וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סילבס בפודקאסט "הפודיום": "נראה שבאר שבע מוצאת פתרון לכל דבר"

14.12.2016 / 12:29

מאמן רעננה, שיפגוש את האלופה במחזור הקרוב: "מצטרף לפסטיבל באר שבע אך אעשה הכול שהמחמאות לא יהיו על חשבוני". על התאמה עתידית למכבי תל אביב: "מרגיש שאני יכול להוביל כל מערכת מקצועית". ואיך הודיע על פרישה, ומה הוא חושב על רייצ'ל מ"חברים" ועל טראמפ? האזינו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: ברק בכר אחרי הניצחון של הפועל באר שבע על בית"ר

חיים סילבס התארח (שלישי) בפודקאסט "הפודיום", וניסה להסביר איך אפשר, אם בכלל, לעצור את הפועל באר שבע בכושרה הנוכחי - לקראת המפגש בין רעננה שלו לקבוצה של בכר ביום ראשון. בין היתר עסקנו דיברנו על וואקמה, שבתאי, טקטיקה, מאמן ישראלי למכבי תל אביב, מנוי לחדר כושר, סיכום סיבוב, שחר הירש, נבחרת הוותיקים, רייצ'ל מחברים ומי היה בוחר - הילרי או טראמפ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאמן הפועל רעננה חיים סילבס עם אורן יוסיפוביץ. ראובן קסטרו
"לכל דבר יש מחזוריות ותוקף. הצוות הזר זה דבר שהצליח, ופתאום זה כבר לא כל כך מצליח, ובהמשך יכול להצליח שוב, ובבאר שבע הקונספט הישראלי מצליח עכשיו". סילבס ויוסיפון/ראובן קסטרו

ציטוטים נבחרים:

איך אפשר לעצור את באר שבע: "מפה אני הולך לאגד וסיכמנו על שני אוטובוסים - אחד אני מחנה ב-5, ואחד על הפנדל, ועוד שני ג'יפים באיזור של ה-16, או שאני פשוט אשתמש בצלפים. וברצינות, יש כל מיני רעיונות. אנחנו לא נעלה על המגרש ונקווה שדברים יסתדרו מעצמם. נחפש לבודד שחקנים מסוימים, למנוע את הכדור משחקנים מסוימים, אזורים מסוימים במגרש. אבל גם אני הייתי במגרש אתמול ונראה שהפועל באר שבע מוצאת פתרון לכל דבר. אני מצטרף, כמו כולם, לפסטיבל באר שבע. תענוג לראות אותם, אבל אני אומר לך את זה בזהירות, עדינות, צניעות ורוגע - לא על חשבוני. אעשה הכול שהמחמאות ביום ראשון לא יהיו על חשבוני".

על וואקמה, ששיחק אצלו: "טוני שדרג את עצמו. עשה קפיצה. היה פחות גולר ברעננה, אבל היום הרבה יותר קל לו, הוא הרבה יותר משפיע והוא פשוט סוחב את באר שבע כבר עונה שנייה, יחד עם עוד שחקנים. הכוח שלו בעיקר זה להוציא את באר שבע מחושך לאור. נגד בית"ר, באר שבע היתה נראית כבדה, ואמרת ג'ורדן קודם? וואקמה פשוט החליט שהוא מעלה את הקבוצה שלב אחד קדימה, ופתאום המשחק נפתח מחדש".

מה עובר בראש כשרואים את הדרך וההצלחה של ברק בכר? מתי ירגיש שהגיע הזמן לעזוב את רעננה? "מדברים על מעמד המאמן, ואם אתה חושב בצורה כזו [לעזוב] כשטוב לך, למה שיחשבו עליך אחרת כשיהיה רע? לא אשקר - כשאני הולך לישון המוח מציק לי עם כל מני מחשבות ומפעם לפעם עולה מחשבה בסגנון הזה, אבל אני משתדל להוריד את המחשבות האלה כי מאמן תמיד חי על החרב, לצערי הרב. כולנו שואפים ורוצים להגיע רחוק, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי להתייחס למועדון שלי כתחנת מעבר. אני יודע את המסלול שלי, אבל יש לי באזר במוח, שמיד מעיר אותי במחשבות כאלה שאומרים שהחלומות צריכים להיות עם הסמל של רעננה והשחקנים של רעננה. כשיגיע הרגע, אצטרך להתמודד איתו. הפועל רעננה היא ריאל מדריד בשבילי ואני לא עושה שום דבר להגיע למקום אחר. כשברק עזב את קרית שמונה היה עיתוי כזה, שבדיוק אלישע עזב, וברק עשה משהו שאף אחד לא אהב וחיכו לו בפינה. אבל זה מה שכנראה היה צריך לעשות. אני אעשה הכי טוב שאני יכול עבור רעננה. אנשי מקצוע יודעים להסתכל על קנה מידה ויודעים להעריך. היום שום דבר לא עובר מתחת לרדאר".

הפרישה ממשחק: "לא היה כתוב בשום מקום שפרשתי. באתי לאשתי בזמן שהיא בישלה, סיפרתי לה שפרשתי, ויום למחרת היא אמרה 'מה אמרת לי אתמול?'. עניתי 'פרשתי מכדורגל', והיא אמרה 'הייתי בטוחה שעשית את זה הרבה לפני".

האם מכבי תל אביב צריכה להמר עליו ו/או לחזור לקונספט הישראלי: "יש לי הערכה לג'ורדי קרויף ואני מעריך שגם לו יש הערכה כלפיי. אם נדבר ברמת הרעיון, לא ספציפית עליי, למה לא? לכל דבר יש מחזוריות ותוקף. הצוות הזר זה דבר שהצליח, ופתאום זה כבר לא כל כך מצליח, ובהמשך יכול להצליח שוב, ובבאר שבע הקונספט הישראלי מצליח עכשיו. אני מרגיש, בצניעות, שאני יכול להוביל כל מערכת מקצועית. אני יכול לעשות הכול בכל קבוצה. זה לא משהו שאתה יכול לפסול - לא מכבי תל אביב ולא מכבי חיפה - אלה הקבוצות שבהן מן הסתם אתה יכול לעשות קפיצה משמעותית, קפיצה ששווה את הסיכון".

מאמן הפועל רעננה חיים סילבס עם אורן יוסיפוביץ. ראובן קסטרו
"וואקמה שדרג את עצמו. עשה קפיצה. הוא הרבה יותר משפיע והוא פשוט סוחב את באר שבע כבר עונה שנייה"/ראובן קסטרו

לו"ז האזנה:

התוכנית שלו לעצירת באר שבע במחזור הקרוב - רמז: אוטובוסים, ג'יפ וצלפים (01:00), כוכב בשם טוני וואקמה (05:00), האם יובל שבתאי יחזור לרעננה? (09:00), טקטיקה, עמדות ותרגילים (11:00), מה עובר בראש כשהוא רואה את ההצלחה של בכר (20:30), הלקח שלו מהקריירה כשחקן (24:00), האם מכבי תל אביב צריכה לחזור לקונספט המקומי (28:00), אחרי הפרישה - כמה אפשר לשלם לשווא לחדר כושר? (35:00), הראיונות שלו ושל מולנסטיין אחרי ה-1:1 ביניהם (38:00), שלב התשובה הזריזה (41:30): מאמן הסיבוב, שחקן הסיבוב, הקבוצה שלא במיקום הראוי לה, מה קרה עם שחר הירש, נבחרת הוותיקים, איש הברזל, רמי הדר vs שוטא ארבלדזה, מה יותר טוב - סיינפלד או חברים ובמי היה בוחר - הילרי או טראמפ?

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully