וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הבוגד? מיראלם פיאניץ' במוקד משחק העונה מול האקסית רומא

16.12.2016 / 17:30

הקשר רמז שרומא מכרה אותו ממניעים כלכליים, המועדון הציג מכתב בו דרש לעזוב, טוטי כינה אותו "צועני" והקהל צירף את שמו לרשימת הבוגדים. עכשיו, בעיצומו של תהליך הקליטה ביובנטוס, מיראלם פיאניץ' פוגש את האקסית בניסיון לפתור את הסוגיה

מיראלם פיאניץ' שחקן יובנטוס (שמאל) עם בפה מארוטה המנהל המקצועי. אתר יובנטוס, אתר רשמי
מי באמת דחף לעסקה? מיראלם פיאניץ' מוצג ביובנטוס/אתר רשמי, אתר יובנטוס

שיחת ווטסאפ שפרטיה פורסמו בקוריירה דלו ספורט במהלך חודש יוני האחרון, הותירה ערפל כבד סביב ההחתמה הראשונה שביצעה האלופה יובנטוס לקראת עונת 2016/17. "הם צריכים כסף, הם מכרו אותי תוך 15 דקות", כך, על פי הדיווח, כתב מיראלם פיאניץ' לאחד מחבריו כאשר בישר לו על עסקת העברתו מרומא ליובנטוס. "זה מרגיז, אבל אי אפשר לקבל הכול בחיים".

רומא הכחישה את הדיווח מכל וכל והבהירה כי גם פיאניץ' שלל את קיום השיחה, אבל הקשר הבוסני לא הצהיר בשמו דבר בנושא. כשהגיע לפנות את חפציו מחדר ההלבשה בטריגוריה, נטען כי הוא התעלם לחלוטין מהמנהל הספורטיבי וולטר סבאטיני. הג'אלורוסי, מצדם, פרסמו מכתב בו פיאניץ' מבקש להציבו ברשימת ההעברות, אך גם המהלך הזה לא פיזר את מסך העשן.

האוהדים נותרו עם שאלה אחת, שלמען האמת נותרה ללא תשובה חד משמעית גם ערב משחק העונה הראשון בין יובנטוס של פיאניץ' לאקסית רומא: מי באמת יזם את המהלך ששלח את אחד הכוכבים שלהם למתחרה הגדולה?

עוד בנושא:
יובנטוס נגד רומא במשחק העונה (21:45, ספורט 2 וספורט 5+)
משחק השלמה מהמחזור השלישי: גנואה ניצחה 0:1 את פיורנטינה

פרנצ'סקו טוטי, שחקן רומא חוגג שער עם מיראלם פיאניץ'. רויטרס
אחד "הלך אחרי הכסף כמו צועני", השני לא זז לרגע. מיראלם פיאניץ' עם פרנצ'סקו טוטי/רויטרס

מפני שלשאלה הזו לא ניתן מענה, כולם סבלו בקיץ. פיאניץ', כצפוי, כונה "בוגד" ו"שכיר חרב" על ידי האוהדים, שקיבלו רוח גבית מפרנצ'סקו טוטי אשר הגדיר את פיאניץ' ודומיו כמי שהולכים אחרי הכסף "כמו צוענים". כה אמר הקפטן, שהיה ביחסים מצוינים עם הבוסני ואפילו כונה על ידו "אל", בנוגע להצטרפות שלו ושל גונסאלו היגואין ליובנטוס: "הספורט השתנה, היום זה יותר עסקים מתשוקה. אין הרבה ספורטאים שהולכים בעקבות הלב. הם בחרו לעבור כדי לזכות ביותר תארים ולהרוויח יותר כסף. אולי זה ההבדל ביני לבינם".

אבל גם ההנהלה שניסתה להעביר את כל האש לכיוונו של פיאניץ', לא יצאה נקייה מהעסק. האוהדים כילו זעמם בראשי המועדון ברשתות החברתיות, וגם הבעלים ג'יימס פאלוטה הואשם שהוא "יד ימינו של אניילי". הבוס האמריקאי אף הופתע כאשר עדר עיתונאים עט עליו באמצע הרחוב והפנה שאלות בנוגע למכירתו של פיאניץ'. "תעזבו אותי בשקט, בגלל זה אני לא נמצא הרבה ברומא", הפטיר פאלוטה ונמלט.

כל צד ניסה להוכיח לציבור שהמהלך נכפה עליו, אבל נראה כי בסופו של דבר היה משותף. פיאניץ', הרכש הראשון של רומא בעידן פאלוטה, לא הסתפק בתואר מלך הבישולים של הסרייה A והתייאש מהסיכוי לזכות בתואר משמעותי באולימפיקו. המועדון עצמו העדיף כמובן למכור את הקשר לקבוצה בכירה ממדינה אחרת וקיבל את הסכמתו של המאמן לוצ'יאנו ספאלטי שהעדיף להשאיר את ראג'ה נאינגולן, אבל ברגע שההצעה של יובנטוס הייתה היחידה על הפרק וחוקי הפייר פליי הפיננסי ריחפו ברקע, הפתרון היה אחד ויחיד. נציגיו של פיאניץ' הפעילו סעיף בחוזה והשחקן שנרכש ב-2011 מליון הצרפתית ב-11 מיליון יורו, נמכר כעבור חמש שנים ליובנטוס תמורת 32 מיליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבעלים של רומא, ג'יימס פאלוטה. GettyImages
"תעזבו אותי בשקט". ג'יימס פאלוטה/GettyImages

הקליטה של פיאניץ' ביובנטוס לא הייתה חלקה. הוא אמנם סגן מלך השערים של הקבוצה עם חמישה כיבושים בליגה ועוד אחד בליגת האלופות, ויש לו גם ארבעה בישולים ב-12 משחקי ליגה (בכל היתר קיבל מנוחה) אבל סגנון המשחק השונה הקשה עליו. "לוקח לו זמן להסתגל, אצלנו הסגנון יותר מסודר", אמר המאמן מסימיליאנו אלגרי. "ברומא היו לו הרגלים אחרים, הוא קיבל תמיד את הכדור לרגל והיה חופשי". גם פיאניץ' עצמו הודה: "זה סגנון משחק אחר לגמרי ואני מנסה להתרגל אליו. ברומא המשחק היה מבוסס יותר על מסירות קצרות והחזקה בכדור, כאן הסגנון ישיר. ההתאקלמות לוקחת יותר זמן ממה שחשבתי ורציתי, אבל אני יודע מה אני יכול לתת. שמעתי את הביקורות וזה נורמלי, אני יכול להגיד בעצמי שפיאניץ' האמיתי עדיין לא הגיע ליובנטוס".

שחקן העבר אלסיו טקינארדי הציע להציב את פיאניץ' כפליימייקר ב-4-3-1-2 ("הוא לא יוכל לעשות את מה שעשה פול פוגבה ב-3-5-2"), וכך אכן קרה במשחק נגד אטאלנטה. הבוסני נראה משוחרר יותר, סיפק כמה מסירות עומק מצוינות וסיים את המשחק עם שני בישולים. בדרבי נגד טורינו התחיל על הספסל ("הוא שיחק הרבה לאחרונה והתאמן בנפרד ביום חמישי, אז החלטתי לשמור אותו ל-10 הדקות האחרונות כי ידעתי שטורינו תהיה עייפה והוא יוכל לנצל את זה", הסביר אלגרי) והביא למפנה בדקות הסיום, כולל השער שקבע 1:3 בתוספת הזמן.

ביובנטוס לא ממש התרגשו מהביקורות שהופנו לעבר הבוסני. גם מישל פלאטיני וזינדין זידאן נזקקו לתקופת הסתגלות של חצי שנה, והדוגמה הטובה ביותר היא של פאבל נדבד. הצ'כי בילה זמן רב על הספסל בשנה הראשונה בטורינו ומצבו היה גרוע הרבה יותר, עד שמרצ'לו ליפי העביר אותו לתפקיד הפליימייקר ויובנטוס הרוויחה אגדה.

בנוסף, המדדים הסטטיסטיים של פיאניץ' מעולים. באתר הסטטיסטיקות Whoscored הוא מדורג רביעי בין שחקני הליגה, עם חמישה שערים, ארבעה בישולים, פעמיים איש המשחק וממוצע ציונים של 7.64. הוא מדורג רביעי בהרמות כדור בליגה האיטלקית ורביעי גם במסירות מפתח. השחקן הבולט של יובנטוס מבחינה סטטיסטית, אבל בכל זאת יעד לביקורות. בפסגה, אגב, נמצא החבר הטוב אדין דז'קו.

פאבל נדבד במדי יובנטוס. New Press, GettyImages
גם הוא נזקק לתקופת הסתגלות ארוכה ביובנטוס, אחרי פתיחה חלשה הרבה יותר. פאבל נדבד/GettyImages, New Press

רק שנה קודם לכן, פיאניץ' היה האיש ששכנע את דז'קו להגיע לבירת איטליה. "אדין יבוא בריצה לרומא", אמר הקשר על חברו הבוסני במאי 2015, לפני שהוא עצמו עזב בריצה. החיבור המוצלח בין השניים במדי הנבחרת, לא בא לידי ביטוי בקבוצה. דז'קו היה מאכזבות העונה עם 10 שערים בלבד ב-39 משחקים בכל המסגרות, כאשר רק אחד מהם היה כתוצאה מבישול של פיאניץ', שאפילו כבש יותר ממנו (12 שערים, מתוכם 10 בליגה).

"מבחינתי כלום לא השתנה", אמר דז'קו בקיץ, כשבתקשורת האיטלקית טענו כי רומא ויתרה על הבוסני הלא נכון. "פיאניץ' הוא חבר והיה אחת הסיבות שהגעתי, אבל לא הסיבה היחידה. ידעתי שלא נשחק יחד לעד. אני מבין את היריבות עם יובנטוס, אבל זה לא שהוא עבר ללאציו...". בינתיים, עושה רושם שהריחוק עשה טוב לדז'קו, לו יש כבר 12 שערי ליגה. והעונה עוד לא במחציתה.

גם המאמן ספאלטי נשמע מפויס יותר כלפי פיאניץ', אך עקץ בחודש שעבר: "כל אחד בקבוצה שלי יותר טוב ממנו כרגע, גם האפסנאי שלנו. אני לא כועס עליו, פשוט אני מאמן את רומא ומבחינתי כל אחד כאן עדיף עליו. הוא שחקן מהרמה הגבוהה ביותר, הוא אלוף, אבל הוא משחק בקבוצה אחרת ובשבילי השחקנים שלי הם הטובים בעולם".

אדין דז'קו שחקן נבחרת בוסניה עם מיראלם פיאניץ'. Srdjan Stevanovic, GettyImages
מה שעבד בנבחרת, לא הצליח כמצופה ברומא. אדין דז'קו עם מיראלם פיאניץ'/GettyImages, Srdjan Stevanovic

בניצחון האחרון של רומא על יובנטוס - 1:2 במחזור השני של העונה שעברה - פיאניץ' ודז'קו כבשו את השערים לזכות הג'אלורוסי. אלא שרומא לא ניצלה את פתיחת העונה האיומה של האלופה וסיימה בסופו של דבר רק במקום השלישי, מרחק 11 נקודות מהפסגה. אביו של פיאניץ' לא שכח את זה ועקץ אחרי המעבר: "יובנטוס היא בדיוק כמו הבן שלי - שאפנתית ומצליחה. התשוקה הזו להצליח ולזכות בתארים, זה בדיוק מה שהוא רצה. רומא? היא תמיד מתחילה טוב, אבל אז קורה משהו".

כמו שהאבא ציין, פיאניץ' ערק לטורינו כדי לזכות בתארים והשאיר מאחור חברים עצבניים. קווין סטרוטמן אמר כי הוא לעולם לא יעבור ליובנטוס כמו שעשה פיאניץ', ונאינגולן טען עוד לפני החתימה הרשמית: "אם פיאניץ' יילך ליובה, אני לא אדבר איתו בחיים".

ההצהרה הזו תעמוד למבחן במשחק העונה במוצאי שבת. גם קריאת התיגר של רומא.

מיראלם פיאניץ' שחקן יובנטוס. GettyImages
המספרים מראים שהוא שחקן מוביל, היכולת עוד טעונת שיפור. מיראלם פיאניץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully