וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגרש את השדים: ויקטור ואלדס חוזר לאולד טראפורד ורוצה נקמה

31.12.2016 / 9:18

"אל תצפה לשוער מבארסה", אמר ואלדס למאמנו החדש קראנקה, כאשר חתם במידלסברו. "אל תצפה למסור פה לבוסקטס", הייתה התשובה. בגיל 34, השוער הספרדי מנהיג את בורו, חוזר לעצמו ולא שוכח את הימים הקשים ביונייטד: "הייתי כל כך בודד. חשבתי שאם אפגע, לא יהיה מי שיציל אותי"

רויטרס

בווידיאו: אפליקציית ההיכרויות של ויקטור ואלדס

הכול החל בשיחת טלפון קטנה. אייטור קראנקה צלצל לוויקטור ואלדס, שבקיץ 2014 מצא את עצמו לפתע בלי קבוצה. בלם העבר של ריאל מדריד שאל לשלומו של השוער שבדיוק נפרד מברצלונה ועל הדרך, הציע אפשרות לאיחוד ספרדים. הבעיה? ההצעה הזו כללה את מעברו של ואלדס ללא אחרת מאשר מידלסברו, שזה עתה סיימה עוד עונה מאכזבת במקום ה-12 בליגת המשנה באנגליה. "ויקטור אמר לי שאני משוגע", נזכר קראנקה, "אבל הוא גם הודה לי על ההצעה והשארנו פתוחה את האפשרות שיום אחד נעבוד יחד".

היום הזה הגיע בשעה טובה בקיץ החולף. זמן קצר לאחר שיחת הטלפון ההיא, ואלדס חתם במנצ'סטר יונייטד, בהחלטה שהתבררה כטעות אומללה וכמעט חיסלה לו את הקריירה. אחרי שנתיים קשות, שכללו גם השאלה כושלת לסטנדרד ליאז', הוא עזב את השדים האדומים והחליט לתת צ'אנס לקראנקה. בינתיים, בורו כבר טיפסה בחזרה לפרמיירליג ועד כה, למרות כמה מהמורות בדרך, נראה שהשילוב בין השניים עובד לא רע ושוואלדס בן ה-34 מצא לעצמו מקום מכובד לסיים בו את הקריירה הנהדרת שלו.

כעת, דווקא אחרי הטעות הגדולה הראשונה שלו העונה, שעלתה למידלסברו בשתי נקודות יקרות בבוקסינג דיי מול ברנלי, ואלדס חוזר לאולד טראפורד וינסה לבלום את הקבוצה המתעוררת של ז'וזה מוריניו ובעיקר, להראות לאוהדי ומנהלי יונייטד מה הם פספסו.

ויקטור ואלדס שוער מידלסברו. רויטרס
ואלדס חוזר לאולד טראפורד, בתקווה להוכיח משהו לאוהדים/רויטרס

לצערו של ואלדס, דווקא לפני המפגש שלו מול מנצ'סטר יונייטד הוא עלה לבורו בנקודה ובאפשרות להשיג ניצחון ראשון בליגה הבכירה בבוקסינג דיי, מאז 1953. בדקה ה-80 בטרף מור ביום שני, כדור ארוך של טום היטון נחת על הראש של סם ווקס ומשם לרגל של אנדרה גריי, שבעט מכ-15 מטר, מהאוויר וחזק, היישר לידיים של ואלדס. הספרדי הוותיק הסתבך וראה את הכדור חולף על פניו ומתגלגל לאיטו פנימה, כדי לתת למארחים 0:1 דרמטי.

למרות הטעות הגדולה הזו, גם בקבוצה וגם בתקשורת היו סלחנים מאוד כלפי ואלדס, אותו כינו ב"טלגרף" בשם "מר מהימן", האיש עליו מידלסברו יכולה לסמוך. קראנקה התייצב אף הוא להגנת בן ארצו: "ויקטור שוער מדהים. תסתכלו כמה פעמים הוא הציל אותנו בחוד וחצי האחרונים. אני לא מבין למה אנחנו צריכים להעביר עליו ביקורת בגלל טעות אחת".

בכלל, נדמה שהשילוב בין השניים הללו עובד היטב. "כשהוא חתם פה, ויקטור אמר לי שלא אצפה לקבל את אותו שוער שהיה בברצלונה. אמרתי לו 'בסדר, אל תצפה למסור פה את הכדורים שלך לבוסקטס'. זה סגנון אחר וכולנו מסתגלים", אמר המאמן.

אייטור קראנקה מאמן מידלסברו. AP
"אל תצפה למסור לבוסקטס". קראנקה/AP

גם החברים לקבוצה מיהרו לעודד את ואלדס והקשר אדם קלייטון אמר אחרי הפאשלה ביום שני: "ויקטור היה בראש שרשרת המזון של הכדורגל. הוא מאוד מנוסה וטעות אחת לא תפריע לביטחון שלו, לא משנה כמה הוא מאוכזב ממנה". אריק פיילור, מה"גאזט לייב", האתר המקומי של מידלסברו והסביבה, פרגן לאחרונה אף הוא: "ואלדס נראה כמו הדבר האמיתי מאחורי ההגנה החדשה של קראנקה. היה קשה לנצח את בורו בצ'מפיונשיפ ועכשיו קשה לנצח אותה גם בפרמיירליג".

המספרים מדברים אף הם לטובת ואלדס וההגנה שלו. ב-18 המחזורים הראשונים, מידלסברו אומנם כבשה 16 שערים בלבד (רק האחרונה בטבלה, האל סיטי, כבשה פחות), אבל היא גם ספגה בסך הכול 20 פעמים. הנתון הזה מציב אותה לצד מנצ'סטר סיטי, לפני ליברפול ואברטון בין היתר ובסך הכול, במקום השישי בליגה. לשם השוואה, היריבה לתחתית סוונסי כבר הוציאה 41 כדורים מהרשת העונה. אחרי שבעונה שעברה היא עלתה ליגה רק בזכות הפרש שערים עדיף במעט על פני ברייטון (32+ מול 30+), בורו יודעת היטב כמה כל שער לכאן או לכאן חשוב לה במאבק ההישרדות בפרמיירליג.

"ויקטור כל הזמן משתפר. רציתי אותו כאן במשך הרבה זמן, כי הוא גם נהדר על המגרש וגם מנהיג בחדר ההלבשה", העיד קראנקה, שלא התבייש להוסיף: "בהתחלה הוא לא היה ברמה שהוא נמצא בה עכשיו, אבל זה מובן, כי הוא הגיע מברצלונה וגם לא שיחק זמן רב, אז היה לו קשה. עשיתי איתו כמה שיחות וזה השתפר, כך שאולי גם אני תרמתי למצב. היו לי חוויות דומות לשלו כשאני הייתי שחקן, אז יש לנו על מה לדבר".

שחקני מידלסברו חוגגים עלייה לפרמיירליג. רויטרס
בשנה שעברה הם עלו בזכות הפרש שערים. בבורו יודעים שכל גול קובע/רויטרס

השנים הארוכות של ואלדס בטופ של הכדורגל כללו שש אליפויות בספרד, שלושה גביעי אירופה וגם זכיות ביורו ובמונדיאל. באותן זכיות, הוא שימש כשוער המחליף של הנבחרת והניסיון העשיר שלו, גם בתחום הזה, אפשר לו להשתלט על מצב נפיץ בבורו ולדאוג עבור קראנקה לשקט בחדר ההלבשה. "תענוג לעבוד איתו, יש לו את המנטליות הנכונה לפרמיירליג", העיד עליו דימי קונסטנטופולוס, אחד משלושת השוערים שבסגל, לצד ואלדס ובראד גוזאן האמריקאי. שלושתם מאמינים בכוחם לעמוד בין הקורות, אבל יש רק מקום לאחד כמובן והמקום הזה הלך לוואלדס: "הוא בחור טוב, והוא עובד כל כך קשה. התחרות דוחפת את כולנו קדימה", הוסיף השוער היווני.

במידלסברו יודעים גם לספר שחלק גדול מהיכולת החיובית על כר הדשא נובעת מהשינוי שעשה ואלדס בחייו. קשר הקבוצה סטיוארט דאונינג, שגר במרחק דקת נסיעה מהשוער הספרדי, אמר לאחרונה שאחרי שנים בברצלונה ובמנצ'סטר, ואלדס נהנה מהחיים בפרברים, בכפר קטן וירוק בשם נונת'רופ, סמוך למידלסברו, אי שם בצפון אנגליה. השקט שהוא והילדים שלו מצאו לפתע, אחרי שנים סוערות בקבוצות הבכירות בעולם, מקרין גם למגרש. "הרגשתי כל כך בודד במנצ'סטר. היו לי מחשבות על זה שאם אקבל מכה ואבלע את הלשון, לא יהיה מסביבי אף אחד שיציל אותי", סיפר ואלדס בראיון ל"אל פאיס" לפני כשנה. עכשיו, הכול השתנה.

ויקטור ואלדס שוער מנצ'סטר יונייטד בהופעת הבכורה. רויטרס
היה לו רע במנצ'סטר/רויטרס

בקיץ, היו דיבורים על זה שהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי תביא אותו ותאחד אותו עם פפ גווארדיולה. גם אברטון, עם עוד אקס ברצלונה על הקווים, רונלד קומאן, הוזכרה כאופציה טובה. אבל ואלדס התעקש להיות שוער ראשון, הימר על בורו ואפילו הגיע לאירוע הצגתו במועדון עם שיער על הראש במקום הקרחת המפורסמת, מה שהפתיע אוהדים רבים לא פחות מעצם החתימה שלו. ההתחלה הייתה לא מבטיחה, עם פציעה בסוף אוגוסט בשריר הירך האחורי, שהשביתה אותו לשלושה שבועות ועוררה הרבה דאגות לגבי הכשירות של מי שפספס כמעט את כל 2014 בגלל קרע ברצועות, אבל ההמשך כבר היה הרבה יותר טוב, כולל רצף משחקים פנטסטי נגד ארסנל בחוץ (0:0), בורנמות' (0:2), סיטי בחוץ (1:1) וצ'לסי (הפסד 1:0, כולל הצלה אדירה מול החבר הטוב מימי בארסה, פדרו). "הוא חתיכת גניבה ענקית עבור מידלסברו הצנועה", כתב העיתונאי בריאן האמפרי בתקשורת המקומית.

מכל אותו רצף משחקים מוצלח, ואלדס נהנה הכי הרבה בחזרה למנצ'סטר, למרות תיקול כואב עם חסוס נבאס שהשאיר אותו עם פציעה מגעילה משהו. בעיר בה סבל הכי הרבה בקריירה, הוא הוכיח שיש לו עדיין מה למכור. התקופה ביונייטד הייתה סיוט אמיתי וכללה רק שתי הופעות ובעיקר, ריבים עם לואי ואן חאל, עמו לא הסתדר עוד בתחילת הקריירה, בברצלונה, לפני עשור וחצי. ואלדס היה משוכנע גם שדויד דה חאה יימכר לריאל מדריד בקיץ 2015 וכשזה לא קרה, הוא נשבר סופית. הסירוב להופיע במשחק של קבוצת המילואים גרם לו להימחק סופית על ידי המנג'ר ההולנדי. ואלדס לא נכלל בתמונה הקבוצתית של השדים האדומים, התאמן בנפרד מהקבוצה וגילה שגם הלוקר בחדר ההלבשה כבר לא שייך לו וכל החפצים שהשאיר שם נעלמו כלא היו.

אם לא די בצרות, בספרד גם נפתחה נגדו באותה תקופה חקירה בחשד ששילם לחברי כנופיה מוולנסיה על מנת שיעזרו לו לקבל בדרך לא חוקית רישיון לסירה. באותם ימים קשים, סיפר קראנקה, הוא שוב החל לשגע את ואלדס על מנת שיבוא לשחק אצלו, אבל השוער ניסה קודם את מזלו גם בליאז'.

בסוף הוא נחת בריברסייד ובמסגרת החיים החדשים שלו, ואלדס אפילו עזר להשיק לאחרונה אפליקציית היכרויות, מתחתרה לטינדר יש שיאמרו. את מנצ'סטר יונייטד הוא ישמח "להחליק שמאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully