וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הכסף שלכם עשה השבוע? מכבי חיפה עדיין מחכה לרועי קהת

19.12.2016 / 14:00

על הספסל התלחששו ש"לא ייאמן שהוא מרוויח יותר מעטר וורמוט", בסביבתו גילו כי דחה הצעות גבוהות יותר מבאר שבע ומכבי תל אביב, ומכבי חיפה עדיין מחכה להתעוררות של רועי קהת. הבעיות, הטעות של מולנסטיין והתקווה. שרצקי ובן זקן עוזרים לנתח בבלוג של איציק יצחקי

יוסי ציפקיס

בווידאו: משדר מאולפן וואלה! NEWS על מצבה של הפועל תל אביב

בשיחות שערכנו עם שחקנים ששיחקו עם רועי קהת, המסקנה העיקרית שלהם על היכולת שלו במכבי חיפה הנוכחית הייתה זהה. "יש שניים שהם רמה מעל הקבוצה הנוכחית - גילי ורמוט ואלירן עטר. הם באמת כישרונות גדולים, ומזה אתה יכול ללמוד הרבה", אמרו לנו. התעקשנו לשמוע מה הם חושבים על קהת עצמו. ובכל פעם שדיברנו על זה, היה נושא שעלה שוב ושוב על הפרק. הכסף.

"תזכיר לי כמה הוא מרוויח בחיפה?", שאלו. כשנקבתי בסכום, 400 אלף יורו, נרשמה שתיקה מהצד השני של הקו. ואולי זה לב העניין. בכלל, זה בהחלט לא המקרה היחיד שבו נושא השכר מהווה מרכיב חשוב בהערכה של עובדים ושחקנים במועדון כלפיו. באחד המשחקים האחרונים, למשל, נרשם אירוע מעניין על הספסל של חיפה, אחרי איבוד כדור שלו. "זה פשוט לא ייאמן שהוא מרוויח יותר מעטר וורמוט", לחש אחד השחקנים לחברו על האוזן, ובכך הנושא שוב עלה לדיון.

עוד בנושא:
הפועל תל אביב מול מכבי חיפה במושבה (21:00, ספורט 5)
גילי ורמוט לא התאמן, אך צפוי להיות בסגל מול הפועל תל אביב
מכבי חיפה מתלבטת לגבי מוסא: "קרלסן מכין את הקרקע לעונה הבאה"

רועי קהת מוצג כשחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כשאתה מרוויח יותר מכולם, מצפים ממך למשהו אחר". רועי קהת/אדריאן הרבשטיין
"כשאתה מרוויח יותר מכולם מצפים ממך למשהו אחר. וכן, מצפים מקהת להיות מנהיג", הסביר לאחרונה גורם בצוות המקצועי. "הקבוצה הנוכחית לא יכולה בלי גילי ועטר, אבל היא יכולה להסתדר בלי קהת"

קהת, אין ספק, עדיין לא מביא את המספרים שמכבי חיפה מצפה ממנו. הוא אפילו רחוק מאוד מלהפוך למנהיג מכבי חיפה הנוכחית. "שלישי ברשימה", מסבירים לנו במועדון, "אחרי עטר וורמוט, שהם המנהיגים האמיתיים של הקבוצה". כיאה לשחקן משתפר, שגם החזיק בהצעה ממכבי תל אביב בקיץ, השכר של המנהיג הנוכחי אלירן עטר שודרג והוא עדיין מרוויח פחות ממנו.

עוד לפני הניסיון להבין מדוע הוא עדיין לא משחזר את היכולת מתקופת קרית שמונה, ולאן הוא יכול להגיע, עלתה נקודה לא פחות חשובה – מדוע הנושא של השכר כל כך מעסיק את העובדים והשחקנים במכבי חיפה? מדוע הנושא הזה צריך לעלות על ספסל הקבוצה, גם אם זה נורא מרגיז כמה מהשחקנים? "תראה, כשאתה מרוויח יותר מכולם מצפים ממך למשהו אחר. וכן, מצפים מקהת להיות מנהיג", הסביר לאחרונה גורם בצוות המקצועי. "הקבוצה הנוכחית לא יכולה בלי גילי ועטר, אבל היא יכולה להסתדר בלי קהת. וזה נתון מדאיג מעט. קהת שחקן מוכשר, שלא תבין לא נכון, כן? אבל הביאו אותו להנהיג את מכבי חיפה. וזה סכום שהוא...".

"שהוא מה?" שאלתי.

"הוא מרוויח יותר מכל הישראלים בקבוצה. אז ברור שמצפים ממנו להיות מנהיג, למשוך את הקבוצה קדימה. כרגע זה פחות קורה אז באופן טבעי אנשים משווים את המעמד שלו בקבוצה ואת השכר שהוא מקבל לתוצרת. והיא לא גבוהה עד עכשיו. לא שמעתי שמישהו מדבר על זה, אבל אפשר להבין אם כן".

בסביבתו של קהת סיפרו לנו השבוע על ההצעות שהוא קיבל בקיץ ממכבי תל אביב ובאר שבע (כ-450 אלף יורו; יותר ממכבי חיפה). "הוא התפשר על השכר, אבל לא על הקבוצה שבה רצה לשחק ואותה הוא אוהב מילדות", מספרים לנו השבוע, כדי לנסות להוריד לפחות את נושא השכר מעל סדר היום.

אלירן עטר שחקן מכבי חיפה (מימין) חוגג עם גילי ורמוט. טל לוי
"הם המנהיגים האמיתיים של הקבוצה". אלירן עטר עם גילי ורמוט/טל לוי
"לרועי יש דברים שיושבים בבטן כבר שבועות, אבל הוא שותק. רנה לא שם אותו בעמדה שמתאימה לו. אבל הוא ילד טוב, מקצוען, ששותק וממשיך לעבוד. לא תשמע אותו אומר מילה על המאמן"

אז את נושא השכר הנחנו בצד, כדי להתרכז במה שמפריע באמת לרועי קהת להפוך לשחקן שמוביל את מכבי חיפה. "מי שמדבר על כסף פשוט לא מבין. לרועי יש דברים שיושבים בבטן כבר שבועות, אבל הוא שותק. רנה לא שם אותו בעמדה שמתאימה לו. אבל הוא ילד טוב, מקצוען, ששותק וממשיך לעבוד. לא תשמע אותו אומר מילה על המאמן", אמר אותו מקורב. "ורמוט שחקן מצוין, אבל המספרים שלו פחות טובים משל רועי ולא מדברים על זה. הוא תורם המון לחדר ההלבשה, חלק מהשקט שיש העונה זה בזכותו. מעולם לא הייתה קבוצה שבה הוא ספג כל כך הרבה ביקורת כמו במכבי חיפה הזו. הכול התחיל כשחזר לארץ. פרשנים אמרו בטלוויזיה שהוא לא הצליח באוסטריה. אנשים מזלזלים בליגה, אבל תראה את דאבור. בשוויץ הוא הבקיע מעל 30 שערים בשנתיים, בזלצבורג קשה לו יותר לבוא לידי ביטוי. רועי שיחק 28 משחקים בעונה שעברה. אז כנראה שלא רק המספרים חשובים".

העונה האחרונה בקרית שמונה (14 שערים בכל המסגרות, שישה מהם מול הפועל באר שבע ומכבי תל אביב), אליה עבר ממכבי יבנה הקטנה בה שיחק רק לפני שלוש שנים, רק מחדדת את השאלה מה הצליח שם שעדיין לא מצליח פה. "אני מכיר את קהת עוד מהנוער של מכבי תל אביב. אהבתי אותו ולכן הבאתי אותו", מספר איזי שרצקי על התקופה בקרית שמונה, בה קהת נהג להיות מעורב בצד המקצועי, לתת עצות כשצריך ולומר לברק בכר מה הוא חושב על הפרטים הכי קטנים בקבוצה.

אז שאלנו מה ההבדל. "אצלנו הוא היה מצוין. מדובר בשחקן ובחור מאוד חיובי. אין לי ספק שעם קצת סבלנות הוא ייתן הרבה למכבי חיפה", טוען שרצקי. "כשהולך לך, אתה שמח. כשלא הולך, הביטחון פתאום נעלם והשמחה נעלמת, אבל הוא די בסדר ואני בטוח שהוא ישתפר. כל מה שצריך בחיפה זה סבלנות, אני מאמין בו".

מאמן מכבי חיפה, רנה מולנסטיין, עם רועי קהת. ברני ארדוב
לא נותן לו לשחק בתפקיד המתאים לו. רנה מולנסטיין עם רועי קהת/ברני ארדוב
"רועי הוא תבלין אדיר לקבוצה, אבל לא הכוכב, לא הטייטל, לא שחקן של אחד על אחד, אבל שחקן שייתן את שלו, עם מספרים, ואני יכול להבטיח את זה"

אבל חוץ מהסבלנות, סיפור התפקוד שלו, ואולי גם הסכומים הצנועים יחסית שלא הפכו לשיחת היום בחדר ההלבשה בקרית שמונה, שיחקו כנראה תפקיד לא פחות חשוב. אחד מהאנשים שהאמינו בקהת ועבד צמוד לבכר באותה תקופה היה בני בן זקן. גם הוא כמו קהת, אגב, אוהד מכבי חיפה. "רועי הגיע אלינו באמצע העונה ונקלט כאילו הוא נולד בקרית שמונה. ולמה? כי האישיות שלו מאוד נוחה, והמשחק שלו מאוד קבוצתי. הכול קרה מהר, אז בשנה השנייה הוא פרץ, שיחק בעמדה שמאוד נוחה לו", מדגיש בן זקן. "מה מפריע לו במכבי חיפה? כנראה ששני דברים. הראשון, בתקופה ההיא הוא היה פליימייקר, יכול מאוד להיות שנוח לו שם וזה התפקיד בו הוכיח את עצמו".

בן זקן מסביר: "בקו יש לו מגבלה. הוא לא שחקן מהיר, שחקן שיילך לקו באחד על אחד, אלא שחקן אמצע טיפוסי של פסים, חכמה וראיית משחק, של קישור בין כל חלקי הקבוצה, תזמון נכון בכניסה לעומק. אז כשמנתחים את האיכויות, זאת העמדה: שחקן קישור באמצע. הפרמטר השני, לא פחות חשוב: צריכה להיות קבוצה איתו. הוא יכול לחבר בין החלקים של מכבי חיפה, אבל הוא זקוק להרכב קבוע, שישחק במקום שלו ושייתנו לו זמן. כל מה שצריך לעשות זה לתת לו למצוא את החיבור בין התפקיד לקבוצה. ההרכב בקרית שמונה רץ הרבה מאוד זמן, התקשורת הייתה נכונה, התפקיד אצלנו היה משמעותי מאוד ולא פחות חשוב, פחות לחץ".

בן זקן סבור שאולי מעבר למכבי תל אביב, בתחילת העונה, היה עושה לו יותר טוב: "למכבי ובאר שבע יש הרכבים קבועים, אני משוכנע שבמכבי תל אביב של העונה הוא היה מבקיע עשרה שערים. הוא תבלין אדיר לקבוצה, אבל לא הכוכב, לא הטייטל, לא שחקן של אחד על אחד, אבל שחקן שייתן את שלו, עם מספרים, ואני יכול להבטיח את זה. הוא לא הבעיה של מכבי חיפה, אלא הפתרון".

מאמן עירוני קרית שמונה בני בן זקן עם רועי קהת. ברני ארדוב
"רועי הגיע אלינו באמצע העונה ונקלט כאילו הוא נולד בקרית שמונה". בני בן זקן עם רועי קהת/ברני ארדוב
אחמד עאבד: "הבעיה של מכבי חיפה היא סגנון המשחק. הם צריכים לשחק עם רועי כאחד מבין שלושה באמצע. קרית שמונה הייתה קבוצה שמסתגרת ויוצאת למתפרצות והוא היה מגיע מקו שני"

אבל כל זה, כאמור, עדיין לא הופך את קהת למנהיג במכבי חיפה. אחד הנושאים שמתסכלים אותו הוא היחס לו הוא זוכה מהתקשורת. הוא לא אוהב את הביקורות סביבו מצד עיתונאים ופרשנים העונה ולא פעם אמר לשחקנים כי "במכבי תל אביב, באר שבע וקרית שמונה מעולם לא נתקלתי ביחס כזה". אבל אם נתעלם רגע מהביקורות, נראה כי הדבר שבהחלט מפריע לקהת להתרומם הוא העמדה בה תפקד אותו מולנסטיין העונה.

לאחר המשחק האחרון מול רעננה, ניגש אליו תור כריסטיאן קרלסן והחמיא על הדקות בהן תופקד כשחקן אמצע. קהת שיחק לא מעט העונה באגף שמאל, שם הרגיש שהוא לא מביא את עצמו מספיק לידי ביטוי. "למאמן יש ניסיון והוא יודע איפה לשים את השחקנים ואיפה הם יהיו הכי טובים. אולי הגעתי לשחק מתחת לחלוץ, אבל כרגע אני משחק בצד ואני עושה את המקסימום", ענה קהת על שאלת המיקום שלו. "העמדה הטבעית שלי היא שחקן אמצע, אבל אני בטוח שאני יכול לבוא ביטוי גם כשאני משחק בצד. אעשה מה שהמאמן אומר. אני מודע לרמת הציפיות ממני, אבל לפעמים אנשים בחוץ מצפים למשהו אחר ממה שהמאמן מצפה לו. יש הרבה דברים מסביב שלא אפרט עליהם".

קהת מתכוון כמובן לעמדה בה הוא משחק ולציפיות הגבוהות ממנו להשתתף במשחק ההגנה. בקרית שמונה בכר קיבע את קהת כשחקן "אמצע שמאל", כהגדרתו, מה שאפשר לו לקבל יותר חופש בהתקפה, להגיע ליותר מצבי "אחד על אחד" ולמצבי הבקעה בתוך הרחבה. המשימות ההגנתיות שלא מאפשרות לו להגיע למצבים האלה, הן הדבר שמפריע לו. מבחינתו, תפקוד בעמדה שבכר "תפר" עבורו בקרית שמונה היא הפתרון לכל הבעיות. הערב (שני, 21:00, ספורט 5) הוא צפוי לפתוח בעמדה המועדפת עליו נגד הפועל תל אביב, בניסיון להוכיח כי זה המקום הנכון עבורו.

זו איננה הפעם הראשונה שהתפקוד של קהת הופך לנושא בחדר ההלבשה. בשיחה שהתקיימה העונה אמרו חלק מהשחקנים כי הם מרגישים שהתפקוד של קהת מקשה על כל הקבוצה. "יש שני שחקנים שמתאימים לתפקיד הזה, ורמוט או קהת", הסביר אז אחד השחקנים. "רועי לא מסוגל לשחק שם ולכן עדיף להעביר את ורמוט לאמצע. אם המאמן חושב שגילי חייב לשחק במרכז, אולי כדאי שקהת יישב על הספסל או שיחליט את מי מהם לשים בהרכב. התפקוד של רועי הורס לקבוצה, וחבל. הייתי מעדיף שהקבוצה תשחק עם שניהם לפני נטע לביא מאשר במערך הנוכחי. עשינו את זה בתקופת בנאדו. אולי יש הרבה סיכון כלפי משחק ההגנה שלנו, אבל עשינו העונה שש תוצאות תיקו, לא היה עדיף להסתכן?".

אחמד עאבד, חבר טוב של קהת, אמר לנו השבוע ש"הבעיה של מכבי חיפה היא סגנון המשחק. הם צריכים לשחק עם רועי כאחד מבין שלושה באמצע. קרית שמונה הייתה קבוצה שמסתגרת ויוצאת למתפרצות והוא היה מגיע מקו שני. כשחקן כנף, בישלתי לו כמה שערים. זה עושה את העבודה יותר קלה".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. סוכנות ג'יני
"תפר" עבור קהת תפקיד בקרית שמונה. ברק בכר/סוכנות ג'יני

בחדר ההלבשה, אגב, קהת נחשב לבחור שקט, צנוע וחברותי, שמקווה להפוך למנהיג דרך השקט שהוא מנסה ליצור בחדר ההלבשה, ולא להפך. כך למשל, באחת ההזדמנויות העידו שחקנים כי אחרי פרשת "בוחן הפתע" של מולנסטיין, קהת ביקש מהשחקנים להימנע מלדבר עם התקשורת, כפי שניסה לעשות בתקופה מסוימת יוסי בניון, ולכן העריכו כי הוא מנסה לקנות את המנהיגות בקבוצה.

במגרש, הם מספרים, קהת בוחר לא פעם לקחת את האשמה עליו. "אם שחקן צעיר טועה אחרי מהלך שהוא היה מעורב בו, תראו אותו מרים את היד ולוקח אחריות. הוא רק בן 24, אבל כשהוא מדבר עם הצעירים זה מרגיש הרבה יותר". האיש שעד לא מזמן עבר את כל הבחינות בדרך לקורס טייס, נחשב בפי רבים ל"שחקן הכי אינטליגנט בקבוצה". בינתיים, בסביבתו של קהת מבקשים רק דבר אחד: תנו לו זמן להוכיח את עצמו בקבוצה ונסו להתעלם מהסכומים אותם הוא מרוויח במכבי חיפה. "בעוד חודשיים", הם מבטיחים, "תראו קהת אחר לגמרי, שחקן שמוביל שינוי. ואז גם יגיעו המספרים".

את הכסף הם סופרים במדרגות.

שחקן מכבי חיפה רועי קהת חוגג. טל לוי
בסביבתו מבטיחים: "בעוד חודשיים תראו רועי קהת אחר"/טל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully