וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לה פמיליה" יצאה נגד אלי טביב, בבית"ר מתוסכלים: "הודעה תמוהה"

10.12.2016 / 20:02

בצל האיום של טביב ששחקני הקבוצה יירדו מהמגרש במקרה של קריאות גזעניות, ארגון האוהדים הצהיר: "הוא פירק את המועדון". בבית"ר הגיבו: "הם למעשה אומרים כי הם תומכים בקריאות גזעניות"

אדריאן הרבשטיין

בווידאו: משדר מאולפן וואלה! NEWS לקראת המחזור הקרוב בליגת העל

נציגי מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל אמורים לקיים מחר (ראשון) בשעות הצהריים ישיבה בנוגע להחלטת בית"ר ירושלים לרדת מהמגרש, אם יושמעו קריאות גזעניות מכיוון היציע במשחקיה.

מנכ"ל המנהלת אורן חסון שוחח בימים האחרונים מספר פעמים על הנושא עם הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב ועם משה דמאיו והוא רוצה ליזום מהלך של שינוי בתקנון, במסגרתו הקבוצה תימנע ממימוש החלטתה ובמקום, תמתין מספר שבועות עד שיוכנס השינוי שיכלול את "חוק 3 השלבים" של אופ"א (החלטת שופט לעצור את המשחק בשל קריאות גזעניות, החלטת שופט להוריד את השחקנים מכר הדשא אם הקריאות נמשכות והחלטת שופט לסיים את המשחק במקרה ששני השלבים הראשונים לא עוזרים). בקבוצה ימתינו לתוצאות הישיבה מחר כדי לקבל החלטה סופית בנושא.

בבית"ר ירושלים טענו אתמול כי כינוס המנהלת נובע מחשש של כל הגורמים כי בעקבות אוזלת היד של המוסדות, תיאלץ הקבוצה לעשות צעד חד צדדי ולרדת מהמגרש. בשלב זה, משטרת ישראל לא ערוכה לאשר את "חוק 3 השלבים", שכולל פינוי מיידי של קהל מהמגרש אם המשחק אכן מופסק. לכן המהלך יצריך גם את אישורה בשבועות הקרובים.

עוד בנושא:

בית"ר יוזמת שינויים בתקנון כדי לרדת מהמגרש במקרי גזענות

שחקני בית"ר ירושלים עוז ראלי, דוד קלטינס, לידור כהן, דן מורי חוגגים. יוסי ציפקיס
יירדו מכר הדשא? שחקני בית"ר/יוסי ציפקיס

ב"לה פמיליה" הגיבו הערב לאיומים של טביב: "בימים האחרונים נשמע בעלי הקבוצה מר אלי טביב מתבטא פעמים רבות בין אם באמצעותו ובין אם באמצעות גורמים מטעמו בגנות הקהל של בית"ר ומפנה חצים רבים אל עבר קהל האוהדים של ביתר ירושלים. עיכלנו, הפנמנו, שקלנו והגיעה העת להשיב. ראשית ובטרם נתייחס לעניין השירים בעלי תוכן גזעני, נבהיר כי אנו כקהל מתנגדים לכל פעולה שתגרום נזק לקבוצה. בנוסף נציין כי בשנים האחרונות הקהל דגל בדרך של אהבת ביתר ירושלים ולא שנאת האחר ועובדתית רואים ירידה חדה וברורה בשירים הגזעניים ביציעים מבעבר. השנה לדוגמא, מפתיחת הליגה ואף במשחקים ששוחקו נגד קבוצות מחו"ל נמנע הקהל מלשיר שירים אלו ואף מנע מאחרים לשיר שירים אלו. יחד עם האמור ובאותה נשימה נבהיר כי אל לו לטביב להסית את הרוח והאש אל עבר הקהל ולסמנו כבעיה המרכזית של הקבוצה. הבעיה העיקרית והמרכזית של ביתר ירושלים בארבע העונות האחרונות היא אלי טביב בכבודו ובעצמו".

תגובת בית"ר ירושלים לא איחרה להגיע: "הודעה תמוהה לחלוטין, שהרי בכל פעם שמישהו מהמועדון לרבות אלי טביב התבטא לאחרונה בנושא, לא תקפו את הקהל - להיפך. המחאה של אלי טביב היא לטובת הקהל והפגיעה בקהל. הגיעו תגובות רחבות מכל הפלגים השונים המגבים והתומכים במהלך של בעל הבית. שותף - להזכיר לאלו הטוענים, נוטל חלק בהוצאות - דבר שלא נעשה עד כה. תגובה מעין זו מאגדת בתוכה למעשה את אלו השמים את האינטרס האישי שלהם מעל אהבת המועדון והקבוצה, הם אומרים למעשה כי הם תומכים בקריאות גזעניות ולא אכפת לאלו שהם מיעוט שהגזענות תתן את הטון.

"אנו משוכנעים כי מדובר בחלק קטן מאוד אשר שבוי באמירות דמגוגיות של כמה אוהדים ספורים אשר לא ניתנה להם דריסת רגל בתוך המועדון ועוד כמה המתוסכלים כי לא משוריינים להם כרטיסים מידי משחק. האם מלחמה בבעל הבית חשובה יותר מהזדמנות אמיתית להילחם בנגע השלילי והפוגע בתוך היציעים? ועל כך אנו מצרים".

תגובת לה פמיליה המלאה

במועדון אמרו אתמול: "מציגים את זה כאילו זו מלחמה בקהל, אך מטרת ההחלטה היא קודם כל לעשות משהו מול חוסר האונים של הרשויות והמוסדות, שבכל מה שקשור לבית"ר ירושלים צריכים לעשות חשבון נפש. עכשיו כאשר מבינים שאלי טביב רציני לגבי ההחלטה לרדת מהמגרש, כולם מתעוררים. חבל שצריך להגיע למצב כזה".

בבירה לא מתרגשים מההצהרות של הפועל באר שבע, לפיהן יהיה קשה לשחקני האלופה לייצר ביום שני את אותן אנרגיות שהביאו להישג בסאות'המפטון. בקבוצה אמרו: "גם בהילוך שני, באר שבע עדיין דרגה מעל הליגה הזו. קבוצות שאנחנו התקשינו מולן, קיבלו ממנה חמישיות בלי שהתאמצה. בנו שם קבוצה מפחידה, אבל אנחנו באים עם הביטחון והאמונה שאם נהיה מחויבים ומרוכזים, הפערים יצטמצמו ונוכל לצאת שמחים מהמשחק".

רן בן שמעון לא מתכנן שינויים מההרכב שניצח 0:2 בחוץ את מכבי חיפה במחזור האחרון, כאשר דוד קלטינס אמור לשמור על מקומו בקישור, אולם ייתכן כי בשלב מסוים הוא יעבור לתפקד כבלם שלישי. בבית"ר ירושלים היו מרוצים מהתפקוד של ז'והאן אודל בעמדת החלוץ וזו אופציה שעשויים להמשיך ולהשתמש בה בשבועות הקרובים. ההחלטה הזו פוגעת עוד יותר במעמדו של שמעון אבוחצירה, שגם כך לא זוכה להרבה דקות משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully