וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה נאשמים בפרשת לה פמיליה שוחררו למעצר בית

שלומי גבאי

14.10.2016 / 19:05

אליעד משה, ניב מנור ודניאל אלישייב שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים לאחר שהבקשה של הפרקליטות לבטל את השחרור של הראשון נדחתה ע"י בית המשפט העליון

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
אחד החשודים בפרשה/ספק 500

שלושה נאשמים נוספים בפרשת לה פמיליה שוחררו היום (שישי) למעצר בית. בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה כבר אתמול על שחרורם של אליעד משה, ניב מנור ודניאל אלישייב. אולם הפרקליטות ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה בכדי להגיש ערר לבית המשפט העליון. לבסוף הגישה פרקליטות המדינה ערר רק בעניינו של הנאשם אליעד משה, אך שופט בית המשפט העליון אורי שוהם דחה את ערר המדינה והותיר את החלטת השחרור של השופט המחוזי שי יניב על כנה.

זאת הפעם השנייה בה נדרש בית המשפט העליון להתערב בפרשה האמורה. בפעם הקודמת זה קרה במהלך חודש אוגוסט בעת הליך המעצר, אז נענה בית המשפט העליון לבקשת המדינה ונתן ארכה של יומיים נוספים לפרקליטות בכדי לגבש את כתבי האישום שהוכנו. הפעם סבר השופט שוהם כי לא נפל כל פגם בהחלטת השופט המחוזי יניב ולכן הוא דחה את טענות הפרקליטות. הללו נגעו לכך שהנאשם הוא בעל תפקיד בכיר בארגון לה פמיליה, וכאחד ממנהיגיו נטל חלק במעשי אלימות קשים שהופנו כלפי אוהדים של קבוצות אחרות. עוד נטען כי הנאשם היה פעיל בשלושה אירועים שונים המוזכרים בכתב האישום החמור, זאת לרבות האירוע ברידינג ושני אירועי אלימות בחוף פולג נתניה במהלך ליגת כדורגל החופים וכי שחרורו בתנאים מגבילים ובאיזוק אלקטרוני לא ימנע את המשך פעילותו הפלילית.

השופט שוהם נשען בהחלטתו על החלטת השופט המחוזי יניב, שקבע כי עוצמת הראיות שבידי התביעה אינן בעלות עוצמה גבוהה. לפיכך, הבהיר שוהם כי שחרורו של הנאשם למעצר בית מלא באיזוק אלקטרוני בבית הוריו ובפיקוח צמוד שלהם ושל אדם נוסף בעיר מודיעין ואיסור על יצירת כל קשר עם מי מהמעורבים בפרשה די בכך בכדי לאיין את המסוכנות הנובעת ממנו.

בית המשפט בדיון על העצורים בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
דיון בנושא לה פמיליה בבית המשפט/יוסי ציפקיס

גם בעניינו של הנאשם ניב מנור קבע השופט המחוזי יניב כי קיימות ראיות לכאורה למעורבותו באירועים בגינם הוגשו כנגדו כתבי האישום. למרות זאת, אותן ראיות אינן בעלות עצימות גבוהה, בנוסף, לנאשם אין כל עבר פלילי ויש לשקול עובדה זאת בעת בחינת חלופת המעצר. עד כה שוחררו למעצר בית שישה נאשמים מתוך ה-20 שכנגדם הוגשו כתבי האישום בפרשה שהתפוצצה בסוף חודש יולי עם מעצרם של 78 חשודים. כזכור זה קרה לאחר שחוקרי ימ"ר מחוז חוף הצליחו לגייס לשירותם את אחד מבכירי הארגון ששימש סוכן סמוי במשך שבעה חודשים ואסף חומר רב נגד חבריו הארגון הממודר.

עו"ד רוי גבריאל, שמייצגת את הנאשם אליעד משה, מסרה בתגובה: "אני מברכת על החלטת בית המשפט העליון, לפיה החלטתו של כבוד השופט יניב מבית המשפט המחוזי בתל אביב הנה ראויה. תמוהה ההחלטה להגיש ערר דווקא נגד ההחלטה לשחרר את מרשי אשר בעניינו נקבע כי קיימת חולשה בראיות". עו"ד עדי כרמלי המייצג את הנאשם ניב מנור: "אני שמח שמרשי שוחרר. למרות החלטת בית המשפט, לפיה הראיות נגדו חלשות, בכוונתי לערער לבית המשפט העליון כי לשיטתנו אין ראיות כלל נגד הלקוח שלי ומעצרו היה לשווא". עורך הדין משה אורן, שמייצג את הנאשם דניאל אלישייב, אמר: "כפי שטענתי כבר במעצר הימים, מדובר בתיק שיתנהל הרבה מאוד זמן וזה לא המקום למעצר עד תום ההליכים. גם בית המשפט השתכנע שניתן לאיין את המסוכנות בדרך של מעצר בית ולא במעצר מאחורי סורג ובריח".

אחד הנאשמים בפרשה ששוחרר לא מכבר למעצר בית אמר היום לוואלה ספורט: "מגדל הקלפים שבנו הימ"ר והפרקליטות, שהתבססו על עד מדינה פנטזיונר, מתחיל לקרוס. שופט מחוזי קובע כי הראיות שיש נגדנו חלשות, אם בכלל קיימות. גם החקירה שלי לא הייתה הוגנת, טרטרו אותי מחקירה לחקירה בלי שעות שינה ובלי תנאים בסיסיים שמגיעים לעצור. כאשר אזוכה לגמרי מהתיק, אשקול לתבוע את המשטרה והפרקליטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עורך דין משה אורן. באדיבות המצולמים
עורך דין משה אורן/באדיבות המצולמים
עורכת דין רוי גבריאל. באדיבות המצולמים
עורכת הדין רוי גבריאל/באדיבות המצולמים
עדי כרמלי עורך דין. באדיבות המצולמים
עורך דין עדי כרמלי/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully