וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוכדי חלומות: הפועל באר שבע מגשימה פנטזיות נגד כל הסיכויים

9.12.2016 / 8:45

גורש ושבתאי כבר דמיינו את הפנסיה, בוזגלו כבר ראה את עצמו בחוץ. הפועל באר שבע הנוכחית לא רק מכתיבה סדר יום חדש בכדורגל הישראלי, היא גם משנה את כל מסלול הקריירה של שחקניה. בלוג הליגה האירופית על לילה היסטורי, שבתוכו מתחבא גם מסר למכבי תל אביב

צילום: שלמה וייס, עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. לראות את ברק בכר מגיע לעמדת הראיונות בסיום המשחק ולא להאמין. הוא משדר שהוא מתרגש מההעפלה לשלב הבא אך זה לא דומה לתחושות שהיו לו אחרי הניצחונות נגד אינטר בסן סירו וטרנר. הוא שמח מאוד אבל מרגיש שבסך הכל עמדו במשימה: "זה היה בדיוק מה שתכננו פרט לשער שספגנו בסוף". הוא אמר את זה בנונשלנטיות, הכל עבורו היה די צפוי פרט לשער השוויון בדקה ה-90. אם הראיון היה נמשך עוד כמה דקות, הוא היה מספר כמה כואב לו על השער ושהוא לא יעבור על כך לסדר היום. תיקו עם שערים בסאות'המפטון זאת עמידה במשימה, יום עבודה טוב במשרד כפי שהיה רוצה להגיד רנה מולנסטיין ביום שני האחרון. לאחר מכן בכר ממשיך לירות: "לא מסתפקים בזה, יכולים לעבור כל קבוצה".

בכר לא מתעייף. תנו לו להישאר על אדמת אנגליה עד למפגש הבא, בתקווה שזה יהיה מול טוטנהאם. הוא רוצה הכי גבוה, לא מסתכל ימינה ושמאלה. די, הגיע הזמן שיעבור לאמן באירופה, הוא יוצר כאן הרס של השפיות והיציבות של החצי מקצוענות והאין מטרות אמיתיות, הופך אותנו לדביקים, נחנקנו.

עוד בנושא:
המסע הקסום נמשך: באר שבע בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית
ברק בכר: "זה הישג מדהים". מאור בוזגלו: "אלוהים היה איתנו"
בין היריבות האפשריות של באר שבע: טוטנהאם, רומא ופיורנטינה
כל העולם כולו הפועל באר שבע: אלבום תמונות מהערב המרגש

הילד ענק/רויטרס

2. היה צריך לשמוע את אורי אוזן מתלהב בשער של מאור בוזגלו כדי להבין כמה הוא מיוחד. אוזן חזר קודם כל לילדות. הוא יודע כמה קשה הבעיטה הזאת של מאור בוזגלו. מילדות מאמנים אותך לעצור ולא לבעוט ישר, בדרך כלל המאמן צודק כי מרבית הכדורים שמגיעים לישראלי תוך כדי תנועה של הכדור אפילו לא מסתיימים בכדור שוער, הם פשוט מתגלגלים להם לכדור חוץ ליד דגל הקרן. אבל מאור בוזגלו שונה. משה דמאיו כעס על אלונה שגנבה לו אותו אחרי שסיכם אצלו לפני שלוש שנים, מה היה קורה אם הילד הענק הזה היה מגיע לשכונה במקום לבאר שבע? מה היה קורה לו אם היה עוזב את באר שבע בקיץ, אחרי שהרגיש שהוא לא באמת בתכניות של ברק בכר? מה היה קורה לו אם לא היה משנה תפיסה בקיץ ומתיישר בהתאם לדרישות של בכר? מה שבטוח, הוא היה לא היה נהנה כפי שהוא נהנה בעונה הזאת ומגשים חלומות, שלו ושל אבא יעקב. מה שעבר בראשו של אבא יעקב אמש אחרי השער על אדמת מולדת הכדורגל גם בכיר הקומיקאים לא יכול לדמיין. הראש של האב שייט בכל יבשת אפשרית ובחוזה של מינימום שבע ספרות לעונה. יורו, דולר, ליש"ט, לא משנה מה, העיקר שבע ספרות בכסף זר.

3. באר שבע הגיעה למשחק הזה כשהלחץ כביכול עליה, כי היא צריכה תיקו עם שערים. בפועל, בכל שלב נתון בכר יכול היה להרשות לעצמו לספוג שער חובה אחד. בתכנית העבודה היה ברור שהחל מדקה 70, אם התוצאה נשארת מאופסת, הוא זורק את כל מה שיש לו. לא מספיק להוציא קשר אחורי ולהכניס את גדיר? לוסיו החליף את שהר, אבל הפיניש האמיתי של החילופים היה יובל שבתאי. הקשר נכנס במקום קורהוט כדי לעשות לחץ בחלק המגרש של סאות'המפטון, אבל גם הוא לא האמין שיהיה חתום על הבישול של אחד השערים הגדולים והחשובים בתולדות המועדון. לפני שנתיים-שלוש שבתאי וגורש היו מוכנים לסגור עד הפנסיה בעכו עם עבודה בעירייה, מדהים כמה הכדורגל מגשים פנטזיות וחלומות לאנשים וגורם להם להיות חלק מהישגים היסטוריים שיעצבו את החיים שלהם גם אחרי הכדורגל. כל הזמן מתעסקים בההישגים של באר שבע כמועדון והתהליך שעבר, אבל צריך לעצור ולהבין כמה חלומות פרטיים היא מגשימה. כולם חיים בתוך חלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וירג'יל ואן דייק שחקן סאות'המפטון (אמצע) מול דודו גורש שוער הפועל באר שבע. רויטרס
הוא בכלל היה אמור להיות בפנסיה. גורש אתמול/רויטרס

4. ביום שני באר שבע חוזרת לליגת העל. מזל שהיא ממשיכה עוד שלב באירופה, היה אכזרי לראות אותה ממשיכה להתרכז אך ורק בגביע המדינה וגביע הטוטו. עמה יעמיק או לא, היא כבר הוכתרה לאלופה בעונה הנוכחית. היא מתפתחת, משתדרגת ומתקדמת בזמן שמכבי תל אביב מתרסקת, מכבי חיפה מתעוררת מההתלהבות הראשונית ממולנסטיין, בית"ר ירושלים מגלה חוסר יציבות והפועל תל אביב קיימת רק על הנייר. כל כך הרבה בעיות יש בכדורגל שלנו שהפער שפתחה באר שבע השנה מזכיר את השנים הקלות של מכבי תל אביב בכדורסל - זאת כבר לא שאלה של מי ינצח אלא כמה חזקה תהיה המכה. מרבית המשחקים נגד הקבוצות הקטנות הופכים למשעממים ומסתיימים אחרי רבע שעה. במקום אלי טביב, אולי עדיף לרדת מהמגרש ביום שני גם ללא קריאות גזעניות. יכול להיות שהפסד טכני יהיה עדיף.

5. אמש נגד דאנדוק אוהדי מכבי תל אביב היו יכולים לקנות כרטיסים גם ביום המשחק. גם במשחק כזה חשוב, כמעט עד הרגע האחרון נותרו כרטיסים בקופות. עוד לפני המשחק אוהדי מכבי שידרו חוסר אמונה. יותר מהכל, זה ממחיש את האכזבה של הקהל הצהוב ממה שהוא רואה העונה. על רקע ההעפלה של באר שבע מבית הרבה יותר קשה, אתמול בערב ניתנה החותמת הסופית לכך שמכבי צריכה לשים איקס על העונה הזאת ולחשוב איך היא עושה אחרת. איך היא עוצרת, חושבת, מתכננת לטווח ארוך, בונה יסודות בריאים ודואגת לכלים אמיתיים למאמן הבא על מנת להוביל את הקבוצה להתמודדות אמיתית מול הקבוצה מספר 1 בארץ. הפועל באר שבע, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully