וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך, מוסא, הפוך: מוסא סו הוא מלך המספרות של אירופה

9.12.2016 / 9:30

הווירטואוז של פנרבחצ'ה אהב לכבוש במספרות לאורך הקריירה והגיע לשיא תוך חודש עם שלושה ביצועים מול יונייטד ופיינורד בליגה האירופית. בטורקיה מאוהבים, התחנה הבאה תהיה בבאר שבע?

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: מוסא סו מודה לאוהדי פנרבחצ'ה

לפני חודש, חגג דירק קאוט את המספרת של חברו הטוב מוסא סו בליגה האירופית. איך אפשר אחרת - הרי החלוץ הסנגלי הבקיע את אחד השערים היפים של העונה לרשת מנצ'סטר יונייטד והצעיד את פנרבחצ'ה לניצחון 1:2. הביצוע המטורף, בבעיטה לאחור משפת הרחבה בנגיעה הראשונה, תפס את השדים האדומים בהפתעה והפך ללהיט ענק ברשתות החברתיות. עבור כוכב ליברפול לשעבר, הוא גם העניק הזדמנות נהדרת לסיים לפני הקבוצה של ז'וזה מוריניו ולהמשיך לשלב הבא. זה עשוי היה להיות התסריט החלומי של קאוט - האקסית פנרבחצ'ה וקבוצתו הנוכחית פיינורד מעפילות ביחד על חשבון יונייטד.

ואולם, זה לא הלך לפי התוכניות, ולפני שבועיים הובסו ההולנדים 4:0 באולד טראפורד. לכן פיינורד הייתה זקוקה אתמול לניצחון ביתי על הקנריות מאיסטנבול על מנת להעפיל על חשבונן. ובעוד כל אור הזרקורים הופנה לביקור המולדת המרגש של רובין ואן פרסי, קיווה קאוט בסתר ליבו כי סו לא יגנוב את ההצגה עם מספרת נוספת. נכונה לו אכזבה. הסנגלי עשה זאת שוב, ואומנם היה זה שער מרהיב פחות בהשוואה לזה שהותיר את דויד דה חאה עם פה פעור, אך חשיבותו הייתה גדולה. שוב מספרת, שוב ניצחון ופנרבחצ'ה סיימה את הבית בפסגה לפני כולן. אולי היא תפגוש את הפועל באר שבע בשלב הבא.

כעת עשוי קצב מכירת החולצות ההפוכות של סו להתגבר עוד יותר. הן הושקו כבר בשבוע שעבר, אחרי שהסנגלי הפציץ מספרת גם במשחק הליגה נגד ריזספור, כחלק משלושער בניצחון 1:5. במהלך שיווקי מבריק שהביא גם המון יחסי ציבור, עיצבה פנרבחצ'ה חולצות עם מספר 17 הפוך, וכך גם כיתוב עם שמו של החלוץ. בנוסף, שודר בערוץ הטלוויזיה הרשמי של המועדון ראיון עם סו כשהתמונה הפוכה. ואם אתם חושבים שכל זה היה בהשראת שתי בעיטות מספרת בלבד, טעות בידכם. סו היה מפורסם בטורקיה כאשף הביצועים האלה כבר מזמן.

עוד בנושא:

בין היריבות האפשריות של הפועל באר שבע: טוטנהאם, רומא ופיורנטינה
הליגה האירופית: גרשון וסייף עלו עם גנט בצורה דרמטית, יונייטד ניצחה

חלוץ פנרבחצ'ה מוסא סו. GettyImages
הלהיט של פנר. סו/GettyImages

מספרות גם מול גלאטסראיי ובשיקטאש

למעשה, הוא הצית את הדמיון עוד במרץ 2012. חודשיים בלבד אחרי שנרכש מליל תמורת עשרה מיליון יורו והפך לאליל האוהדים, קיבע סו את מעמדו כיקיר הצד הצהוב-כחול של בירת טורקיה עם מספרת מופלאה בדרבי נגד גלאטסראיי. חצי שנה חלפה, וגם היריבה העירונית הגדולה השנייה הוכתה על ידי החלוץ המזהיר. סו הבקיע במספרת עוצרת נשימה גם ב-0:3 על בשיקטאש, והנשרים לא סובלים אותו מאז. בשמונה המשחקים מולם, הבקיע סו שמונה שערים - מה עוד יכולים אוהדי פנרבחצ'ה לבקש? בנובמבר 2012 חגג הסנגלי מספרת שלישית תוך שנה, הפעם לרשת אסקישחירספור. הוא הוגדר כווירטואוז האולטימטיבי ובכל משחק חיכו האוהדים למשהו מיוחד. הם קיבלו גם עקבים, בעיטות יעף לחיבורים ונגיחות זינוק ברמה אלוהית. "כדורגל הוא קודם כל הצגה", נוהג לומר סו. כאשר זכו הקנריות באליפות ב-2014, הוא היה הכוכב הגדול לצד קאוט.

בקיץ 2015 סיפק הסנגלי מספרת כבירה נוספת במשחק ידידות מול גימראש, אבל אז התברר שהייתה זו מתנת פרידה. ההצעה של אל אהלי מאיחוד האמירויות היתה טובה מדי בכדי לסרב, הן מבחינת השחקן והן מבחינת המועדון. פנרבחצ'ה קיבלה 17 מיליון יורו תמורת סו, והכוכב עצמו חתם על חוזה של יותר מ-3.5 מיליון יורו לשנה. הוא לא התלהב מהמעבר מבחינה מקצועית, ועזב את איסטנבול בדמעות, אבל הרגיש שאין לו ברירה. במשך שנה, הוא קרע רשתות וזכה באליפות, אבל התגעגע מאוד לכדורגל אמיתי ולאוהדים החמים של פנרבחצ'ה. לכן, באוגוסט האחרון הוא ויתר על חלק ניכר משכרו על מנת לשוב בהשאלה למועדונו האהוב, והתקבל בזרועות פתוחות. הפעם היו שם דמעות של אושר, אבל אפילו המעריצים האופטימיים ביותר לא יכלו לחזות מראש את העונג שהביא להם בשער לרשת יונייטד.

שחקני ליל חוגגים, ז'רביניו, אדן הזארד, אדיל ראמי. רויטרס
לא רחוק מהזאר/רויטרס

כוכב על לצד הזאר וז'רביניו

החיבור הנהדר הזה לקהל של פנרבחצ'ה, ולטורקיה בה הוא מרגיש נוח כמוסלמי אדוק, מנעו במידה לא מבוטלת מסו לזכות להכרה גדולה הרבה יותר לכישוריו. כי הרי בעונת 2010/11 הוא היה אחד הכוכבים הגדולים של הליגה הצרפתית. אחרי שלא קיבל הזדמנות הולמת בראן, קבוצת נעוריו, בה תופקד לא פעם באגף הימני ולא בא לידי ביטוי, הוא מצא את המאמן הנכון בדמותו של רודי גרסיה. ליל קיבלה שחקן אלמוני למדי בגיל 24 בהעברה חופשית והפכה אותו לסקורר ענק. עם אספקת כדורים מאדן הזאר וז'רביניו, פרח סו והבקיע 25 שערי ליגה בדרך לזכייה בדאבל. הוא הוכתר למלך השערים, תוך שהוא מקדים את קווין גמיירו המתוסכל.

הזאר, ילד הפלא הבלגי היה כמובן הסופרסטאר, אבל סו לא היה הרחק מאחוריו, בין היתר בזכות המספרות. הראשונה הייתה מול אוקזר - שער עוצר נשימה שלא נופל ברמתו מזה נגד יונייטד. השנייה הגיעה בניצחון 1:3 בקרב הצמרת מול ליון. גם בצרפת נחשב סו לווירטואוז מדופלם. קבוצות הפאר בפרמיירליג הביעו עניין רב מאוד גם בסו. ארסנל וטוטנהאם שלחו סקאוטים לכל המשחקים, וגם ליברפול הייתה בתמונה. רבות דובר שההשאלה של ג'ו קול לליל בקיץ 2011 תסלול את דרכו של הסנגלי לאנפילד. החלוץ חלם אז על הליגה האנגלית, אבל ביקור באיסטנבול שינה את דעתו. הוא התאהב בעיר ובקהל ומאז רצה לשחק רק שם.

חלוץ פנרבחצ'ה מוסא סו. GettyImages
יגיע גם למונדיאל?/GettyImages

בדרך לתהילה גם בנבחרת?

גם בחירת הנבחרת פגמה במידה מסוימת בתהילה לה הוא זוכה בעיני חובבי הכדורגל ברחבי העולם. סו מוגדר כסנגלי אבל הוא צרפתי לכל דבר. יליד הפרבר הצפוני של פריס שלא היה רחוק מלהצטרף לאקדמיה של סן ז'רמן בילדותו. ב-2005 זכה סו באליפות אירופה עד גיל 19 עם נבחרת צרפת שכללה בין היתר את הוגו לוריס, אבו דיאבי, יוהאן קבאיי ויואן גורקוף. הוא נחשב להבטחה גדולה מאוד, ואם הכל היה הולך לפי התוכניות מסוגל היה להפוך לשחקן הרכב בנבחרת הבוגרת. אלא שהכישלון של ראן לזהות את הפוטנציאל במשך שנים ארוכות חיסל את התקוות האלה. ב-2009, כאשר ראה שסיכוייו אפסו, הוא שוכנע לקבל אזרחות סנגלית ולייצג את מולדת הוריו.

סנגל לא הבריקה בשנים אלה, לא הצליחה להעפיל למונדיאל וגם כשלה באליפויות אפריקה. בעונה שעברה, כאשר שיחק באמירויות, סו אפילו לא זומן לסגל על ידי המאמן הצעיר אליו סיסה, שסבר כי הוא רמת הליגה הזו לא מתאימה לנבחרת הלאומית. כעת, אחרי ששב לפנרבחצ'ה וגילה יכולת מזהירה, הוא הוחזר וכבש נגד כף ורדה. לסנגל יש סיכוי סביר להעפיל לרוסיה 2018 במאבק מול בורקינה פאסו ודרום אפריקה וכך עשוי אולי סו לככב על הבמה הגדולה. בינואר מצפה לו אתגר מרתק גם באליפות אפריקה בגאבון, שם הוגרלו האריות לבית שקול עם אלג'יריה, טוניסיה וזימבבואה.

הטורניר הזה לא משמח את אוהדי פנרבחצ'ה, שייאלצו להיפרד מהכוכב שלהם למספר שבועות, אבל הוא יחזור בזמן כדי לשחק בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. סו כבר יהיה אז בן 31, אבל הוא רעב מתמיד, ושיתוף הפעולה עם ואן פרסי בחוד רק הולך ומשתבח. לקבוצה שתקבל את הקנריות בהגרלה תהיה סיבה ממשית לחשוש, והיא תצטרך להתכונן נפשית גם לספיגת שערים במספרת. מי יודע, אולי הביצוע הבא ממתין לנו דווקא באצטדיון טרנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully