וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה על אמת: הסדרות האיזוריות בפלייאוף ה-MLB יוצאות לדרך

6.10.2016 / 9:00

הקאבס ינסו לשבור את הקללה מול הג'איינטס, שרוצים לשמור על הברכה. טרי פרנקונה יחזור עם קליבלנד למפגש מול בוסטון. וושינגטון והדודג'רס יציבו מגישים נפלאים למשחק הראשון. טורונטו וטקסס ימשיכו בדיוק מהמקום בו קרב האגרוף ביניהן נפסק לפני כמה חודשים

שחקני שיקגו קאבס. Kiichiro Sato, AP
רק 108 שנים של המתנה, אין לחץ. שחקני הקאבס באימון/AP, Kiichiro Sato

זהו זה. שני משחקי הווילד קארד מאחורינו וארבע הסדרות האיזוריות נקבעו, כאשר רק שמונה קבוצות נותרו במרדף אחר טבעת האליפות של 2016. אז מי נגד מי, ומתי?

seperator

טקסס ריינג'רס (מאזן בעונה הסדירה - 67:95) - טורונטו בלו ג'ייז (73:89)

מתי מתחילים? הערב, יום חמישי, 23:30

מי מתחילים? קול המלס (מאזן העונה - 5:15) - מרקו אסטרדה (9:9)

מאזן בין הקבוצות העונה: 3:4 לבלו ג'ייז

וואו, כמה שהסדרה הזו הולכת להיות חמה. בפעם השנייה ברציפות, שתי הקבוצות נפגשות ב-ALDS. בעונה שעברה, הריינג'רס היו על הגל עם שני ניצחונות במשחקים 1 ו-2, בטורונטו, כולל ניצחון ב-14 אינינגים, בדרך הבטוחה לסיבוב הבא. אלא שאז הם חזרו הביתה, ספגו שני הפסדים ונסעו לקנדה למשחק 5, שזכור בעיקר בגלל ההומראן בן שלוש הריצות של חוזה באוטיסטה, שלווה ב"Bat Flip" (אין תרגום שיעשה עם זה חסד) המפורסם.

בטקסס המתינו בשקט לנקמה שלהם והיא לא איחרה להגיע, כאשר במפגש בארלינגטון בין שתי הקבוצות ב-15 במאי, לאחר שהחלה מהומה בין השחקנים, שלח רוגנד אודור מהריינג'רס אגרוף מדויק להפליא לתוך הלסת של באוטיסטה. זה היה המפגש האחרון בין הקבוצות, עד עכשיו, כאשר הציפורים מקנדה מגיעים עם המומנטום מהניצחון הדרמטי על בולטימור בווילד קארד וינסו לעקוץ את הטקסאנים, שהיו מצוינים לאורך כל העונה והובילו בביטחה את בית המערב מסוף מאי והלאה.

התגעגעתם?

קליבלנד אינדיאנס (67:94) - בוסטון רד סוקס (69:93)

מתי מתחילים? הלילה, בין חמישי לשישי, 3:00

מי מתחילים? טרבור באוור (8:12) - ריק פורסלו (4:22)

מאזן בין הקבוצות העונה: 2:4 לרד סוקס

טרי פרנקונה חוזר לסדרת פלייאוף בפנווי פארק, לראשונה מאז ברח מהעיר אחרי הקריסה הגדולה של 2011. פרנקונה אימן בבוסטון שמונה שנים והיה האיש ששבר את הקללה המפורסמת ב-2004, עונתו הראשונה בתפקיד, לפני שזכה באליפות נוספת עם הקבוצה ב-2007. כעת, הוא רוצה לשבור קללה אחרת, זו של האינדיאנס, שלא לקחו אליפות מאז 1948.

בקליבלנד סופסוף חגגו בשנה החולפת, עם לברון והקאבלירס ואולי, נישאים על גלי ההצלחה, האינדיאנס יצליחו לעשות משהו מיוחד, אחרי שהיו דומיננטים מאוד לאורך העונה בבית המרכז. בוסטון מצדה, ניהלה קרב עיקש מאוד עם טורונטו, בולטימור ואפילו היאנקיז, עד שריצה של 11 ניצחונות בספטמבר סידרה לה את אליפות המזרח. אחרי אותה ריצה, הגיעה דעיכה מסוימת שמנעה מהרד סוקס את יתרון הביתיות, אבל הם עדיין זוכרים לטובה את המהפך מול קליבלנד בפלייאוף 2007, אז חזרו מפיגור 3:1 ב-ALCS לניצחון 3:4. אלה הימים האחרונים של דיוויד אורטיז כשחקן פעיל ובבוסטון ירצו לתת לו מתנת פרידה חלומית, אבל לא יהיה להם פשוט עם הקלוזר הבעייתי קרייג קימברל.

טרי פרנקונה מאמן קליבלנד אינדיאנס. David Dermer, AP
שתי אליפויות, קללה שבורה והתרסקות גדולה בבוסטון. פרנקונה/AP, David Dermer

וושינגטון נשיונאלס (67:95) - לוס אנג'לס דודג'רס (71:91)

מתי מתחילים? בין שישי לשבת, 0:30

מי מתחילים? מקס שרצר (7:20) - קלייטון קרשאו (4:12)

מאזן בין הקבוצות העונה: 1:5 לדודג'רס

על הנייר, נדמה שהנשיונאלס אמורים להיות קצת יותר טובים. על הנייר, נדמה שהם גם היו אמורים להיות עם אליפות כלשהי עד עכשיו, אבל זה לא קרה, אחרי כמה התפרקויות מתסכלות בשנים האחרונות, בעונה הסדירה או בפלייאוף. אולי הפעם.

המשחק הראשון, בין שרצר לקרשאו, מבטיח המון, למרות שהשניים כבר נהנו בעבר מעונות יותר דומיננטיות מאשר זו הנוכחית. הדודג'רס גמגמו בחלק הראשון של העונה ולרגעים הייתה תחושה שהפרויקט הגדול של LA שוב ייכשל, אבל באמצע אוגוסט הם השתלטו על המקום הראשון בבית, במקביל לדעיכה של סן פרנסיסקו ומשם כבר הכול היה קל יותר. יחד עם זאת, הם כן עלו לפלייאוף עם הכי פחות ניצחונות מבין אלופות הבתים וסיימו את העונה עם חמישה הפסדים משישה משחקים, כולל סוויפ בסדרה האחרונה נגד הג'איינטס.

שחקני לוס אנג'לס דודג'רס. Alex Brandon, AP
הדודג'רס לא הבריקו העונה, אבל בהחלט מסוכנים/AP, Alex Brandon

שיקגו קאבס (58:103) - סן פרנסיסקו ג'איינטס (75:87)

מתי מתחילים? בין שישי לשבת, 4:00

מי מתחילים? ג'ון לסטר (5:19) - ג'וני קווטו (5:18)

מאזן בין הקבוצות העונה: 3:4 לקאבס

אולי ה-סדרה של הסיבוב הראשון. הקללה הכי גדולה שעוד נותרה בספורט האמריקאי, מול הברכה הכי גדולה שהספורט האמריקאי מכיר בעשור הנוכחי. בפינה הימנית, הקאבס, שסיפקו עונה סדירה עצומה, עם 103 ניצחונות ושלא לקחו אליפות 108 שנים. ככה, בקטנה. בפינה השמאלית, הג'איינטס, שגירדו את מקומם בווילד קארד בשנייה האחרונה ואז יצאו לניו יורק וניצחו את המטס עם הומראן דרמטי ועם מדיסון באמגארנר האדיר, שלפני שנתיים הוביל אותם לאליפות, השלישית בחמש שנים.

סן פרנסיסקו זכתה בתואר ב-2010, 2012 ו-2014 ואחרי שכל העונה כולם הזכירו את נושא השנה הזוגית, הנה היא שוב כאן. הג'איינטס אומנם נאלצו לשרוף מול המטס את באמגארנר, אבל גם לקווטו יש המון מה להציע והמשחק הראשון, בו כל הלחץ יהיה על הקאבס, יהיה משחק מפתח. האם שיקגו, שהייתה הקבוצה הטובה בליגה בפער ניכר העונה, יכולה לעשות את זה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully