וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג, מי היה מאמין? סמיר נאסרי החייה את הקריירה שלו בסביליה

22.10.2016 / 6:31

מאנצ'יני אמר שהוא רוצה לחבוט בו, פלגריני לא ממש ספר אותו ופפ ביקש שיישאר, אבל כדמות שולית בסגל. בגיל 29 הקשר הצרפתי סוף סוף שינה את הגישה ומצדיק את הכינוי שניתן לו בעבר, "זידאן הבא". רק אל תדברו איתו על נבחרת צרפת

one

את ההכנות לעונת 2016/17 פתחה מנצ'סטר סיטי במשחקי אימון מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה ונגד בורוסיה דורטמונד, בטורניר ידידות בסין. בשני המשחקים הללו חסרו שחקני סגל רבים. חלק מהם עדיין היו בחופשה אחרי היורו (קווין דה בראונה, בקארי סאניה, נוליטו ועוד), אחרים טרם שבו מהקופה סנטנריו (סרחיו אגוארו היה הבולט שבהם). למרות זאת, סמיר נאסרי לא שותף ואפילו לא נכלל בסגל בשני המשחקים האמורים.

"סמיר הגיע עם קצת משקל עודף, אבל עכשיו הוא הרבה הרבה יותר בסדר", אמר מאמן הסיטיזנס הטרי, פפ גווארדיולה, על השחקן שהתאמן באותם ימים בנפרד משאר הקבוצה: "הוא נלחם הרבה בשבועות האחרונים, אבל עדיין יש לו משקל עודף. גם בעונה שעברה הוא שקל יותר מדי ולכן היה פצוע במשך כל העונה. אנחנו רוצים להימנע מזה. אני מקווה שבשבועות הקרובים סמיר יהיה שוב איתנו". בסופו של דבר, נאסרי הוריד במשקל, חבר לקבוצה ואפילו נכנס כמחליף בדקה ה-75 ב-1:3 הביתי מול ווסטהאם ב-28 באוגוסט. שלושה ימים לאחר מכן, הוא כבר עבר לסביליה בהשאלה לעונה אחת. נאסרי, שבצעירותו נחשב לזינדין זידאן הבא וסיפק עונות פנטסטיות במארסיי וגם בארסנל, הגיע בגיל 29 למצב רע מאוד בקריירה. אחרי שנה בה היה בעיקר פצוע וחמש עונות במנצ'סטר סיטי, איתה אמנם זכה בשתי אליפויות, אבל לא ממש שחזר את היכולת שהציג ב-2010/11 בארסנל או לפני כן, עבר נאסרי בהשאלה לספרד במטרה לקבל דקות משחק, בקבוצה החדשה לחלוטין שבנה חורחה סמפאולי. בינתיים, זה עובד נהדר עבור הקשר הכישרוני ונראה שהוא מחייה את הקריירה שלו.

עכשיו זה אולי נשמע כמו זיכרון רחוק ומטושטש, אבל בעונה האחרונה שלו בארסנל, נאסרי היה אחד השחקנים הטובים ביותר בפרמיירליג. הצרפתי היה בעל הבית על המגרש אצל ארסן ונגר וכבש באותה העונה 15 שערים ב-45 משחקים עבור התותחנים, מה שגם סידר לו מקום של כבוד בנבחרת העונה של הליגה האנגלית. היה נדמה שהפליימייקר הכישרוני ביותר שצמח בצרפת בשנים האחרונות סוף סוף הגיע לשיא שלו ויהפוך לאחד הקשרים הטובים ביותר בעולם. אלא שאז נאסרי עבר לכסף הגדול של מנצ'סטר סיטי והדעיכה החלה. בניגוד לבעיות החברתיות שתמיד היו לו בנבחרת צרפת, ממנה פרש ב-2014 אחרי שלא זומן לסגל של דידייה דשאן לגביע העולם, בפרמיירליג מעולם לא דווח על תאקלים עם המאמנים. עם ארסן ונגר הוא הסתדר טוב מאוד וגם בסיטי המאמנים הסתדרו עם נאסרי. עם זאת, בעיית גישה תמיד הייתה בעוכריו.

עוד בנושא:

שבת בספרד: ברצלונה אצל ולנסיה, אצילי וגרנאדה ישיגו ניצחון בכורה?

סאמיר נאסרי שחקן סביליה חוגג. רויטרס
אחרי חמש שנים לא מספיק טובות בסיטי, עכשיו הוא מחייך שוב בסביליה. נאסרי/רויטרס

כשאומרים "בעיית גישה" הכוונה היא בעיקר לאדישות ולחוסר תשוקה למשחק. רוברטו מאנצ'יני, שהיה המנג'ר שהביא אותו מארסנל לסיטי, דיבר עליו באפריל 2014, כשכבר היה המאמן של גלאטסראיי: "סמיר הוא שחקן עם איכויות מדהימות, אבל תפוקה שלא הולמת את הכישרון הזה בכלל. הוא לא הבין שהוא תמיד צריך לתת את המיטב שלו. זה כואב לי מאוד. עשיתי הכול כדי שהוא יגיע למנצ'סטר סיטי והוא תמיד הסתפק במינימום. הוא שחקן שיש לו יכולת לא להיות שחקן טוב, אלא שחקן ברמה העולמית הגבוהה ביותר. חבל מאוד שזה לא קורה". אחרי משחק גדול של נאסרי ו-0:4 ביתי מול ניוקאסל במרץ 2013, אמר מאנצ'יני, שאז עדיין אימן את הצרפתי: "הייתי רוצה לתת לו אגרוף. כי שחקן כמוהו צריך לשחק כמו שהוא שיחק היום תמיד. תמיד. בכל משחק. אולי יש משחק אחד לפעמים שהוא יכול לשחק רע, אבל עם האיכות שלו... אני לא יודע מה היה שונה הפעם. אני לא יכול להבין למה הוא לא משחק כמו שהוא שיחק היום בכל משחק".

אחרי מאנצ'יני הגיע מנואל פלגריני למנצ'סטר סיטי ולא ממש התלהב מנאסרי, בטח לא אחרי הרכישות של קווין דה בראונה וראחים סטרלינג. נאסרי הפך לאופציה רביעית או חמישית, כשגם חסוס נבאס מועדף על פניו בצד ימין וכמובן שדויד סילבה באמצע. את העונה האחרונה, הוא בילה בעיקר בטיפולים רפואיים בשל פציעה בירך, אבל גם כשהיה בריא ישב על הספסל. הקיץ, אחרי שראה את גווארדיולה מצרף לסגל גם את נוליטו ולירוי סאנה בכסף גדול, החליט נאסרי לנסות את מזלו במקום אחר. בראיונות הוא טען שגווארדיולה ניסה לשכנע אותו להישאר והבטיח לו דקות משחק, אבל אחרי שיחות עם סמפאולי העדיף הצרפתי ללכת להיות שחקן מוביל בסביליה ולא להישאר כמחליף בסיטי. בכל זאת, בגיל 29 ציפו מנאסרי להיות הרבה יותר מאשר מחליף, גם אם זה באחת הקבוצות העשירות בעולם.

מאז המעבר, ממש לפני סגירת חלון ההעברות, נאסרי חזר לחייך ואיתו גם קבוצתו החדשה. הקשר שהגיע רעב מאוד לכדורגל, למרות משקלו העודף, סוף סוף מקבל קרדיט כפליימייקר וכקשר התקפי באמצע ופורח. המספרים מראים על שלושה שערים בשבע הופעות בליגה ובליגת האלופות (כולל ב-2:3 בלגאנס, שהיה ניצחון החוץ הראשון של סביליה בליגה מאז 23 במאי 2015), אבל ההשפעה שלו הרבה יותר גדולה. "הקבוצה נושמת כשהכדור אצלו", פרגן לו סמפאולי, "הוא שחקן כל כך איכותי והוא מסוגל לתת לנו אוויר ולשלוט במשחק גם כשהיריבה לוחצת עלינו". נאסרי עצמו גם נשמע מאושר: "בחרתי להגיע לכאן אחרי שיחות עם המאמן, יש לי מערכת יחסים שבנויה על אמון איתו וזה חשוב מאוד. המועדון הזה היה מעולה עבור המון שחקנים. הוא עזר להם להחיות את הקריירות שלהם ולחזור לעצמם. עכשיו אני מרגיש שזה קורה גם לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן סביליה חורחה סמפאולי. GettyImages
סמפאולי מפרגן/GettyImages

במשחק מול דינמו זאגרב בליגת האלופות, בו ניצחה סביליה 0:1 בזכות שער של נאסרי, הקשר הצרפתי דייק ב-145 מסירות, רק שלוש פחות מכל השחקנים של היריבה באותו משחק. הוא מאושר בעמדה המרכזית שהוא מקבל אצל סמפאולי: "האם הכדורגל הטוב ביותר שלי חזר? אני לא יודע, אני מקווה. אני מרגיש מצוין, יש לי את הביטחון מהמאמן וזה הזמן שלי". את הדברים האלה הוא אמר בשיחה עם עיתונאים לאחר המשחק בזאגרב. זו הייתה הפעם הראשונה בה הוא הגיע להתראיין בספרד, מאז חתם בסביליה. נאסרי הסביר למה הוא מאושר כל כך אצל האנדלוסים: "במארסיי הייתי משחק באמצע, לפעמים מאחור ולפעמים מקדימה. רק כשעברתי למנצ'סטר סיטי ואפילו לפעמים בארסנל ביקשו ממני לשחק בצד. העמדה המועדפת עליי היא באמצע. אני אוהב לגעת בכדור, להיות במרכז האירועים עבור הקבוצה שלי, אני לא אוהב להיות בצד".

אלברטו פדס מה"מארקה" כתב שנאסרי הפך במהרה למנהיג של סביליה ושכל הדיבורים על בעיות בגישה שלו נשמעים לא רלוונטיים. "היה מעניין מאוד לראות איך נאסרי יגיב כשסמפאולי החליף אותו במשחק מול אלאבס", כתב פדס, "הוא שמר על עירנות על הספסל ואפילו צעק משם ועודד את החברים שלו. הייתה החלטה של השופט שאפילו גרמה לו לצאת מהאזור הטכני מרוב עצבים. הוא נראה מעורב מאוד, בניגוד לביקורות שהיו נגדו בעבר ובמועדונים האחרים בהם שיחק. המחויבות הזו באה מבפנים עבורו, הוא נולד ווינר ולא רוצה להפסיד במשחק אימון. עם הגישה הזו הוא מתאים לסמפאולי כמו כפפה ליד. אפשר כבר לומר שהוא מנהיג בקבוצה שתחת בנייה. סמיר נאסרי, שחקן ברמה הגבוהה ביותר".

המרשים ביותר במעבר של נאסרי הוא שלא מדובר במעבר לקבוצה קטנה, בה יוכל לשמש כמנהיג. סביליה פתחה את העונה בצורה נהדרת והיא במקום השלישי בספרד עם 17 נקודות, אחת פחות מריאל ואתלטיקו מדריד ואחת יותר מברצלונה הרביעית. גם בליגת האלופות יש לסביליה שבע נקודות מתשע אפשריות, כולל 0:0 מצוין מבחינתה בחוץ מול יובנטוס, ונראה שהיא תאבד העונה את תואר אלופת הליגה האירופית אחרי שלוש זכיות ברציפות, לצורך עלייה לשלבי הנוקאאוט של המפעל הבכיר. בתוך כל זה, יש לנאסרי תפקיד משמעותי מאוד. אחד המבחנים הגדולים ביותר של סביליה כולה ושל נאסרי בפרט יגיע מחר עם המפגש מול אתלטיקו מדריד ברמון סאנצ'ס פיחואן ויהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי הצרפתי מול אחת הקבוצות הטובות באירופה.

בעקבות היכולת הפנטסטית ומה שנראה כמו התבגרות ושינוי גישה, נפוצו דיבורים על חזרה אפשרית של נאסרי למדי הלה בלו. אלא שמבחינתו זה ייהרג ובל יעבור. "אפילו אם אבא שלי היה המאמן של צרפת, לא הייתי חוזר לנבחרת. לחזור לשם? ממש לא. אמרתי את זה כבר 100 פעם ואני איש שעומד במילה שלו. כשאני אומר משהו, אני תמיד עומד מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully