וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלא אדם: פקונדו קמפאצו ממורסיה ממשיך לייצר היילייטס ושערוריות

8.11.2016 / 15:00

מכות עם כוכבי על, מסירות דמיוניות, מהלכים משוגעים ואפילו נשיקה בלתי נשכחת - פקונדו קמפאצו מהפנט על ומחוץ למגרש וממצב את עצמו העונה כשחקן המלהיב באירופה. כן, יותר מתאודוסיץ', שבכלל לומד ממנו. אז למה מאמני אירופה השמרנים עדיין מנסים לביית אותו?

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: קמפאצו מלהטט במדי נבחרת ארגנטינה

Facu Bomb, קוראים לזה בספרד. ההגדרה המילונית הלא רשמית: מהלך מוטרף, היילייט שלקוח מעולם הפנטזיה, לרוב בשלבים קריטיים במשחק, שמבוצע על ידי פקונדו (בקיצור: פקו), קמפאצו. לפעמים זה מביע תועלת, לפעמים זה גורם למאמן מורסיה, הקבוצה של הרכז הארגנטינאי הננסי, למרוט את מעט השיערות שנותרו לו מרוב עצבים. אבל לפקו בומבס יש כמעט תמיד את אותו אפקט – הן חורכות את הרשת כמעט מהר כמו כמו שקמפאצו חורך את הפרקט.

בשבועות האחרונים הפקו בומבס הולכים ומתרבים. הוא מכדרר בין רגליים של שחקנים, מוסר בזוויות שנוגדות את חוקי הפיזיקה, רוקם טריקים ותרגילים שנחשבים שכונתיים מדי אפילו בספורטק – והאוהדים מתמוגגים. כשעוד שיחק בארגנטינה ועשה כאלו על בסיסי שבועי, כולל משחק אחד בו חילק ארבעה אסיסטים בין הרגליים של שחקנים יריבים, אף אחד לא ראה. עכשיו, כשהוא כוכב בליגה הספרדית המתוקשרת, הפנטזיסט שבו סוף סוף זוכה להכרה. איך אמר בוסטיאן נכבאר אחרי שקמפאצו עשה ממנו צחוק ומסר תוך שסובב את הכדור מאחורי גבו של הסלובני (אין דרך טובה להגדיר את זה, אז צפו בעצמכם)? "הלוואי שהיינו רואים עוד שחקנים יצירתיים ומיוחדים כמו קמפאצו, כאלה שהכדורסל האובר-טקטי והאובר-מתוחכם שרואים בדרך כלל באירופה עלול לסרס".

קמפאצו אכן מסרב להיכנע לתכתיבים. זו אולי גם הסיבה שבגללה לקח את הכישרון שלו לקבוצה קטנה יחסית. זו אולי גם הסיבה שלא נשאר במקום עם שאיפות שהיה קוצץ לו את הכנפיים. וכך יצא שההצגה הטובה בספרד, אולי בכדורסל האירופי כולו, נמצאת אי שם בקבוצת תחתית זניחה.

פקונדו קמפאסו, נבחרת ארגנטינה. AP
הצגה מדי משחק. קמפאצו/AP

כפי שחובבי הכדורסל האירופי למדו להכיר את קמפאצו בן ה-25 על שלל יתרונותיו, כך הם גם התוודעו לחסרונותיו. המחויבות התמידית להיילייטס, למשל, לא באה לידי ביטוי רק במהלכים מעוררי התפעלות אלא גם בכמה תקריות פרובוקטיביות ששמרו אותו במרכז העניינים. את כרמלו אנתוני הוא תפס באשכים והצליח לעצבן את שחקני נבחרת ארה"ב; שנים לאחר מכן הסתכסך גם עם דיאנדרה ג'ורדן אחרי ששלח לעברו מרפק מסוכן; ב'רזומה' שלו יש גם איפון ברוטלי לדימטריס דיאמנטידיס במהלך משחק יורוליג; וזה רק על קצה המזלג. מראהו הכחוש ומבנה גופו, 1.78 סנטימטר על-לא-מספיק-קילו, מוסיף אלמנט קומי למריבות הללו, שבאופן מפתיע מתנהלות לרוב מול שחקנים גדולי-מימדים.

"כשאני משחק יש לי כל כך הרבה תשוקה ואני עושה דברים מטורפים. האמוציות משתלטות עליי. לפעמים אני חוזר הביתה, מסתכל בהילוך החוזר ושואל 'זה אני?'", סיפר בראיון בארגנטינה על הנטייה שלו להסתבכויות עם שחקנים יריבים. לא שבתקופה האחרונה חל שינוי גדול מדי באספקט הזה: גם המעבר בהשאלה מריאל מדריד למורסיה הצנועה, בה הפך לבורג חשוב, לא הוריד לגמרי את כמות הפרובוקוציות. אולי מיתן אותה. רק לפני שבועיים, לשם ההמחשה, קמפאצו הפך לשחקן הראשון בתולדות הליגה הספרדית שמורחק בשל פלופ בולט מדי אחרי זריקה לשלוש. קמפאצו היה ויישאר דמות צבעונית, אבל לאחרונה גם היכולות השתפרו פלאים.

צפו בקמפאצו מככב ביורוקאפ

אפשר היה לנחש שזו תהיה העונה של קמפאצו: את הקיץ הוא החל עם תצוגות אדירות במדי נבחרת ארגנטינה בריו, כולל משחק בלתי נשכח מול ברזיל, בו צלף 33 נקודות, חילק 11 אסיסטים והוליך את האלביסלסטה לניצחון על היריבה המושבעת. קמפאצו סיים את האליפות עם מספרי שיא בקריירה במדים הלאומיים - 15.8 נקודות, 3 ריבאונדים, 5.8 אסיסטים וגם 2.8 חטיפות - וסחט שבחים נדירים גם ממאנו ג'ינובילי הגדול. "צריך להציב פסל בדמותו של פקו בבואנוס איירס. ההצגה שהוא נתן מול ברזיל תיזכר לעד", אמר – וכשזה בא מגדול כדורסלני ארגנטינה בכל הזמנים, מי אנחנו שנתווכח. החזרה לריאל מדריד, שאיבדה רכז יצירתי אחר בדמותו של סרחיו רודריגס, נראתה מתבקשת. הבלאנקוס החתימו אותו ב-2014 על חוזה רב שנתי וקיבלו ממנו בעיקר נשיקה אחת בלתי נשכחת עם חברו הטוב אנדרס נוצ'יוני אחרי הזכייה ביורוליג. מאז הם הספיקו לשלוח את הרכז לתקופת השתפשפות במורסיה ולהאריך את שהותו שם בעונה נוספת, אבל קמפאצו נראה כעת בשל לקאמבק. אבל לפאבלו לאסו היו תוכניות אחרות והוא החליט להחזיר דווקא רכז אחר ששיחק בעבר בקבוצה, דונטיי דרייפר, שרחוק מלהידמות לרודריגס. "אני מאוד אוהב את ההתקדמות שקמפאצו עשה, אבל הוא לא התאים למה שרציתי לבנות", סיפק המאמן תשובה בלתי מספקת בעליל. אבל בינתיים זה עובד לא רע לשניהם: ריאל הפסידה פעם אחת בלבד בכל המסגרות מפתיחת העונה, וקמפאצו נותן במורסיה את עונת חייו.

"אין לי מה להוכיח לפאבלו לאסו. הוא קיבל את ההחלטה הזו ואני צריך לקבל את גזר הדין. אולי בעונה הבאה אחזור לריאל ואראה לכולם שזאת לא הייתה טעות לחתום שם מלכתחילה", אמר אחרי שחתם באופן קצת מפתיע על הארכת חוזה בריאל עד 2018. המספרים - 11.7 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 6.7 אסיסטים ו-2.3 חטיפות בליגה הספרדית, 16.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 3 חטיפות וגם 4.3 איבודים ביורוקאפ - לא מספרים את כל הסיפור. זו הכריזמה שנוטפת, אינספור סלי הקלאץ', המשחקים בהם התמודד כמעט לבד מול הקווים האחוריים של הקבוצות הכי חזקות בספרד, שמרמזים על כך שמורסיה קטנה עליו.

פקונדו קמפאסו במדי ריאל מדריד מול דימיטריס דיאמנטידיס, פנאתינייקוס. GettyImages
כן, הוא גם פרובוקטור לא קטן. קמפאצו מעיף את דיאמנטידיס/GettyImages

בינתיים גם המוסר הטוב ביבשת, מילוש תאודוסיץ' כמובן, מתחיל ללמוד מקמפאצו. זמן קצר אחרי המהלך ההרפתקני שביצע הארגנטינאי על בוסטיאן נכבאר, הרכז המחונן של צסק"א ניסה גרסה משלו במשחק VTB. אם תהיתם, זה עבד רק בצורה חלקית. "לא דמיינתי שאגע בכל כך הרבה אנשים למרות שאני משחק בקבוצה כמו מורסיה. אני מרגיש שיש לי השפעה, שאוהבים לראות אותי משחק. זה קודם כל כי אני משחק עם לב ותשוקה, לא מוריד רגל מהגז לשנייה ולא מתפשר על מהלכים יפים. אוהדים תמיד מעריכים את זה", אמר הרכז לאחרונה.

אבל אם ריאל מדריד שוב לא תרים את הכפפה, כנראה שיהיו כאלה ב-NBA שיעשו זאת במקומה. לאחרונה דווח על עניין גובר ברכז המחשמל, שהותיר רושם עז על הסקאוטים הרבים שעקבו אחרי טורניר הכדורסל בריו. דטרויט היא החשודה המיידית, אבל גם סן אנטוניו ודאלאס שמו עין על קמפאצו, שרוצה להצטרף לארבעת הנציגים הארגנטינאים שכבר מכדררים בליגה הטובה בעולם – מאנו ג'ינובילי (ספרס), לואיס סקולה (ברוקלין), ניקו לפרוביטולה (ספרס) וניקו ברוסינו (דאלאס).

"הוא לחלוטין שחקן NBA", מעיד ספק באובייקטיביות חברו לנבחרת סקולה. "הוא מתאים מאוד לליגה של היום, שמעודדת קצב מהיר והרבה ריצה. ברור שהוא יצטרך לעבוד על חלקים מסוימים במשחק הזה, תמיד יהיו סימני שאלה סביב הגודל שלו, אבל הוא יכול לבוא לכאן ולהוכיח לכולם שהגובה שלך והרזון שלך לא משנים כל עוד אתה נותן את הלב שלך מדי ערב".

דיאנדרה ג'ורדן, נבחרת ארצות הברית, מול פקונדו קמפאסו, נבחרת ארגנטינה. AP
חוצפן חיובי. קמפאצו עם דיאנדרה ג'ורדן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully