וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב אחד פחות ליוסאין בולט: הזכיה של ג'מייקה ב-2008 נפסלה

25.1.2017 / 17:26

בוועד האולימפי חשפו כי נסטה קרטר, שסייע לרביעיית השליחים הג'מייקנית לקבוע שיא עולם ולקטוף את הזהב, השתמש בחומר האסור והממריץ מתילהקסנמין. לבולט כעת 8 מדליות זהב

רביעיית השליחים של ג'מייקה ב-2008 - נסטה קרטר, יוסאין בולט, מייקל פרייטר, אסאפה פאוול. GettyImages
הלכה המדליה. קרטר והחברים/GettyImages

מניין מדליות הזהב של יוסאין בולט ירד היום (רביעי) מתשע לשמונה, לאחר שהתברר כי נסטה קרטר, שסייע לנבחרת השליחים הג'מייקנית לזכות בזהב באולימפיאדת 2008, השתמש בחומרים אסורים. קרטר, כעת בן 31, רץ ראשון בריצת 4X100 והיה אחת הסיבות לשיא העולם החדש שהרביעייה המופלאה קבעה דאז - 37.10 שניות.

אלא שהיום הוועד האולימפי העולמי ניתח מחדש את הבדיקות של האצן, שבדמו התגלו שרידים של החומר הממריץ האסור מתילהקסנמין. המשמעות: הריצה המדוברת נפסלה, וגם חבריו של קרטר לנבחרת השליחים איבדו את מדליית הזהב שלהם, כשמי שנהנתה היא טרנידד וטובגו, שזכתה בזהב. יפן שודרגה לכסף וברזיל זכתה במדליית הארד. כמו כן, ההישג ההיסטורי של בולט - שלוש מדליות זהב בשלוש מדליות שונות - כבר לא תקף.

בשנה שעברה נשאל הספרינטר הגדול בהיסטוריה על האפשרות שיאבד את אחת ממדליות הזהב שלו והודה: "אתה עובד שנים כדי לצבור מדליות זהב ועובד קשה כדי להיות אלוף, אז זה יהיה קורע לב. אבל אם אצטרך להחזיר את המדליה, אחזיר אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully