וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין פוטר ממכבי תל אביב, מזרחי: "המינוי של הדר קבוע"

23.10.2016 / 2:30

לפנות בוקר יצאו הצהובים בהודעה לא שגרתית ובה הכריזו על סיום דרכו של המאמן והחלפתו בעוזרו. היו"ר נחרץ: "בשלב הזה לא מחפשים מאמן אחר. השחקנים לא היו הגורם היחיד שהביא להחלטה"

אדריאן הרבשטיין

בווידאו: ארז אדלשטיין אחרי משחקו האחרון כמאמן מכבי תל אביב

דרמה לילית חסרת תקדים במכבי תל אביב. בשעה 02:27 לפנות בוקר יום ראשון יצאה הודעה רשמית מטעם המועדון, ובה הוכרז על פיטוריו של ארז אדלשטיין מתפקיד מאמן הקבוצה. עוד הודיעו הצהובים כי רמי הדר ישמש כמאמן הראשי וליאור ליובין יקודם לעמדת העוזר הראשון.

"בתום פגישה לילית בין הבעלים וההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי פוקס תל אביב לבין ארז אדלשטיין, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן, לאור אי התאמה בין הצדדים. רמי הדר ישמש כמאמן הראשי", נכתב בהודעת הצהובים.

הכימיה בין הצדדים לא עבדה כבר מהרגע הראשון לאחר ההתקשרות, ובימים האחרונים התברר כי גם מערכת היחסים בין המאמן לשחקניו עלתה על שרטון. במהלך אחד הערבים האחרונים אף נועדו חלק מהשחקנים הזרים של הקבוצה לשיחה סגורה, בה הלינו על היחס ממאמנם.

ארז אדלשטיין מאמן מכבי תל אביב. מור שאולי
אדלשטיין, הערב בהיכל. מי היה מאמין שזה יהיה משחקו האחרון?/מור שאולי

אתמול (שבת) מכבי תל אביב ניצחה 72:81 את הפועל חולון ועלתה למאזן 0:3 בליגה. במסגרת היורוליג, לעומת זאת, הקבוצה הפסידה בשני משחקיה (למילאנו וריאל מדריד) ואף הפסידה בגמר גביע ווינר להפועל ירושלים.

הבוקר התראיין יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לגלי צה"ל וסיפק הסברים למהלך המפתיע. "לעיתוי אין חשיבות מיוחדת. ההודעה מסמנת ומבטאת את הסיבה: בין המועדון לבין המאמן היה חוסר התאמה וזה מה שהביא לפיטורים. ההחלטה התגבשה במהלך 48 השעות האחרונות ואתמול אחרי המשחק הוחלט להודיע למאמן עליה", אמר.

על הסיבות לפרידה: "לא צריך להגדיל את הכאב מבחינת שני הצדדים, לא קל להודיע למאמן על הפסקת עבודתו והדברים הובהרו לו. עם כל הכבוד לשחקנים, הם לא הגורם היחיד או הבלעדי להחלטה. היה צירוף של אי הבנות שהתגלו לאחרונה".

על רמי הדר, שיחליף את אדלשטיין: "רמי הדר מאמן טוב שזכה עם מכבי חיפה באליפות (הטעות במקור). בחודשיים וחצי שהוא נמצא בקבוצה הוא למד להכיר את הסגל, כולנו תקווה שהוא יידע להתגבר על המכשולים שקיימים. המינוי של רמי הדר קבוע, בשלב הזה אין שום חיפושים אחר מאמן אחר".

מזרחי נשאל האם בקבוצה מתחרטים על מינויו של אדלשטיין: "נפלה החלטה על מאמן ישראלי, בזמן ההוא ההחלטה הייתה נכונה לחלוטין. פנאתינייקוס פיטרה את המאמן שלה לפני שבוע, קליבלנד פיטרה את דייויד בלאט, יש דברים שלא מתיישבים בין מועדון למאמן, זה לא דבר חדש בעולם הספורט".

רמי הדר עוזר מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
"המינוי שלו קבוע". רמי הדר/מגד גוזני

בכך הסתיימה הקדנציה הקצרה ביותר למאמן במכבי תל אביב. אדלשטיין בן ה-55 הספיק לעמוד על הקווים בסך הכל בחמישה משחקים רשמיים: שניים ביורוליג, שבהם הפסיד לארמאני מילאנו ולריאל מדריד, ושלושה בליגה - שבאחרון שבהם, הערב (שבת) בבית מול הפועל חולון, ניצח 72:81.

עוד לפני הודעת הפיטורין, כשלא ידע שהיה זה משחקו האחרון במכבי, אמר אדלשטיין: "ניצחנו, לא הצלחנו לפתח את השטף שרצינו ושאנחנו מצפים לו, אני חושב שפתחנו את המשחק טוב עם סלים קלים, ואיכשהו נתקענו מאלף ואחת סיבות וזה קצת מסוכן. צריכים ללמוד מזה להבא, אנחנו צריכים לדעת לגמור משחק".

אדלשטיין נשאל גם על גל מקל, שמציג יכולת מאכזבת, ויחד עם שחקנים ישראלים אחרים בקבוצה לא בא לידי ביטוי: "אין לי מושג, לא נוח לי עם זה, אתם יודעים כמה אני אוהב את גל, בהכנה הוא היה מצוין, אז גם לי משהו לא מסתדר. באופן טבעי כל אחד יכול לאבד ביטחון כשהוא משחק פחות, התפקיד שלי לתת לו את הביטחון מחדש. לי גל מאוד חשוב, בלסדר את המשחק, בלהבין מה אני רוצה. אנחנו משחקים עם שני גארדים בהתקפה, די ג'יי סילי וגאודלוק משחקים ביחד, באופן טבעי זה נוגס בדקות. אני לא בא עם דברים מהבית, תוך כדי משחק צריך להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully