וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הוא מחפש את עצמו: הצ'אנס של מרצלו ברוזוביץ' סוף סוף לפרוח

13.11.2016 / 14:00

מוסר נפלא, שולט נהדר בכדור ולא מפסיק לרוץ, אבל גם עצלן, חסר מנהיגות ורחוק ממימוש הפוטנציאל. הבלוג של מיכאל יוכין על מרצלו ברוזוביץ', יהלום לא מלוטש שעדיין לא מצא עמדה אמיתית על המגרש, אבל עשוי למצוא את עצמו בצ'לסי כבר בינואר

מערכת וואלה!

הצמד של מרצלו ברוזוביץ' שהעניק לקרואטיה ניצחון 0:2 על איסלנד באחד המשחקים המרכזיים במוקדמות המונדיאל אתמול (שבת) הדגיש את האיכויות החשובות של קשר אינטר. שני השערים הובקעו משפת הרחבה בבעיטות מדודות ומדויקות להפליא – הראשון בשמאל והשני בימין. שליטה מצוינת בכדור וטכניקת בעיטה בשתי הרגליים הן תכונות נדירות יחסית ומהוות יתרון עצום. קשה הרבה יותר לשמור על שחקן שמסוגל לבצע את המהלך המכריע בשני הכיוונים, וזה הופך אותו לצפוי פחות.

המחמאות לעברו של ברוזוביץ' זרמו מכל עבר, והמאמן אנטה צ'אצ'יץ' הגדיר אותו כ"שחקן צמרת". ההצגה מול איסלנד הזכירה מדוע הוא סומן כבר מזמן כממשיך דרכם הטבעי של לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ', ואף שיתף איתם פעולה במדים הלאומיים לא פעם בשלישיה מבטיחה במרכז המגרש. עם זאת, מאז עבר הקשר מדינמו זאגרב לאינטר בינואר 2015, אף אחד עדיין לא הבין עד הסוף מה העמדה האופטימלית שלו על המגרש, ושנתיים אלה התאפיינו בעיקר בחוסר יציבות. רגע לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-24, ברוזוביץ' עדיין מחפש את עצמו, והפוטנציאל שלו רחוק מלהתממש.

למעשה, יש חילוקי דעות לגבי גובה הפוטנציאל, כי ברוזוביץ' לא רע בהיבטים רבים, אך לא מצטיין בשום דבר. הסיבולת שלו אדירה, והוא מסוגל לרוץ ללא הפסקה במשך 90 דקות ולכסות שטחים נרחבים. מצד שני, צריך גם לדעת לאן לרוץ, הוא לא חזק מספיק פיזית, לא זוכה בתיקולים, ולעתים גם עצלן מדי בכדי להרוויח את הכדורים. יכולת המסירה שלו לא מוטלת בספק, אבל המסירות האלה הולכות בדרך כלל הצידה. בניגוד למודריץ' וראקיטיץ', ברוזוביץ' לא יצירתי מספיק ולא מתמחה בכדורי עומק. הוא מעדיף למסור על בטוח, ולא פעם מאט את המשחק ללא צורך.

במהלך העונה שעברה החליף מאמן אינטר רוברטו מנצ'יני את ההרכב ואת השיטות ללא הרף, וברוזוביץ' היה סוג של שחקן כלבו שסתם חורים. הוא סיפק מספר משחקים גדולים, וזכור במיוחד הגומלין מול יובנטוס בחצי גמר הגביע בו כיכב עם צמד בניצחון 0:3, אבל בשורה התחתונה הוא לא שיכנע באף עמדה. הוא לא חזק מספיק כדי לשמש קשר אחורי, לא אסרטיבי כפליימייקר, לא מספיק יעיל כקשר מרחבה לרחבה, ובוודאי לא טוב כשחקן אגף קלאסי כי אינו מהיר ואינו מצטיין בכדרור. מעבר לכך, אין לו כישורי מנהיגות, והוא לא לוקח את המשחק על עצמו. כאשר הכל זורם, ברוזוביץ' יכול לתפוס יום מצוין, והאיומים על השער ממרחק הם נכס נהדר לכל קבוצה, אבל הוא לא משנה את המומנטום.

מרצלו ברוזוביץ' שחקן נבחרת קרואטיה מול קארי ארנאסון שחקן נבחרת איסלנד. AP
הרבה יתרונות, לא מעט חסרונות. ברוזוביץ' אתמול/AP

לא ראה את השער של בוזגלו

מאחר והבסיס קיים, מתקבל הרושם שמאמן טוב מסוגל לעזור לברוזוביץ' להפוך לשחקן טוב יותר אם ימצא עבורו את המשבצת המתאימה. לפי הדיווחים בבריטניה, אנטוניו קונטה רצה לצרף את הקרואטי לצ'לסי בקיץ, והכחולים אף הציעו תמורתו לאינטר 25 מיליון יורו על סף הסגירה של חלון ההעברות. המועדון הסכים למכור, אך השחקן עצמו סירב. "הוא מרגיש נוח בקבוצה, נהנה מהחיים במילאנו, ולא רצה למהר לאנגליה. אינטר תשחק בליגה האירופית, ויש לה מאמן חדש. מרצלו מצפה לעבוד איתו", הסביר סוכנו.

היה בכך משהו אירוני, כי הקרואטי הסתכסך עם המאמן הטרי פרנק דה בור כבר במשחק הראשון בליגה האירופית. ההולנדי החליט להחליף את ברוזוביץ' כבר במחצית במפגש מול הפועל באר שבע בסן סירו, והקשר לא הסכים לקבל את הגזירה. הוא נטש בזעם את האיצטדיון, והושעה על ידי דה בור מהמשחק הגדול מול יובנטוס. העונש רק הגביר את תחושת הקיפוח, וברוזוביץ' פירסם מסר מתריס באינסטגרם – תמונה מביתו עם כיתוב "הודחתי ללא סיבה" בתוספת סימני קריאה רבים. בלעדיו, גברה אינטר את הגברת הזקנה במשחקו הטוב ביותר בקדנציה הקצרה של דה בור.

בסופו של דבר, ההולנדי החזיר את הקשר להרכב לקראת סוף אוקטובר וטען שהפרשה מאחוריהם, אולם לא בטוח שזה היה המצב מבחינת ברוזוביץ' עצמו. לפי השמועות באיטליה, חלק מהשחקנים הפסיקו לכבד את דה בור כאשר הבינו שהוא נמצא בתפקיד על זמן שאול והביעו שביעות רצון מפיטוריו. מילאן באדל, חברו לנבחרת, אמר לקראת המפגש עם איסלנד: "למרצלו היו בעיות עם המאמן הקודם, אבל עכשיו הוא שוב שמח ומתרכז באינטר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן אינטר, מרצלו ברוזוביץ'. GettyImages
פתח דף חדש. ברוזוביץ'/GettyImages

יוחלף עם פברגאס?

עד מתי הוא יוכל להתרכז בשקט? אי אפשר לדעת, והעניין של צ'לסי עדיין רלוונטי. הכחולים צפויים להציע את ססק פברגאס, שלא נספר על ידי קונטה, במסגרת עסקת חבילה שתביא את ברוזוביץ' לסטמפורד ברידג' בחלון ההעברות בינואר. בשבועות שנותרו עד אז, רבות יהיה תלוי בקשר שייווצר עם המאמן החדש סטפאנו פיולי, שנכנס בימים אלה לתפקידו ויערוך את הבכורה בדרבי הגדול מול מילאן בשבת. לפי הערכות העיתונאים בארץ המגף, ברוזוביץ' עשוי לפתוח בהרכב על חשבון אבר באנגה הארגנטינאי.

פיולי, שהוכיח את עצמו כמאמן גמיש למדי בלאציו בשתי העונות הקודמות, השתמש לרוב במערך 3-3-4 שעשוי אולי להתאים לברוזוביץ' אם יקבל בו תפקיד חופשי יחסית. באולימפיקו קידם פיולי מאוד את מרקו פארולו – שחקן הרבה יותר דומיננטי באופיו, אבל דומה לברוזוביץ' מבחינת התכונות על המגרש והשליטה בכדור בשתי הרגליים. אם יצליח פיולי לשדרג גם את ברוזוביץ', עשוי הקרואטי להעדיף שוב את ההישארות בסן סירו. אולי הוא גם ייקח את המקצוע ברצינות רבה יותר, יפסיק להתעצל ויגלה ניצוצות של מנהיגות.

המשחק המצוין מול איסלנד הגיע בעיתוי טוב מבחינת ברוזוביץ', והבטחון העצמי עשוי לסייע לו להתאקלם לדרישות הבוס החדש בקבוצתו. הדרבי ביום ראשון יאותת לגבי הכיוון אליו הולכת הקריירה שלו. הוא עדיין צעיר מספיק כדי לפרוח, אבל יכול להיזכר גם כשחקן מבוזבז.

סטפנו פיולי מאמן אינטר. AP
מערך מתאים לברוזוביץ'. פיולי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully