וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוז'אן, נלבנדיאן וסריצ'פאן גם

27.10.2002 / 18:28

סבסטיאן גרוז'אן זכה בטורניר סנט פטרסבורג לאחר שניצח בגמר את יוז'ני. נלבנדיאן דרס את גונזאלס בגמר בבאזל וסריצ'פאן עשה בערך אותו דבר לריוס בגמר שטוקהולם

סבסטיאן גרוז'אן (צרפת, מדורג 3) זכה היום בטורניר סנט פטרסבורג (מגרשים קשים, פרסים על סך מיליון דולר) לאחר שניצח בגמר את המקומי מיכאל יוז'ני 5:7, 4:6.

לגרוז'אן זוהי הכנה מצויינת לקראת טורניר ברסי. הטורניר האחרון והחשוב ביותר לפני ההצגה האחרונה של העונה בשנחאי. שם יתמודדו 16 הטניסאים הטובים בעולם על תואר המאסטרס החשוב. באולם ברסי בפאריז, ירגיש גרוז'אן כמו בבית, אחרי שזכה בטורניר בשנה שעברה ולמעשה ינסה להגן על התואר, כשלייטון יואיט ואנדרה אגאסי ינסו להפריע לו, בדרך להתמודדות הפרטית ביניהם על המקום הראשון בעולם.

ניצחון של דרום אמריקה

דוד נלבנדיאן הארגנטינאי הוכיח היום שההעפלה שלו לגמר ווימבדלון לא היתה מקרית, כשבסיומו של שבוע נפלא עבורו בבאזל, ניצח בגמר כשרון עולה אחר, פרננדו גונזאלס מצ'ילה, וזכה בתואר.

נלבנדיאן, שהיה יציב ומדויק יותר מגונזאלס ככל שהמשחק התקדם, ניצח ב-3 מערכות חלקות - 4:6, 3:6, 2:6. גם נלבנדיאן מתכונן לקראת טורניר ברסי היוקרתי (סך פרסים 2,328,00 דולר), לשם הוא נכנס בעיקר בזכות הישגו בווימבלדון. בסיום אמר נלבנדיאן (18 בעולם): הכל עבד בצורה מושלמת עבורי היום. שיחקתי לו לכף היד וידעתי שהוא לא יאהב את זה, אולי בגלל זה הוא איבד את הריכוז שלו. אני יודע שבסה"כ שיחקתי מצויין במהלך כל השבוע כאן בבאזל."

נלבנדיאן קיבל 50 נקודות דירוג בזכות ניצחונו בבאזל, וכעת הוא נמצא חזק במאבק על כרטיס למאסטרס בשנחאי. טורניר ברסי יקבע עבורו גורלות, שם הוא יאלץ יתמודד עם מראט סאפין בסיבוב הראשון. הטניסאי ממוצא ארמני סיפר כי בארגנטינה, ארץ הולדתו, החל גל של אהדה לטניס בקרב בני הנוער, בעקבות ההצלחה שלו ושל טניסאים אחרים ממדינתו. "ההישג שלי חשוב להרבה אנשים בארגנטינה ואני מקווה להמשיך לספק להם סיבות לשמחה".

גם אם היה מפסיד נלבנדיאן לגוזאלס, הרי שבכל מקרה היתה זו זכיה ראשונה של טניסאי דרום אמריקני בסוויס אופן. הפעם האחרונה שדר' אמריקני עשה זאת, היתה לפני 24 שנה, כאשר גיז'רמו וילאס הארגנטיני גבר על ג'ון מקנרו. גונזאלס אמר בסיום: "אני הפסדתי, אבל הטניס הדרום אמריקני ניצח. יש לנו הרבה שחקנים טובים. לצ'ילה יש שלושה, לארגנטינה שמונה ויש שחקנים טובים גם בברזיל, אקוואדור ופראגוואי. דרום אמריקה ממשיכה להשתפר ולהשתפר."

סריצ'פאן ללא הפסקה

פראדורן סריצ'פאן התאילנדי, שנדמה ומשתפר מטורניר לטורניר, זכה היום בטורניר שטוקהולם (מגרשם קשים, על פרסים בסך 650 אלף דולר), לאחר שניצח את מרסלו ריוס (צ'ילה) 6:7 (7:2), 0:6, 3:6, 2:6. מי זוכר שסריצ'פאן לקח את טורניר ה-ATP הראשון שלו, רק לפני כחודשיים בלונג איילנד (יש לו כבר שלושה תארים). מאות האוהדים הצ'יליאנים שהגיעו, נתנו הרגשה של משחק דייויס, דווקא על אדמה שוודית.

סריצ'פאן סיפר כי הקהל הצ'יליאני דווקא דחף אותו לשחק טוב יותר: "התעוררתי כשהצ'יליאנים החלו לעודד. אבל ידעתי שזה לא הולך להיות קל מהמערכה הראשונה." סריצ'פאן נאבק גם הוא על מקום במאסטרס של שנחאי, אך לפני כן הוא יאלץ להתמודד עם חואן קרלוס פררו בברסי, כבר ביום שלישי.

פרטים נוספים בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully