וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי של לידור כהן: "למדתי להרים את עצמי מכל מצב"

6.12.2016 / 8:05

לידור כהן חגג את הצמד מול חיפה, בבית"ר שמחו בשביל ורד ושכטר: "שכטר ספג קללות כל המשחק, שמחים בשבילו". חן עזרא על הכוונת, בחיפה התלהבו מאיינבינדר, וגם: הטיפ שעזר ללידור כהן להבקיע

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. לידור כהן לא תורגל בהרכב בית"ר ירושלים במהלך השבוע לקראת המשחק נגד מכבי חיפה. ז'והאן אודל היה אמור לפתוח, אך ברגע האחרון התקבלה ההחלטה להמשיך ולתת לכהן קרדיט בהרכב. בן שמעון כלל לא מצטער על ההחלטה וכהן ישמור על מקומו במפגש המסקרן מול הפועל באר שבע במחזור הבא. יש לציין כי עד עתה העונה לא היה חיבור מזהיר בין בן שמעון לכהן. יחסים שראו הרבה ירידות והתחילו עוד במחנה האימונים, שם הקשר לא אהב שהוחלף ראשון, המאמן זעם והטונים הגיעו עד לכדי אמירה של המאמן: "אני אחזיר אותך ללוזונים".

גם בהמשך, מערכת היחסים בין השניים לא הייתה בשיאה, כאשר נראה כי כהן לא בעדיפות ראשונה ל-11. לא במקרה אח של לידור פתח את הפה, הוא ביטא משהו שבסביבתו של השחקן מרגישים הרבה זמן, שהוא זקוק לקרדיט והביטחון כדי לפרוח ולא להיות שחקן על תנאי. אז בן שמעון נתן לו את הקרדיט ולידור כהן החזיר בגדול. הקשר נמצא השנה בתהליך בריא שבו הוא מפסיק לחשוש ולתת תחושה שהוא עם משקולות על הרגליים, לא מחכה שייתנו לו ובא לקחת. לאחר העונה הראשונה של כהן בבית"ר, הוא התראיין ל"וואלה ספורט" במאי 2015 וסיפר על קשיי ההתמודדות על הלחץ, כשאמר: "הדבר הכי חזק שלי זאת המהירות והיכולת באחד על אחד. מגינים חוששים לצאת אליי ונוצר מצב שמהלחץ אני לא מצליח לעשות את זה. פתאום אני חושש לעשות דריבל ורק מנסה לשחק פשוט כי אני לא משוחרר. אני מרגיש שנתתי 40% מהיכולת שלי בשנה הזאת".

בשנה שעברה כהן שיפר עוד קצת את היכולת, אך השנה הוא עשה את התהליך האמיתי. הוא כן לוקח שחקנים באחד על אחד עם המהירות והדריבל, הוא הרבה יותר שקט, והכי חשוב, קר רוח באיזורים המסוכנים, הדבר שהיה הכי חסר לו. רק כאשר רואים בהילוך חוזר את השער השני שלו אתמול, מבינים את גודל השינוי שעשה. לפני שנה או שנתיים הוא היה בועט מה-16 כשהוא לחוץ, אתמול הקשר התקדם עד לעמרי גלזר, חיכה שיעשה תנועה והשחיל לו את הכדור בין הרגליים. האמת, גלזר הוא בן טיפוחיו של מאמן השוערים של בית"ר גיא סולומון, שגילה אותו בגיל צעיר ,העביר אותו לרעננה ומשם הוא המשיך לחיפה. סולומון נתן לכהן את הטיפ שקשה להכניע את גלזר באחד על אחד וצריך לחפש את הפרצות מולו, אם זה לחכות שיעשה תנועה או בצ'יפ. כהן חיכה לתנועה של גזלר, השחיל לו לבין הרגליים וסיים עם צמד. טיפ גדול .

הקשר סיכם בסיום, ואמר: "למדתי להתמודד עם סיטואציות של ספסל וחילוף ראשון, אני צריך להרים את עצמי מכל מצב ולייצר ביטחון, זה המבחן שלי. ניצחון חוץ ראשון העונה? היינו שווים ניצחונות בעוד כמה משחקים אבל לא היה לנו מזל. עכשיו נשכח מהמשחק הזה ונתרכז בבאר שבע, רק המשכיות תביא אותנו למקומות שאנחנו רוצים".

עוד בנושא:

בית"ר נמנעה מהפסד טכני, בן שמעון: "כבר לא זוכר איך מחייכים"
0:2 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה, צמד ללידור כהן

לידור כהן שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
גיבור הערב. לידור כהן/יוסי ציפקיס

2. עם כל הכבוד לכובש שני השערים, השינוי של בית"ר התחיל עוד בשבוע שעבר עם המעבר לשלישיית קישור חזקה עם דוד קלטינס, דן איינבינדר וקלאודמיר, שדחפה לניצחון חוץ ראשון העונה של בית"ר בכל המסגרות. בצוות המקצועי של חיפה התלהבו מדן איינבינדר ונראו משוחחים עמו בסיום המשחק. איינבינדר מסיים חוזה בסוף העונה ולא נתפלא אם כבר בינואר בחיפה יתחילו לגשש לכיוונו. על קלאודמיר פריירה אמרו בבית"ר: "אתמול הוא הגיע לעונה הזאת. שנה שעברה כל המשחקים הטובים שלו היו נגד מכבי חיפה ואולי היכולת אתמול מבשרת משהו". מעבר ליכולת, פריירה הפגין מנהיגות ותדרך טקטית את מרסל הייסטר לאורך כל המשחק באגף שמאל.

בן שמעון אמר בסיום: "יש אווירה טובה מאוד במועדון הזה. יש מקומות שעם התוצאות שעשינו לאחרונה הייתה אווירה רעה מאוד. שמרנו על האווירה הטובה לאורך כל הדרך הזאת. התכוננות טקטית ומנטאלית למכבי חיפה. לקחנו את המשחק הטוב נגד סכנין גם למשחק הזה. ראינו את המשחקים האחרונים של מכבי חיפה, זכינו בהרבה כדורים במרכז השדה, כדורים שהיו 50/50 וזה הביא אותנו לשלוט ולנצח את המשחק בצורה מאוד ברורה וחדה".

מאמן בית"ר נשאל על שלישיית הקישור שהייתה החוליה החזקה של הקבוצה ואמר: "קו הקישור עשה עבודה יוצא מהכלל והוא היה מראה של כל הקבוצה שהציגה משחק לחימה יוצא מהכלל. לא מתעסק בביקורת על הרכב כזה או אחר, יש הרבה מאוד רעש מסביב לקבוצה ואם אני מבקש מהשחקנים לנטרל אותו אני צריך לשמש דוגמא ולעשות את זה. זה לא רק הקישור שהיה טוב יותר, אנחנו באופן כללי הרבה יותר טובים מהתוצאות האחרונות שלנו".

3. לידור כהן אמנם היה המוציא לפועל, אך בבית"ר החמיאו אתמול לכל השחקנים, ללא יוצא מהכלל על משחק הקרבה מפתיחת המשחק. בירידה לחדר ההלבשה איתי שכטר אמר לכולם: "זה ניצחון של גברים". שכטר עובר תקופה לא פשוטה. הוא יודע שמצפים ממנו להרבה וכשבית"ר מקרטעת הביקורות מופנות אליו לפני כולם כשחקן הבכיר בקבוצה. אתמול הוא גם ספג קללות מאוהדי מכבי חיפה לאורך המשחק ושחקני בית"ר פירגנו לו בסיום כשאמרו: "מגיע לו יותר מכולם כי הקהל כאן מתחילת המשחק מקלל אותו בלי הפסקה. זה דווקא מדרבן אותו ואותנו וכולנו מקווים שהקללות יימשכו, זה עושה לנו רק טוב נגד חיפה. גם לעידן ורד הניצחון הזה היה מאוד חשוב מול קבוצה ששיחק בה חמש שנים, הוא הרגיש בחלום. זאת שמחה כפולה עבורם. מה שכן, לפחות בוריס קליימן ואוהדי חיפה שמרו על משחק אחד של שקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקני בית"ר חוגגים/יוסי ציפקיס

4. אם אריק סאבו היה נכנס אתמול למשחק, כל הלילה והבוקר של בית"ר ירושלים היו נראים אחרת. רן בן שמעון וגם המנהל-דובר אושרי דודאי לקחו אחריות ולמעשה מדובר היה באי הבנה. אלי טביב גיבה את כל הצוות שלו ואמר להם: "טעויות קורות. אסור שדברים כאלה יקרו אבל אנשים פה מודעים לטעות ומרגישים רע, לא צריך לתלות אותם. מי שלא עושה לא טועה, אנשים עובדים קשה ותחת לחץ וזאת טעות אנוש". בבית"ר אף אמרו מאוחר יותר: "אלה שנאמנים לטביב ולמועדון הם ברזל כאן, גם אם מישהו טועה הוא יקבל בראש אבל לא יערפו ראשים או יהיו דרמות למרות שיש כאלה שמאוד רוצים בכך".

במסע"ת לאחר המשחק אמר המאמן: "העברנו את אותו ההרכב והסגל כמו שבוע שעבר ואני לוקח את האחריות עליי. אלה דברים שקורים, אני עשיתי את הטעות שאמרתי שזה אותו הרכב ואותו סגל כמו השבוע שעבר ואני לוקח את האחריות עליי".

אגב, מי שהפנתה את תשומת לב ספסל בית"ר הייתה שדרית הקווים דניאלה סמארי. בעוד אנשי בית"ר התחילו להבין את הטעות, איתי שכטר קלט שיש בעיה ודבר ראשון רץ אל עבר רן בן שמעון ואמר לו שיבטל את החילוף: "הבנתי שיש בלאגן ומשהו לא בסדר, אז קודם כל רצתי לרן שיבטל את החילוף עד שיבינו מה קורה" סיפר שכטר לשחקנים. אריק סאבו היה עצבני מאוד מהאירועים אך לאחר מכן בחדר ההלבשה הרגיעו אותו.

5. בבית"ר יתחילו כבר היום בהכנות למשחק מול הפועל באר שבע שייערך במושבה. לבית"ר ישנם כ-3,500 מנויים, כך שיחד עם הזמנות יוותרו למכירה כ-5,000 כרטיסים בלבד, 1,000 מהם יוקצו לאוהדי הפועל באר שבע. במידה שיימכרו כל הכרטיסים בית"ר עשויה לסיים ברווח מינימלי של 100 אלף ¤, לאחר הוצאות אירוח, שיטור ואבטחה. אגב, 3 אוהדים נעצרו אתמול ביציע בית"ר בשל השלכת אבוקה, אירוע אלים והשלכת חפץ. משטרת חיפה וחברת האבטחה דאגו מראש שכמה עשרות סמויים יישבו ביציעי בית"ר, כאשר המטרה הראשית הייתה לתפוס כאלה שישברו את כיסאות האיצטדיון במהלך המשחק, כפי שקרה במשחקים קודמים בין השתיים. בית"ר תעמוד ביום רביעי הקרוב לדין בעקבות קריאות גזעניות והשלכת חפצים במשחק הבית נגד בני סכנין בשבוע שעבר.

6. ואפרופו הקפאת ההליכים של הפועל תל אביב. בבית"ר עוכבים אחר התהליכים במועדון האדום ובשחרורים אפשריים מסגל הקבוצה. במידה שחן עזרא יתבקש לחפש קבוצה, בבית"ר ינסו לצרפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully