קיבל גם את ההזדמנות לנקמה בקומישינר רוג'ר גודל, שנאלץ לדבר במהירות ואי-נוחות לנוכח הבוז האדיר שהקהל יצר בטקס הענקת הגביע. כרגיל בספורט האמריקאי, הגביע קודם הולך לבעלי הקבוצה ורוברט קראפט סיפר שנכון שהוא אמר שלפני שנתיים היתה הזכייה המתוקה ביותר אבל לנוכח ההתפחויות מאז, זה בהחלט הכי מתוקה שיש מתוך חמשת הזכיות של הקבוצה בגביע תחתיו.

הקווטרבק הצליח להישאר ממלכתי לאורך כל טקס הנפת הגביע ומסיבת העיתונאים וגם במהלך המשחק השקט הנפשי שלו חילחל לשאר הקבוצה. "הוא תמיד אותו דבר", אמר התופס דני אמנדולה. "תמיד רגוע, שקט ומחושב. הוא מנהיג, הגנרל, הכי טוב שיש וזה סוף הסיפור". למרות גילו (39) בריידי ציין לא פעם שהוא לא מתכוון לפרוש בקרוב והוא רוצה להמשיך לשחק כמה שאפשר ואין לאף אחד מניו אינגלנד בעיה עם זה.

עוד נחזור לראות את המשחק הזה יותר מפעם אחת בכדי להבין בדיוק מה קרה שם באותם רגעים היסטורים. איך זה שאטלנטה איבדה יתרון 25 נקודות? איך אדלמן וג'ונס תפסו את הכדור? איך מאט ריאן לא עמד בלחץ של דקות הסיום? בדיוק בגלל השאלות האלה הסופרבול הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים בתבל. לכן רשתות הטלוויזיה משלמות מילארדי דולרים בשביל הזכות לשדר את הסיפור שהוליווד לא תוכל לייצר. הלילה זה לא היה עוד סופרבול, אלא הגמר הגדול מכולם. הגמר שיזכיר לכולנו לא לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully