וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספק מקסימלי: השחקנים הדחויים שהפכו לכוכבים בהפועל באר שבע

25.11.2016 / 9:00

בוזגלו היה "שרוף" בקבוצות הגדולות, ראדי נשלח ממכבי תל אביב, וואקמה הוגדר כ"שחקן לקבוצות קטנות". ברק בכר לקח שחקנים איכותיים שלא מצאו את עצמם וגרם להם להוציא את המקסימום. בלוג הליגה האירופית

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. הפועל באר שבע ניצחה את אינטר פעמיים – הראשונה אי פעם לעשות את זה בשלב בתים באירופה. ה-2:3 אתמול (חמישי) היה אחד המשחקים הגדולים של קבוצה ישראלית באירופה וכבר אזלו הסופרלטיבים למועדון מבירת הנגב. באר שבע מייצרת משהו אחר, כזה שעוד לא חווינו בכדורגל הישראלי. היא עדיין רחוקה מאוד מההישגים של התל אביביות ומכבי חיפה באירופה, אבל בכל הקשור לדומיננטיות שלה על המגרש, למשחק הלחץ ולאגרסיביות – היא בפער גדול על פני כל השאר.

מספיק להבין את הדברים מהתחושה הכללית הבוקר. רגע לפני המחזור האחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית, גם למכבי תל אביב וגם לבאר שבע יש סיכוי לעלות שלב. הסיכוי של הצהובים אפילו נראה גדול יותר, אבל ההרגשה הבוקר היא שבאר שבע הצליחה וסגניתה נכשלה.

עוד בנושא:

הפועל באר שבע ניצחה את אינטר 2:3 בתוספת הזמן
הפועל באר שבע באופוריה: "החיבור פשוט אדיר"
הלם באיטליה: ההשפלה הגדולה בתולדות אינטר

שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
כל מי שהגיע להפועל באר שבע בשנה וחצי האחרונות השתפר/ברני ארדוב

2. הפועל באר שבע הבקיעה אתמול שלושה שערים ב-35 דקות ומבט על השחקנים שהיו שותפים לכיבושים מלמד הרבה מאוד על ההצלחה שלה. כמעט כולם נכנסו כמחליפים, כמעט כולם שחקנים שלא מעט קבוצות ישראליות ויתרו עליהם.

מהראן ראדי – אותו אחד שמכבי תל אביב ויתרה עליו – הצטיין וגם בישל את השער המצמק של לוסיו. אגב, שאלתי לא מזמן סוכן שחקנים ברזילאי על החלוץ והוא ענה: "אתה בטוח ששיחק כאן בליגה השנייה? אני לא מכיר אותו. בעצם כן, פעם הוא הבקיע נגד ואסקו. אני אוהד ואסקו אז נזכרתי בו, מדהים שהוא מצליח עם קבוצה ישראלית באירופה".

מאור בוזגלו שאתמול תופקד כמעין חלוץ ולא הפסיק להטריד את הגנת אינטר, סחט פנדל וכרטיס אדום, הפיח המון רוח ושוב הוכיח כמה איכות יש לו. לפני שלוש שנים וחצי משה דמאיו מבני יהודה כעס כשבוזגלו חתם בבאר שבע, כי הוא כבר היה סגור אצלו. הקשר היה "שרוף" בכל הקבוצות הגדולות ובאותה תקופה באר שבע הייתה רחוקה מהגדרה של "קבוצה גדולה". בקיץ הוא והמשפחה שלו שידרו ייאוש, אבל הנה, מאור בוזגלו הוא אחד מגיבורי הניצחון הכפול על אינטר הגדולה.

גם אנתוני וואקמה, כובש הפנדל שקבע 2:2, זכה להתעלמות יחסית בשנתיים בהן הבריק בהפועל רעננה. בחלק מהקבוצות הבכירות דיברו על "שחקן שמתאים לקבוצות קטנות, כאלו שמתבססות על התקפות מתפרצות". אבך בבאר שבע חשבו אחרת, לא נאלצו להתחרות עליו והרוויחו בגדול. ביוון מדברים עד היום על שחקן הכנף שהדיח את אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות וגם אינטר חוותה את נחת רגלו.

בשער השלישי מעורבים שלושה שחקנים. ראשית ג'ון אוגו, זה שהגיע לכאן להתרשמות אחרי שנה שלא שיחק כדורגל והפך בעונה שעברה את באר שבע לקבוצה שהיא מעל הליגה שלנו. אוגו מסר למוחמד גדיר. ההוא שהגיע לבאר שבע אחרי שלא קיבל דקות בבלגיה והיה מתוסכל. מי שמכיר את גדיר יודע כמה קשה לו לשבת על הספסל. במשחקים האחרונים שנכנס מחליף בבאר שבע אמרו תודה שהוא מבקיע ומאושר אחרת מהר מאוד הוא יהיה להם ממורמר על הספסל שיבקש לעזוב בינואר. גם אתמול בכר זרק אותו לעשר הדקות האחרונות. את העקב שהוא נתן תוך כדי תנועה לא בטוח שיוכל לעשות כל כך מדוייק אם ינסה באימונים. כנראה שבבאר שבע אפילו שחקן כמו גדיר מתיישר לפני הקו השמח של המועדון, שבו כולם מוצאים חלקם בהצלחה בסופו של דבר.

ובן שהר. זה שעבר את חצי אירופה וכמעט התייאשנו ממנו. זה לא רק הגולים אלא העמידה במצבי לחץ. לוקח פנדלים תחת לחץ, אחריות תחת לחץ וכמובן קור רוח אדיר אתמול בשער הניצחון. בהפועל תל אביב היו לשהר מספרים, בבאר שבע רואים את האישיות על המגרש. לפני שהגיע לבאר שבע שהר הייתה הצעה ממכבי חיפה. חיפה לא נלחמה על שהר. שהר התלבט ובחר נכון. שהר יכול לראות היום מה קורא לניקיטה רוקאביציה במכבי חיפה. רוקאביציה ושהר שיחקו יחד בהרטה ברלין, כשהראשון בהרכב והשני שחקן ספסל. אולי זה היה גורלו של שהר אם היה בוחר בירוק. כל שחקן עם איכויות שחבר למרקם של ברק בכר ובאר שבע בשנה וחצי האחרונות פשוט פורח ומעלה את רמת משחקו בכמה דרגות. הסיבה זהה: לכולם יש מקום, כולם יכולים לקחת חלק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לוח התוצאות במשחק בין הפועל באר שבע לבין אינטר. ברני ארדוב
שחקן רק להתקפות מתפרצות? וואקמה/ברני ארדוב

3. והנה אנחנו לקראת המחזור האחרון בשלב הבתים. שתי קבוצות ישראליות עם סיכוי לעשות זאת ולעלות שלב. כבוד גדול לכדורגל הישראלי. מכבי תל אביב לא תלויה בעצמה ועם כל הכבוד ליכולת של באר שבע, במשחק חוץ בסאות'המפטון היא עדיין אנדרדוג. נקווה לשתיים, נסתפק אפילו באחת, רק שהעונה האירופית תימשך עוד קצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully