וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בראש (ובידיים של דאנקן): סן אנטוניו ספרס

תומר שי

29.10.2002 / 10:23

האלופה מלפני 3 שנים רוצה להשיג תואר ללא כוכבית ולהעניק לדייויד רובינסון טבעת בעונתו האחרונה. צורף חיזוק כדי לסייע לדאנקן והשאלה הנשאלת: הם מסוגלים? כנראה שלא (תומר שי)

כמו סקרמנטו קינגס, גם סן אנטוניו ספרס הופכים לשור זועם כשמראים להם סדין אדום בצורת הלייקרס. בניגוד לסקרמנטו, ספק גדול אם לספרס קרניים חזקות מספיק כדי לנגוח בסדין. כמו פורטלנד טריילבלייזרס, צברו הספרס מטעני טראומה בלתי נדלים מתוצרת הלייקרס בעונות האחרונות. בניגוד לפורטלנד, הספרס לא איבדו עדיין צלם קבוצה ונותרה בהם גאווה, אולי אפילו אמונה.

מתוך אותה אמונה שמרה הקבוצה על אותו גרעין מהעונה שעברה - השילוב של טים דאנקן ודייויד רובינסון (גם בגילו) הוא עדיין, פוטנציאלית, התשובה הטובה ביותר לשאק (יש לכך סימוכין מספריים) - והוסיפה בקיץ מספר שחקנים שאמורים לשפר נקודות תורפה ולהתמודד עם הצוות המסייע בסגול צהוב. הקו האחורי תוגבר, צורף גיבוי לעמדת הרכז ותוגבר כוח האש מאחורי קשת השלוש.

דאנקן, ה-MVP, היה בעונה שעברה בשיאו וימשיך להיות מהכוחות הבולטים בליגה. רובינסון, בעונתו האחרונה, עדיין מסוגל להוות עזר כנגד אפקטיבי. טוני פארקר המוכשר התבגר בשנה, התפתח ובספרס מקווים כי השנה יראה הצרפתי הצעיר ניצוצות של פוינט גארד גדול ברמה הקבוצתית והמנהיגותית בנוסף ליכולת האישית המרשימה.

בונים על ג'ינובילי

תוספת מעניינת באה בדמותו של עימנואל ג'ינובילי הארגנטינאי, עליו בונים רבות בקבוצה. אחרי קריירה אירופית מצויינת ואליפות עולם גדולה בקיץ, עשוי ג'ינובילי למצוא את עצמו בחמישייה כבר בעונת הרוקי ולהשלים קו אחורי דינמי ואתלטי ביותר. אם ייכנס מהר לעניינים, יהפוך ג'ינובילי לאופציה השלישית של הספרס בהתקפה. האיש סקורר מלידה ומסוגל לשחק בשתי עמדות. אמנם ויתרו למען הבאתו על אנטוניו דניאלס, אבל האחרון לא ממש המריא כפי שציפו ממנו ולכן הצעד נראה מוצדק. לאור המודל של סקרמנטו ודאלאס, שמקבלות תרומה כל כך גדולה משחקנים לא אמריקאיים בדרך לקרב על המערב, השילוב פארקר-ג'ינובילי נראה כצעד שיכול להניב פירות מובחרים במיוחד.

בעמדת הסמול פורוורד ימשיך לפתוח ברוס בואן, בינוני בהתקפה אבל איש הגנה מצויין שיודע את מקומו לצד הסקוררים ומהווה פועל שחור יעיל (אשתקד נבחר לקבוצת ההגנה השניה של העונה).

מהספסל יעלו ויבואו: ספידי קלקסטון, שהגיע מפילדלפיה ויחזק את עמדת הרכז המחליף. סטיב קר הוותיק, מניה בטוחה מעבר לקשת, חזר לסן אנטוניו ולצד סטיב סמית', שעשוי לפתוח או להוות מחליף ראשון לעמדת הקלע, יהיה לספרס איום תמידי ואמין בקליעה מבחוץ. מאליק רוז, פורוורד לוחם, יתן כ-10 נקודות למשחק. קווין וויליס הוותיק, בן 40, יתרום דקות מנוחה לגבוהים. מנהיגות וניסיון בדמותו של טרי פורטר הלכו לאיבוד עם פרישתו של הווטרן, שהצטרף לצוות האימון של סקרמנטו קינגס.

תחזית: 55 נצחונות, חצי גמר המערב.

הישגי עבר: אליפות ב-99'/98'.

ונשאלת השאלה...

- עד כמה רוצים דאנקן ורובינסון להוריד מהגב את הקוף של אותה "אליפות עם כוכבית"?

- האם רובינסון הוא עדיין אדמירל או שמא סתם מילואימניק עם כרס?

- האם תיפול שוב אימת הרבע הרביעי על הספרס במפגשים מול הלייקרס?

- האם ג'ינובילי, רוקי עטור תהילה אירופית, ילך בדרך הסטויאקוביץ' התותחית או שמא בדרך הטורצ'אן הפלופית?

- ומתי כבר יואיל גרג פופוביץ' בטובו ללכת לרופא עור?

הבאים, העוזבים והסגל המלא

הצטרפו: קווין וויליס (פורוורד/סנטר, מיוסטון), אריק בארקלי (מפורטלנד), ספידי קלקסטון (גארד, מפילדלפיה), סטיב קר (גארד, מפורטלנד), מנגקה באטיר (סנטר, מדנבר), עימנואל ג'ינובילי (גארד רוקי, נבחר בדראפט 99' בסיבוב השני)

שאר שחקני הסגל:

ברוס בואן, טים דאנקן, דני פרי, סטפן ג'קסון, טוני פארקר, דייוויד רובינסון, מאליק רוז, סטיב סמית'

חמישייה צפויה: טוני פארקר, עימנואל ג'ינובילי/סטיב סמית', ברוס בואן, טים דאנקן, דייוויד רובינסון

עזבו: צ'רוקי פארקס, מארק בראיינט, אנטוניו דאניאלס, צ'ארלס סמית', טרי פורטר (פרש).

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully