וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו אותי בבית: הלקח של מכבי תל אביב מספסול טל בן חיים הבלם

4.11.2016 / 8:38

כשטב"ח הבלם הוא הדבר הכי יציב במכבי תל אביב, קשה שלא לתהות מדוע נשרף על הספסל בעונה שעברה והאם הצהובים לא חוזרים על אותה טעות עם שחקן בית אחר, דור פרץ. וגם: ירידת המתח של באר שבע. אופיר סער מסכם

צילום ועריכת: יוסי ציפקיס

1. אי שם בסביבות הדקה ה-70, שוטה ארבלדזה כבר שידר כי יהיה מרוצה אם המשחק יסתיים בתיקו. לגיטימי לחלוטין. ישנו הייפ שלילי סביב מכבי תל אביב שגם אחרי תיקו אפס מול אלקמאר כולם בתחושת אכזבה וחצי כישלון. מדובר בתוצאה לא רעה מול קבוצה הולנדית שבסך הכל די משרתת את האינטרסים של מכבי. במצב הנוכחי בבית, לצהובים יש סיכוי לא רע לעלות והם יהיו תלויים לא מעט במשחק הבית במחזור הסיום נגד דאנדוק בבית. מי לא היה קונה תסריט כזה ערב פתיחת שלב הבתים?

2. טל בן חיים הבלם. נקודת האור של מכבי תל אביב. משחק ההגנה הקבוצתי של מכבי סובל בכל משחק מדקות רעות, הבלם הוותיק הוא הדבר הכי יציב שם. ראשון לכדורים, כמעט ולא מפסיד קרבות מגע, דוחף קדימה, פשוט חזר לחיים השנה. כשנזכרים בקרלוס גרסיה של שנה שעברה קשה להבין איך בן חיים 'נשרף' על הספסל. לפעמים זה נראה סגנון מיוחד של הרס עצמי במכבי. גם דור פרץ לא היה אתמול ב-18, וזה כאשר ישנם שני משחקים בארבעה ימים. שחקן בית שפרץ יפה בתחילת הדרך בבוגרים, נתן משחקים יפים בזירה האירופית בעונה שעברה ואיכשהו ירידה אחת שהייתה לו וכבר שכחו אותו. מכבי כבר עונה שנייה רכה במרכז השדה ולא יכולה להרשות לעצמה ששחקן בית עם נתונים כמו של דור פרץ לא יהיה חלק מהרוטציה.

עוד בנושא:

0:0 מאכזב למכבי תל אביב מול אלקמאר, זהבי צפה מהיציע
ארבלדזה: "להבקיע זה הדבר הכי קשה בכדורגל, אלו שבועות קשים"
השלב הבא מתרחק: הפועל באר שבע הפסידה 2:0 לספרטה פראג
בכר: "משחק לא טוב שלנו, אבל ניתן הכול במפעל כל עוד יש סיכוי"

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול ואוט וחהורסט שחקן אלקמאר. ברני ארדוב
הדבר הכי יציב במכבי תל אביב. בן חיים/ברני ארדוב

3. אנרגיות. זאת המילה הראשונה שעולה לראש כאשר רואים את המשחק של הפועל באר שבע אתמול. האמת, אפשר היה לראות את הירידה ביכולת של באר שבע כבר נגד מכבי תל אביב. המשחק הוכרע על ניצול מצבים ולא על יכולת או שליטה במשחק. בכר אמר בסיום הניצחון בטרנר בראשון כי "אם היינו ממשיכים בחצי השני כמו ששיחקנו בחצי הראשון היינו מפסידים". אתמול הוא קיבל במרבית הדקות את הקבוצה של החצי הראשון. וואקמה ואוגו היו בחוץ, ויטור נראה כמי שמושך פציעה ויצא במחצית וכל השלושה הם ללא ספק עמודי תווך. עם או בלי קשר, כל באר שבע נראית בירידת אנרגיות טבעית שהפגרה הקצרה באה לה בזמן.

4. לפני השער השני של ספרטה פראג, בן ביטון התעסק בלכעוס על מהראן ראדי לאחר העבירה שביצע סמוך לרחבה ונראה יותר מדי עצבני לפני ביצוע בעיטת העונשין. עם ביצוע הבעיטה של דוצ'קאל ביטון ניסה להרחיק את הכדור, אך הכדור שינה כיוון וחדר לשער. אנרגיות כבר אמרנו?

5. אלי דסה. ספג כל כך הרבה ביקורות לאחרונה במשחקי מכבי והנבחרת. את כולן כנראה הרוויח ביושר. בפעם האחרונה ששיחק במשחק ביתי במסגרת האירופית היה זה במפגש מול זניט, ההרחקה ועם כל מה שספג לאחריו. דסה חזר לעצמו אתמול, נתן משחק שקט ויציב, בדיוק מה שמצפים ממנו במכבי תל אביב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. רויטרס
אין הרבה אנרגיות. בכר/רויטרס

תשובות לשאלות מאמש

האם באר שבע שווה נקודות במשחקי חוץ בשלב הבתים ללא אנתוני וואקמה?

תשובה: לא. כל באר שבע לא הגיעה, אבל ללא וואקמה באר שבע היא לא אותה קבוצה במסגרת האירופית, בעיקר במשחקי החוץ.

האם אוסקר סקאריונה יחזיר למכבי תל אביב את החוב ממשחק העונה בטרנר?

תשובה: רק הגדיל אותו. סקאריונה התחיל בשלישיית הקישור ולאחר מכן עבר קדימה. סך הכל נראה חסר ביטחון ולא תורם את חלקו למכבי.

וידאר קיארטנסון הגיע בעיקר בשביל משחקים כמו אלה בטרנר ובליגה האירופית. האם הוא יופיע?

תשובה: לא הופיע לטרנר ולא אתמול. ההחמצה שלו בחצי הראשון היא תמונת מראה ליכולת שלו. אם לפחות היה משפיע על המשחק של מכבי באופן משמעותי כשחקן מטרה אפשר היה לקבל זאת. כמו סקאריונה, זרים בשנה הראשונה עדיין צריכים את זמן ההתאקלמות שלהם וגם הוא ייבחן בסיכום כולל של העונה.

האם בחצות לשתי קבוצות ישראליות יהיו סיכויים גבוהים לעלות לשלב הבא?

תשובה: אחת כנראה לא והשנייה אולי. ציפינו ליותר מהערב הזה, אך גם לחזור להיות ריאליים זה לא רע.

האם מכבי תל אביב שכחה את טראומת זניט ב"בית" בנתניה?

תשובה: כמו שמכבי פתחה את המשחק אז כן, כמו שהיא סיימה אותו קצת פחות. נשאר לה עוד משחק "בית" אחד נגד דאנדוק במחזור הסיום, משחק שכנראה יכריע את הבית. נקווה שהאצטדיון בנתניה יאיר לה פנים לפחות במשחק האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully