וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת לה פמיליה: "יאללה לזיין את הישמעאלים ולעשות טרור יהודי"

שלומי גבאי

3.11.2016 / 12:09

פרקליטות מחוז תל אביב ביקשה להוסיף לחלק מעצורי ארגון האוהדים סעיפי אישום בגין עבירות הסתה לגזענות והסתה לאלימות: "רואה ערבי רואה שחור, ישר חושב על איך לדקור"

עצורים בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
חלק מהעצורים/יוסי ציפקיס

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (חמישי) על בקשה להוספת סעיפי אישום בגין עבירות הסתה לגזענות והסתה לאלימות לכתבי האישום של חלק מחברי ארגון אוהדי בית"ר ירושלים "לה פמיליה" שעצורים מזה כמה חודשים.

על פי הבקשה, לנאור שמואל יתווסף אישום אשר במסגרתו תיוחסנה לו עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות. על פי אישום זה, ב-17.3.16 פרסם שמואל בקבוצת הווטסאפ של חברי הקומץ את ההודעה הבאה מתוך מטרה להסית לגזענות ולאלימות: "גם בתקופות של פיגועים אנחנו לא מפחדים, אני עומד ומתרגש שכל סכנין עולה באש, רואה ערבי רואה שחור, ישר חושב על איך לדקור, לטדי אנחנו מחכים, תבואו נשרוף אתכם חיים" .

כמו כן, לאחד הקטינים (שנשלח למעצר בית) יתווסף אישום של הסתה לגזענות. על פי אישום זה, ב-22.4.15 הנאשם פרסם פוסט בפייסבוק מתוך מטרה להסית לגזענות נגד ערבים באשר הם: "יזכור מוות לערבים". באותה העת לנאשם היו כ-668 חברים בפייסבוק.

על פי הבקשה, לרום גבריאל יתווסף אישום של הסתה לגזענות. הפרקליטות מאשימה שב-1.5.16 התקיים משחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין באצטדיון טדי. החל משעות הבוקר המוקדמות של אותו יום, תכננו חברי הקומץ ובראשם גבריאל, להכניס לאצטדיון רימוני עשן ואבוקות ולהשליכם למגרש במהלך המשחק וזאת לאור מטרותיו הגזעניות של ארגון לה פמיליה. בשל כך, פרסם גבריאל ב- 1.5.16 הודעה בקבוצת הווטסאפ של חברי הקומץ, בה היו חברים אותה עת כ- 23 חברי הקומץ, וזאת מתוך מטרה להסית לגזענות –

"חברה ההודעה הזאת היא רק לקבוצה פה ולא להעביר אותה לאף אחד אחר.. יחולקו מסכות לאנשים שיושבים על הגוש, עדיפות לחברה משלנו... הפריסה נפתחת רק כשמתחיל המשחק ולא לפני, חשוב שלפני שהפריסה נפתחת כולם יהיו עם מסכות על הפנים, להקשיב ולהיות מתואמים עם אנשי הגדר, הפתעות בהמשך, אוהב אותם, אוכל את הלב שלא אהיה היום, בואו נעשה תצוגה אחת כמו שצריך, יאללה לזיין את הישמעלים.. יאללה להיות פעם אחת ממושמעים לבוא מקודם, לעשות טרור יהודי, היידה אחים שלי".

אימון פתיחה בית"ר ירושלים אוהדים קהל לה פמיליה. קובי אליהו
אימון פתיחה בית"ר ירושלים אוהדים קהל לה פמיליה/קובי אליהו

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הנאשם נאור שמואל: "נדמה שתיקון כתב האישום הוא אולי ההוכחה הכי גדולה שבפרקליטות רודפים את אוהדי בית"ר ירושלים, אם לא מספיק כל האכיפה הסלקטיבית בענייני תקיפות ומכות כאשר יש לי אין ספור החלטות שאוהדי הפועל תל אביב תקפו את אוהדי בית"ר ירושלים ולא התייחסו אליהם באופן דומה הרי שעכשיו הפרקליטות מגישה כתב אישום על אמירות נגד אוהדי הקבוצה, הייתי מזמין את שי ניצן פרקליט המדינה איתי לסכנין והיה שומע את כל 'האיטבח אל יהוד' וכל מיני קריאות בשבח פלסטין ונגד מדינת ישראל שאוהדי סכנין קראו אבל נגדם אף אחד לא מגיש כתב אישום , אף אחד לא חוקר, אף אחד לא עוצר , פרקליטות שיותר ויותר מתגלה עם אג'נדה שמאלנית".

עו"ד רוי גבריאל המייצגת את הנאשם רום גבריאל : "מדובר באישום חסר בסיס הפוגע בחופש הביטוי, ופרסומו כלפי כולי עלמא מסכן את שלומו ובטחונו של מרשי השוהה בבית המעצר והדברים ברורים בעניין זה. הטענות המשפטיות בעניין, יוצגו בפני בית המשפט אשר לו הסמכות"

עו"ד שחר חצרוני המייצג את הנאשם הקטין: "מדובר בפרסום אמירה שברור כי אין לה כל מקום, אך אין כל אינדיקציה כי אכן היה זה הנאשם אשר פרסם את אותה האמירה. מכל מקום אין תוכנה של האמירה כדי להסית כנגד מגזר כזה או אחר."

  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully