וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלפפון החם של ינואר: הקבוצות הגדולות בעקבות סטיבן אנזונזי

8.1.2017 / 14:30

הקשר בן ה-28 עשה דרך ארוכה עד שזכה להכרה, אך מאז הפך לאחד הקשרים הטובים בספרד ומככב במדי סביליה. סעיף השחרור עומד על 30 מיליון יורו. סיטי, ארסנל, יובנטוס וצ'לסי כבר בעקבותיו

one

בווידאו: סביליה מביסה את ריאל סוסיאדד

אינטר אומנם מחוץ בתמונה, אבל כמה זה סמלי ששלוש הקבוצות הגדולות האחרות בהן הותיר פטריק ויירה חותם - ארסנל, יובנטוס ומנצ'סטר סיטי - מוזכרות כמועמדות להחתים את "ויירה החדש" בפתיחת חלון ההעברות של ינואר. סעיף השחרור של סטיבן אנזונזי בסביליה עומד על 30 מיליון יורו, שלם וקח. האנדלוסים, שלא רוצים לאבד את השחקן החיוני ביותר במרכז המגרש שלהם ניסו לשכנע את הצרפתי להאריך את חוזהו שיפוג ב-2019, אולם הוא סרב וכעת כל האופציות פתוחות בפניו כאשר המהלך הזה הפך אותו למלפפון החם ביותר בחלון ההעברות הנוכחי.

לסיטי יתרונות מובנים במרוץ ממספר היבטים, בין היתר כי ויירה עצמו משתייך למועדון בגרסתו המורחבת כמאמן ניו יורק סיטי. אחרי שקבוצתו הודחה בפלייאוף ה-MLS בתחילת נובמבר, הוא הגיע לספרד באופן אישי על מנת לעקוב אחרי אנזונזי מקרוב והעביר רשמים חיוביים לגביו. בנוסף, לפפ גווארדיולה יש מקור מקורב הרבה יותר בצוות המקצועי של סביליה. אין אדם מיודד יותר עם מאמן מנצ'סטר סיטי מאשר חואן מנואל ליו, המאמן הספרדי שאימן אותו בשלהי הקריירה שלו בדוראדוס המקסיקנית וממנו שאב את ההשראה. בשנתיים האחרונות הוא עובד כעוזרו של חורחה סמפאולי, תחילה בנבחרת צ'ילה והיום בסביליה.

עוד בנושא:

בשל ההתבטאויות נגד השופט: פיקה עלול לספוג עונש הרחקה
ספרד: אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את אייבר, סביליה הביסה את סוסיאדד

תקציר: ריאל סוסיאדד - סביליה 4:0. one
כל הגדולות אחריו. אנזונזי/one

השראה מוויירה ומאקללה

יובנטוס זקוקה אף היא לשחקן מסוגו של אנזונזי. מאז עזיבתו של ארתורו וידאל לבאיירן מינכן בקיץ 2015 אין לגברת הזקנה בולדוג אמיתי במרכז המגרש והמאמן מסימיליאנו אלגרי רואה בצרפתי פתרון לסוגיה. וארסנל? היא מחפשת את היורש של ויירה כבר יותר מעשור, וגם ההחתמות האחרונות בדמותם של גרניט ג'אקה ומוחמד אלנני לא ממש ענו על הציפיות עד כה כשארסן ונגר לוטש עיניים לעברו של אנזונזי. וגם צ'לסי מתעניינת במרדף אחרי השחקן אותו הגדיר העיתונאי גרהאם האנטר כקשר הטוב ביותר באירופה העונה. הכחולים יכולים ליצור צוות צרפתי במרכז המגרש ולשלב את אנזונזי עם אנגולו קאנטה. כך הם "ישחזרו" את החוליה של נבחרת צרפת מתחילת המילניום כאשר ויירה וקלוד מאקללה ניהלו את העניינים עבור הטריקולור.

והרי אנזונזי ראה בשניהם מודלים לחיקוי בצעירותו. הוא אמנם הרבה יותר מזכיר את ויירה מבחינת מבנה הגוף, אך טען לאחרונה: "קלוד היה הגיבור שלי ולמדתי כיצד הוא שיחק לצד כוכבי העל בריאל מדריד. הוא היה אדיר בכיסוי השטחים, בחיפוי על חבריו לקבוצה ובהבנת המשחק. מאקללה גם ממוצא קונגולזי כמוני, בעוד ויירה סנגלי".
למעשה, הכינוי "ויירה החדש" אינו חדש כלל. הוא הודבק לאנזונזי על ידי העיתונאים שסיקרו את בלקבורן כאשר זו רכשה את הצרפתי ב-2009 תמורת כסכום פעוט של חצי מיליון יורו. סם אלרדייס היה האיש שזיהה את הפוטנציאל של הצעיר בן ה-20 שירד לליגה השלישית עם אמיין הקטנה והביא אותו לאנגליה. כבר בשנה הראשונה בקבוצתו החדשה נבחר אז אנזונזי לשחקן העונה של המועדון מטעם האוהדים ואלרדייס הגדיר אותו כאחת ההחתמות הטובות בחייו.

מנג'ר נבחרת אנגליה סם אלרדייס. GettyImages
מעריץ מספר 1. אלרדייס/GettyImages

אלרדייס רצה בו בנבחרת אנגליה

עד כדי כך העריך ביג סם את חניכו לשעבר, שמיד עם מינויו למאמן נבחרת אנגליה בקיץ האחרון הוא בדק את האפשרות להעניק לו אזרחות ולשתפו. אלרדייס גילה שהדבר בלתי אפשרי כי היו לאנזונזי שש הופעות בנבחרת הצעירה של צרפת. עם זאת, הוא מעולם לא התקרב לסגל נבחרתו הבוגרת, וזה רק מדגיש את הדרך הארוכה והמיוחדת שעשה אנזונזי בעד שזכה להכרה. לעובדה כי שיחק תחת מאמנים שהתאפיינו בהשקפות עולם שונות בתכלית היה אפקט משמעותי על הפיכתו ההדרגתית לקשר רב גוני ושלם.

כנער, היה אנזונזי מתוסכל עד דמעות כאשר פאריס סן ז'רמן החליטה לשחררו מהאקדמיה בגיל 13 ואפילו קון הצנועה לא ראתה בו פוטנציאל כאשר זרקה אותו בגיל 15. אז הוא נדד למועדונים קטנים הרבה יותר ובאמיין קיבל הזדמנות ראויה. ניקולה רנייה, ששיתף איתו פעולה אז, נזכר: "הוא תפס את העין בגלל ממדי גופו, אבל דווקא היכולת הטכנית שלו גרמה לי להבין שהוא שווה הרבה יותר מהליגה הצרפתית השנייה. מעולם לא היה לנו שחקן עם שליטה כזו בכדור". המאמן תיירי לורי נתן לו את הבמה, ואז שמח לשלוח אותו מעבר לתעלה: "סטיבן למד המון באנגליה וכבר לא היה נונשלנטי כמו בעבר".

סטיבן אנזונזי שחקן בלקבורן. GettyImages
התחשל באנגליה. אנזונזי/GettyImages

פוליס קנה, יוז ליטש

ובאמת, על איזו נונשלנטיות אפשר לדבר עם אלרדייס? הכישורים הטכניים של אנזונזי לא ממש באו לידי ביטוי בבלקבורן, גם כאשר סטיב קין היה המנג'ר, אבל ביג סם – שפוטר ב-2010 – המליץ אז בחום על הצרפתי לטוני פוליס. הוולשי, שהפך את הכדורגל האנגלי מהזן הישן לשם דבר בסטוק סיטי, שמח להחתים את אנזונזי בקיץ 2012 אחרי שבלקבורן ירדה ליגה. גם הוא טען: "סטיבן הוא אחת הרכישות הטובות ביותר שלי במועדון". אלא שפוליס עזב כעבור שנה, ודווקא בהדרכת מארק יוז, ששינה את הסגנון ב-180 מעלות, אנזונזי החל להתפתח לשחקן הרבה יותר דומיננטי.

עם יוז על הקווים, הצרפתי היה צריך לא רק להשתמש בכוחו הפיזי ולהפחיד את שחקני היריב, אלא גם לבנות את המשחק מאחור. כך בלטו היכולות הטכניות המעולות שלו, ובדיעבד הוא צריך להיות מאושר שהמועדון סירב להיענות לדרישתו להימכר לקבוצה גדולה יותר הן ב-2013 והן ב-2014. המנג'ר שכנע אותו להישאר, וב-2014/15 הוא סיפק הצגות נפלאות בעוד סטוק סיימה במקום התשיעי, נבחר לשחקן העונה של המועדון, וקינח עם שער ב-1:6 על ליברפול במחזור הנעילה. זה היה משחקו האחרון, כי כאשר נותרה שנה אחת בלבד לתום חוזהו, יוז היה חייב למכור ועוד במחיר מבצע ביחס לסחורה.

המועמדת המובילה לזכות בשירותיו לפני שנה וחצי הייתה לסטר, ובמבט לאחור יש בכך הרבה אירוניה – כי הרי ברור שאם השועלים היו מחתימים את אנזונזי, כל מהלך ההיסטוריה היה משתנה, והם לא היו זוכים באליפות. הצרפתי סירב להצעה כי הוא רצה לשחק בליגת האלופות ולשפר את סיכוייו להגשים חלום בלתי אפשרי בעליל להיכלל בסגל צרפת ליורו 2016. אז הוא הלך לסביליה, ששילמה 10 מיליון יורו בלבד, בעוד לסטר בחרה את קאנטה במקומו. זה השתלם בגדול לכל הצדדים.

אנגולו קאנטה שחקן לסטר. GettyImages
פתח את הדרך עבורו. קאנטה/GettyImages

נהנה עד הגג עם סמפאולי

אוהדי סביליה לא ממש הבינו בהתחלה לשם מה הוחתם שחקן אלמוני מקבוצה כמו סטוק, והפתיחה הייתה עלובה כאשר אנזונזי הורחק כבר במחזור הראשון. ואולם, ככל שחלפו השבועות למדו כולם להעריך את תרומתו, והוא הפך בהדרגה לבאנקר בהרכב של אונאי אמרי. אנזונזי היה דומיננטי במיוחד בדרך לזכייה בליגה האירופית וכיכב בגמר נגד ליברפול כאשר האנדלוסים הפכו פיגור במחצית לנצחון 1:3. "המשחק הזה שינה אותי. עד אז שיחקתי כדורגל כדי ליהנות, אבל השמחה מהזכייה בתואר הראשון בקריירה הייתה גדולה מאוד, ועכשיו אני רוצה לזכות בתארים נוספים", אמר.

השאיפה הזו פותחת את האפשרות למעבר החודש, כי אנזונזי כבר חגג את יום הולדתו ה-28, וחלון ההזדמנויות להצטרף למועדון פאר לא יהיה פתוח עוד זמן רב. זה לא אומר שהוא לא נהנה בסביליה. בזכות סמפאולי ולייו, הוא שיפר את היכולת עוד יותר, והמאמנים פשוט לא מדמיינים את הקבוצה בלעדיו. "במערך החדש אני הקשר האחורי היחיד לפני רביעיית ההגנה וזה מצוין. אני מקבל הרבה יותר כדורים, יש לי יותר חופש פעולה, וגם יותר אחריות. זה מוצא חן בעיני", טען הצרפתי לאחרונה.

הסטטיסטיקה תומכת בקביעה הזו והיא מרשימה. לא היה העונה בליגה הספרדית קשר שהשלים יותר מסירות מאנזונזי לפני פגרת חג המולד, ואחוזי הדיוק שלו נהדרים. הוא מצטיין בתיקולים, ותומך המון בהתקפות, כולל שער ניצחון ב-0:1 החיוני על אתלטיקו מדריד באוקטובר. כמו כן, לא החמיץ אנזונזי דקה בקמפיין המוצלח בשלב הבתים בליגת האלופות, תוך שהוא מציג לראווה את יכולתו לאנשי יובנטוס.

שחקני סביליה סטיבן אנזונזי, עדיל ראמי. GettyImages
רוצה תארים. אנזונזי/GettyImages

השועלים מחכים בשמינית הגמר

העובדה כי לא יוכל לשחק בליגת האלופות העונה במדי קבוצה חדשה מקטינה, כמובן, את האטרקטיביות שלו בחלון ההעברות הנוכחי, אך ממש לא פוסלת את אפשרות המעבר – מה גם שזה כלל לא רלוונטי מבחינת צ'לסי. גווארדיולה טען לפני יומיים שקבוצתו לא תחתים החודש קשרים חדשים, אבל קביעה זו יכולה להשתנות אם במנצ'סטר סיטי יבינו כי אנזונזי עשוי לעבור למקום אחר. ארסנל ויובנטוס עשויות לפעול באופן מידי ואז יעדיף לייו לשכנע את אנזונזי להצטרף דווקא לחברו הטוב פפ, משעמם זה לא יהיה.

וגם אם יישאר הצרפתי בסביליה, הוא לא יצטרך להצטער על כך. אתמול הוא סיפק משחק מעולה נוסף ושלט ביד רמה בקישור בביקור הקשה אצל ריאל סוסיאדד. הבאסקים לא הפסידו באנואטה מאז מחזור הפתיחה, ואף נתנו לברצלונה שיעור בכדורגל, אבל מול סביליה זה לא הלך, והאורחת פירקה אותם 0:4 בתצוגת תכלית. זו תוצאה מכוננת במאבק על המקום בליגת האלופות, והחבורה של סמפאולי אף עקפה באופן זמני את בארסה בדרך למקום השני.

ברקע אפשר כבר לחוש את הקרב הפיקנטי מול לסטר, שרצתה בו לא רק ב-2015 אלא גם בקיץ האחרון. אם יצטרך, יפנים אנזונזי שהוא נמצא במועדון צמרת כבר עכשיו, בלי להפעיל את סעיף השחרור שלו. הוא כוכב גדול כבר עכשיו ואת זה אפילו ויירה יודע.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully