וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפים והנכונים: הכישרונות הכי מעניינים בעונת המכללות שיצאה לדרך

14.11.2016 / 15:00

היהלום עם השם המשונה, הגארד שכבר פירק את אולדיפו, הצרפתי שעוד עשוי להתברר כריקי רוביו משודרג והכוכב שמשחק כדורסל עתידני. דראפט 2017 מאיים להיות מהטובים במילניום הנוכחי, אורן לוי עושה לכם היכרות עם כמה מהגארדים הכי כישרוניים

AP

בווידאו: מיטב הביצועים של מרקל פולץ

עונת הקולג'ים נפתחה ושחקני העתיד של ה-NBA אומרים את כל הדברים הנכונים, על כמה שהם נשארים מרוכזים בעונה הקרובה של המכללה שלהם. זה בטח לא אומר שאנחנו גם חייבים לעשות את זה. סבלנות מעולם לא הייתה תכונה נפוצה בקרבנו, אוהדי הכדורסל, והשיחות על המחזור הקרב ובא בדראפט 2017 החלו כבר לפני שנים מספר. אם להאמין לשמועות (ולציידי הכישרונות), אפשר שהשנתון הנוכחי יהיה אחד מהטובים שראינו במילניום הנוכחי, ואולי גם מעבר לכך.

במהלך השנה נדאג להשאיר אתכם מעודכנים לקראת ערב הדראפט, ונתחיל בהתחלה – בעמדה מספר אחת, אשר צפויה להיות גדושה במיוחד. כל כך גדושה, למעשה, שהיא עשויה להשפיע על שוק הטריידים עוד העונה. אז אם הקבוצה שלכם מוצאת את עצמה בירכתי הטבלה מחוץ למרוץ הפלייאוף, אל תופתעו אם תראו את הרכז הפותח שלכם מחליף קידומת בעבור נכס אחר, שהוא לאו דווקא רכז פותח. ובכן, הארי ג'יילס, ג'וש ג'קסון וג'ייסון טייטום יאלצו לחכות, הפעם נתמקד בגנרלים של העתיד.

מרקל פולץ, מכללת וושינגטון. AP
הבחירה מספר 1? פולץ/AP

מרקל פולץ, וושינגטון

מידות: 1.95 מ', 84 ק"ג, מוטת ידיים 2.08 מ'.

גיל ודירוג: 18 וחמישה חודשים, מקום ראשון בטופ 100 של האתר דראפט אקספרס.

השוואה חסרת אחריות: פני הארדוויי.

אל תתנו לשם המגוחך לבלבל אתכם, מדובר ביהלום של הדראפט, ואולי השחקן עם הסיכוי הכי גדול להפוך לאולסטאר. הקלות שבה פולץ מסוגל להשתלט על משחק מעלה באוב את טרייסי מקגריידי, יש משהו כל כך זורם ואלגנטי בתנועות שלו, חסר מאמץ כמעט. פרץ גדילה מאוחר שמר את פולץ בסוד בשנותיו הראשונות בתיכון – בימים אלה פולץ לא הצליח להתקבל לקבוצה הראשית של התיכון שלו. אם עומד לכם על קצה הלשון שם של שחקן אחר שלא הצליח להתקבל לקבוצת הווארסיטי של התיכון שלו, אבל בהמשך דווקא הלך לו בסדר – זה מייקל ג'ורדן.

ל-MVP של טורניר פיב"א אמריקה עד גיל 18 אין מגרעות אמיתיות במשחק שלו, לצד אפסייד שהוא לא פחות מחלומי. פולץ מסוגל לשחק בשתי עמדות הגארד, בין היתר בגלל המימדים שלו, שאמורים לאפשר לו לשמור על שוטינג-גארדים בבוא העת. עם זאת, הרצון לתת לו דקות בלי הכדור בידיו הולך ופוחת ככל שאנחנו נחשפים אליו יותר. הצדדים במשחקו שטעונים שיפור הם בהגנה רחוק מהכדור, שם פולץ נוטה לחולמנות שמאפיינת כמעט כל שחקן מתחת לגיל 22 באשר הוא. אבל לא לשם כך התכנסנו, כי אם למבט אופטימי לעתיד, ופולץ בהחלט מספק לנו אחד.

פולץ ספק דואה ספק מדלג כשהכדור בידיו, ונראה כאילו הוא זז בחלל אחר מההגנות חסרות האונים שסביבו. הוא מסוגל לקלוע מבחוץ, להגיע לטבעת, לסיים בדאנק עוצמתי או בליי-אפ אקרובטי, או למצוא את השחקן החופשי אחרי שהוא קורא את ההגנה. ואת הכול הוא עושה עם אותה הבעה נונשלנטית על הפרצוף. בוושינגטון יודעים מה יש להם ביד, ויודעים שיש להם את זה לשנה אחת וזהו, כך שלפולץ יהיו כל ההזדמנויות להפוך את ההאסקיז לאחת הקבוצות הכי שוות צפייה בקולג'ים.

דניס סמית' ג'וניור, מכללת נורת' קרוליינה סטייט. AP
כמעט ראסל ווסטברוק. דניס סמית' ג'וניור/AP

דניס סמית' ג'וניור, נורת' קרוליינה סטייט

מידות: 1.88 מ', 88 ק"ג, מוטת ידיים 1.91 מ'.

גיל ודירוג: 18 ו-11 חודשים, מקום שני בדראפט אקספרס.

השוואה חסרת אחריות: סטיב פרנסיס מינוס האישיות הבעייתית.

תחשבו על זה ככה: אם סמית' היה גבוה בשמונה ס"מ הוא היה ראסל ווסטברוק. אם נייט רובינסון היה גבוה בשמונה ס"מ הוא היה דניס סמית'. זה עוזר? בניגוד לשמות האחרים ברשימה, המידות של סמית' לא ממש בולטות – 188 ס"מ ביום חם, עם מוטת ידיים נורמלית בעליל. סמית' מחפה על הממדים שלו באתלטיות גולמית חסרת-תקדים, שכבר שברה את היוטיוב יותר מפעם אחת. כשסמית' עולה לדאנק הוא נראה כמו חגב. בקיץ שעבר סמית' קרע את הרצועה הצולבת הקדמית ברגל שמאל, אך מאז כבר הספיק להסיר כל חשש שעלה לגבי שחזור היכולות הפיזיות שלו. המשחק של סמית' מבוסס על חדירות שלרוב מגיעות אחרי צעד ראשון על-אנושי, שליטה בכדור ובגוף ברמה הכי גבוהה שיש, וניצול מקסימלי של המרחב סביבו. קשה שלא להתאהב ביתרונות של סמית' – גם כשהמגן יודע לאן הוא מנסה להגיע, הוא פשוט מגיע לשם מהר יותר.

לצד האתלטיות, המנטליות של סמית' גם היא מפרידה אותו מן היתר, והופכת אותו לאופציה אמיתית לבחירה הראשונה, לפחות נכון להיום. כשהוא לא שורף את הפרקט, מדובר בתלמיד מצטיין שמככב גם בפן האקדמי של חייו. התחרותיות של סמית' כבר בנתה לו שם של משהו מיוחד (כאן הוא מפרק את ויקטור אולדיפו במשחק פיק-אפ), וההגנה שלו עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהוא מציב בצד השני. בצפון קרוליינה סטייט הבינו כבר שהם זכו בלוטו איתו, אחרי שבחר בהם על פני הקולג'ים הגדולים יותר שרדפו אחריו. סמית' צריך לייצב את הקליעה שלו בשביל להצליח במקצוענים, אבל היא לא נראית רע מבחינה מכנית. מעבר לכך, הצוות הרפואי של כל קבוצה יעבור על כל ס"מ בגוף שלו עם זכוכית מגדלת לפני שיאשר לבחור בו. אבל הפוטנציאל שם והראש על הכתפיים, וזה שילוב חזק.

צפו במיטב הביצועים של סמית'

פרנק ניליקינה, שטרסבורג

מידות: 1.94 מ', 86 ק"ג, מוטת ידיים 2.10 מ'.

גיל ודירוג: 18 ושלושה חודשים, מקום שישי בדראפט אקספרס.

השוואה חסרת אחריות: ג'רו הולידיי מינוס התיק הרפואי, או ריקי רוביו מינוס המינוס שלו כקלעי.

בקטגוריית הסרט הזר אנו מביאים לכם את מיסייה פרנק ניליקינה, המשחק בקבוצת הבוגרים של שטרסבורג בליגה הצרפתית זו השנה השנייה. כבר בגילו הצעיר ניליקינה קנה לו מקום ברוטציה, הרבה בזכות היותו שחקן כדורסל שלם, בעל בסיס נפלא להתחיל ממנו. הרכז – שעל כתפיו כבר הונח העתיד של הכדורסל הצרפתי – ניחן במערכת תכונות מגוונת ומרשימה, והתחזיות כבר רושמות אותו בעט כבחירה בטופ 10. בניגוד לשני הבאים אחריו ברשימה, המקרה הכי טוב של ניליקינה והמקרה הכי גרוע שלו יחסית צמודים זה לזה. האתלטיות הממוצעת-אך-לא מדהימה של ניליקינה, חוסמת בפניו את הדרך להיות כוכב-על ונכון לעכשיו אין לו את הקליעה לפצות עליה. עם זאת, קשה לראות אותו נכשל מלהשיג את אחת משלושים המשרות של רכז פותח ב-NBA, כשזמנו יגיע.

ראיית המשחק של ניליקינה היא מה שהופך אותו לפרוספקט מושך כל כך. המשחק שלו בוגר בהרבה משנותיו, הוא מאסטר מיומן ברזי הפיק-אנ-רול, וגובהו מאפשר לו לעשות עם הכדור מגוון רחב מהדברים שהופכים פוזשן לפוזשן מוצלח. בניגוד לשחקני הקולג'ים שנמצאים מעליו ומתחתיו, ניליקינה משחק כבר מזמן בבריכה של הגדולים. שיקול הדעת, הנתונים הפיזיים, והאינסטינקטים של ניליקינה הופכים אותו לנכס, ויאפשרו למאמן להפקיד בידיו התקפה בראש שקט.

צפו בביצועים של ניליקינה

דיארון פוקס, קנטאקי

מידות: 1.92 מ', 77 ק"ג, מוטת ידיים 1.95 מ'.

גיל ודירוג: 18 ועשרה חודשים, מקום 12 בדראפט אקספרס.

השוואה חסרת אחריות: אריק בלדסו. איפשהו בטווח שבין ג'ון וול לפטריק בברלי, נראה לי שזה יוצא בלדסו.

בהסכם שג'ון קליפארי חתם עם השטן יש תת-סעיף שאומר שקנטאקי חייבת להידחף לכל כתבה על הדראפט. ההייפ סביב פוקס דעך מעט למען האמת – להייפ יש נטייה לעשות את זה – אבל הפוטנציאל שלו בשני צדי המגרש עדיין שומר אותו בתחזיות כבחירת לוטרי. הגנרל האחרון בשרשרת המרשימה של קואץ' קליפארי, הכוללת את דרק רוז, טייריק אוונס, ג'ון וול ואחרים, השתלט בלי תקלות על המקום בחמישייה שהיה שמור לו בטאבו, והוא צפוי לקבל לא מעט הזדמנויות בשיטה מבוססת-הגארדים של מאמנו.

בצד של היתרונות, פוקס הוא כנראה הבעלים של הידיים הכי זריזות ב-NCAA. מדובר במגן נפלא, בעל טכניקה, אתלטיות וגודל, שלא לדבר על מחויבות, שהיא כנראה המרכיב החשוב ביותר בצד הזה של המגרש. בהתקפה הפוינט גארד השמאלי מפגין כישרון רב עם הכדור, אבל הוא דורש שיוף בפינות. הוא מהיר וחמקמק, ומסוגל לייצר לעצמו מצב קליעה בכל רגע נתון. הרבה פעמים, עם הרכזים הזריזים שיכולים להגיע לכל נקודה על המגרש, לוקח זמן עד שהם מבינים לאן הם מנסים להגיע, מתי, ולמה. פוקס יהיה בסדר, אך השאלה היא האם הוא יהיה מעולה.

מה שמסתמן בתור החיסרון הכי גדול שלו כרגע, הוא הקליעה המפוקפקת שלו. למרות משחק של 50 נקודות עם עשר שלשות בתיכון, פוקס צריך להראות עקביות כדי לקבל כבוד מההגנות, ונכון להיום הוא לא שם. הבעיה עם קנטאקי, ככלל, היא שמי שמשחק שם לא באמת משתפר בכדורסל עד שהוא עוזב. לכן נקווה שפוקס ייתן את העונה שמצפים ממנו לתת, ויכניס את שמו לדראפט הקרוב בלי תקלות.

צפו בביצועים של דיארון פוקס

לונזו בול, UCLA

מידות: 1.98 מ', 86 ק"ג, מוטת ידיים 2.01 מ'.

גיל ודירוג: 19 ושבועיים, מקום 14 בדראפט אקספרס.

השוואה חסרת אחריות: ג'ייסון קיד. כן.

בול הוא הבכור מבין שלושה אחים שמשחקים כדורסל עתידני, או פארודיה של הכדורסל של היום, תלוי את מי שואלים, בתיכון המפורסם צ'ינו היל. במשפחת בול, ובקבוצה המופרעת שלהם, אין דבר כזה זריקה רעה – העולם מתחלק לזריקות טובות שלקחת וזריקות טובות שלא לקחת. על משפחת בול והגישה החדשנית שלהם ניתן לקרוא בהרחבה בכתבת המופת של The Ringer. הגישה הזו, בצירוף כישרון הכדורסל הייחודי שלו, הופכים את בול לאחת הדמויות הכי מסקרנות בשנתון.

מעבר לבחירת זריקות חדשנית, שתדרוש עדכון לקולג'ים, בול הוא שחקן כדורסל מחונן, עם ראיית משחק ויצירתיות שהופכות אותו למועמד ריאלי להוביל את ליגת המכללות כולה באסיסטים למשחק. קשה להפריז בערך של מוסרים טובים, והאפקט שלהם על ארבעת השחקנים שלצדם בהתקפה. לגילו, בול הוא מהטובים שנראו בתחום הזה, ויש לו את הנתונים הפיזיים בשביל להצליח גם ב-NBA. היכולת שלו להוריד ריבאונד ולהוליך מתפרצת תהיה שווה לא מעט נקודות לקבוצה שתדע לנצל זאת.

לעומת יכולת המסירה המרתקת שלו, הג'אמפ-שוט של בול נראה כמו תאונה מחרידה שאי אפשר שלא להביט בה. הבעיה, למרבה האירוניה, היא שלפעמים זה נכנס. טאץ', קשר עין-יד, איך שלא תקראו לזה, יש לו את זה. הוא פשוט זורק מהצד הלא נכון של הראש שלו. עד שהוא לא יתקן את המעוות, אפשר רק לנחש איזה קלעי הוא יוכל להיות. בתור הרכז הפותח של UCLA, לבול יש אולי הכי הרבה מה להרוויח או להפסיד מהשנה הקרובה, והקשר שלו עם המאמן סטיב אלפורד יקבע הרבה מהתשובות שהוא יספק לנו.

צפו בביצועים של בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully