וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון יפת בפודקאסט "הפודיום": "השחקנים צריכים להבין שלא על כל שטות צריך ליפול"

הטעות הגדולה במכבי ת"א-קרית שמונה ("לא רציתי לחזור בכלל"), גמר הגביע הראשון ("איך שהתחיל ההמנון, בכיתי"), אבוקסיס ("השחקן הכי חכם אי פעם"), התדמית ("בישראל כל אחד שמצליח נחשב מתנשא ויהיר") והפנטזיות: עוד גמר ועוד דרבי. אלון יפת התארח בפודקאסט "הפודיום"

השופט אלון יפת. ברני ארדוב
היה מעניין. אלון יפת/ברני ארדוב

השופט הבינלאומי אלון יפת התארח היום (רביעי) בפודקאסט "הפודיום". עסקנו בין היתר בענייני בזבוזי זמן, אחידות, פנקסנות, שימוש במצלמות ומשחקים גדולים לאורך הקריירה - מירידת הליגה של כפר סבא, דרך גמר הגביע הראשון שלו, הדאבל של הפועל תל אביב בטדי ועד לתלונה שחטף מיורגן קלופ באנפילד. כמו כן, יפת שיתף בטעויות גדולות שלו בקריירה והשלכותיהן, שחקנים שכיף ולא כיף לשפוט והפנטזיות שעוד נותרו לו. וכן, גם על הפעם ההיא שנרדם במחצית של משחק אותו שפט.

להאזנה במכשירי אייפון/אייטונס

ציטוטים נבחרים

על בזבוזי הזמן המרובים בליגת העל:

"אנחנו (השופטים) עובדים על זה ועוסקים בזה, יודעים מה אנשים רוצים ומה הם אוהבים, ומשתדלים שלא לעצור את המשחק על פאולים קטנים ודברים שלא מעניינים אף אחד. 'תן למשחק לשחק' - בחו"ל בועטים אחד בשני ועדיין משחקים. אבל צריך עזרה מהשחקנים. אצלנו, שחקן שנוגעים בו קצת, נופל, ואם השחקן נופל והיתה דחיפה, אתה חייב לעצור… בתחילת העונה הזו החליטו לעלות את הרף ולא לשרוק על כל דבר ולתת למשחק לרוץ. אבל זה צריך להיעשות בשיתוף השחקנים והקבוצות. השחקנים צריכים להבין שלא על כל שטות צריך ליפול".

ניהול המשחק ה"אחרון" של הפועל תל אביב, בשבת האחרונה מול מכבי פתח תקוה:

"זה היה לא קל. אתה רואה לשחקנים בעיניים שהם באים לשחק בשביל הקהל ורק בשביל זה, רק על הרגש. הם לא ידעו מה יהיה. היתה אווירה מטורפת, הקהל שם נתן הצגה - באמת כל הכבוד להם - והשחקנים שיחקו בשבילם. וכל החלטה לפה או לשם היא גורלית… כי יש הרבה רגש, כל החלטה יכולה לגמור עונה או לפתוח עונה. בשביל אנשים שחשבו שזה אולי המשחק האחרון שלהם".

על גמר הגביע הראשון שלו (בני יהודה נגד הפועל תל אביב, 2006):

"מאוד התרגשתי במשחק הזה. באותו זמן היתה תזמורת המשטרה מנגנת. עלינו למגרש, נעמדנו כולם והיה ההמנון. ואיך שהתחיל ההמנון - פשוט התחלתי לבכות. אף אחד לא ראה את זה. גמר גביע ראשון, הלחץ, כמה דרמה וכל זה, וזה לא מפסיק. ירדו לי דמעות. ואני אומר לעצמי 'מה אתה בוכה לפני משחק גמר גביע?!'…ואז התחיל המשחק. למזלי לא היה שם כלום עד לדקה ה-87".

על הטעות שלו במשחק הצמרת בין מכבי תל אביב לקרית שמונה ב-2015 (לא שרק לפנדל לטובת קרית שמונה בדקות הסיום, למרות המלצות שופט הרחבה אלי חכמון)

"אני משתדל לנסות לראות הכול ולקבל את ההחלטות. ואלי (חכמון) צעק לי 'פנדל', ולא שרקתי. הייתי צריך לשרוק… אני הגבתי יותר מדי אחרי הטעות. למדתי דבר אחד - ברגע שאתה עושה טעות הדבר הכי טוב לשופט זה לשפוט עוד פעם. אני ישבתי בבית, כל כך כעסתי על עצמי, זה היה קל הרי - בן אדם אומר לך 'שרוק', אז תשרוק. אני החלטתי שאני יוצא לחופש של חודש, אמרתי להם 'אתם לא משבצים אותי'. יכולתי לחזור ישר אבל החלטתי אחרת, וזה העצים את זה עוד יותר. לא רציתי לחזור בכלל. יש לי ביקורת עצמית מאוד גבוהה וכעסתי על עצמי מאוד. כי זה דבר שאסור שיקרה לי".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"היתה אווירה מטורפת, הקהל שם נתן הצגה - באמת כל הכבוד להם". אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

על הקריירה הבינלאומית שעומדת להסתיים בחודשים הקרובים:

"מבחינת אירופה, אולי בעונה הזו אשפוט עוד איזה משחק, גם לא בטוח. מספיק, הגעתי לאן שהגעתי, עשיתי קריירה מאוד יפה. יש שופטים צעירים, אתה ממשיך הלאה. העולם שייך לצעירים. גם הדרישות שם מאוד גבוהות. אתה מתאמן בשיגעון, אתה מוותר על המשפחה שלך - אנשים לא יודעים כמה אנחנו משקיעים בשביל זה. כמה השקעתי בשביל להגיע למבחני הכושר באירופה. זה מטורף. מאמין שעד יוני אמשוך ואחרי יוני קשה לי להאמין".

על אי ההופעה שלו למבחן הכושר של איגוד השופטים בתחילת העונה:

"הייתי בכושר מצוין, רציתי שיעשו מבחן יותר קשה, ויצא מבחן יותר קל. אמרתי להם שאני מחכה למבחן באופ"א, שבועיים לאחר מכן. מבחינתי, אותו מבחן בישראל היה אמור להיות טסט, וברגע שראיתי שזה לא אותו מרחק אמרתי שאעשה לבד ומזה נהיה רעש וצלצולים. אז היו לי עוד שבועיים חופש עם המשפחה בבית, זה גם טוב".

על השריקה שהורידה את הפועל כפר סבא ליגה:

"הייתי עוד ילד. אלון מזרחי נכנס לרחבה ולפי דעתי הכשילו אותו. אבל אמר לי פעם שופט בכיר, 'אם כולם חושבים שטעית ורק אתה חושב שאתה צודק, אז כנראה שטעית'. אני הייתי בטוח שצדקתי. זו שריקה שהורידה קבוצה ליגה, במקרה הזה את הקבוצה שאבא שלי אוהד, שאבא שלי גדל בה, אז בכלל זו בעיה. יום למחרת היתה חתונה במשפחה, ובוא נגיד שאבא שלי לא נהנה שם".

ההשלכות של טעות גדולה:

"יש שריקות שהורסות לך את השבוע. אתה לא רוצה להיות במצב הזה, של שופט שיודע שהוא טעה במשחק גורלי. זה עונש. קשה לך".

על התדמית שלו כיהיר:

"מי שמכיר אותי צוחק מזה. אגיד לך למה אומרים את זה - הרי במדינת ישראל כל אחד שקצת מצליח, בטח בחו"ל, נחשב 'מתנשא ויהיר'. חושבים שאני יהיר? אז חושבים שאני יהיר. מי שמכיר אותי לא חושב דבר כזה".

השופט אלון יפת. ברני ארדוב
במדינת ישראל כל אחד שקצת מצליח, בטח בחו?ל, נחשב ?מתנשא ויהיר?"/ברני ארדוב

על יוסי אבוקסיס:

"אנשים לא מכירים אותו. הוא השחקן הכי חכם שהיה אי פעם בישראל. כל דבר שהוא עשה במגרש היה מחושב. הוא תמיד היה יודע איך לברוח מדברים גם. להתמודד עם שחקנים כאלה, זה מאוד מאוד קשה".

על סקאוטינג לקראת שחקנים:

"אתה עובר על הכול - איזה בלמים תופסים יותר ואיזה פחות. מי עוצר התקפה, בקטנה. היה שחקן טוב מאוד פעם, שהייתי יודע שכשחקן בא מולו אני יכול להתחיל לרוץ ספרינט לצד שני. ז'אוטאוטאס. אי אפשר היה לעבור אותו. אז במשחקים בהם היה משחק, איך שהייתי רואה אותו - הייתי מסתובב ומתחיל לרוץ".

פנטזיות:

"חסר לי עוד גמר גביע אחד. ארבעה זה נראה טוב, חמישה לא נראה שיתנו לי כבר… דרבי תל אביבי זה מטורף. אני רוצה לשפוט עוד דרבי. אני חושב שחסר לי עוד דרבי אחד כדי להיות זה ששפט בהכי הרבה דרבים בישראל. ואני לא אפרוש עד שאשפוט את הדרבי הזה - אז זה גם רמז למשבץ".

orenjos@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • אלון יפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully