וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בהתעוררות: התהליך שעובר העונה גילי ורמוט במכבי חיפה

5.11.2016 / 8:00

החל מהשמועות שבניון לא התלהב מהגעתו, דרך המבחן של מולנסטיין ועד שיחת העידוד לפלט והסרטון המלהיב. דווקא אחרי שהיה על סף עזיבה, גילי ורמוט התגלה כדמות מפתח במכבי חיפה וגם שכטר יודע: "כשנותנים לו את המושכות, הוא לא מאכזב". הבלוג של יצחקי על התהליך לפני הדרבי

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת הדרבי

כשגילי ורמוט שיחק בנערים ב' של הפועל חיפה, אביו יעקב ורמוט פנה ליריבה העירונית וביקש להעביר את בנו. "אני רוצה שגילי יהיה בקבוצה שלך", אמר האב למאמן. אבל בקבוצה ההיא, עתירת הכוכבים, היה יהלום בשם ערן לוי. "בתפקיד שלו, הוא לא ישתלב אצלנו. יש לו כישרון, אבל מצטער, זה לא", השיב המאמן. "לילד שלך יש כישרון. אני מאמין שיום אחד עוד נסגור מעגל. הוא ישחק אצלי כשאאמן את הבוגרים של מכבי חיפה".

המאמן ההוא לא הגיע למשרת אימון במכבי חיפה, אבל כיום, חוץ מלטפל בהדלפות, הוא מנהל אותה. רפי אוסמו דרס אז את הליגה עם שנתון 85' – מלבד הכוכב שלו, שיחקו שם שלומי חנוכה, אושרי גיטא ואמיר אדרי. מכבי חיפה מפלרטטת עם גילי ורמוט מאז גיל 15. זה לקח לה 15 שנה, לא פחות. בגיל 30 הוא סגר את המעגל, וחצי שנה אחרי זה פגש את אוסמו בבוגרים של מכבי חיפה, אחרי קריירה גדולה יותר מכל הכוכבים הנוצצים של נערים ב'. היום, אוסמו ומולנסטיין מטפלים בו בכפפות של משי כדי שיהפוך יחד עם אלירן עטר למנהיג של חדר ההלבשה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, גילי ורמוט, עאיד חבשי. ברני ארדוב
15 שנה אחרי הפלרטוט הראשון עם מכבי חיפה, הגיע וגם הפך לאחד המנהיגים בחדר ההלבשה. גילי ורמוט, משמאל, עם עאיד חבשי וקמיל ואצק/ברני ארדוב
"רציתי מאוד שיגיע לבית"ר ירושלים", מודה היום איתי שכטר, אקס מכבי חיפה וחברו להפועל תל אביב וקייזרסלאוטרן. "כן, דיברנו על זה קצת. הוא יכול היה לשדרג מאוד את בית"ר ירושלים. עונת הדאבל בהפועל הוכיחה היטב באיזה שחקן מדובר. חבל"

השיח על ורמוט, שהשתנה בשבועיים האחרונים, לא מובן מאליו. כמה חודשים שאחרי שהגיע לחיפה, נדמה היה שהכול מתפורר. בית"ר גיששה אצל ורמוט, ורמוט גישש אצל בית"ר והקשר היה אמור להחליף שוב צבע ברמזור. "מולנסטיין לא העריך אותו בעיקר בגלל הנתונים המספריים שהציג", סיפר לנו השבוע גורם במכבי חיפה. "הוא לא רץ מספיק, הנתונים הראו שהוא מתאמן בחוסר חשק. היה נראה ששני הצדדים מוכנים לפרידה". ורמוט, שלא תטעו, חשב ברצינות על ההצעה מבית"ר ירושלים. הסיבה לכך הייתה שיחה שקיים עם מולנסטיין אחרי המשחק מול הפועל תל אביב. "אני רואה אותך כחלק מהסגל שלי, אבל יש לך עוד הרבה מה לעשות כדי להיכנס לכושר", אמר לו ההולנדי בשיחה כנה.

אחרי שלא שותף מול סכנין, ורמוט חשב ברצינות על עזיבה. הוא שוחח עם רן בן שמעון למרות החוזה במכבי חיפה, אבל נראה שאלי טביב לא היה מספיק נחוש לשלם עליו, העדיף את ברק יצחקי ובסוף נשאר קירח מכאן ומכאן. מהרגע שבו יצאה ההודעה על הישארותו במכבי חיפה, ועד היום, נראה שוורמוט עבר טלטלה. "רציתי מאוד שיגיע לבית"ר ירושלים", מודה היום איתי שכטר, אקס מכבי חיפה וחברו להפועל תל אביב וקייזרסלאוטרן. "כן, דיברנו על זה קצת. הוא יכול היה לשדרג מאוד את בית"ר ירושלים. עונת הדאבל בהפועל הוכיחה היטב באיזה שחקן מדובר. חבל".

אבל ורמוט נשאר בחיפה. וכדי להבין כמה המהפך הזה גדול, אולי כדאי לכם לראות את הסרטון שהעלה השחקן לאינסטגרם והספיק להלהיב את האוהדים. בסרטון, נראה בנו של ורמוט מקפץ ומזמזם את מילות השיר שכל אוהד מכבי חיפה מכיר. "הכרמל, לובש ירוק, בשבילי - זה יום חג לבוא לראות אותך...", הוא שר בעידוד האב. מה שעוד יותר מפתיע, הוא שוורמוט, עד לא מזמן שחקן ששוקל מעבר בגלל חוסר הערכה מקצועית מצד מולנסטיין, שיתף עם זה פעולה.

"ברגע שראינו את הסרטון הבנו שזהו - התהליך איתו הסתיים. חשבנו שזה ייקח קצת יותר זמן, שלפחות עד ינואר תעלה שוב השאלה האם הוא יעזוב, זה הפתיע גם אותנו. אבל היום גילי ירוק לגמרי", אמרו השבוע במכבי חיפה. השאלה המרכזית היא מה החזיר לוורמוט את שמחת החיים. האם זה האמון המחודש ממולנסטיין, המסר מההנהלה או הגב שהוא מקבל מהאוהדים, שכמו במקרה של עטר, שכחו מה קרה במהלך חלון ההעברות של הקיץ הזה?

"רנה ראה מה הוא עושה באימונים, אבל הוא עדיין לא היה בשלב של לחוות דעה. הוא לא הכיר אותו מספיק טוב. ברגע שוורמוט נשאר הוא השקיע יותר, מולנסטיין רצה אותו בהרכב. וכך זה התגלגל"

לוורמוט היה מה להוכיח כל העת. לאוהדים של מכבי חיפה, לאוהדים של מכבי תל אביב, להנהלה, אפילו ליוסי בניון. כשהקשר הגיע למכבי חיפה בינואר, מספרים במועדון, הופצו שמועות שהקפטן לא ממש רצה אותו בקבוצה. במועדון מאשרים כי בשיחות עם בניון הם לא שמעו התלהבות על רקע הגעתו של ורמוט, אך החליטו להביא אותו בכל זאת, מתוך הבנה ברורה שהדבר לא אמור לפגוע במעמדו של בניון, שחודשיים אחר כך אף קיבל הצעה להישאר לעונה נוספת ודחה אותה אחרי שהפגישה עם ההנהלה איחרה לבוא.

בכלל, למרות שהגיע רק בינואר, עושה רושם שוורמוט עבר עונה לא פשוטה. במחזורים האחרונים של העונה הוא סיפר לחבריו שנפגע מרוני לוי. השיא הגיע בגמר הגביע ובמשחקים האחרונים, בהם לא שותף. העתיד של ורמוט היה נראה לא ברור. הסיפור המרכזי היה ההשתלבות של חן עזרא בהרכב של לוי, שדחקה אותו לפינה. לכולם במכבי חיפה היה ברור שזה עניין של זמן עד שעזרא, ששותף בגלל רשימת פצועים חריגה, ייצא מההרכב. הסיבה הרשמית לכך הייתה המסרים שקיבל המועדון מדודו אוואט לפיהם הוא לא ממש רוצה להמשיך בקבוצה. אבל עזרא המשיך להבריק בגארבג' טיים וללוי לא הייתה ברירה. ורמוט הרגיש מתוסכל.

"הוא מעולם לא היה איש של מספרים. בעונה שעברה הוא סיים עם שער בליגה ובגביע, עם חמישה בישולים. לא הרבה, ועדיין, הוא נחשב לאחד השחקנים הבכירים בישראל. היה לו קשה לשבת בחוץ. בחיפה לא היו בטוחים שכדאי להמשיך איתו", סיפר אדם הבקיא בפרטים. על סמך הסיפור הזה, בחיפה העריכו שהישארות של בניון ועזרא יחד עם לוי עשויה הייתה לגרום לו אפילו לעזוב.

השתלשלות הדברים הזו, כאמור, הובילה גם לכאוס סביב ההערכה שהוא מקבל ממולנסטיין. ביום האחרון של ההעברות הוא התקשר למנכ"ל אסף בן דב וביקש להישאר. "עזוב את כל מה שמסביב, קיבלתי החלטה. אני לא הולך לשום מקום. אני רוצה להיאבק", אמר ורמוט בשיחה ההיא שסללה את דרכו לעוד אימון בכפר גלים. בסביבתו של השחקן טוענים כי המדדים שקיבל לידיו מולנסטיין, שבגללם עמד לסיים את דרכו בקבוצה, לא ממש הכריעו את הכף.

"רנה ראה מה הוא עושה באימונים, אבל הוא עדיין לא היה בשלב של לחוות דעה. הוא לא הכיר אותו מספיק טוב. ברגע שוורמוט נשאר הוא השקיע יותר, מולנסטיין רצה אותו בהרכב. וכך זה התגלגל", סיפר השבוע אחד ממקורביו, שהעיד כי יום לפני סיום החלון, השחקן עצמו קיבל מסרים מגורמים במועדון שמבקשים ממנו לוותר על ההצעה מבית"ר (שלא הפכה, אגב, בשום שלב להצעה רשמית שהוגשה למכבי חיפה) ולהישאר בקבוצה.

שחקן מכבי חיפה, יוסי בניון, מול שחקן מכבי תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
מי היה מאמין שתוך שנה הם יחליפו צבעים? יוסי בניון מול גילי ורמוט/ברני ארדוב
"גילי הרגיש שמשהו רע עובר על פלט, שהוא זקוק למילת עידוד. הסכמנו איתו", סיפר אחד השחקנים והוסיף: "כשהוא פנה למועדון, רק בדיעבד הבנו מה הוא עשה"

ברגע שבמכבי חיפה הבינו שוורמוט נשאר, ושלם עם ההחלטה להמשיך, הם ניסו להעביר לו את המושכות, מה שהוביל את הקשר לתקופה אחרת לגמרי. "וטוב שכך", סבור שכטר. "גילי הוא שחקן שכשיש לו שקט מהמערכת, מהצוות, שנותנים לו את המושכות, הוא לא מאכזב אף פעם. הוא כוכב כדורגל, מהטובים ששיחקתי איתם בקריירה. אם הוא יהיה טוב, מכבי חיפה תהיה קבוצה חזקה מאוד. שקט שקט, אבל על המגרש מנהיג אמיתי".

במקרים מסוימים, נראה כי ורמוט בהחלט לוקח את המתנה הזאת שחיפה החליטה להעניק לו. בזכות, אבל גם בחסד. אייל משומר כבר לא בעניינים, אוהד לויטה פצוע, ובהיעדרם הוא מנסה להשפיע על השחקנים הצעירים, יחד עם עטר וקינן כמובן. רוצים דוגמה? אחרי המשחק מול מכבי תל אביב ישב גליינור פלט בצד ונראה מיואש ממצבו ומעתידו המקצועי. החלוץ הרגיש שמולנסטיין לא ממש בונה עליו, ואחרי פגרה ארוכה הופצו בחדר ההלבשה שמועות שהחלוץ ההולנדי, שסבל מתקופה קשה (שעברה) גם במישור האישי, רוצה לעזוב. לטענת שחקנים בקבוצה, ורמוט ניגש לקברניטי המועדון ודיווח להם על כך.

"גילי הרגיש שמשהו רע עובר על פלט, שהוא זקוק למילת עידוד. הסכמנו איתו", סיפר אחד השחקנים והוסיף: "כשהוא פנה למועדון, רק בדיעבד הבנו מה הוא עשה". במועדון שלחו את אוסמו לשוחח עם פלט. מנהל הקבוצה הבטיח לו חופשה ארוכה יותר עם המשפחה, יום חופש נוסף ביחס לשאר הזרים. פלט חזר לחייך וניצח על הקונצרט נגד אשקלון. במהלך הימים האחרונים ורמוט נצמד בחדר ההלבשה לאיאד אבו עביד. הסיבה: מולנסטיין כבר לא ממש סופר אותו כחלק מהסגל שלו. ורמוט, קראתם נכון, לקח את אבו עביד לשיחת עידוד. הוא הבהיר לו שבמועדון מאמינים בו ושגם הוא מאמין שיוכל לחזור להרכב אם ישקיע.

ורמוט החל לאחרונה לעשות את השיחות הללו על בסיס קבוע. מלבד פלט ואבו עביד, הוא מבין שתהיה לו עוד הרבה עבודה בהמשך. "כשמולנסטיין הגיע, היו לו באנקרים", מסביר אחד השחקנים הקרובים לוורמוט. "היה ברור שרוקאביציה פותח, שמוגרבי באנקר ושאת קגלמאכר אי אפשר להזיז ממשבצת הקשר האחורי. הוא פתח עם יונתן ואבו עביד, השוער התחלף, תראה כמה דברים השתנו. בשביל זה צריך אותו שם".

"ורמוט זיהה משהו שכל מנהיג אמיתי מזהה, את הדופק של חדר ההלבשה שלו. אמרנו לו שמעכשיו ידווח לנו בכל פעם שהוא מרגיש שאפשר לעזור", סיפרו השבוע במועדון בעקבות שני המקרים האחרונים. ובכלל, השיחה עם פלט אחרי מכבי תל אביב לא הייתה הנקודה היחידה שגרמה למועדון להרגיש שוורמוט עובר שינוי. "הדבר הכי כיף לא היה לנצח את מכבי תל אביב, אלא שחזרה לי שמחת החיים, שאני פקטור בהרכב", הסביר ורמוט לחבריו ובמועדון הסבירו ש"הנקודה המרכזית היא שהחלטנו לתת לו את המעמד כשחקן מוביל בכדורגל הישראלי. נתנו לו הרגשה שהוא יכול לנהל. עם הסמכות, הגיעה האחריות. והוא לקח אותה".

גליינור פלט שחקן מכבי חיפה (מימין) עם גילי ורמוט. ברני ארדוב
הרגיש שאפשר לעזור. גילי ורמוט עם גליינור פלט/ברני ארדוב
"הרבה פעמים, ההצעות שקיבל במהלך הקריירה לא היו מתאימות. עשינו טעות שעברנו לגרמניה. ספרד הייתה יעד יותר מתאים לגילי, ומשם הקריירה שלו יכלה ללכת לכיוון אחר לגמרי"

ורמוט אוהב לשחק מתחת לחלוץ, אבל אצל מולנסטיין הוא התחיל כשחקן קו. כשהמאמן ראה את האיכויות שלו במרכז השדה, הוא הקצין עד שינוי המסלול של רועי קהת, שהוסט לאגף מאז המשחק מול בני יהודה. במשחק האחרון ורמוט פתח בעמדה פחות מוכרת לו – 50/50, יחד עם ואצק, לפני נטע לביא ומתחת לפלט ועטר. מבחינת ורמוט, זה לא כך כל משנה. "כשרנה נותן לו לשחק בקו, הוא בורח לאמצע, ולהפך. הוא שחקן דינמי שאף פעם לא נשאר באותו מקום. לא משנה היכן תמקם אותו, הוא תמיד יגרום לשחקן שלצדו להחליף עמדות. כשהוא משחק בעמדה אחת, הוא מרגיש חנוק", העידו בצוות המקצועי של חיפה.

לצד המחמאות, במועדון מבינים שוורמוט עדיין רחוק מלהצטייר כמי שהוביל את השינוי. "שלא תטעה, אי אפשר להצביע עדיין על כך שהתהליך הצליח לגמרי", הסבירו. "לגילי יש עוד מה להוכיח, הדרך עוד ארוכה. אבל הכיוון הוא נכון, וזה בסדר", אמרו. "ואני סבור שהבחירות של גילי בקריירה לא היו נכונות, שזה בעצם הסיפור של הקריירה שלו. הרבה פעמים, ההצעות שקיבל במהלך הקריירה לא היו מתאימות. עשינו טעות שעברנו לגרמניה. ספרד הייתה יעד יותר מתאים לגילי, ומשם הקריירה שלו יכלה ללכת לכיוון אחר לגמרי. הוא הגיע לקייזרסלאוטרן פצוע, וכשאתה פצוע אתה בבעיה", מזכיר שכטר, שמכיר מקרוב את הטעם של בחירה לא נכונה, ומסייג: "אני חושב שמכבי חיפה מתאימה לו. אני שמח שהוא מצליח היום".

בגיל 31, עם שישה גביעים ושתי אליפויות בקריירה, יש רק מועדון צמרת אחד בישראל בו שיחק ולא זכה באליפות.

ועד הפרישה, הוא מקווה, זה יעבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניגוד לקייזרסלאוטרן, איתי שכטר משוכנע שמכבי חיפה מתאימה לגילי ורמוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully