וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נוסף בפרשת "לה פמיליה", בקרוב: פגישות לגבי עסקאות טיעון

שלומי גבאי

23.12.2016 / 11:53

כתב האישום ה-21 בפרשה הוגש נגד רן יצחקי, שמואשם במעורבות באירוע בו הותקף אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי ובמעורבות בניסיון תקיפה נוסף בתל אביב. הפערים בנוגע לעסקאות הטיעון גדולים

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
אישומים חמורים מאוד/ראובן קסטרו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נוסף, ה-21 במספר, בפרשת "לה פמיליה". כתב האישום הוגש נגד רן יצחקי, בן 23 מתל אביב, בגין חלקו באירועים אלימים קשים במסגרת חברותו בארגון האוהדים, אשר עשרות מחבריו עומדים בימים אלה לדין לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום.

על פי כתב האישום, יצחקי לקח חלק פעיל, יחד עם נאשמים נוספים, בתקיפת אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי, שנפצע באופן קשה מאוד כאשר פטיש הוטח בראשו באוקטובר 2015. בגין חלקו באירוע זה, מיוחסות ליצחקי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה.

עוד מואשם יצחקי כי ב-29 במאי האחרון הגיע בשעת לילה מאוחרת, יחד עם נאשמים נוספים, לשכונת פלורנטין בתל אביב, שם שוכן מחסן הציוד של אוהדי הפועל תל אביב. יצחקי והנאשמים האחרים לבשו בגדים כהים ואחזו במוטות ברזל, מתוך כוונה לפגוע באוהדים של הפועל תל אביב, כנקמה על פציעת נאור שמואל, בקטטה שפרצה בין הצדדים כשבועיים קודם לכן. בגין אירוע זה, מייחסת הפרקליטות ליצחקי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון חבלה בכוונה מחמירה.

שלט לה פמיליה ביציע בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
פרקליטי לה פמיליה מאמינים כי ניתן יהיה להפחית את סעיפי האישום/ברני ארדוב

יצחקי נעצר במוצאי שבת בנתב"ג, עם חזרתו לארץ מארצות הברית, שם שהה עוד מלפני התפוצצות הפרשה. הוא הכחיש לאורך חקירותיו את המיוחס לו וטען כי כלל לא נכח באירוע בו הותקף סדלצקי וכי בינו לבין הנאשמים האחרים קיימת רק היכרות שטחית מהיציע. גם כאשר הטיחו בפניו החוקים תכתובות מקבוצות הוואטספ בהן היה חבר ואת תרשים פלט השיחות עם הנאשמים האחרים, הוא המשיך להכחיש.

בבקשה למעצר באיזוק אלקטרוני עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, פירטה הפרקליטות את חומר הראיות שנאספו וביניהן, איכון מכשיר הטלפון של יצחקי בזמן הרלוונטי לאירוע תקיפת סדלצקי, ההודעה המפורטת של עד המדינה שהקליט את הנאשם נאור שמואל, אשר סיפר כי יצחקי נכח באירוע בו הותקף סדלצקי ועדויות של נאשמים נוספים, שסיפרו בחקירתם כי יצחקי נכח באירוע המדובר.

בדיון שנערך באולם השופטת לימור מרגולין יחידי, הסכימו הצדדים כי יצחקי ישהה במעצר בית מלא בבית הוריו במרכז הארץ, עם האיזוק האלקטרוני ומפקחים צמודים, תוך חתימה על הערבויות הכספיות שנקבעו בעת שחרורו ממעצר. עו"ד רוזה דהרי הלוי, המייצגת את יצחקי, אמרה לוואלה! ספורט: "קיבלנו את כתב האישום והבקשה למעצר עד תום ההליכים בעניינו של מרשי. אקבל את חומר החקירה, אלמד אותו ונוכל להתייחס בהתאם. אני בטוחה שעם התקדמותו של ההליך המשפטי, התמונה כנגד מרשי תתבהר".

בשבועות הקרובים ייערכו מספר פגישות בין הסנגורים של הנאשמים השונים לבין נציגי הפרקליטות במטרה לבדוק עיסקאות טיעון, אולם בשלב זה הפערים גדולים ורף הענישה שהפרקליטות דורשת גבוה. פרקליטי הנאשמים משוכנעים כי יצליחו להפריך את עדות עד המדינה הבעייתי מבחינתם ולהוריד את מספר סעיפי אישום חמורים מכתבי האישום ואף להביא לזיכויים של מרשיהם. בפרקליטות אמורים להחליט בקרוב האם ישנן מספיק ראיות על מנת להגיש כתבי אישום נגד עשרות מעורבים נוספים, שנעצרו בתחילת הפרשה ושוחררו.

  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully