וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור השלישי ב-NFL

27.9.2016 / 17:16

טרבור סימיאן הופך ליותר מרק מנהל משחק וג'ון אלווי מנצל את ההזדמנות כדי לסתום פיות למפקפקים. גם קרסון וונץ פורח, במסגרת ההצלחה של הרוקיז. אריזונה לעומת זאת, בצרות גדולות והלונג סנאפר שלה חוטף את האש. סיכום השבוע

טרבור סימיאן דנבר ברונקוס. Gary Landers, AP
משחק היסטורי. סימיאן/AP, Gary Landers

דאון ראשון ו-10:

ג'ון אלווי הוא בחור אכזר. מעבר להיותו גאון פוטבול, הוא אכזר ולא סלחן, מסתבר. מיד לאחר הניצחון הענק של דנבר בסינסינטי, ניצחון ששמר את האלופה במאזן מושלם אחרי שלושה מחזורים, אלווי פנה לטוויטר על מנת לסגור חשבונות בני 511 ימים.

בשני במאי של השנה שעברה, אחרי שנערך הסיבוב השביעי בדראפט, אלווי צייץ: "בחירת הסיבוב השביעי טרבור סימיאן נהנה מקריירה פרודוקטיבית בתור הקוורטרבק של נורת'ווסטרן. יש לו כישרון לא מלוטש עדיין ואנחנו חושבים שהוא יתפתח בצורה יפה". על כך, ענה לו המשתמש "T.D.F": "יש לנו כל כך הרבה צרכים אחרים בקבוצה. אנחנו מאמינים בג'ון ובברונקוס, אבל זה נראה כמו הימור עצום". ביום ראשון, אלווי חזר לאותו בחור, כמעט שנה וחצי אחרי, ותייג אותו, מבלי להוסיף אף מילה. הוא לא צריך להוסיף אף מילה. הוא שוב צדק.

טרבור סימיאן נתן קונצרט באוהיו. נכון, ההגנה העילאית, שהביאה לבדה את האליפות בעונה שעברה, עדיין שם ואפילו טובה יותר משהייתה, אבל כמו שכתב אנדי בנואה ב"MMQB": "סימיאן הופך מהר מאוד להרבה יותר מרק מנהל משחק. הוא עושה את המהלכים שלו ועושה אותם בגדול". אחד מאותם מהלכים היה טאצ'דאון של 55 יארד בדאון שלישי, אותו תפס דמאריוס תומאס, טאצ'דאון שסגר את המשחק והבטיח לברונקוס את הניצחון.

את משחק החוץ הראשון בקריירה המקצוענית שלו, סיים סימיאן עם 312 יארד באוויר וארבעה טאצ'דאונים, בלי אף איבוד. מעולם לא היה קוורטרבק שרשם 300+ יארד וארבעה טאצ'דאונים במשחק החוץ הראשון בקריירה שלו, עד שהגיע הילד האלמוני הזה, שאפילו לא הצליח להשלים את עונתו האחרונה בקולג' בגלל פציעה ב-ACL ופתאום שורף את ה-NFL. דנבר, אחרי שלושה משחקים, עם ניצחונות על שלוש קבוצות חזקות מאוד: קרוליינה, אינדיאנפוליס וסינסינטי ועכשיו היא נכנסת לרצף משחקים שכולל את טמפה ביי (בחוץ), אטלנטה, סן דייגו (בחוץ), יוסטון ושוב סן דייגו. מישהו רוצה להמר נגדה?

דאון שני ו-5:

ההצלחה של סימיאן היא רק אחד מסמלי ה"רוקיאדה". ג'קובי בריסט בפטריוטס, קודי קסלר בקליבלנד, דאק פרסקוט בדאלאס ולפחות כרגע מעל כל אלה, קרסון וונץ בפילדלפיה, כולם רוקים שפתחו במחזור החולף של הליגה. חמישה מתוך 32 וחלקם בקבוצות עם שאיפות גדולות.

בריסט עשה את המוטל עליו, לא יותר ולא פחות והיה חלק ב-0:27 המרשים של הפטריוטס החבולים מול יוסטון. קסלר נתן משחק לא רע בקליבלנד, אבל היי, זו קליבלנד, אז כמובן שהוא הפסיד בצורה מטופשת. פרסקוט ממשיך להוות תחליף ראוי ושקט לטוני רומו הפצוע וניצח עוד משחק בלי בעיות. ואז יש את וונץ.

פילי הגיעה למחזור השלישי כשהיא מעט אנדרייטד, אולי בצדק. האיגלס פגשו בשני משחקי הפתיחה שלהם יריבות די רעות, קליבלנד ושיקגו, שאפשרו להגנה המפחידה של הקבוצה מעיר האחווה לחמם מנועים בשקט. בליל ראשון, הכול כבר התפוצץ מול קבוצה הרבה יותר חזקה, כזו עם חלומות על הסופרבול. כמה שעות אחרי שמכבי נתנה להפועל חמש בדרבי, פילדלפיה נתנה לפיטסבורג 3:34 בדרבי שלהן, הפנסילבני. הסטילרס, עם כל כוכבי ההתקפה ועם ההגנה המשתפרת, נראו מבטיחים לקראת המשחק, אבל לא מצאו פתרונות לרגע, כאשר וונץ ממשיך בפתיחה שוברת השיאים שלו לקריירה: עד כה, הוא ניסה 102 מסירות ולא רשם אף איבוד אווירי, הכי טוב אי פעם לרוקי. השיא הקודם? טום בריידי, 81 ניסיונות מסירה בלי איבוד.

קרסון וונץ פילדלפיה איגלס. Chris Szagola, AP
שבר את השיא של בריידי. וונץ/AP, Chris Szagola

דאון שלישי ו-20:

להפסדים ב-NFL יש מחיר, ויש כאלה שמשלמים אותו מהר. הג'נרל מנג'ר של אריזונה, סטיב קיים, הודיע כי יביא השבוע, לקראת המשחק הביתי מול לוס אנג'לס ראמס, לא פחות מתשעה שחקנים חדשים למבחנים ואלו עשויים לקחת לא מעט מקומות של כמה משחקני הסגל הקיים, שחטף בראש בבפאלו וצנח למאזן 2:1.

הראשון שכנראה ישלם את המחיר לכך שלאריזונה יש כבר אחרי שלושה משחקים הפסד אחד בלבד פחות מאשר בכל העונה הסדירה הקודמת, הוא הלונג סנאפר, קמרון קנאדיי. במחזור פתיחת העונה, מסירה רעה שלו גרמה לצ'נדלר קטנזרו לפספס את בעיטת הניצחון האפשרית בהפסד לניו אינגלנד. אצל הבילס, הוצאת כדור גבוהה מדי לא רק שמנעה שער שדה שיכול היה לצמד 23:10, שתי דקות וחצי לסיום הרבע השלישי ולהשאיר את הקרדינלס במשחק, אלא שהיא גם הסתיימה עם כדור שארון וויליאמס המארח הפך לטאצ'דאון מן העבר השני. 7:30, גיים אובר. "תתבגר כבר לעזאזל", אמר המאמן העצבני ברוס אריאנס ארי המשחק, "אין לזה שום קשר לכלום חוץ מאשר למה שנמצא בין האוזניים".

על פי התחזית של ג'וש ווינפוס מ-ESPN לפני העונה, הקרדינלס, שהיו נפלאים אשתקד, היו אמורים להיות כרגע על 0:3 חלק ולסיים את העונה במאזן 3:13, אבל המציאות רחוקה משם. למזלה של אריזונה, גם היריבות לבית מגמגמות, אבל אם משהו לא ישתנה מהר מאוד במדבר (כולל ארבעה איבודים במשחק של קרסון פאלמר), 2015 תישאר זיכרון רחוק ועגום.

קמרון קנאדיי אריזונה קרדינלס. Bill Wippert, AP
שתי טעויות קריטיות בשלושה משחקים. קנאדיי/AP, Bill Wippert

דאון רביעי ו-2:

המפגש המדובר בין אודל בקהאם ג'וניור לג'וש נורמן היה מהנה. אחרי חודשים של טראש טוק, השניים הורידו הילוך לקראת המשחק ואם זה לא הספיק, OBJ סיפר בסיום כי לפני שריקת הפתיחה, אחד השופטים בא והזהיר אותו שלא יחשוב אפילו על פרובוקציות או עימותים עם מגן הפינה של וושינגטון.

ניו יורק קיוותה לנצל את הביתיות כדי לשמור על מאזן מושלם ובקהאם ג'וניור עשה את שלו מול נורמן, עם 121 יארד בשבע תפיסות, כולל תפיסה אדירה ביד אחד ועוד סיבוב גדול עם יד בתוך הפרצוף של מספר 24, אלא שתוך כדי המהלך הזה, הגיעה עבירה מטופשת נגד ריצ'בורג מהג'איינטס, שנכנס בנורמן, הורחק מהמשחק והרחיק את הענקים מקו ה-5 ל-20 ומיד לאחר מכן, איליי מאנינג זרק לידיים הלא נכונות ברד זון וגרם לתופס הצעיר שלו לאבד את הראש. אם היה "שאקטין א פול" ל-NFL, בקהאם ג'וניור היה נכנס אליו בזכות הטחת הקסדה ברשת האימונים של הבועטים, שנקמה בו ועפה היישר לתוך הראש שלו. בסופו של דבר, דווקא נורמן והרדסקינס, שכבר ראו את העונה נגמרת להם עוד לפני שהחלה, יצאו מחויכים מהמדולנדס עם ניצחון דרמטי וגדול. החדשות הטובות: במחזור סיום העונה השניים האלה ייפגשו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully