וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי אלטמן: "סעיף היציאה לחו"ל תקף", הפועל ת"א טוענת להפרת חוזה

הקשר דורש שחרור למרות הבוררות המתנהלת בין הצדדים, המועדון טוען כי הליכה לבוררות מונעת מהשחקן העברה לקבוצה אחרת. עו"ד משה בן דת: "אלטמן ושוינפלד לא משוחררים לשום מקום"

עומרי אלטמן הפועל תל אביב עם סוכנו רונן קצב. עמית גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אלטמן וסוכנו בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, עמית גולדשטיין

בית המשפט עסק הבוקר (שני) בעניינם של עומרי אלטמן וארון שוינפלד. כזכור, אלטמן ביקש שחרור בשל הפרת חוזה מכיוון שלא שילמו לו כמיליון שקל מענק חתימה.

השופט אורנשטיין ניסה להגיע לפשרה בין הצדדים, כשבסופו של דיון הוחלט כי אלטמן והפועל תל אביב יחלו בהליך בוררות בין הצדדים על אותו מענק חתימה. מעבר לאותו סכום של מענק החתימה, יש עוד מחלוקות בין הצדדים. בעוד שהצד של אלטמן טוען כי סעיף היציאה לחו"ל נשמר כמו בחוזה המקורי, בהפועל תל אביב טוענים כי הליכה לבוררות מונעת מאלטמן העברה לקבוצה אחרת וכן כי מצידה של הפועל תל אביב יש הפרת חוזה של השחקן ואילו סוכנו של השחקן רונן קצב ימשיך בניסיונות להעבירו לקבוצה בחו"ל על פי החוזה המקורי.

עורך דין הפועל תל אביב משה בן דת אמר אחרי הדיון: "מבחינתנו גם אלטמן וגם שוינפלד לא משוחררים לשום מקום, אלא אם כן יגיעו לסיכום עם המועדון". קצב טען: "בית המשפט קבע כי מיליון השקלים יתדיינו בבוררות ואילו כל שאר ההליכים יתנהלו לפי הנקבע בהסכם".

עומרי אלטמן ארון שוינפלד שחקני הפועל תל אביב בדיון בבית המשפט. עמית גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ארון שוינפלד בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, עמית גולדשטיין

המשמעות היא שאלטמן ינסה להגיע לסיכום עם פנאתינייקוס או עם קבוצה אחרת מחו"ל בחלון ההעברות הנוכחי, כשהסיכום יהיה צמוד להחלטת הבוררות בינו לבין הקבוצה, כלומר אם קבוצה תרכוש את אלטמן היא תצטרך לשלם את סעיף השחרור שייקבע בבוררות בין הצדדים. בכל מקרה בארץ, אלטמן יישאר רק בהפועל תל אביב אלא אם כן יימכר בסכום המקובל על הנהלת הפועל תל אביב.

בעניין שוינפלד, בית המשפט המליץ לעורך דינו רועי רוזן להגיע להסדר עם הקבוצה ולוותר על הבקשה לבוררות. השופט יותר מרמז כי אם הדבר לא יתבצע הוא יפסוק נגדו. גם במקרה הזו שוינפלד יישאר בהפועל תל אביב אלא אם כן יימכר לאחד המועדונים בארץ או בחו"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
seperator

עוד קודם לכן נערך הדיון בעניין השניים ולהלן התמלול:

10:08: במהלך הדיון פנה אורנשטיין לעורך הדין רוזן ונתן לו ארכה של שבוע, ושאל האם הוא רוצה להמשיך בהליך הבוררות או שמא למשוך את הבקשה.

9:58: בצד של אלטמן טוענים כי הסעיף לחו"ל תקף.

9:53: עורך הדין של אלטמן הסכים ללכת לבוררות. המשמעות של הסכמת כל הצדדים ללכת לבוררות היא שאלטמן יישאר בהפועל תל אביב לפחות עד לסיום העונה.

9:44: עו"ד בן דת: "אנחנו מוכנים ללכת להליך בוררות. לאור זאת השחקן צריך לחזור לפעילות מעשית בקבוצה".

עו"ד חבר: "אנחנו רוצים למצות את ההסכם ואת האפשרות לצאת לחו"ל על פי ההסכם. אם נגיע לבוררות, האפשרות הזאת תתעכב".

אורנשטיין: "לא אתן החלטה ברגע זה. החלון הזה של ינואר לא רלוונטי. אם אני אדרש לתת החלטה היא תהיה כנגד הטענות שלכם". השופט פנה לצד של אלטמן: "אתם בבעיה".

9:33: אורנשטיין קבע הפסקה כדי לנסות להגיע להבנה בין הצדדים על בוררות מוסכמת בנוגע למיליון השקלים.

9:30: איציק ניסנוב: "התחייבנו לעמוד בחוזה של עומרי אלטמן. אם יפסק כי אנחנו צריכים לשלם את מיליון השקלים הבוררות, נשלם גם אותם".

אורנשטיין מציע לצדדים ללכת לבוררות. ניסנוב וצבי גרינברג התווכחו לגבי השאלה האם כדאי להיענות להצעה וללכת לבוררות.

9:27: אורנשטיין: "לא יכולה להיות מכירה לא נקייה מחובות במהלך של חדלות פרעון, אלא אם כן היה הסכם על חוב לפני המכירה. המקרה הזה הוא החריג שבחריגים. פסקה שיצאה בבית המשפט העליון היא לא טובה לכם"

אורנשטיין פנה לצד של אלטמן: "השוני ששם מדובר במכונה ופה בבן אדם".

עומרי אלטמן ארון שוינפלד שחקני הפועל תל אביב בדיון בבית המשפט. עמית גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
גם שוינפלד התייצב לדיון/מערכת וואלה! NEWS, עמית גולדשטיין

9:11: עו"ד חבר: "אין עוד הסכם ההעסקה כמו של אלטמן לאף שחקן. להסכם זה יש סעיפים מיוחדים להעברת השחקן לחו"ל, אך עד היום אני לא יודע איזה הסכם הקבוצה מאמצת. אם הם מאמצים את ההסכם החדש אז הם צריכים לשלם את מיליון השקלים מינואר. אנחנו מנהלים משא ומתן עם קבוצה מחו"ל ואנחנו לא יודעים איזה הסכם הקבוצה מאמצת".

9:09: כונס הנכסים ממליץ להגיע לסיכום על סכום פיצוי שמקובל על כל הצדדים.

9:04: השופט אורנשטיין מחפש פשרה בין הצדדים.

9:02: עו"ד משה בן דת: "אנחנו נמצאים אחרי צו מכר. לא רק שהמבקש ישב פה ויוצג על ידי עורך דין בזמן זה, הוא לא הביע התנגדות קלה אפילו. אלטמן ידע לאורך כל הדרך כי מדובר בשני הסכמים. אחד חוזה ההעסקה ואחד על זכויות הכרטיס. החוזה על זכויות הכרטיס שייך לחברה הקודמת".

עו"ד שאול קוטלר: "את הסכם ההעסקה כולם רוצים לכבד. הבעיה היא הסעד שמבקשים על סכום של מיליון שקלים. אם לא, הבקשה היא לעבור לקבוצה אחרת ללא תמורה. זו היא סנקציה קשה".

אורנשטיין: "יש עוד שחקנים שחייבים להם כספים על הסכם הרכישה?"

קוטלר: "אין עוד מקרה כזה"

8:48: עו"ד חבר: "אני משווה את מה שקורה פה לנכס שלא שולם עבורו. אי אפשר גם לא לשלם וגם לא לשחרר אותך. זה לא יעלה על הדעת, זה לא מקרה רגיל וזה לא חוב עבר".

אורנשטיין: "מה הבדל בין חברה שקנתה מכונה ונכנסה לחדלות פרעון לבין מה שקרה פה?"

עו"ד חבר: "אי אפשר להשוות את זה לקנייה של מכונה. יש פה זכות קניינית. אימוץ של הסכם משלמים על פי דין. לבוא ולהגיד לבית משפט 'אני מאמץ נכס ולא מוכן לשלם עבורו חלק ניכר מהסכום' זה לא עובד וזה לא הוגן. החלטנו לא להפריע להפועל במהלך התקופה הקשה. חיכינו לראות אם הם מאמצים את ההסכם. שלחתי עשרות מיליים אם הם מתכוונים לאמץ את ההסכם כפי שהוא, אך לא קיבלתי תשובות. במיוחד בעניין הביטוח. אי אפשר להגיד גם 'תעלה על המגרש' וגם 'אנחנו נגיד לך מתישהו איזה הסכם אנחנו מאמצים'".

מפרק הפועל תל אביב שאול קוטלר בדיון בבית המשפט. עמית גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
עורך הדין שאול קוטלר בדיון/מערכת וואלה! NEWS, עמית גולדשטיין

8:46: עו"ד ארז חבר, המייצג את אלטמן, אמר: "אנחנו נמצאים בהסכמים שהם שונים ממערכת ההסכמים שהייתה לקבוצה עם השחקנים האחרים. במסגרת ההסכמים שנחתמו עם המבקש (אלטמן), הוסכם שרכישת חלק מהזכויות הכלכליות של המבקש תעשה תמורת סכום כספי שרק עם תשלומו בפועל יכנס ההסכם לתוקף".

השופט אורנשטיין: "אבל הוא משחק שם היום".

עו"ד חבר: "אין מחלוקת שהמבקש שיחק ומשחק בקבוצה. אפשר לזקוף לזכותו של המבקש שבתקופת ההקפאה הוא לא בא בתלונות. ההסכם קבע במפורש שהעברת הזכויות תהיה עם ביצוע מלוא התשלום. באה קבוצה והודיעה שהיא לא תוכל לעמוד בהסכם. המבקש ניסה להגיע להסכמות חדשות".

עו"ד משה בן דת: "השחקן החליט להפסיק להגיע לאימונים. חלק מהמשחקים כן, חלק לא, בא בדרישות לגבי ביטוח מיוחד, וגם בזה באנו לקראתו".

8:43: לעומת אלטמן, מול שוינפלד אין מחלוקת על הכספים, אך השחקן מעוניין לעזוב בשל הפרת חוזהו בקיץ. שוינפלד טוען כי הוא חש מרומה על ידי המועדון.

8:37: היום יוכרע האם אלטמן יקבל שחרור או ייאלץ להישאר בהפועל תל אביב. הקבוצה הודיעה כי מממשת את חוזהו, אך אלטמן טוען כי במועדון חייבים לו כמיליון שקלים מענק חתימה על מנת לממש את חוזהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully