וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ה-MLB בישראל: "גאים להיות בנבחרת, לא חוששים מאנטישמיות"

5.1.2017 / 20:26

לקראת ההופעה ההיסטורית של ישראל באליפות העולם, כ-10 שחקנים עם עבר והווה במייג'ורס, שיהיו בסגל, נחתו בארץ והגיעו לאירוע מיוחד. אייק דייויס: "המשפחה שמחה שבאתי"

נבחרת ישראל בבייסבול. מגד גוזני
שחקני הנבחרת במגרש בכפר הבפטיסטים/מגד גוזני

בעוד חודשיים (6 במרץ), תעלה נבחרת הבייסבול של ישראל למשחק הפתיחה של אליפות העולם, למפגש מול מארחת הטורניר דרום קוריאה. בבית של ישראל, שרושמת הופעה היסטורית במפעל, נמצאות גם טיוואן והולנד והכחולים-לבנים ינסו לרשום העפלה מרשימה לשלב הבא. לשם כך, גויסו במסגרת חוקי התחרות, המאפשרים לכל נבחרת לרשום שחקנים שזכאים לאזרחות אצלה, כמה שחקנים יהודים לא רעים עם עבר ב-MLB.

הערב (חמישי), חלק מאותם שחקנים הגיע לאירוע מיוחד שנערך בכפר הבפטיסטים בפתח תקוה. השחקנים, שנחתו עם המשפחות בישראל אתמול, יטיילו בארץ בימים הקרובים, כולל חניכת מגרש בייסבול חדש מחר בבוקר (9:00) בבית שמש וסיור מתוכנן בירושלים, זאת לאחר שכבר הגיעו היום לתל אביב. עבור רובם מדובר בביקור ראשון בחיים בישראל והם נראו מרוצים מכל תשומת הלב לה זכו מכ-300 ילדים והורים, חברי קהילת הבייסבול בישראל, שהגיעו למגרש, שם קיימו השחקנים אימון ראווה ואחריו סשן שאלות ותשובות, חתימות ומסיבת עיתונאים קצרה.

נבחרת ישראל בבייסבול. מגד גוזני
השחקנים התייצבו לאירוע מיוחד שכלל אימון פתוח/מגד גוזני

השחקן הבכיר בנבחרת, לפחות כרגע, הוא אייק דייויס. שחקן הבסיס הראשון, שנבחר במקום ה-18 בדראפט 2008 וכיכב בתחילת העשור בניו יורק מטס, היה לרגע חלק מהיאנקיז בעונה החולפת ומחפש את מקומו במייג'ור ליג לקראת העונה הבאה. לשאלה האם הטורניר יכול לעזור לו להגיע מוכן יותר לעונה מאשר ברוב הפגרות לאורך הקריירה ענה דייויס: "הלוואי שזה היה ככה באימוני האביב. נוכל לשחק משחקים עם משמעות עוד לפני שהעונה תצא לדרך. כשאתה מפסיד באימוני האביב, לאף אחד לא אכפת, אבל אלה יהיו משחקים שניתן בהם הכול וזה יביא אותנו יותר חמים לעונה. זה מצוין ואנחנו רוצים לנצל את זה כדי לעלות שלב". על ההחלטה להיות חלק מהנבחרת אמר השחקן: "המשפחה שלי עזרה לי להחליט. הם מאוד שמחו שאני חלק מהזהות והמסורת שלהם".

התופס ריאן לוורנווי, ששיחק בבוסטון רד סוקס ולאחר מכן גם בבולטימור ואטלנטה, לפני שחתם לאחרונה על חוזה מיינורס באוקלנד, אמר לוואלה! ספורט: " זו חוויה מדהימה, אנחנו מטיילים בלי הפסקה ומנסים להספיק כמה שיותר. כששאלו אם אני רוצה להיות בנבחרת, קפצתי על ההזדמנות. אף פעם לא הייתי חלק מטורניר בינלאומי ואני גאה להיות חלק מהנבחרת הזו. אנחנו כאן כי אנחנו אוהבים את המשחק. כל מי שהגיע לכאן היום עשה זאת מאהבת המשחק ובמידה מסוימת אני נהנה מזה יותר מאשר ממשחק במייג'ורס. זה כל כך מיוחד".

נבחרת ישראל בבייסבול. מגד גוזני
גאה להיות חלק. לוורנווי/מגד גוזני

גייב קפלר, שזכה עם הרד סוקס באליפות ב-2004 ואימן את הנבחרת בקמפיין הקודם לפני ארבע שנים, מלווה את השחקנים כיום ואמר לוואלה! ספורט: "להיות בישראל בפעם הראשונה משנה הכל עבורי. שמעתי על ישראל כל כך הרבה. תמיד יש לי חשק לעלות למגרש, לחבוט ולזרוק. זה אף פעם לא יעזוב אותי, אבל היום אני מנסה להיות אוזן קשבת לשחקנים. הם צריכים מישהו לדבר איתו".

טיי קלי, שבעונה החולפת רשם בכורה במייג'ורס, במדי המטס, אמר: "עבור כל ילד, להיות חלק מנבחרת לאומית זה חלום. נכון שלא גדלנו כאן, אבל אנחנו מקווים שהנוכחות שלנו תביא יותר ילדים ישראלים להפוך לחלק מהבייסבול ולא רק מהכדורגל או הענפים הפופולריים האחרים".

לגבי היציאה עם הנבחרת לדרום קוריאה אמר קודי דקר, שכיכב במוקדמות במדי הנבחרת: "חוויתי אנטישמיות בארצות הברית. אני לא חושש ללבוש את מדי ישראל בחו"ל". דייויס הוסיף: "כל החיים שלנו, כולנו התמודדנו בארצות הברית עם אנטישמיות. אנחנו ממש מיעוט במקום בו אנחנו חיים וזה מה שמגניב בישראל. אני יודע שיש כאן בעיות, אבל מסתכל מסביב ושואל את עצמי איפה האנטישמיות פה?".

נבחרת ישראל בבייסבול. מגד גוזני
כ-300 אוהדים הגיעו/מגד גוזני
נבחרת ישראל בבייסבול. מגד גוזני
ג'וש זייד מעניק חתימות/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully