וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופצים למים העמוקים: לקראת פתיחת עונת 2016/17 של יוטה ג'אז

18.10.2016 / 14:30

למרות שעדיין חסר לה כוכב על, יוטה בנתה את אחד הסגלים הכי ארוכים ומגוונים ב-NBA. עם רכז מתפקד ואינספור אופציות על הספסל, ביום בהיר אפשר לדמיין את קווין סניידר הופך למאמן העונה ואת הג'אז נותנים פייט רציני בפלייאוף

AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 42:40.

סיימה את העונה: מקום תשיעי במערב.

89:91 ליוסטון, 29 שניות לסיום המשחק. טריי ברק חודר לטבעת ומשאיר בונבון של מסירה לג'ף ווית'י, שדוחף את עצמו למעלה בצעד אגרסיבי לדאנק אימתני. באקט נדיר של ניסיון לעשות הגנה, ג'יימס הארדן תופס את ידו של ווית'י, בזמן שמונטרזל הארל מגדיל לעשות והולך דוך לפנים של הסנטר. כמה שניות של מבוכה המשיכו לתקתק בשעון המשחק, אלא שהשריקה לא הגיעה, לתדהמת עשרת השחקנים על הפרקט, וכל שאר הנוכחים. יוסטון ניצחה.

אם הג'אז היו מנצחים את המשחק הזה, הם כנראה היו מגיעים לפלייאוף. המורמונים פתחו את העונה עם סגל מעניין וציפיות גבוהות, אך נאלצו להתמודד עם חיידק פציעות עיקש במיוחד, שלקח להם את הרכז הסביר היחיד שלהם, דאנטה אקסום הצעיר והמוכשר, כבר בקיץ. האוסטרלי שנבחר חמישי בדראפט 2014 הפסיד את כל העונה, ויוטה עלתה לשחק עם ברק והרוקי הברזילאי ראול נטו כמובילי הכדור שלה. אם אתם שואלים "רגע, מי?" , תדעו שגם שחקני היריבות ביקשו לדעת את זה. גורדון הייוורד נשאר אי של יציבות (על אף שנפצע ויחמיץ את פתיחת העונה), ולצדו רודני הוד התקדם כצפוי לתפקיד מרכזי בחמישייה, אך הפציעות המשיכו לגזול מהקבוצה כל אפשרות לעשות רעש במערב.

הרכז שלווין מאק הובא בטרייד מאטלנטה היישר לחמישייה, אך מאזן 7:2 מיד לאחר פגרת האולסטאר שם אותם בפיגור במירוץ לפלייאוף. אחרי פוטו-פיניש פסיכי, שכלל ניצחון של הרוקטס האנמיים על הקינגס האנמיים במשחק האחרון, הג'אז איבדו את הסיכוי האחרון שלהם, וביגונם הרב הניחו לקובי בריאנט לקלוע 60 נקודות ב-50 זריקות במשחקו האחרון.

דאנטה אקסום, יוטה ג'אז. AP
פציעה ששינתה את התוכניות. אקסום/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ג'ורג' היל, ג'ו ג'ונסון, בוריס דיאו, ג'ואל בולומבוי (רוקי).

עזבו: טרבור בוקר, טריי ברק, טיבור פלייס, כריס ג'ונסון.

הסגל של הג'אז מפוצץ בכישרון לא מוכח, וה-GM דניס לינדזי קיבל החלטה עקרונית כבר בקיץ שעבר – להישאר סבלני, ולתת לגרעין להתפתח באופן אורגני. גם הקיץ לא נעשה שום מהלך שמאיים לפגוע משמעותית בדקות של הצעירים המוכשרים, והחיזוקים שכן נעשו פגעו בול, אחד-אחד, והפכו את יוטה לאחת הקבוצות העמוקות בליגה.

ראשית, יוטה ויתרה על הבחירה ה-12 של דראפט 2016 בטרייד משולש עם אינדיאנה ואטלנטה, וקיבלה בתמורה את ג'ורג' היל. היל מאפשר לאקסום לחזור לכושר לאט ומהספסל, תוך שהוא מספק לחמישייה בדיוק את מה שהיא צריכה מעמדת הרכז – שומר טוב ומגוון שמסוגל לרווח את המשחק בהתקפה וליצור עם הכדור כאופציה משנית לצד שחקני הכנף הכישרוניים. בהמשך הקיץ הג'אז קטפו את בוריס דיאו מסן אנטוניו, שלא קיבלה עבורו משהו מהותי פרט למקום בתקרת השכר. למרות שהוא כבר לא בשיאו, דיאו בן ה-34 מהווה ביטוח לקו הקדמי המוכשר, והנוכחות שלו לבדה אמורה לעזור לטריי ליילס בעונתו השנייה. ג'ו ג'ונסון נתן לסוכנו רשימה מצומצמת של קבוצות שהוא מוכן לשקול בקיץ, ויוטה גילתה להפתעתה שהיא אחת מהן. הסקורר הוותיק צפוי לעגן את הספסל בעבור 21.5 מיליון דולר לשנתיים.

מה ששלושת הווטרנים מוסיפים לקבוצה גדול בהרבה מסך חלקיו, בעיקר בשל ההתאמה החלקה שלהם לסגל. האפשרויות של המאמן קווין סניידר (שבעצמו קיבל הארכת חוזה) גדלו ללא היכר. הרוטציה החדשה שלרשותו מורכבת משחקנים המסוגלים לשחק בשתי עמדות או יותר, והגיוון הזה אמור להגן על הג'אז מפני פציעות, שכאמור תקפו אותם בעונה שעברה, כמו גם להוריד מהנטל ההתקפי המוגזם על הייוורד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ורג' היל, יוטה ג'אז, מול אריק בלדסו, פיניקס סאנס. AP
יש פתרון בעמדת הרכז. ג'ורג' היל/AP

מה מי מו

חמישייה: ג'ורג' היל, רודני הוד, גורדון הייוורד, דריק פייבורס, רודי גובר.

ספסל: ג'ו ג'ונסון, טריי ליילס, דאנטה אקסום, אלק ברקס, בוריס דיאו, ג'ו אינגלס, שלווין מאק, ג'ף וויט'י, ראול נטו, ג'ואל בולומבוי.

מאמן: קווין סניידר, עונה שלישית כמאמן, מאזן 86:78.

מועמד לפריצה: טריי ליילס. הוד וגובר צפויים למצוא עקביות בשנה השנייה שלהם בחמישייה, ועם הכישרון של שניהם, זה עשוי להספיק לעונת פריצה. אבל אנחנו חייבים ללכת עם ליילס הפעם, כי כל מי שרואה את הפאוור-פורוורד מקנטאקי נשאר עם הפה פתוח. לכאורה ליילס אמור להעביר עוד עונה בהתלמדות – בעמדה שלו נמצאים פייבורס, אחד משני השחקנים הטובים בקבוצה, דיאו המנוסה, וגם הייוורד וג'ונסון הולכים לקבל שם דקות בהרכבים נמוכים. אך ליילס, עדיין לא בן 21, הולך לדרוש זמן פרקט באופן שמנותק לחלוטין מכל שיקול שלא קשור ישירות אליו, הוא עד כדי כך טוב.

מועמד לדעיכה: אלק ברקס. הקיץ הזה לא היטיב עם ברקס. לצד הגעתו של ג'ונסון, ברקס נאלץ לעבור ניתוח נוסף ברגל שמאל, ומקומו בתכניות של הג'אז נותר מעורפל. הכישרון של ברקס הוא כזה של שחקן משמעותי בליגה – הוא אתלטי וגדול, בעל יכולת חדירה מצוינת ופוטנציאל כריבאונדר ושומר בעמדת הסקנד-גארד. אך הכדור נדבק לידיו באופן שלא הולם את השיטה של סניידר. הוא מהסס לזרוק, במיוחד בסיטואציות של קאץ'-אנד-שוט, למרות שהוא סביר בעליל, ומעדיף להוריד את הראש ולחדור פעם אחר פעם. פציעה קודמת בכתף פגעה ביכולות הסיום שלו ועליו להוכיח שהיא מאחוריו. הוא נמצא על חוזה לא רע, כך שיש אפשרות שהג'אז יחפשו לו קונה במהלך העונה.

אקס פקטור: ההרכבים. בין אם הוא הוכיח את זה ובין אם לא, סניידר הוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה. הוא תיאוריטיקן מעולה, חדשני וחריף, שמסוגל לשרטט תרגילים מנצחים מתוך שינה. אך העונה התפקיד המרכזי שלו יהיה סוג של סדרן תנועה. מגוון האפשרויות של הג'אז יהיה אינסופי: הרכבים נמוכים המתמחים בריווח ובניצול מיס-מאצ'ים, הרכבי ג'מבו עם גובר באמצע שאוטמים את הטבעת, והרכבים דינמיים המאפשרים חילופים אוטומטיים על פני ארבע-חמש עמדות. תיאורטית, סניידר יכול להעמיד חמישייה שתשתק את היריבה, או חמישייה שתקלע בצרורות. המאמן יגלה מהר ככל האפשר למי מהשחקנים השונים יש כימיה טובה עם מי, ויעצב את הרוטציה שלו לפי זה. כמו כן, לצד צעירים מבטיחים פתאום ישנם לא מעט ותיקים שכבר קיימו, ויהיה מעניין, וקריטי, לראות איך ייראו המאבקים על דקות משחק.

מאמן יוטה ג'אז קווין סניידר עם טריי ליילס. AP
אתגר לא פשוט. סניידר עם טריי ליילס/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: סניידר זוכה בתואר מאמן העונה אחרי תצוגת תכלית מרשימה, הממצה כל פסיק של כישרון מהסגל הרחב. הייוורד מגיע לאולסטאר ראשון, פייבורס כמעט. הוותיקים החדשים נותנים מנוחה ועצה טובה לצעירים. ליילס ו/או ג'ונסון מאיימים על תואר השחקן השישי. גובר חוזר להטיל מורא ברחבות והג'אז מובילים את הליגה ביעילות הגנתית בפער ניכר. ההתקפה מאיימת על טופ 10, וזה מספיק בשביל לנשל את הקליפרס מהמקום השלישי במערב. 28:54, הפתעה בסיבוב השני מול הספרס והפסד בשבעה משחקים לווריורס בגמר המערב בסדרה אפית.

תסריט פסימי: הפציעות חוזרות לבקר, וגם אם הפעם יש מי שימלא את השורות, זה לא מספיק בשביל להתנתק מהמסה הגדולה במרכז הטבלה. המחסור בכוכב אמיתי עולה לג'אז בעוד ועוד משחקים צמודים, ממש כמו בעונה שעברה, והג'אז שוב במאבקים על המקום האחרון לפלייאוף. עוד פציעה, עוד שריקה לא במקום, וזה שוב נגמר במקום התשיעי, 41:41.

תחזית: למעשה, הג'אז הרימו את הרצפה של מה שהם מסוגלים לעשות השנה, יותר מאשר את התקרה שלהם. כדור יש אחד, ומותר לשים רק חמישה מתוך העשירייה העמוקה של יוטה על המגרש. תשאלו את הקליפרס אם מעדיפים עשרה שחקנים מעל הממוצע, או את פול, גריפין וג'ורדן לצד ערימה של שחקני שכר מינימום. כוכב על עדיין אין. מה שכן, ההפרש המשוקלל שלהם בעונה שעברה היה שווה לקבוצה שניצחה 46 משחקים, כך שניתן לצפות מהמורמונים להילחם על המקום הרביעי העונה. 35:47 זה ניחוש מתון של מה שהם מסוגלים לעשות, והפסד מכובד ביותר לגולדן סטייט בסיבוב השני.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטה ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully