וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינאקופולוס: "הטעות הכי גדולה שלי? שלא הבאתי את פיני גרשון לפנאתינייקוס"

13.10.2016 / 9:00

הבעלים של מועדון הפאר היווני בראיון נדיר ובלעדי לוואלה! ספורט: "אם אוברדוביץ' הוא המאמן הטוב באירופה, אז פיני הוא מנהל המשחק מספר 1. שוחחנו בעבר, ואולי הוא עוד יגיע אלינו". ואיך ייראה היום שאחרי דיאמנטידיס? "זה יום קשה, אבל אף אחד לא גדול יותר מהמועדון"

ברני ארדוב

בווידאו: משחק מקדים

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ארבע שנים. ארבע שנים חלפו מאז עזבו ז'ליקו אוברדוביץ' ודימיטריס איטודיס את פנאתינייקוס. ארבע שנים חלפו מאז הועברה השליטה במועדון לידיו של דימיטריס ינאקופולוס, בנו של פאבלוס ואחיינו של תנאסיס. פאו לא חזרה מאז לפיינל פור האירופי. אחרי שהעסיקה מאמן אחד במשך 13 שנים, היא החליפה את האיש על הקווים לא פחות משש פעמים בארבע השנים הללו.

עכשיו יוצאים הירוקים לעוד עידן חדש, שלא רצו ולא בחרו בו: העידן שאחרי דימיטריס דיאמנטידיס. ודווקא עכשיו הם נראים כמי שעשויים לנפץ מחדש את מחסום רבע גמר היורוליג.

דימיטריס ינאקופולוס נחשב לילד הרע של הכדורסל האירופי. הוא לא חשש לצאת בהאשמות חמורות נגד השופטים, לתקוף את ראשי היורוליג ופעם אחת אף תועד כשהוא מקלל את ואסיליס ספאנוליס מחוץ לחדר ההלבשה של האורחים באולם האולימפי.

לפעמים נדמה שקולו של ינאקופולוס בן ה-42 נשמע כל הזמן, אבל למעשה הוא חומק מראיונות שלא נערכים בעיתון "פראסיני" שבבעלותו. לקראת פתיחת העונה החדשה הסכים להעניק לוואלה! ספורט ראיון בכורה לתקשורת הבינלאומית, לראשונה מאז הפך לאיש החזק בפאו ב-2012.

דימיטריס ינאקופולוס עם פיני גרשון. Action Images, אתר רשמי
"הוא במקום גבוה במחשבות שלי". ינאקופולוס עם גרשון, בעונה שעברה/אתר רשמי, Action Images
"היו הרבה ספורטאים בפנאתינייקוס שבאו והלכו, וברור שדיאמנטידיס היה מעל כולם - אבל אני מאמין שהמועדונים הגדולים, כמו פנאתינייקוס, מכבי תל אביב, ברצלונה, ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה, תמיד ימצאו את הדרך להמשיך"

נפגשתי עמו בערב הגאלה שערך המועדון לכבודו של דיאמנטידיס באחת הגלריות היוקרתיות בעיר. לא מעט אגדות כדורסל יווניות התקבצו שם: פנאיוטיס יאנאקיס, פראגיסקוס אלוורטיס, לזארוס פפאדופולוס, יורגוס קלאיציס וכמובן דיאמנטידיס עצמו.

"לגדול בבית של פאבלוס זה אומר שאתה קודם כל אוהד פנאתינייקוס", פותח ינאקופולוס בהסבר על הייחוס המשפחתי שלו. "כילד, עקבתי אחרי כל המשחקים, אפילו ישבתי מדי פעם בשער 13, היציע של האוהדים השרופים. היום אני גם יכול להיות זה שמקבל את ההחלטות, וזה נהדר. הרקע שממנו באתי העניק לי נתוני פתיחה טובים ועזר לי. השיעור הכי חשוב שקיבלתי מאבא שלי ומדוד שלי הוא שאף אחד לא גדול יותר מהמועדון עצמו".

- אף אחד? גם לא דיאמנטידיס? האירוע שערכתם לכבודו היה מרשים ומרגש, אבל אני מניח שאתה מלא חששות מהיום שאחריו.

"היו בפנאתינייקוס הרבה ספורטאים שבאו והלכו, וברור שדיאמנטידיס היה מעל כולם - אבל אני מאמין שהמועדונים הגדולים, כמו פנאתינייקוס, מכבי תל אביב, ברצלונה, ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה, תמיד ימצאו את הדרך להמשיך. כן, גם אם הם מאבדים את השחקנים הכי גדולים שלהם. היום שאחרי דיאמנטידיס הוא יום קשה, אבל אנחנו מאמינים שנמשיך להיות בצמרת הגבוהה".

- מה עשית בשנה האחרונה כדי לשכנע אותו לחזור בו מהודעת הפרישה?

"אתה לא יכול לדמיין. היו לנו אנשים שהפגינו מחוץ לבית שלו. דיברנו עם אשתו. אפילו הגעתי לבת שלו, היא בסך הכל בת 4, וביקשתי ממנה לשכנע אותו. אבל כזה הוא דימיטריס. ברגע שהוא מחליט משהו, אי אפשר להזיז אותו. אני שמח שלפחות הוא לא ייעלם מנוף הכדורסל ומהנוף של פנאתינייקוס. סיכמנו שהוא יהיה חלק מאקדמיית הכדורסל שלנו, שאותה מנהל הקפטן הקודם, אלוורטיס".

- דימיטריס דיאמנטידיס, פנאתינייקוס, מול יאניס בורוסיס, ויטוריה לבוראל. GettyImages
"ברור שדיאמנטידיס היה מעל כולם". הקפטן הפורש עם יאניס בורוסיס, אשתקד/GettyImages
"להיות מנהיג זו לא ברכה או מינוי שאתה מקבל ממישהו. אתה צריך להרוויח את זה על המגרש ומחוצה לו. אני מאמין שיש לנו את האנשים שיוכלו לרשת את דימיטריס"

בעידן הפוסט דיאמנטידי אין סמלים בקרב התלתנים: אנטוניס פוטסיס אמנם מתחיל את עונתו ה-12 בקבוצה, ממש כמו יהלומידיס, אבל סירב להיות הקפטן; לבסוף מונה לתפקיד ניק קלאתיס, אבל הקהל הירוק לא ממש מתלהב ממנו; והכוכב הגדול אמור להיות בכלל זה שהיה מזוהה עם אולימפיאקוס השנואה, ושרק לפני חצי שנה התקבל באואקה בממטרים של קללות ובקבוקים - יאניס בורוסיס.

- הייתי במשחק האחרון של היורוליג בעונה שעברה, שבו הפסדתם בבית לוויטוריה, ואני זוכר איך כל האוהדים מסביב דיברו בסיום על החיבוק בינך לבין בורוסיס. ידעת כבר אז שתעשה הכל כדי להביא אותו?

"לא. יאניס הוא אחד השחקנים הטובים באירופה, ואנחנו תמיד רוצים את היוונים הטובים ביותר אצלנו בקבוצה. לחיבוק בינינו לא היה קשר למו"מ עתידי. הלכתי לחבק אותו בגלל ההיסטוריה בינו לבין האוהדים שלנו, מאז ששיחק באולימפיאקוס. רציתי לשנות את זה. אני לא רוצה ששחקנים מקבוצות אורחות ירגישו לא בנוח אצלנו".

- הוא המנהיג הבא של פאו, אחרי דיאמנטידיס?

"להיות מנהיג זה לא מינוי שאתה מקבל ממישהו. אתה צריך להרוויח את זה על המגרש ומחוצה לו. אני מאמין שיש לנו את האנשים שיוכלו לרשת את דימיטריס, אבל הם יצטרכו להוכיח את עצמם".

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
"הוא גדול מהמשחק עצמו. אולי רק גומלסקי היה טוב ממנו". על אוברדוביץ'/GettyImages
"אוברדוביץ' גדול יותר מכדורסל. הוא המאמן הטוב ביותר שהיה באירופה מזה שנים רבות. אולי רק אלכסנדר גומלסקי היה טוב ממנו, אבל בטח שהיום אין אף אחד מעליו"

- ארבע שנים אתה בראש המועדון, ארבע שנים בלי אוברדוביץ', ומאז עזיבתו לא חזרתם לפיינל פור.

"תסתכל על ההיסטוריה בספורט, בכל הענפים: למועדונים גדולים, שנמצאים בפסגה, יש גם תקופות פחות טובות ונפילות של כמה שנים. בדרך כלל לוקח להם זמן לחזור. אתה יכול לראות את זה במנצ'סטר יונייטד בכדורגל, זה קרה בעבר גם למילאנו ולריאל מדריד בכדורסל. פנאתינייקוס לא נפלה.

"בארבע השנים האחרונות זכינו בשני דאבלים רצופים ביוון, בכל אחת מארבע העונות הללו הגענו לרבע גמר היורוליג, פעמיים היינו רחוקים משחק אחד מעלייה לפיינל פור. יוון נמצאת במצב כלכלי קשה מאוד, ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לשמור על פאו ברמה הגבוהה ביותר. אני מקווה שהשנה נשיג תוצאות טובות יותר".

- כשאוברדוביץ' חזר לאתונה עם פנרבחצ'ה, והתקבל בכבוד מלכים על ידי הקהל, הכרזת שהוא המאמן הטוב באירופה. תנסה להחזיר אותו בעתיד?

"אוברדוביץ' גדול יותר מהמשחק עצמו. הוא המאמן הטוב ביותר שהיה באירופה מזה שנים רבות. אולי רק אלכסנדר גומלסקי היה טוב ממנו, אבל בטח שהיום אין אף אחד מעליו. ז'ליקו קיבל את ההחלטה שלו, בחר לעזוב לטורקיה ולהשאיר את פנאתינייקוס מאחור. אם אני רוצה שהוא יחזור? אני רוצה שכל מי שהיה כאן יחזור".

שחקני פנאתינייקוס ניק קלאת'יס. ארה'לה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
פדולאקיס מתדרך את שחקני פאו. מעניין מה הוא חושב על הדברים שאומר הבוס שלו/מערכת וואלה! NEWS, ארה'לה ויסברג
"הדבר שאני הכי מתחרט עליו, מאז שאני בתפקיד, הוא שלא החתמתי את פיני עוד ב-2013. הוא נמצא במקום גבוה במחשבות שלי. אם ז'ליקו הוא המאמן הטוב ביותר באירופה, אז פיני הוא מנהל המשחק הטוב ביותר"

- בנובמבר 2013, ערב המשחק שלכם בתל אביב, דיווחתי על כך שפיני גרשון עשוי להחליף את ארגיריס פדולאקיס במקרה של הפסד. אחר כך עלה שמו של הישראלי בכמה הזדמנויות שונות. למה הוא לא הגיע לפאו?

"הדבר שאני הכי מתחרט עליו, מאז שאני בתפקיד, הוא שלא החתמתי את פיני עוד באותה עונה. הוא נמצא במקום גבוה במחשבות שלי. אם ז'ליקו הוא המאמן הטוב ביותר באירופה, אז פיני הוא מנהל המשחק הטוב ביותר. ב-40 הדקות של המשחק עצמו, כשעומדים על הקווים, הוא מספר 1. יש לו תפיסה ייחודית, הוא יודע לבצע שינויים תוך כדי תנועה, הוא מבין את הפסיכולוגיה של המשחק. היו בינינו שיחות, באמצע העונה ההיא ואחר כך גם בסיומה, ובכל פעם היו נסיבות שמנעו את ההגעה שלו".

- אז פיני יוכל להפוך בעתיד למאמן במועדון שלך?

ינאקופולוס מחייך וטופח על שכמי. "אולי בשנים הקרובות נראה את זה קורה", הוא קורץ.

- יצאת לא פעם נגד השופטים ביורוליג...

"אני לא רוצה לדבר עכשיו על השופטים", הוא עוצר את השאלה. "אני אדם כן, אני תמיד אומר מה שאני חושב, ולפעמים לא כולם אוהבים לשמוע את מה שיש לי להגיד. שכל אחד ינהג כפי שהוא רואה לנכון".

מאז נכנס ינאקופולוס לתפקידו, נדמה כי היריבות המרה בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס רק החריפה. גם עתה הוא לא מחמיץ הזדמנות לעקוץ את בעלי המועדון האדום. "היריבות היא חלק מהספורט, אבל היא צריכה להישאר בגבולות 40 הדקות של המשחק ולא לחרוג מהמגרש עצמו. אני מקווה שגם מר אגלופולוס יבין את זה בקרוב ויתיישר עם המועדונים האחרים ביוון בכל מה שנוגע לחוקים ולתקנות. כדורסל הוא ספורט, והוא צריך להיות כיף".

דימיטריס ינאקופולוס עם ארהל'ה ויסברג. Action Images, אתר רשמי
"היריבות היא חלק מהספורט, אבל היא לא צריכה לחרוג מהמגרש". ינאקופולוס עם אהרל'ה ויסברג באתונה/אתר רשמי, Action Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully