וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייריס רייס: "בשנה שהייתי במכבי ההרגשה הייתה כמו שלוש עונות"

2.11.2016 / 15:30

רגע לפני שהוא דורך שוב על ההיכל, גארד ברצלונה התייחס למפגש מול האקסית: "צריך לתת סבלנות למועדון. הכי חשוב שהאוהדים תומכים בקבוצה כמו שתמכו בנו ב-2014". על המפגש מול הצהובים: "בטוח ארגיש את האנרגיה המטורפת"

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים

אחרי שחיברה שני ניצחונות יורוליג רצופים, מכבי תל אביב תתמודד הערב מול ברצלונה (19:45, ספורט 5) שבמדיה מככב האקס טייריס רייס, שרק לפני שנתיים וחצי הוביל את הצהובים לזכייה באליפות אירופה. האוהדים הצהובים מתכננים לרייס קבלת פנים אוהדת לפני המשחק ורגע לפני שהוא עולה אל הפרקט, הגארד שהפך להיות השחקן הכי חשוב של הקטלאנים שסובלים ממכת פציעות, התפנה כדי לענות על כמה שאלות לקראת ההתמודדות המסקרנת.

טייריס רייס שחקן ברצלונה. האתר הרשמי של ברצלונה, אתר רשמי
עדיין בקשר טוב עם מכבי. טייריס במדי ברצלונה/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה

מה שחקן מרגיש במפגש מול אקסית? אתה לא חושש מהתרגשות יתר?

"להגיע ולהיות כאן מהצד השני זה שונה, אבל מצד שני לראות את כל החברים שלי ממכבי והאנשים שהייתי ונשארתי עם לא מעט מהם בקשר מצוין במשך השנים, זו הרגשה מצוינת. אבל כמובן אני בא להתחרות והמטרה של כל קבוצה היא לנצח ולשים את הרגשות האישיים בצד". אמר רייס בראיון לוואלה! ספורט.

אתה מופתע למצוא את מכבי תל אביב במצב כזה? שנתיים קשות בלי אליפויות, הדחה מוקדמת בעונה שעברה ביורוליג. למה אתה חושב שזה קורה?

"אני לא יודע. יש דברים שהם צריכים להבין ולתקן כי הם אלו שנמצאים שם ביום יום ויודעים מה קורה. אבל אני יודע שהכי חשוב שהאוהדים תומכים בקבוצה, כי כשהאוהדים מאחורי הקבוצה זה הכי חשוב. זה גם מה שקרה בשנת 2014 והתמיכה שלהם כל כך עזרה לנו".

יכול להיות שמכבי איבדה סבלנות ולכן היא נכשלת? גם עליך היו שמועות שאולי תשוחרר וחשבו על כך, אבל הם חיכו וזה השתלם. זה כבר לא קורה, לא מחכים לפני שעושים שינויים.

"כשהקבוצה רוצה להשיג תוצאות ורוצה מקצועיות דברים כאלו קורים. הצלחה זה לא משהו שקורה פתאום, אלא תהליך. באותה שנה שהיינו יחד זה כאילו היו שלוש עונות שונות באותה שנה, אבל בסוף ניצחנו, לכן ברור שהיה צריך לתת סבלנות, אמונה ואמון במה שיש לך".

מה היה חסר כדי שתישאר לעונה שנייה במכבי. למה זה לא קרה? אמרת בעבר בראיון שאם מכבי היו מגישים לך הצעה יומיים לפני אולי גם היית נשאר.

"זה היה עניין של כמה ימים, אבל כולם לקחו החלטות באותו זמן. כולם מאז בקשר מצוין איתי ואני איתם, אנחנו מדברים ושומרים על קשר, שום אהבה לא אבדה. הכדורסל זה עסק, וזה טבעי שדברים כאלו קורים".

מאז שעזבת עלתה האפשרות שתחזור?

"היו דיבורים בשנתיים האחרונות, אבל בפעם הראשונה לא היה ביי אאוט בחוזה שלי ברוסיה, ואחר כך היה סיכום עם ברצלונה ועל הביי אאוט. דברים לא הבשילו לשם. אבל יכול להיות שאשוב למכבי בנקודה מסוימת".

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מניף את תואר ה-MVP. מגד גוזני
ירגיש שוב את האנרגיות בהיכל. טייריס רייס מניף את תואר ה-MVP בגמר היורוליג/מגד גוזני

רייס, שנחת אתמול בערב עם קבוצתו , התאקלם היטב במועדון הקטלאני וביורוליג מציג האמריקאי ממוצעים של 12.8 נקודות ו- 6.5 אסיסטים ב- 33 דקות משחק.

המאמן רמי הדר החמיא לרייס, שאמר עליו אמש במסיבת העיתונאים: "לעצור את רייס זה מפתח מול ברצלונה, יש הרבה שחקנים טובים אבל הוא משמעותי ואנחנו נערכים אליו. זה לא מתחיל ונגמר בטייריס אבל הוא בהחלט משמעותי".

אתה שחקן דומיננטי בברצלונה, חשבת שתתאקלם כל כך מהר?

"אתה אף פעם לא יכול לדעת, כשאתה נמצא במקום חדש אתה צריך להרגיש מה קורה ואיך ההתאקלמות שלך בסיטואציה החדשה. מה התפקיד שלך, זה מה שקרה עכשיו ואני מנסה לתת ולתרום כמה שניתן".

הגעת למועדון שיש כבר גארד אחר שהוא בעל הבית וסמל, למרות שהוא בשלהי הקריירה. תסביר לנו את תופעת נבארו כמי שנמצא שם בפנים.

"הוא אגדה, במהלך כל הקריירה שלי מעולם לא שיחקתי באותה הקבוצה עם שחקן כמוהו. להקשיב למה שהוא אומר, לתרומה שלו, הוא אדם שאין בעיה לדבר איתו ולהיות איתו, הוא מאוד נגיש, להקשיב לעצות שהוא מעניק ולשמוע מה הוא חושב, זה מדהים. אני שמח שאני זוכה לשתף איתו פעולה באותה קבוצה לפני כשהוא עוד שחקן פעיל".

איזה שחקן ממכבי הגדולה של 2014 היית לוקח איתך לברצלונה?

"זו שאלה ממש קשה. היו לנו כל כך הרבה בחורים טובים שכל אחד הביא איתו משהו אחר. כולם עשו מה שצריך ובאמת שאי אפשר לבחור רק שחקן אחד בתמהיל שנוצר באותה שנה".

כשתיכנס מחר להיכל בפעם הראשונה מאז עזבת, מה יהיה לדעתך הזיכרון הראשון עליו תחשוב מהשנה ששיחקת כאן?

"וואו. אין לי מושג איך ארגיש או על מה אחשוב, אבל בטוח ארגיש את האנרגיה המטורפת והחיובית שכל כך מאפיינת את ההיכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully