וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נביל אמת: הכישרון הגדול של בנטאלב בא לידי ביטוי בשאלקה

29.10.2016 / 7:00

אחרי פאשלה גדולה באולד טראפורד ועונה קשה בטוטנהאם, הגיע האליג'ראי בן ה-21 בהשאלה לרויאל בלוז. ההתחלה של הקבוצה הייתה קשה, אבל דווקא אז הוא התגלה כאחד משחקני הרכש הכי טובים בגרמניה. געגועים לווייט הארט ליין? הכי רחוק שיש

נביל בנטאלב שחקן שאלקה. AP
הפתעה נעימה. בנטאלב/AP

לפעמים אירוע אחד קטן יכול לשנות הרבה. זה בדיוק מה שקרה לנביל בנטאלב בדקה ה-22 במשחק בין מנצ'סטר יונייטד לטוטנהאם במחזור פתיחת העונה של 2015/16. הקשר האלג'יראי, ששיחק אז בטוטנהאם, מסר בטעות היישר לרגליו של חואן מאטה, שהוציא את השדים האדומים להתקפה מתפרצת, שבסיומה אשלי יאנג העביר כדור רוחב וקייל ווקר, שניסה לחטוף לוויין רוני את הכדור, כבש לצערו שער עצמי. זה קרה דווקא אחרי דקות נהדרות של האורחת באולד טראפורד וכמה הזדמנויות מסוכנות שלה. בנטאלב לא היה רע במשחק, אבל הוחלף על ידי ריאן מייסון בדקה ה-53 כשאוהדי טוטנהאם ברשתות החברתיות כבר מקניטים אותו על אותה מסירה רעה.

"עד הדקה ה-22 שיחקנו מצוין, היינו הרבה יותר טובים מהם, הגענו למצבים ושלטנו במשחק", אמר לאחר מכן מנג'ר התרנגולים מאוריסיו פוצ'טינו, "עם טעות אחת נתנו להם הזדמנות לכבוש ואפילו אנחנו כבשנו את זה. השער הזה הקשה על הקבוצה לשמור על אותה רמה". פרשנות עדינה ולא מרחיקת לכת במיוחד תוביל למסקנה שפוצ'טינו ראה בטעות של בנטאלב כזו שעלתה לקבוצה שלו בהפסד באולד טראפורד, במשחק בו טוטנהאם הייתה טובה מאוד. הטעות הזו עלתה לבנטאלב במקום שלו בין ה-11 במחזור השני מול סטוק סיטי. כשהוא נכנס בדקה ה-69 הקבוצה שלו הובילה 0:2 ובסוף זה נגמר ב-2:2. המעמד של בנטאלב בקבוצה המשיך להידרדר ובמחזור השלישי הוא כבר נכנס בדקה ה-88 כשדלה עלי וטומי קארול מועדפים על פניו כשני החילופים המוקדמים יותר.

למרות הכול, במחזור הרביעי בנטאלב חזר להרכב ואפילו השלים 90 דקות. לרוע מזלו, הוא נפצע במשחק של נבחרתו, אלג'יריה, בספטמבר. בטוטנהאם לא כל כך התגעגעו לבנטאלב, להיפך. דלה עלי, אריק דייר ומוסא דמבלה הפכו לשחקני הרכב קבועים והקבוצה רצה חזק בצמרת. אותה פציעה השביתה אותו עד תחילת דצמבר. עד סוף 2015/16, בנטאלב ישחק רק עוד שתי דקות בליגה כחילוף שנועד למשוך זמן ב-1:3 של הלבנים בחוץ מול קריסטל פאלאס (במשחק בו כבש עלי את השער הענק והזכור שלו). בנוסף, בנטאלב שיחק פה ושם בגביע ובליגה האירופית. אחר כך האלג'יראי הצעיר עבר ניתוח בברך ושוב יצא מהקצב. היה ברור שאין לו יותר מה לחפש בטוטנהאם.

נביל בנטאלב שחקן טוטנהאם. GettyImages
בטוטנהאם לא יחכו לו בזרועות פתוחות. בנטאלב/GettyImages
בנטאלב אמר בראיון השבוע שהוא רוצה להפוך ללב של שאלקה ולמנהיג שלה וציין את סרחיו בוסקטס וטוני קרוס כשני השחקנים אליהם הוא נושא עיניים במטרה ללמוד: "קרוס גורם לדברים להיראות כל כך פשוטים, אפילו כשמתנפלים עליו שלושה שחקנים של היריבה"

בקיץ האחרון נשאר בנטאלב בן ה-21 (יליד ליל בצרפת, 1.87 מטר) בלונדון כשהקבוצה, נטולת כל השחקנים ששותפו ביורו, נסעה למשחקי ראווה באוסטרליה. יחד איתו נותרו שני שחקנים נוספים, עליהם אמר פוצ'טינו: "המצב איתם ברור, הם לא בתכניות שלי והם יודעים את זה. יצרתי איתם קשר והבהרתי להם את זה. אין שום בעיה, הם יודעים את המצב ונראה מה יקרה עכשיו". בנטאלב, שהוא בן להורים אלג'יראים שהיגרו לצרפת כמו עוד רבים אחרים ואפילו רשם הופעה בנבחרת הנוער של הלה בלו ב-2012, זכה להתעניינות רבה ובסופו של דבר הצליחה שאלקה המתחדשת להנחית אותו בהשאלה לעונה עם אפשרות לרכישה תמורת 19 מיליון יורו. הפתיחה הייתה מזעזעת. למרות יכולת לא רעה שלו ושל הקבוצה (במיוחד בהפסד 2:0 לבאיירן מינכן), שאלקה פתחה את העונה עם חמישה הפסדי ליגה ברציפות.

גם הפתיחה האיומה והלחץ הגדול לא גרמו לבנטאלב, שפתח בהרכב בשבעה משמונה המשחקים שהיו עד כה בליגה, להתחרט על המהלך שעשה. "הם מאמינים בי בשאלקה", הוא אמר, "קיבלתי את ההחלטה הזו וכמה הפסדים לא ישנו כלום. עבדנו מספיק קשה, בכל המשחקים, בכל אימון. עשינו טעויות ואנחנו צריכים לא לחזור עליהן. אנחנו נלחמים ואני מאמין שזו הסיבה שבגללה האוהדים תומכים בנו. אני לא מכיר את הדבר הזה מאנגליה. שם אם אתה מפסיד, אף אחד באצטדיון לא תומך בך, האוהדים של טוטנהאם היו הפכפכים בכל הנוגע לעידוד. גם אם טוטנהאם הייתה במקום הראשון עכשיו, לא הייתי מתחרט על המעבר שלי".

עושה רושם שאחרי המילים האלה, בנטאלב שרף את הגשרים במועדון הקודם שלו וקשה מאוד לראות אותו חוזר לשם. כרגע, נראה שכל הצדדים מעוניינים שזה גם לא יקרה. בנטאלב שדרג את היכולת המצוינת שלו במשחקים האחרונים וכבש שלושה שערים בשני מחזורי הליגה האחרונים (כולל השער הראשון שאושר באמצעות טכנולוגיית קו השער בחוץ מול אוגסבורג) וגם שאלקה רשמה ארבעה ניצחונות ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים שלה.

סוף סוף מתחילים להבין ולראות את הפוטנציאל העצום עליו דיברו כבר מגיל צעיר מאוד אצל השחקן ששיחק בגביע העולם עם אלג'יריה כבר כשהיה בן 19. בנטאלב קנה את לב האוהדים עד כדי כך שכשהוחלף במחצית מול נירנברג בגביע, כששאלקה מובילה 0:3, הטוויטר געש מרוב מגיבים שרתחו מזעם על החילוף שלו. המאמן מרקוס ויינצירל כנראה רצה לשמור אותו לרבירדרבי מול בורוסיה דורטמונד בשבת וכמעט שילם על כך בעלייה לשמינית גמר הגביע כשנירנברג חזרה עד 2:3 וכמעט כפתה על הקבוצה שלו 120 דקות מתישות ואולי גם הדחה.

נביל בנטאלב שחקן שאלקה (ימין) מול טיאגו אלקנטרה שחקן באיירן מינכן. AP
חלק מהשינוי. בנטאלב/AP

על פי הדיווחים האחרונים, בשאלקה כבר התחילו לדבר עם בנטאלב על חוזה עד 2021 והצדדים אפילו די סיכמו את התנאים. עם זאת, לרויאל בלוז יש עוד כמה חודשים עד שיצטרכו להודיע לטוטנהאם אם הם מעוניינים לשלם עבור האלג'יראי 19 מיליון יורו. האיש האחראי על הצד הספורטיבי בדירקטוריון של שאלקה (אפשר גם לקרוא לו יו"ר או מנהל מקצועי) כריסטיאן היידל אמר: "אני עוקב אחריו כי אני עוקב אחרי כל שחקן במטרה לראות אם יש לנו עתיד משותף. אני לא חושב על זה עכשיו".

המילים השקולות האלה עומדות בניגוד מוחלט לדברים שהתקשורת הגרמנית, ובעיקר DER WESTEN המקומי, מפרסמים בכל הנוגע לרצון של שאלקה לראות את בנטאלב נשאר שם. הקשר עצמו מאושר ולא מסתיר את זה: "אני יכול לדמיין את עצמי נשאר פה עוד הרבה מאוד זמן". על מצב הקבוצה הוא אמר: "ידענו שייקח לנו קצת זמן, אנחנו צריכים להתפתח כקבוצה. אנחנו קבוצה עם שחקנים צעירים ובגלל זה צריך סבלנות. ברור שכולם רוצים הצלחות מיידיות, אבל אין מה לעשות".

ואכן, בנטאלב הוא בדיוק מה שחיפשו בשאלקה, שחקן 50-50 קלאסי. אחד שגם חזק מאוד מבחינה הגנתית ולא מפחד אף פעם להיכנס לתיקולים, אבל גם כזה שיכול לתמוך בהתקפה, לכבוש שערים ולהוביל התקפות. בנוסף לכך הם גם קיבלו אחד שהתחבר מאוד לקהל העצום והנאמן מאוד של שאלקה ("האווירה, כמו תמיד, הייתה משהו בלתי ייאמן במשחק האחרון. זה תמיד תענוג לשחק מול האוהדים האלה", אמר אחרי ה-0:3 הביתי מול מיינץ במחזור האחרון). התקשורת בגרמניה החמיאה מאוד לבנטאלב על היכולת שלו עד כה העונה ובמיוחד אחרי הצמד הראשון בקריירה שלו וה-0:3 מול מיינץ, אחריהם הומצא עליו בבילד הכינוי הלא מוצלח במיוחד בנג בום בנטאלב. בשאר כלי התקשורת העניקו לו את הציון הגבוה ביותר - 1 - ואמרו ששאלקה מצאה בעל בית במרכז השדה ומנהיג.

נביל בנטאלב שחקן שאלקה. AP
השתדרג במשחקים האחרונים. בנטאלב/AP

בטור דעה של מאנפרד הנדריוק ב-DER WESTEN נכתב כבר ב-11 באוקטובר, עוד טרם השערים שלו, כי בנטאלב הוא שחקן הרכש הכי טוב של שאלקה בקיץ: "אחרי 100 ימי חסד, אפשר כבר לומר: ברל אמבולו (נפצע מאז - ר.פ.) ונאלדו צריכים זמן כדי להתאקלם, עבדול באבה רחמן מראה את היכולת הטובה שלו לפרקים, בנג'מין סטמבולי ויבגני קונופליאנקה (השתפר לאחרונה - ר.פ.) לא מספיק טובים בינתיים וקוקה פצוע. על שחקן אחד אפשר היה לראות שהוא יודע כדורגל מהרגע הראשון. עם נביל בנטאלב שאלקה רשמה הצלחה גדולה. הוא לוחם אמיתי בהגנה וגם איכותי מאוד מבחינה התקפית".

בנטאלב אמר בראיון השבוע שהוא רוצה להפוך ללב של שאלקה ולמנהיג שלה וציין את סרחיו בוסקטס וטוני קרוס כשני השחקנים אליהם הוא נושא עיניים במטרה ללמוד: "קרוס גורם לדברים להיראות כל כך פשוטים, אפילו כשמתנפלים עליו שלושה שחקנים של היריבה". אם בנטאלב באמת רוצה להיות הלב של שאלקה, הרי שביום שבת מגיע המשחק הכי חשוב עבור אוהדי הקבוצה, הרבירדרבי מול בורוסיה דורטמונד. "כבר חוויתי את הדרבי של צפון לונדון בין ארסנל לטוטנהאם ועכשיו אראה אם המשחק הזה גדול יותר", אמר האלג'יראי לקראת המשחק הגדול בשבת. תהיו בטוחים שהופעה מוצלחת שלו ושל הקבוצה לעיני קרוב ל-10,000 כחולים-לבנים שיעודדו אותם כמו מטורפים מהיציעים, יקרבו את שאלקה מאוד לממש את אופצית הרכישה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully