וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה שלוש - מנצ'סטר אפס. באמת

30.10.2002 / 0:20

שערים אדירים של קטן, ז'אוטאטס ועוד פנדל של איגביני, מעניקים לחיפה נצחון על מנצ'סטר יונייטד שהופך להישג הגדול ביותר של קבוצה ישראלית בכל הזמנים. חבל רק שיונייטד ממשיכה בליגת האלופות וחיפה תסתפק, כנראה, בגביע אופ"א

כשיצחק שום, מאמן מכבי חיפה, דיבר לפני המשחק על כך שהמטרה היא לנצח את מנצ'סטר יונייטד הגדולה, ייתכן שהוא אכן התכוון לכך שחיפה מסוגלת לצאת עם מלוא הנקודות מניקוסיה, מה גם שמנצ'סטר עלתה עם הרכב חסר, אבל לנצח בתוצאה שכזו? בדרך שכזו? ביכולת שכזו? אף אחד לא חלם.

אבל מכבי חיפה עשתה זאת ובגדול. שלישייה ללא מענה לרשת יונייטד מרגלי קטן, ז'אוטאוטס ואיגביני מהנקודה הלבנה, קובעת את תוצאת המשחק: 0:3 למכבי חיפה. 0:3 למכבי חיפה! לא בטוח שבמשחק בשבת הקרובה, מול בית"ר ירושלים בטדי, היא תצליח לשחזר תוצאה שכזו.

איצטדיון ה-GSP בניקוסיה היה מלא עד אפס מקום, בעיקר באוהדים ירוקים שחוגגים עד השמיים ומעניקים לאלופה מחיפה הרגשה ביתית לכל דבר.

מכבי חיפה פתחה עם ההרכב: דודו אוואט, אדורם קייסי, אריק בנאדו, אלון חרזי, אבישי ז'אנו,וואליד באדיר,ריימונדנס ז'וטאוטאס,ג'ובאני רוסו, ננאנד פראליה,יניב קטן,יעקובו איגביני.

מנצ'סטר יונייטד, בהרכב חסר, פתחה עם: ריקארדו, גארי נוייל, ג'ון אושיי, ריו פרדיננד, מיקל סילבסטרה, דייגו פורלאן, קיראן ריצ'ארדסון, פיל נוויל, קווינטן פורצ'ן, פול סקולס ואולה גונאר סולשיאר.

מחצית ראשונה

מכבי חיפה פתחה במשחק זהיר ומסודר אך איבוד כדור כבר בפתיחה הוציא התקפה ראשונה לאדומים שהסתיימה בידיים של אוואט. דקה אחר - כך מנצ'סטר בהתקפה מסוכנת ראשונה. אלון חרזי מכשיל את פול סקולס 18 מטר מהשער אך הבעיטה החופשית, אותה לקח סקולס בעצמו, היתה מעל השער.

דייגו פורלאן הגיע להזדמנות הראשונה שלו בדקה השישית אך הבעיטה שלו מ-16 מטר מצאה את אוואט מוכן לקלוט את הכדור בקלות. חיפה, עד שלב זה, כלל את שערה של היונייטד.

ההזדמנות הראשונה של חיפה הגיעה בדקה השמינית. רוסו פרץ מצויין מאגף ימין, הצליח לעבור שני שחקני הגנה, נכנס אל תוך הרחבה אך הכדור שלו נהדף על ידי שחקן שלישי. מנגד, פורצ'ן הגיע להזדמנות מצויינת חופשי לחלוטין מול אוואט אך הבעיטה המרושלת שלו נהדפה לקרן בלבד.

עוד התקפה מסוכנת של יונייטד בדקה ה-12. נוויל הרים את הכדור לתוך הרחבה שמצאה את הראש של ריצ'רדסון שנגח מעל השער. ז'אנו איבד את הכדור במרכז המגרש ושוב היה זה ריצ'רדסון שבעט מרחוק החוצה.

חיפה עם התקפה מסודרת בדקה ה-16. באדיר הרים את הכדור אל תוך הרחבה מאגף שמאל אך אף שחקן לא הגיע לכדור המסוכן. רוסו ניסה עוד לעשות משהו עם הכדור אך הצליח להשיג רק כדור חוץ.

מנצ'סטר יונייטד התחילה להפעיל לחץ על חיפה. פורלאן מגיע להזדמנות טובה מצד ימין בדקה ה-22 ופול סקולס בדקה ה-26 אך בשני המקרים הכדור נהדף על ידי הגנת חיפה. יונייטד לא איפשרה לחיפה לפתח התקפות ומשתלטת על הכדורים כבר במרכז המגרש.

בדקה ה-32, אחרי דקות ארוכות בשליטה אנגלית, מכבי חיפה זוכה בכדור חופשי, 20 מטר אלכסונית משער יונייטד לאחר שאושיי הכשיל את יעקובו. על העבירה מקבל אושיי כרטיס צהוב. קייסי סיבב מצויין מעל החומה אך הכדור הלך מעל השער.

חיפה העיזה ויוצאת קדימה אך יונייטד מצאה את חיפה בדקה ה-37 עם הגנה דלה ביותר ובהתקפה מתפרצת הגיעה להזדמנות מצויינת אלא שהכדור של פורלן הורחק על ידי ז'אנו לקרן.

חיפה השיגה עוד כדור חופשי שתי דקות אח"כ. סילבסטרה הכשיל את רוסו ומקבל על כך צהוב אך חיפה לא עושה שום דבר עם הכדור.

אלא שדקה אחת אח"כ, בדקה ה-41 ההעזה של חיפה לצאת קדימה השתלמה בגדול. יניב קטן קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, עצר, התקדם חופשי לחלוטין ושיחרר בעיטה אדירה קשתית מ-20 מטר. ריקרדו לא הצליח להגיע והכדור נחת עמוק עמוק ברשת. 0:1 לחיפה.

שוב קטן עשה את זה לפרגוסון אלא שהפעם חיפה לא התכוונה לספוג את שער השיוויון תוך שתי דקות. שופט המשחק הוסיף שתי דקות למחצית וחיפה הסתגרה כדי לא לספוג לפני השריקה.

מחצית שניה

המחצית השניה יצאה לדרך בלחץ כבד מאוד של יונייטד אך חיפה מפגינה משחק רגוע ואחראי. סקולס, עושה המשחק של היונייטד, ניסה למצוא שוב ושוב את החלוצים אך יונייטד היתה מבולבלת בהתקפה ושחקני חיפה היו במקום כדי להרחיק כל פעם את הכדור.

סילבסטרה הרים את הכדור מצויין מאגף שמאל בדקה ה-49, שחקני חיפה לא הצליחו להרחיק טוב ופראליה נאלץ לבצע עבירה במרחק 30 מטר מהשער. סילבסטרה בעט כדור מסוכן מאוד שיוצא החוצה.

דקה 54: פורלן עם כדור אדיר מ-20 מטר שמצאה את המשקוף בלבד אך יונייטד מנסה בכל דרך להשיג את שער השיוויון.

אלא שעם ההתקפות החוזרות ונשנות של יונייטד, ז'אוטאוטס, בהתקפה הראשונה של חיפה במחצית בדקה ה-56, קיבל את הכדור, ראה שאף שחקן יונייטד לא מתקרב אליו והחליט לשחרר בעיטה אדירה מ-30 מטר. שוב ריקארדו רק יכול היה להביט בכדור ולראות אותו נוחת עמוק עמוק ברשת. 0:2 למכבי חיפה. יונייטד בהלם מוחלט.

חיפה לא התלהבה יתר על המידה מהיתרון המדהים והמשיכה לשחק משחק אחראי ומסודר. בדקה ה-59 סילבסטרה מצא מצויין את פורצ'ן בתוך הרחבה חופשי מול אוואט, אלא שאז הקוון הרים את הדגל לנבדל.

המשחק הפך להיות בשליטה מוחלטת של יונייטד כשהתקפה רודפת התקפה וחיפה, שהסתגרה בהגנה, בנתה בעיקר על מתפרצות. פרגוסון ערך את החילוף הראשון בדקה ה-61. ריצ'ארסון פינה את מקומו לנרדיאלו הצעיר.

הלחץ של יונייטד רק הלך והתגבר, פעם מצד ימין פעם מצד שמאל. חיפה חיפשה עוד מתפרצת אחת טובה כדי לסגור את המשחק אך פורצ'ן, סקולס ופורלאן בעטו כדורים לא מדוייקים לעבר השער.

בדקה ה-76, התקפה מתפרצת של חיפה. כל יונייטד בהתקפה וז'אוטאוטס מצא את עצמו לבד כמעט לחלוטין, נכנס לתוך הרחבה ולשוער ריקארדו לא נותרה ברירה אלא להכשיל את השחקן. איגביני ניגש אל הכדור ובשקט מופתי גילגל את הכדור פנימה. 0:3 לחיפה. היינו כחולמים.

שום ערך את החילוף הראשון של חיפה בדקה ה-80. זנדברג נכנס במקומו של ז'אוטאוטס שנפצע בהתקלות עם השוער. גם יונייטד ערכה חילוף: מאדס טים, שחקן דני צעיר, החליף את פורלאן. חיפה ערכה עוד חילוף: איגביני פינה את מקומו לאלמושנינו. חיפה הסתגרה בהגנה במטרה לא לספוג ולו גם שער אחד.

הקהל של חיפה יצא מגידרו. כל מסירה של חיפה זכתה לאולה! אדיר של הקהל. עוד התקפה מסוכנת של חיפה. רוסו השאיר בעקב לפראלייה, כאילו הם משחקים מול כפ"ס בליגה שלנו. פראלייה הכניס מצויין לקטן בתוך הרחבה אך הקוון הרים את הדגל.

שופט המשחק הוסיף עוד שלוש דקות. חיפה תקפה על מנת להשיג את השער הרביעי (לא, זו לא טעות בהקלדה). יונייטד זכתה בבעיטה חופשית 30 מטר מהשער. עמוק בתוך תוספת הזמן אך הכדור יצא רק לקרן. יונייטד הוציאה את הקרן אבל אז, מיד אחרי, שופט המשחק שרק לסיום, סיום למשחק שייכנס לפנתיאון המשחקים הגדולים של הישראליות באירופה.

שחקני מנצ'סטר רצו אחרי שחקני חיפה כדי לקבל את החולצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully