וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל רעננה ערערה נגד הפיצויים לטואף: "זה ישליך על כל הענף"

30.11.2016 / 13:34

בית הדין האזורי לעבודה מחייב את הקבוצה מהשרון לשלם פיצויים לבלם, אך במועדון מסרבים: "לא יכול להיות שיום אחד הוא פתאום מתעורר אחרי שסיים חוזה ומחליט לתבוע אותנו. לא נוותר כאן"

שחקן הפועל ראשון לציון איתי טואף. ברני ארדוב
המאבק נמשך. טואף/ברני ארדוב

הפועל רעננה הגישה הבוקר (רביעי), באמצעות עו"ד רועי רוזן, ערעור על פסיקת בית הדין האזורי לעבודה לתשלום פיצויים לאיתי טואף. האחרון שיחק ארבע שנים במועדון (מ-2008 עד 2012) ובעונתו האחרון נפצע ותבע את המועדון, זאת למרות טענות רעננה שהשחקן חתם על גמר חשבון.

במועדון זועמים על השחקן וטוענים שם כי הפסיקה הזו יכולה להשפיע על כל הענף: "מדובר בהחלטה שמשליכה על הכדורגל הישראלי כולו", אמר גורם ברעננה. "לא יכול להיות שכדורגלן שסיים את חוזהו לפני מספר שנים פתאום מתעורר ומחליט לתבוע. לא נוותר בעניין הזה".

מהמועדון נמסר: "איתי טואף שיחק בהפועל רעננה בין השנים 2008- 2012. בעונה האחרונה בה שיחק, נפצע טואף ומיעט לשחק. בסיום העונה חתם טואף על מסמך גמר חשבון שבו הוא מתחייב כי אין לו טענות נוספות כלפי הפועל רעננה. אלא שטואף החליט לתבוע את רעננה בגין פיצויי פיטורין, דמי הבראה ודמי חופשה שהגיעו לו לדבריו במהלך העונות בהן שיחק ברעננה. לאחרונה פסקה שופטת בית הדין האזורי לענייני עבודה כי על רעננה לשלם לטואף כ-90 אלף שקל, אלא שהפועל רעננה החליטה לא לוותר ולערער על הפסיקה לבית הדין הארצי לעבודה. לטענת רעננה בית הדין לעבודה התעלם מההסכם בין הצדדים (הסכם בקרה אחיד שנוסח על ידי ההתאחדות לכדורגל), מכתב הויתור עליו חתם מדי שנה, מנסיבות סיום העבודה ומאלמנטים משמעותיים נוספים, שהובילו – לדעת המועדון – לפסק דין שגוי.

"הפועל רעננה טוענת שנפלו מספר טעויות מהותית הקשורות לחוסר היכרות עם ענף הכדורגל, טעויות שקשורות לדיני העבודה הכלליים ולשילוב ביניהם, אשר הוביל לפסק דין שגוי.

1. פסק הדין התעלם מהוראות ותקנוני ההתאחדות לכדורגל ומחוזה הבקרה האחיד שנוסח על ידה ואשר קובע דברים הפוכים מפסק הדין.

2. פסק הדין לא נתן את הדעת למכלול הנסיבות שהובילו לסיום ההתקשרות בין הצדדים – שנובעות בין היתר מחוסר הבנה והכרות עם התחום והענף.

3. השכר לצורך פיצויי פיטורין כלל גם פרמיות בגין צבירת נקודות על ידי המערערת, תוך כדי קביעה כוללנית על פיה הקבוצה "טובה" כך שזה חלק מהשכר הרגיל. גם בעניין זה נפסקו קביעות בניגוד להיגיון הספורטיבי ושלא בהתאם לפסיקות בית הדין הארצי לעבודה.

4. פסק הדין העניק לשחקן ימי חופשה, למרות ששהה מדי שנה בחודשיים רצופים (!) של פגרה, דבר חריג ביותר שלא זכה לשום התייחסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully