וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: ברקת לא צפויה להסכים לשחרורים, אינטר בירכה

באר שבע חגגה אל תוך הלילה את הרגע ההיסטורי: "עכשיו למישהו יש ספק שזו אחת הקבוצות הישראליות הגדולות אי פעם?". הבעלים החליטה לא להיענות לאף הצעה בינואר, וגם: הקפיצה בדירוג אופ"א וההתפחות בסוגיית בוזגלו

צילום: שלמה וייס, עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. הרבה אחרי שריקת הסיום, מאור בוזגלו עמד על כר הדשא וקיבל אהבה מהקהל. זה הכוח של הצלחה: עד לא מזמן חלק מאוהדי באר שבע עוד קראו בוז לעברו, אבל אמש הוא קיבל כבוד של מלכים. "בוזגלו, בוזגלו" קראו במשך דקות הארוכות האוהדים הישראלים. במתחם חדרי ההלבשה השחקנים כבר פגשו את הבעלים אלונה ברקת. הטלפונים לא הפסיקו לצלצל ואפילו אנשי אינטר שלחו הודעות לאנשי באר שבע: "אנחנו גאים בכם". הקשר שנוצר בין האיטלקים לישראלים רק מעיד על הדרך הארוכה שבאר שבע עשתה באירופה העונה.

אחרי התלבטות קצרה בכר החליט שהפעם מותר לשחקנים לחגוג ונתן להם ערב חופשי. מרבית השחקנים העדיפו להישאר במלון והבודדים שיצאו חברו אליהם בארבע בבוקר שעון אנגליה, כשהקבוצה כבר הייתה על האוטובוס בדרך לשדה התעופה לוטון שבלונדון, בדרך לישראל. "יש למישהו ספק עכשיו שאנחנו אחת הקבוצות הישראליות הגדולות בכל הזמנים?", ענה אחד השחקנים של האלופה בשיחה עם וואלה! ספורט. "זה רגע היסטורי, משחק מדהים שנגמר בצורה הכי טובה שאפשר לבקש". יעקב בוזגלו היה נחרץ יותר. לראשונה זה זמן רב, הוא הגיע לצפות בבנו מהיציע. איך זה נגמר, כולם כבר יודעים. "זו הקבוצה הישראלית הכי גדולה שהייתה לנו", הוא אומר. "הרגשתי שאני צריך להיות פה ברגע האחרון, אז הגעתי".

עוד בנושא:
המסע הקסום נמשך: באר שבע בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית
ברק בכר: "זה הישג מדהים". מאור בוזגלו: "אלוהים היה איתנו"
בין היריבות האפשריות של באר שבע: טוטנהאם, רומא ופיורנטינה
כל העולם כולו הפועל באר שבע: אלבום תמונות מהערב המרגש

הילד ענק/רויטרס

2. אלונה ברקת יכולה לחייך גם בזכות הסכום שנכנס אתמול לקופת המועדון בזכות התיקו: 920 אלף יורו. 500 אלף מהן על ההעפלה לשלב הבא, 300 אלף על על סיומה כסגנית הבית ו-120 אלף נוספים על עוד נקודה בשלב הבתים. בסך הכל, הקבוצה קיבלה 1.7 מיליון יורו על המסע במוקדמות ליגת האלופות, שלושה מיליון נוספים הגיעו על "הנפילה" לליגה האירופאית, 2.8 מיליון על שמונה הנקודות בשלב הבתים ו-800 אלף על ההעפלה לשלב הבא. המשמעות: עד היום קיבלה באר שבע קצת יותר משמונה מיליון יורו ממענקים מאופ"א, וזה עוד בלי להחשיב את הכסף שנכנס לקופת המועדון ממכירת כרטיסים וזכויות שידור. האלופה זכתה גם בלא מעט נקודות בדירוג אופ"א ושיפרה משמעותית את מעמדה ביבשת, עם קפיצה אדירה של 125 מקומות, שמספיקים למקום ה-150 בדירוג הכללי. הקפיצה המשמעותית עשויה לעזור לבאר שבע בעונה הבאה בהגרלות בסיבובי המוקדמות ובדרום כבר חולמים על הישגים נוספים. מישהו אמר טופ 100?

3. ביציעי הסיינט מרי ישבו אתמול גם סקאוטים אנגלים. חלקם אולי הגיעו במטרה לאתר מציאות וחלקם הגיעו במיוחד כדי לחזות במאור בוזגלו, טוני וואקמה, שיר צדק, מיגל ויטור ובן ביטון. הסקאוטים, רובם מקבוצות צ'מפיונשיפ אך חלקם גם מהפרמיירליג, ללא ספק התרשמו מהמשמעת הטקטית והלחימה של החמישה ולקינוח גם קיבלו שער של בוזגלו שהביא להעפלה. בחודשים האחרונים בוזגלו פועל להוצאת דרכון פורטוגלי שיעזור לו למצוא קבוצה בחו"ל. אם לא ישיג דרכון אירופי, בוזגלו יצטרך אשרת עבודה, אך גם זה מוטל בספק משום שדרישת הסף היא השתתפות ב-75 אחוזים מהמשחקים בנבחרת, דרישה בה הוא לא עומד בשלב זה. אצל אנתוני וואקמה המצב די דומה: הקשר לא מקבל יותר מדי קרדיט בנבחרת ניגריה, למרות שהוא נמצא בכושר שיא.

לעומתם, שיר צדק, שמשחק בקביעות במדים הלאומיים, יכול לעמוד בדרישות הסף, בעוד ויטור וביטון מחזיקים בדרכון אירופי והמגבלה לא תחול עליהם. למרות זאת, נראה שאף אחד מהם לא יכול לבנות על מעבר לקבוצה אחרת בינואר, כי בבאר שבע קיבלו החלטה עקרונית שלא לשחרר אף שחקן מהסגל ולהשאיר את כולם לפחות עד סוף העונה. "ברור שיהיו הצעות על שחקנים, אבל לא יהיו שחרורים בינואר", מסבירים גורמים במועדון שיודעים לספר שברקת נחושה להשאיר כמה שיותר שחקנים גם לעונות הבאות, ותחל בקרוב סבב פגישות עמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. רויטרס
מכשול רציני בדרך לאנגליה. בוזגלו/רויטרס

4. על רקע ההחלטה לא לשחרר אף שחקן, באר שבע גם לא מתכננת להתחזק בשחקנים נוספים במהלך העונה. בקבוצה לא פוסלים אפשרות לבצע חיזוק נקודתי אם יימצא שחקן ישראלי שיכול לשדרג את הסגל כמו דור אלו ממכבי פתח תקוה, אך בכל מקרה לא יתקבלו החלטות נמהרות. זה אולי קצת מפתיע, משום שאתמול בכר התקשה למצוא את מי להכניס כשחיפש כלי התקפי. לבסוף יובל שבתאי נכנס והיה זה שעשה את ההבדל, אבל לא נראה שמדובר בפתרון קבוע.

גם ללא חיזוק מבחוץ בכר יקבל חיזוק משמעותי בשמינית הגמר: מיכאל אוחנה שהגיע אחרי מועד הרישום לאירופה יצטרף לסגל ומאור מליקסון ואליניב ברדה צפויים לחזור עד אז מפציעות. אגב, אוחנה חזה את העתיד כבר אחרי המשחק מול אינטר כשירד לאזור חדרי ההלבשה ואמר לסובביו: "הלוואי ואזכה לשחק עוד העונה באירופה". במשחק הבא הנבואה שלו כבר תתגשם.

5. השער של בוזגלו לא הקפיץ רק את אבא יעקב ואמא חני אלא גם את שחקני באר שבע שלא היו בסגל ואת בעלי התפקיד שישבו ביציע של סאות'המפטון, דבר שהכעיס את האוהדים המקומיים. בשלב מסויים, חלק מאוהדי הסיינטס ניסו להגיע לאנשי באר שבע ולתקוף אותם, אך נעצרו על ידי אנשי האבטחה המקומיים. בסיום החגיגות על כר הדשא כבר היו הרבה פחות מאופקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully