וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאליטי שואו: הכול על החודש הראשון של הפועל תל אביב החדשה

ההתנגדות העזה להבאת כוכב הריאליטי שייע פייגנבוים ("נראה כמו בדיחה"), ההתנהלות הראשונית מול השחקנים ("נראה כמו שוק"). מי מציב גבולות כלכליים, מי אחראי על הרכש ומי הביא שחקן מקבוצת סנטה קלאוס? מחוזים שמנים לריבים על כל שקל: כך מתנהלת הפועל תל אביב החדשה

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים הראשונה של מנחם קורצקי כמאמן הפועל תל אביב

לפני קצת יותר משבועיים הפועל תל אביב עמדה לצאת לדרך מקצועית חדשה. על הפרק: החתמה נוצצת ראשונה בדמותו של לא אחר מהחלוץ האגדי של המועדון וכוכב תכנית הריאליטי "גולסטאר", שייע פייגנבוים. חלוץ העבר היה אמור להתמנות למנהל המקצועי החדש של המועדון. הרעיון הגיע מהאחים ניסנוב, חלק מקבוצת הבעלים החדשה של הפועל, שרצו להביא שם המזוהה עם המועדון וכנראה, כך סיפרו בקבוצה, שמרו חסד נעורים לחלוץ האגדי.

אלא שאז הם והשותף החדש, זאב גרינברג, החלו לשאול את אנשי המועדון על המינוי המסתמן. תשובות של פוליטיקאים הם לא קיבלו. "החתמה מבישה", הייתה אחת מהם. "הבנאדם לא עשה כלום בכדורגל מעל עשור. זה נראה כמו בדיחה". ככל ששאלו יותר, כך קיבלו עוד ועוד פידבקים לא חיוביים, ומה שנראה כבר סגור ירד אט אט מהפרק.

הפועל תל אביב כבר נמצאת כחודש בידיים חדשות. אלה שאמורות לעשות את הנס ולהשאיר אותה בליגת העל. האחים ניסנוב, גרינברג, ובועז תושב (נציגו של מאיר תושב), קיבלו מועדון על סף קריסה. כאוס מוחלט. בסוף השבוע הזה, אחרי מספר שבועות של עבודה, הפועל תל אביב תשלים את המהפך שהחל בבית המשפט לפני כחודשיים. מסגל נוצץ להחתמות הזויות, מחוזים שמנים לריבים על כל שקל, מצ'קים מפוזרים כמו גרביים לתשלומים במוזמן. הנה כל מה שרציתם לדעת על הפועל תל אביב החדשה. ואפילו סנטה קלאוס אחד.

עוד בנושא

20:15: הפועל תל אביב - הפועל חיפה

שייע פייגנבוים שחקן העבר של הפועל תל אביב. לירון מולדובן
סיפור צירופו ירד אט אט מהפרק. שייע פייגנבוים במשחקה של הפועל תל אביב באשקלון/לירון מולדובן
"בתקופה הקודמת הכול פה היה להראות כלפי חוץ שמצוין במועדון. אלה הם אנשים פשוטים שבאו לעבוד קשה. הם רבים על כל שקל. אם זה היה ככה קודם, הפועל לא הייתה מגיעה למצב הזה"

"אתה נכנס למשא ומתן ואתה לא מאמין למה שאתה רואה", סיפר אחד משחקני הפועל תל אביב. "יושבים כולם בשולחן וכל אחד מציע משהו אחר. זה נראה כמו שוק". ככה החלה קבוצת ניסנוב את דרכה במועדון. ארבעה אנשי עסקים שמלבד האחים עצמם לא ממש הכירו אחד את השני. יותר נכון, מפרק הפועל תל אביב, שאול קוטלר, עשה את החיבור בין כולם לקבוצת הרכישה. ממספר אנשי עסקים בודדים, הם הפכו לקבוצת רכישה. כזו שאין לה ממש ניסיון או מושג מה היא הולכת למצוא ולעבור בחודשים הקרובים.

בימים הראשונים, כפי שכבר ניתן להבין, הכאוס שלט ברובו. כל אחד מקבוצת הרכישה החדשה "רצה להראות שיש לו יותר כוח והוא יודע מה הוא עושה", טענו גורמים במועדון. "זה כמו כל בעלים חדש שהגיע ורצה להראות שהוא יודע הכי טוב". ככל שהזמן עבר, הדברים החלו להתייצב. למעשה, בפועל יש כבר חלוקה מסודרת בין התפקידים של ארבעת אנשי העסקים. גרינברג לצורך העניין מתפקד כמנכ"ל בפועל של המועדון, איציק ניסנוב הוא זה שעסוק בעיקר במשא ומתן עם השחקנים, שרון ניסנוב מתנהל מול נותני השירות (כמו חברת האבטחה וספקים שונים) ובועז תושב הוא זה שאחראי להביא ספונסרים וחסויות למועדון.

"הכול לומדים תוך כדי תנועה", מתאר גורם אחר במועדון. "יש רצון גדול מצדם ללמוד. הם יושבים ומדברים עם כל איש במערכת ומנסים לשמוע את הבעיות ולמצוא פתרונות. הם אנשים עם רגליים על הקרקע. בתקופה הקודמת הכול פה היה להראות כלפי חוץ שמצוין במועדון. אלה הם אנשים פשוטים שבאו לעבוד קשה. הם רבים על כל שקל. אם זה היה ככה קודם, הפועל לא הייתה מגיעה למצב הזה".

האחים ניסנוב הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לומדים תוך כדי תנועה. האחים ניסנוב/ברני ארדוב
"נכון, זו לא הפועל תל אביב הנוצצת ולא יהיו פה תקציבי ענק, אבל לא מתחייבים על סכומים שאין, ולא שחסר כסף לאנשים האלה. הם פשוט עובדים לפי תקציב מסוים"

את ההבדל בין הניהול הזה לקודם אפשר לראות בדברים הקטנים. בניגוד להנהלה הקודמת שפיזרה צ'קים בלי סוף, פה הדברים עובדים הפוך לגמרי. דוגמה קטנה היא שכבר אחרי המשחקים של הקבוצה במושבה, הכסף עובר עוד באותו ערב לחברת האבטחה בהעברה בנקאית. בפגישת ההיערכות עם המשטרה לקראת הדרבי הגדול, הגיעו נציגים מטעם הפועל תל אביב והציעו תכנית עם 260 מאבטחים. כדי להבין את השוני, חברת האבטחה הקודמת לדרבי בגביע הטוטו הגיעה עם תכנית של 320 מאבטחים. במשטרה עוד ניסו להפעיל שרירים נגד האחים ניסנוב, אך אלה לא התקפלו. ממש כמו שעשו מול חברת האבטחה הקודמת ומול אריאל שיימן בכל הקשור לפרסום על המגרש.

אחרי שסירבו להיכנע לדרישות של TQS חברת האבטחה הקודמת, קיבלו בהפועל סירוב מכל חברות האבטחה האחרות. הסיבות לא בוררות, אבל אז פנה שרון ניסנוב למנכ"ל המנהלת אורן חסון ואיים לא לקיים את המשחק. כבר אחרי מספר שעות התייצבה חברת "אבידר" לאבטח את המשחק. במקרה של שיימן, היו מוכנים הבעלים החדשים להעביר לו כ-200 אלף שקל כדי להמשיך את ההתקשרות ביניהם. כשזה דרש סכומים גדולים יותר, הם סירבו ולקחו את הפרסום על עצמם. "הם שוברים מוסכמות בכל דבר", טוען אחד הגורמים הבכירים במועדון. "הרבה דברים שהיו צריכים להיעשות פה בשנים האחרונות, קורים עכשיו. נכון, זו לא הפועל תל אביב הנוצצת ולא יהיו פה תקציבי ענק, אבל לא מתחייבים על סכומים שאין, ולא שחסר כסף לאנשים האלה. הם פשוט עובדים לפי תקציב מסוים על כל דבר ולא חורגים בשקל ממנו".

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
תקופת פיזור הצ'קים נגמרה. אמיר כבירי/ניב אהרונסון
"האמת שזה עצוב, קבוצה ששיחקו בה שחקנים כמו לוקאס וינטרה ונמניה ווצ'יצ'ביץ' מחתימה שחקן מהליגה השלישית ביוון? זה סיפור מוזר. אני מאוד מופתע"

בצד המקצועי הדברים נעים על גבול ההזייה, אם אפשר להגדיר זאת כך. לצורך הדוגמה ניקח את הנבחן מאמוט סאיין, ששיחק שנתיים בליגה הטוניסאית לפני שנחת ביוון. בשנה וחצי החליף שלוש קבוצות - שתיים בליגה השלישית ואחת בליגת המשנה. אחר כך עבר ל-ROPS מפינלנד ובה נע בין הספסל להרכב, כולל השאלה קצרה לקבוצת סנטה קלאוס מהליגה השלישית. הוא שותף ב-17 משחקים, אבל השלים 90 דקות רק בשלושה מהם. משלא היווה גורם משמעותי בעונה בינונית של הקבוצה (מקום 6 מתוך 12 בליגה הפינית), חוזהו לא הוארך.

"האמת היא שאף פעם לא שמעתי עליו. אני בטוח שגם בישראל לא מכירים את כל הזרים שמשחקים בליגות הנמוכות", אמר השבוע סוכן שחקנים יווני שעובד בצורה קבועה עם השוק הישראלי. "אתה אומר שהוא שיחק בליגה השנייה ובליגה השלישית פה? מדובר ברמה מאוד-מאוד נמוכה. שחקנים בליגות האלו מקבלים שכר של 1,000-1,500 יורו לחודש, מקסימום 2,000, אז אולי הפועל במצב כלכלי קשה מאוד. האמת שזה עצוב, קבוצה ששיחקו בה שחקנים כמו לוקאס וינטרה ונמניה ווצ'יצ'ביץ' מחתימה שחקן מהליגה השלישית ביוון? זה סיפור מוזר. אני מאוד מופתע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוכנים ביוון מעולם לא שמעו עליו. מאמוט סאיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
""אף אחד לא יעמוד בדרכם ללכת למועדון אחר, אבל אם הם חושבים שהם ילכו בחינם - זה לא יקרה. הם אומנם חדשים, אבל חשדניים בכל דבר. אף אחד לא יעשה פה סיבוב עליהם"

להגיד שיש הסכמות של ממש בין המאמן מנחם קורצקי לבין הנהלת הפועל החדשה, זה יהיה לחטוא לאמת. מאז שהוחתם קורצקי על החוזה, הוא עושה ימים כלילות יחד עם יגאל אנטבי במציאת שחקנים לקבוצה. אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד. קורצקי מאמין שאפשר להישאר בליגה, אך גם רוצה שחקנים עם ניסיון בסגל. לעומתו, ההנהלה החדשה מעוניינת לראות כמה שיותר שחקנים צעירים עם פוטנציאל.

בפועל, שחקנים כמו מוטי ברשצקי ומייקל סיטון הם החתמות של ההנהלה. קורצקי, שכאמור רצה שחקנים נוצצים יותר, קיבל את רצונות הבוסים. למאמן הוקצו גם 15 אלף יורו לחודש כדי להחתים בלם נוסף בסגל. חשוב לציין, כי היחסים בין קורצקי להנהלה הם יחסים תקינים ומעבר לכך, אך המאמן נאלץ כרגע להסתפק בשחקנים זולים מאוד לפי ראות ההנהלה ולא יכול להחתים כמעט שחקנים בכירים. מעבר לזה, אין שום התערבות של הצד הניהולי לקורצקי. מלבד שיחות מוטיבציה שמקיים איציק ניסנוב עם השחקנים מדי פעם, כל החלטה ברמה המקצועית עוברת למאמן. התחושה במועדון: "הליגה היא כל כך חלשה שבסגל הנוכחי אפשר להישאר בליגה".

גם בנושא של גוטליב, אלטמן ושוינפלד, הבעלים החדשים נחושים בהחלטתם. "אף אחד לא יעמוד בדרכם ללכת למועדון אחר, אבל אם הם חושבים שהם ילכו בחינם - זה לא יקרה. הם אומנם חדשים, אבל חשדניים בכל דבר. אף אחד לא יעשה פה סיבוב עליהם. יש להם סבלנות של ברזל". כרגע, תקציב כל השחקנים החדשים עומד על 200 אלף שקלים בחודש (עלות שכר למועדון). אם ימכרו את אחד משלושת השחקנים, יגיעו מחליפים במקומם.

מנחם קורצקי מאמן הפועל תל אכיב. מגד גוזני
נאלץ לקבל את רצונות הממונים עליו. מנחם קורצקי/מגד גוזני
seperator

ימים יגידו האם הספינה באדום תגיע בסופו של דבר לחוף מבטחים או שתשקע לליגה הלאומית לפני כן. דבר אחד בטוח: "שקל לא יוצא מהפועל תל אביב סתם", טוען גורם בכיר במועדון. "ואין שום כוונה לשנות את זה בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully