וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו גאודלוק: "לא יודעים מי המנהיג"

"בהתחלה זו הייתה קבוצה שלי ושל ווימס, אחר כך של סוני, אחר כך ראד. הכימיה בינינו רעה. תחת ארז לא עבדנו על הגנה. התפקידים לא ברורים. שחקנים הרשו לעצמם לעשות דברים שונים ממה שנדרשו. מעולם לא הייתי במצב כזה". אנדרו גאודלוק פותח הכל על העונה. ראיון

צילום מסך

כאילו שההפסדים וחילופי המאמנים והכמעט הדחה מגביע המדינה לא הספיקו למכבי תל אביב, אז הגיע האימון המסכם לקראת המשחק הגורלי הערב (חמישי, 21:05) מול דרושפאקה - ואיתו העימות שבו היו מעורבים ארבעה שחקנים. "אני יודע שלא קל לנצח כשזה המצב בקבוצה", מודה כוכב הצהובים, אנדרו גאודלוק, בראיון לוואלה! ספורט, "אבל לפעמים זה טוב שיש לפחות אגרסיביות. זה אומר שיש בנו אש ותשוקה, שאף אחד לא נכנע. אנחנו מתוסכלים. כולם רוצים לנצח, ולא מצליחים. אז לפעמים יש תחרותיות, אולי תחרותיות יתר, אבל בסוף לוחצים ידיים וממשיכים האלה".

שחקן מכבי תל אביב אנדרו גאודלוק. ברני ארדוב
"הכימיה בינינו רעה. עברנו הרבה דברים ביחד"/ברני ארדוב
"הכימיה בינינו רעה, עברנו הרבה דברים, וכל הפסד גורם לכל אחד להרגיש רע יותר. כשאתם מסתכלים על חומר השחקנים שיש לנו לעומת שאר הקבוצות שסביבנו בטבלת היורוליג, אתם חושבים שאנחנו אמורים לנצח כמעט בכל משחק"

ואיך ממשיכים הלאה? אתה יודע לשים אצבע על הבעיה, להסביר מה לא עובד?

"לא, אני לא ממש יודע איך להגדיר את זה. הכימיה בינינו רעה, עברנו הרבה דברים, וכל הפסד גורם לכל אחד להרגיש רע יותר. כשאתם מסתכלים על חומר השחקנים שיש לנו לעומת שאר הקבוצות שסביבנו בטבלת היורוליג, אתם חושבים שאנחנו אמורים לנצח כמעט בכל משחק. כי כיחידים, יש לנו כישרון גדול יותר. לקבוצה הזאת יש סמול פורוורד ברמה של דווין סמית', ואני טוב יותר מהגארדים אצל קבוצות אחרות, אבל כשעולים למגרש, אנחנו נראים כמו חצי ממה שאנחנו שווים, וגם ממה שהיריבות שוות. הן אולי פחות מוכשרות, אבל הן משחקות כקבוצה. אנחנו לא".

גאודלוק בן ה-28, אולי שחקן הרכש היחיד של הצהובים שעומד העונה בציפיות (לפחות בכל הנוגע לתצוגות האישיות שלו), לא מאמין בעצמו לאיזו סיטואציה הוא נקלע בתל אביב. בעונתו הראשונה באירופה נבחר ל-MVP של היורוקאפ והגיע עם קאזאן לחצי הגמר, בעונתו השנייה הצעיד את פנרבחצ'ה לפיינל פור של היורוליג, והנה, העונה, לאחר שחזר מסיבוב שלישי ב-NBA, הוא עומד על עשרה הפסדים ב-13 המשחקים בהם שותף באירופה. שלושה ניצחונות - לעומת ארבעה מאמנים שהדריכו אותו בחודשים האחרונים.

הגארד האמריקאי, שמוביל את קלעי מכבי עם 16.6 נקודות למשחק, כולל 49 אחוזים לשלוש ו-94 אחוזים מהעונשין, מדבר עכשיו בגילוי לב על מה שקורה. וגם הוא מודה: לא בטוח שהפתרון נמצא באופק. וכשהוא מדבר, כדאי להקשיב, ולקבל הצצה לדרך שבה הדברים נראים מתוך חדר ההלבשה השסוע של הצהובים. "מעולם לא הייתי במצב כזה", אומר גאודלוק. "בכל קבוצה שאי פעם שיחקה בה היינו בטופ, וזה מתסכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן מכבי תל אביב אנדרו גאודלוק. ברני ארדוב
"לפעמים אנחנו לא נלחמים. יש איזו אנרגיה שלילית, שפת הגוף מדברת בפני עצמה/ברני ארדוב
"אני חושב שלא התאמנו בכלל על הגנה תחת ארז. הייתה בעיה ברוטציה, התפקידים בקבוצה לא היו ברורים, כל אחד עשה דברים שונים בכל פעם, בגלל שלא היה ברור מה צריך לעשות"

מה הכי מתסכל אותך?

"הדרך שבה אנחנו מפסידים. לפעמים אנחנו לא נלחמים. איבודי הכדור, גם שלי. הטעויות שאני מבצע. היתרונות שאנחנו שומטים. אנחנו נמצאים במשחק, ואיכשהו יש איזו אנרגיה שלילית ומגיע עוד הפסד. שפת הגוף מדברת בפני עצמה".

אתם מתחילים את הסיבוב השני במאזן 10:5, וסביר להניח שלא תהיה חזרה מהפסד ביתי נוסף, הערב מול דרושפאקה. אבל אולי כבר פספסתם את הרכבת? אולי כבר מאוחר מדי מבחינתכם להילחם על הכרטיס לפלייאוף?

"אני לא חושב שמאוחר מדי. יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל מוקדם מדי להגיע למסקנות כאלה. אנחנו רק צריכים להתחיל לנצח ואז ניקח את זה צעד אחר צעד. מכאן ניקח את זה צעד אחר צעד. פורסם השבוע באחד האתרים ראיון איתי כביכול, ובו סילפו כל מיני דברים. מעולם לא אמרתי את מה שייחסו לי. לא אמרתי שהאווירה 'שיט' או משהו כזה. אני אוהב להיות פה, אני אוהב את החברים שלי לקבוצה, שאנשים לא יחשבו אחרת. אבל אנחנו צריכים לשדר על אותו גל, שכולם ישחקו ביחד ושלכל אחד יהיה התפקיד המוגדר שלו, שיידע גם לוותר מעצמו לטובת הקבוצה. זה כולל גם אותי, וזה לא המצב כרגע".

אחרי ארז אדלשטיין ורמי הדר, הגיע עכשיו תורו של איינארס בגאצקיס. שלושה מאמנים ראשיים שמתחלפים בזמן כה קצר, גם זו סיטואציה לא רגילה.

"זה קשה. אין לנו יותר מדי זמן לעבור על הכל, צריך ללמוד מהלכים חדשים, שיטת הגנה, אבל אין מה לעשות, זה חלק מהעבודה. משלמים לנו ומצפים שנעשה את העבודה שלנו ונציג יכולת על המגרש. מה שכן, אי אפשר כל הזמן להאשים את המאמן. אין דבר אחד שגורם לנו לשחק כמו שאנחנו משחקים, אבל אם כבר היו כאן שלושה או ארבעה מאמנים, אז הגיע הזמן שהשחקנים יסתכלו על עצמם, וכל אחד יחשוב עם עצמו מה הוא יכול לעשות כדי לשפר את המצב".

מתי הבנת שהכל משתבש?

"כבר בהפסדים הראשונים, תחת אדלשטיין. בהכנה הפסדנו המון משחקים, לא היינו במצב שהיינו צריכים, ואז החלו חילופי המאמנים ולא הצלחנו כקבוצה. היו לנו כמה רגעים טובים, אבל לא הרבה, בכלל לא הרבה".

אדלשטיין היה שורש הבעיה?

"המאמן יכול לעשות דברים, אבל עד גבול מסוים. אני חושב שלא התאמנו בכלל על הגנה תחת ארז. הייתה בעיה ברוטציה, התפקידים בקבוצה לא היו ברורים, כל אחד עשה דברים שונים בכל פעם, בגלל שלא היה ברור מה צריך לעשות. אני לא רוצה לדבר על ארז, כי הוא כבר לא איתנו. הוא ניסה לעשות דברים, אבל הם פשוט לא עבדו".

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. יוסי ציפקיס
"עם ארז לא עבדנו על הגנה". ארז אדלשטיין/יוסי ציפקיס

שיחקת אצל ז'ליקו אוברדוביץ' בפנרבחצ'ה, מאמן שאף אחד אפילו לא יחלום לפטר או לערער על סמכותו. אולי זו הבעיה במכבי, שההנהלה לא משדרת שהמאמן הוא הסמכות המקצועית העליונה? ייתכן ששחקנים חושבים שהם מעל המאמן?

"אני לא חושב ששחקנים חושבים שהם מעל המאמן, אבל היו כאלה הרגישו בנוח לעשות דברים שונים ממה שנדרשו".

נתקלת פעם בקבוצה עם כל כך הרבה פוטנציאל שלא בא לידי מימוש?

"לא. יש לנו הרבה פוטנציאל, אבל אנחנו לא עושים הכל יחד, וזו הגישה שצריך לשנות. מה הפתרון? אני לא יודע, אם הייתי יודע לא היינו במאזן ביורוליג של 10:5,אם נקריב את האגו זו התחלה, שכל אחד פשוט יעשה את העבודה שלו".


מי המנהיג של הקבוצה?

"אני באמת לא יודע. בכל פעם שהתחלף המאמן, התפקידים השתנו. בהתחלה זו הייתה קבוצה שלי ושל סוני ווימס, אחר כך של סוני, אחר כך ויקטור ראד הפך לשחקן המרכזי. אני חושב שהשחקנים רואים בי כאחד המנהיגים של הקבוצה, אני מאמין שהם אוהבים אותי, אבל התפקידים מעורבבים אז קשה לי להגיד מה המעמד של כל אחד".

שחקני מכבי תל אביב אנדרו גאודלוק, יוגב אוחיון. יוסי ציפקיס
גאודלוק באימון עם אוחיון/יוסי ציפקיס

מי הרכז האמיתי שלכם?

"יוגב אוחיון הוא רכז טבעי. היו פעמים שניסו להציב אותי ואת די.ג'יי סילי כרכזים, אבל יוגב וגל מקל הם הרכזים האמיתיים היחידים בקבוצה לדעתי".

שחקני פנים טובים יותר היו עוזרים גם לך להשתפר?

"מאיק צירבס אדם מאוד טוב ואני אוהב אותו. אני לא חושב שהוא הבעיה שלנו. הוא עובר עונה לא קלה, הוא מבצע פעולות חכמות, אבל צריך גם לדעת להשתמש בו כמו שצריך. כולנו יודעים למה הוא מסוגל, ראינו את זה בעונה שעברה".

אז אולי צריך לשחרר שחקן?

"זה לא התפקיד שלי להגיד מה לעשות. אני יכול להגיד מהניסיון שלי כשחקן וקבוצות חרות שמצליחות, משתפות את הכדור. משחקות קבוצתית".

מה קורה בינך לבין סוני ווימס?

"אנחנו חברים, יוצאים יחד אחרי משחקים. היה איזה פרסום בתקשורת, כאילו יש בינינו נתק, ושמענו על זה בזמן שהיינו יחד בבילוי. אז הפרסומים רחוקים מלהיות אמת".

אבל על המגרש אתם לא משחקים הרבה בצוותא.

"שנינו יוצרים ואוהבים להחזיק את הכדור, ליצור מהלכים לאחרים או לעצמנו, אז אולי זו הסיבה. אבל זה לא שיש בינינו כימיה שלילית, שאני לא אמסור לו כדור. רחוק מזה. בכל יום אנחנו מדברים איך נעזור אחד לשני בהתקפה, פשוט לא מצאנו את הנוסחה המתאימה. אנחנו מנסים למצוא דרך איך שנינו נהיה מעורבים".

הוא נראה לא טוב לאחרונה, והביקורות קוטלות אותו.

"לא היה לו קל במשחקים האחרונים, הוא מתמודד גם עם כמה פציעות. לא יודע למה זה קרה, אבל מקווה שהוא ישוב לשחק כבר הערב כמו בתחילת העונה".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"אני מבין את התחושות של ההנהלה, אבל לי האזהרות האלה לא שינו, כי אני פשוט רוצה להצליח ולנצח כל משחק". שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב יצרה את הקשר עם גאודלוק עוד במהלך העונה שעברה, כשניסה ללא הצלחה למצוא את מקומו ביוסטון רוקטס, אבל מחירו היה גבוה מדי עבורה. רק במהלך הקיץ, לאחר פציעתו של קווינסי מילר, כשהצהובים הסיקו כי הם חייבים צובר נקודות עיקרי, הם יצרו איתו שוב קשר והפעם הצליחו להחתימו במחיר נמוך יחסית לעונה אחת.

לאור כל מה שקרה עד עכשיו, במחצית הראשונה של העונה, אתה רואה את עצמך ממשיך לעונה נוספת?

"יש לי חוזה רק לעונה הזאת, ובסיומה אראה מה מכבי רוצה לעשות איתי, מה אני רוצה לעשות ומה מצפה לי. אני אוהב את המועדון ואת העיר, אבל אבדוק את האפשרויות שיעמדו בפניי. ל-NBA אלך רק בסיטואציה מתאימה, לא בשביל להגיד שאני שם".

שנתיים לא פשוטות עוברות עליך. בעונה שעברה, אחרי
שעזבת את סין, לא ממש קיבלת צ'אנס ברוקטס, ועכשיו, כשאתה משחק, הקהל שורק בוז, ההפסדים נערמים והתסכול גובר.


"יש כאלה שמתלהבים מלהיות ב-NBA, אבל בשבילי זה היה מסתכל שלא שיחקתי. חשוב לי להיות מאושר ולשחק כדורסל. אז נכון, שוב, הסיטואציה במכבי לא טובה כרגע, הקבוצה נראית רע וזה גורם לכולם להיראות רע, אבל אני עושה את מה שאני אוהב, אז יש גם צדדים חיוביים להסתכל עליהם".

היו"ר שמעון מזרחי איים עליכם כבר כמה פעמים בקנס.

"אני מבין את התחושות של ההנהלה, אבל לי האזהרות האלה לא שינו, כי אני פשוט רוצה להצליח ולנצח כל משחק. הם רוצים להבהיר לשחקנים שצריך לעשות את העבודה. זה לא התפקיד שלי להגיד להם מה נכון ומה לא, אני לא דואג לכסף. אם הם מרגישים שצריך לקנוס כמה שחקנים, זכותם להחליט. אני מכבד אותם".

אמרת לפני כמה שבועות שהלחץ התקשורתי על מכבי "מגוחך".

"אמרתי שלא אכפת לי מה כותבים עליי, או אם אומרים שאני משחק גרוע. מה שמגוחך זה שלפעמים קורים דברים טובים ואז כולם מהללים אותך, ואם יש תוצאות פחות טובות מיד אומרים שהשחקן הזה והזה לא טובים. התקשורת עושה את העבודה שלה ורוצה את הדברים הכי עסיסיים. חשוב לי שתהיה יושרה, ושלא יסלפו דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully