וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשכח: מעמדת הלהיט לקצה הספסל - השינוי של אמיר עגייב באומוניה

29.11.2016 / 14:00

זה התחיל עם בדיחות במסיבת העיתונאים, הצגה מול פנאתינייקוס וצמד שהציל את המשרה של המאמן, אך נמשך עם הדחה מההרכב והתעלמות מוחלטת שהציפה מחדש את קשיי הקליטה. ההתנסות המוזרה של אמיר עגייב באומוניה ניקוסיה תסתיים בחזרה מוקדמת לבני יהודה?

ברני ארדוב

בווידאו: הצמד של אמיר עגייב במחזור הפתיחה בקפריסין

בזמן שאמיר עגייב ענה על שאלה אחר שאלה במסיבת העיתונאים בטדי לפני המשחק של אומוניה ניקוסיה מול בית"ר ירושלים, ג'ון קארבר ישב לצדו והתמוגג. בשלב מסוים, קטע המאמן האנגלי את דוברי העברית והעיר בחיוך: "אמיר דיבר עכשיו יותר ממה שדיבר במשך כל החודש שהוא איתנו. טוב שבאנו לפה, כיף לראות אותו ככה".

בגומלין בניקוסיה, לאחר שעגייב כבש את השער הראשון ואומוניה הודחה למרות ניצחון 2:3 (בית"ר ניצחה 0:1 במשחק הראשון ועלתה בזכות שערי חוץ), התקשורת הקפריסאית סימנה את קארבר וטענה ש"הפרידה ממנו היא רק עניין של זמן". עגייב, לעומתו, זכה לשבחים ונחשב לשחקן הרכש שנכנס הכי מהר לעניינים, במיוחד אחרי שהבקיע צמד במחזור הפתיחה.

אבל בכדורגל הכול נזיל, כמאמר הקלישאה, ואחרי 12 מחזורים המצב שונה לגמרי. קארבר עדיין בתפקיד ("אלוהים יודע איך הוא שרד", מתלוצץ עיתונאי קפריסאי) אך עם שיטה חדשה שמחקה את החיוך מפניו של עגייב. הקשר הישראלי, הלהיט של אומוניה בפתיחת העונה, סוגר חודשיים ללא דקת משחק אחת לרפואה. "הנשכח", הגדירו אותו באי השכן אחרי המשחק מול סלאמינה, בו קארבר התעלם מקיומו ולא ביצע חילוף שלישי בדקות הסיום למרות שהתוצאה הייתה 1:1. בשכונת התקווה דווקא זוכרים אותו היטב. בדרך לקאמבק מהיר?

עוד בנושא:
אמיר עגייב שוב לא שותף, סינטאיהו סלליך עם שער ליגה ראשון העונה
קני סייף כבש תוך 13 שניות, ניר ביטון זכה עם סלטיק בגביע הליגה
ליאור רפאלוב חזר אחרי יותר משלושה חודשים, קלאב ברוז' הביסה

מאמן אומוניה ניקוסיה ג'ון קארבר עם אמיר עגייב. נועם מושקוביץ
חיוכים של קיץ. אמיר עגייב לצד ג'ון קארבר במסיבת העיתונאים בטדי/נועם מושקוביץ

ב-11 באוגוסט תפס עגייב את הכותרות גם בתקשורת היוונית. פנאתינייקוס הגיעה למשחק הכנה בניקוסיה והובסה 3:0 בידי אומוניה, כשהקשר הישראלי בישל את השער הראשון, הבקיע את השני עם בעיטה חזקה לקורה ופנימה, והיה שחקן ההתקפה היחיד של אומוניה שהשלים 90 דקות. המאמן החמיא, החברים היללו וגם ביוון, שם פאו מסוקרת בהרחבה, דיווחו על ההצגה של עגייב ואף העלו סברה כי צד את עיני נציג פאוק סלוניקי שנכח באצטדיון.

תשעה ימים לאחר מכן, במחזור הראשון של העונה, הגנת אומוניה נחשפה במערומיה על ידי ארמיס ואפשרה ליריבתה להגיע ל-17 מצבי הבקעה. קארבר, שגם כך ספג ביקורות מכל עבר בעקבות ההדחה במוקדמות הליגה האירופית בידי בית"ר ירושלים, נראה לחוץ מאוד על הקווים, אך למזלו עגייב היה שם כדי להרגיע עם צמד מרשים שהוביל לניצחון 1:3. הקשר שהגיע מבני יהודה זרח, הקבוצה הרבה פחות. "זה היה ניצחון מגעיל", הודה קארבר במסיבת העיתונאים בה בעיקר החמיא לקבוצה היריבה, לפני שקם והרשה לעצמו לשחרר אנחת רווחה.

השער לרשת פנאתינייקוס

שביעות רצון לא הייתה שם. קארבר שמע מסביב קריאות לפטרו, אך קיבל את הגב מהמנהל הספורטיבי ניקוס דביזאס, אלוף אירופה עם נבחרת יוון ב-2004 והאיש שהביא אותו על סמך היכרותם מניוקאסל. בחסותו, הוא ניסה למצוא את הדרך הנכונה לשלב את שני שחקני ההתקפה היקרים, מאט דרבישייר האנגלי וקיליאן שרידן האירי, והחליף שיטות ומערכים ללא הרף. עגייב היה שם כשחקן הרכב ב-4-2-3-1 וגם ב-4-3-3, אבל במחזור החמישי הגיע רגע המפנה.

בפיגור ביתי 2:1 מול קרמיוטיסה הקטנה, ביצע קארבר חילוף משולש בדקה ה-58 ועבר ל-4-4-2 עם יהלום בקישור. המשמעות: אין קשרים התקפיים על הקו. דרבישייר, שהיה אחד משלושת המחליפים, כבש צמד משני בישולים של חברו שרידן ואומוניה ניצחה 2:4. אחרי שלושה חודשים של חיפושים, קארבר מצא שיטה. במשחק הבא עגייב כבר ירד לספסל ושותף לשבע דקות בהפסד הבכורה 2:1 לאפולון לימסול. ומאז, גורנישט. אומוניה דהרה קדימה, הישראלי שלה נותר מאחור.

"עגייב היה אחד השחקנים הטובים של אומוניה בתחילת העונה והראה שהוא יכול להועיל בחלק הקדמי, אבל קארבר לא פחד להקריב אותו לטובת הקבוצה", כתב העיתונאי סימון פאפיטיס. "המאמן ויתר על שחקני הכנף כדי לבנות קבוצת צמרת, וזה הצליח לו. האירוניה היא שעגייב הציל לו את המשרה בתחילת העונה".

שחקן בית"ר ירושלים דוד קלטינס לפני אמיר עגייב שחקן אומוניה ניקוסיה. ברני ארדוב
אומוניה דהרה קדימה, הוא נותר מאחור. אמיר עגייב מאחורי דוד קלטינס במשחק מול בית"ר/ברני ארדוב

מאז 2 באוקטובר, הכדורגלן הישראלי היחיד בליגה הקפריסאית ישב על הספסל בחמישה משחקים, ובתווך סבל מפציעה באימון שגרמה לו להיעדר בתחילת החודש הנוכחי ולהחמיץ שבוע נוסף. אומוניה התקדמה לעבר המקום הרביעי עם 13 נקודות מ-15 אפשריות בזמן הזה, עד שנעצרה בשבת עם הפסד ליגה שני בלבד, 1:0 למדורגת שנייה א.א.ל לימסול. הפער מהפסגה עומד על שבע נקודות, אבל שביעות הרצון ממצב הקבוצה וההתנהלות עד כה, לא יכולים לבשר טובות עבור עגייב.

לפני המשחק מול אריס לימסול בחודש שעבר, למשל, רמז המאמן כי לעגייב יש סיכוי לפתוח בהרכב. בסופו של דבר, הישראלי שוב לא קיבל אפילו דקה. דובר המועדון אנדראס דמטריו התראיין יום לאחר מכן ברדיו המקומי ואמר: "חריסטופי ועגייב יכולים לשמש בתפקידים נוספים ולא רק כקיצוניים, וגם השיטה עוד תשתנה בהתאם ליריבות בחלק מהמשחקים. כולם כשירים וההזדמנות של כולם עוד תגיע. ההזדמנות המחודשת של חריסטופי אכן הגיעה; של עגייב לא.

חריסטופי, אותו מועמד כמעט נצחי למכבי חיפה, חזר להרכב כחלוץ שני על חשבון שרידן. לעומתו, עגייב והכישרון המקומי שחזר מאריס לימסול, תאודוריס קיפרו, התגלו כקורבנות הראשיים ונותרו מחוץ לתמונה. מבחינת קארבר, במערך הנוכחי עגייב יכול לשמש רק כשחקן מאחורי שני החלוצים, אבל התפקיד הזה שייך בלעדית לקלייטון הברזילאי. האם לקשר שווה לחכות?

seperator

עגייב עוד לא סיים את תקופת ההתאקלמות בקפריסין, שהייתה לא פשוטה. בגיל 24, הוא עזב לראשונה את הבית בבני יהודה, ועוד לתרבות אחרת ושפה אחרת, ללא המעטפת המשפחתית לה הורגל בשכונת התקווה. ההתחלה המבטיחה עוד פיצתה על קשיי הקליטה, אבל אחרי חודשיים בהם לא ראה דשא, המחשבות על חזרה לישראל עולות באופן טבעי.

עכשיו גם בקפריסין, שם עדיין תוהים מדוע עגייב נשכח בצורה כזו מובהקת על הספסל, מדברים על חזרה של הקשר לבני יהודה כאופציה ריאלית לקראת חלון ההעברות בינואר, בעיקר לאור העובדה כי כל קבוצה אחרת בישראל שתנסה לצרפו לפני סיום העונה הנוכחית, תידרש גם לשלם דמי השבחה. "קארבר משום מה לא זוכר שעגייב על הספסל", סיכם פאפיטיס. "אולי עדיף לו לחזור".

אמיר עגייב שחקן בני יהודה. קובי אליהו
קאמבק לצבע הכתום? אמיר עגייב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully