וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולמו הסודי של אלכס: סיפורו של אקס ברצלונה אלחנדרו גרימאלדו

28.9.2016 / 15:00

הסקאוטים הופנטו בגיל 13, בלה מאסיה סימנו אותו כסופרסטאר וההשוואה לאלבה הפכה לבלתי נמנעת. אלכס גרימאלדו נחשב לדבר הבא של ברצלונה, עד שבנפיקה סידרה לו נתיב בריחה. פפ כבר מוכן עם הצ'ק, רק אל תגידו לואיס אנריקה

אימג'בנק GettyImages

ינואר 2016 בברצלונה היה בסימן איש אחד - נוליטו. לואיס אנריקה הפציר ללא הפסקה בהנהלה לקבל לזרועותיו את חלוץ סלטה ויגו בתקווה להרחיב את הרוטציה סביב שלישיית MSN לקראת שלבי ההכרעה של העונה בליגת האלופות ובל'לה ליגה'. המאמן לא ויתר לרגע, ואף היה מוכן להיפרד משחקני סגל רק כדי לשוב ולשתף פעולה עם נוליטו. אולם בדרכו עמד רוברטו פרננדס. המנהל המקצועי סירב לשלם 18 מיליון יורו והותיר את לוצ'ו רק עם מוניר אל חדאדי, איך כל זה הסתיים, כולם יודעים - הדחה צורמת מול אתלטיקו מדריד כבר ברבע גמר הצ'מפיונס.

בזמן שלואיס אנריקה ופרננדס היו עסוקים בשדרוג הסגל הקיים, הם גם דאגו להעשיר את הקופה במיליון וחצי יורו עם הכסף שנכנס ממכירתו של אלחנדרו 'אלכס' גרימאלדו. בשוק ההעברות של 2016 סכום של מיליון וחצי יורו נחשב לזוטות (במיוחד בעידן בו על בן רייכרט שולם מיליון ועל אלרואי כהן 800 אלף יורו) ואפילו לא מכסה את העמלות של סוכני העל, אבל ההחלטה לוותר על אחד הכישרונות הגדולים ביותר של הכדורגל הספרדי ולה מאסיה עשויה לטפוח על הפנים של הצמד שאמון על הניהול המקצועי של ברצלונה.

על המציאה קפצה בנפיקה ותמורת סכום מצחיק קיבלה לידיה את מי שכבר בגיל 15 זכה להשוואות לג'ורדי אלבה, עם מסלול מרשים בכל הנבחרות הצעירות של ספרד ויותר מכל - בטן מלאה על ברצלונה והצוות המקצועי. "הנשר" החדש של אצטדיון האור כבר ממריא, רק אל תתפלאו אם הוא ינחת לצד נוליטו.

מגן בנפיקה אלכס גרימאלדו. GettyImages
הרווח המלא של בנפיקה. גרימאלדו/GettyImages

תור הזהב של ברצלונה הפך אותה לא רק לאחת הקבוצות המבוקשות הגדולות בעולם, אלא מיצב אותה כסמל לקידום שחקנים מלה מאסיה לקבוצה הבוגרת. הבעיה הגדולה במסורת הזו שהיא תלויה במחזורים וכמו כל מחזור יש טובים יותר וטובים פחות. בשונה מאלבה, אותו הוא מזכיר בסגנון המשחק, גרימאלדו עשה את הדרך ההפוכה. הסקאוטים של ברצלונה שמעו על הפלא שגדל במחלקות הצעירות של ולנסיה ובגיל 13 שכנעו אותו לעזוב את העטלפים לטובת לה מאסיה כאשר כבר אחרי מספר חודשים הוא הוסט לעמדת המגן השמאלי מעמדת הקיצוני.

מסלול ההתקדמות בשילוב עם הטכניקה וכוח הפריצה הובילו אותו עד להופעת בכורה בקבוצת המילואים בגיל 15 ו-349 ימים מול קרטחנה, שיא בו החזיק מאז 1998 הניגרי הרונה בבנגידה. בזמן שהבנת המשחק רק השתפרה, גופו הצנום של גרימאלדו התקשה לעמוד בעומסים ופציעה קשה השביתה אותו למשך 11 חודשים.

324 ימים ללא משחק רשמי הגיעו לקיצם בינואר 2014 ובתקשורת הקטלונית כבר פנטזו על שיתוף פעולה בין אלבה ל"ג'ורדי 2.0" בקבוצה הבוגרת על חשבונו של אדריאנו המאכזב. מאז סיום דרכו של לואיס אנריקה (אליו נגיע בהמשך) בקבוצת המילואים, הבחירות לגבי מאמני ברצלונה ב' היו שנויות מאוד במחלוקת. גם אוסביו סקריסטן, שהעדיף את קרלס פלנאס בצד השמאלי של ההגנה, השתכנע לבסוף והפך את גרמיאלדו לאחד השחקנים החשובים ביותר יחד עם סרג'י סאמפר ואדאמה טראורה.

לואיס אנריקה, מאמן ברצלונה. GettyImages
הגורל קשור זה בזה. לואיס אנריקה/GettyImages

לצערו של גרימאלדו לאורך כל התקופה שלו הוא היה קשור ללואיס אנריקה. המגן הצטרף לקבוצת הנוער ב-2008, בדיוק השנה בה לוצ'ו התחיל את קריירת האימון שלו במילואים. הנסיקה הגדולה הגיעה בזמן שהמאמן עזב לרומא וב-2014 בדיוק שכולם היו בטוחים כי המעבר לקבוצה הבוגרת מתקרב, 'הלוחם' נחת בקאמפ נואו בתקווה להחזיר את ברצלונה לברצלונה אחרי התקופה של חרארדו מרטינו. מי שהכיר מקרוב את לה מאסיה לא ספר את התכשיט היקר ביותר, גם אחרי שמונה לקפטן קבוצת המילואים.

לעומתו, שחקן נטול ברק וסיכוי ממשי להתברג בקבוצה הבוגרת כמו ג'רארד גומבאו קיבל את ההזדמנות להתאמן עם הקבוצה הבוגרת ומשהו אצל גרימאלדו התחיל לבעור. אם בעונתו הראשונה של לוצ'ו הרוטציה הייתה קצרה במיוחד, העונה הקודמת הדגישה את הצורך בהרחבת היריעה ולראייה מסע הרכש בקיץ 2016. את ההזדמנות לא הצליחו לנצל אדריאנו וז'רמי מת'יו המאכזבים כאשר אפילו סרג'י רוברטו הוסט שמאלה - רק גרימאלדו נותר מחוץ לתוכניות, בזמן שהפרשנים הבכירים בקטלוניה כינו אותו "סופרסטאר".

המגן, שחוזהו פג בקיץ האחרון, לא שמע מההנהלה על שיחות בנוגע להארכת חוזהו וגם היחסים הקרובים עם ג'רארד לופס, מאמן המילואים, לא גרמו לשנות את דעתו בנוגע לסיום הרומן עם בארסה. בתקשורת הקטלונית הצליחו לסחוט מהצעיר השקט ראיון ב-2015 בו סיפר: "אני אוהב לעבוד עם ג'רארד והיחסים בינינו נהדרים, הוא עוזר לי להשתפר ומאפשר לי לשחק בסגנון שלי. המיסטר (לואיס אנריקה) מעולם לא דיבר איתי. אין בינינו קשר ואין לי שום מסר בשבילו, מי שרוצה לראות אותי משחק, מוזמן למיני אסטדי". המסר עבר ולואיס אנריקה חסם את הדרך.

מגן ברצלונה לוקא דין. GettyImages
מי צריך את לה מאסיה? דין/GettyImages

בזמן שפרננדס והמאמן התכתשו לגבי נוליטו בינואר האחרון, נציגיו של גרמיאלדו כבר פעלו לגבי היעד הבא. בנפיקה קפצה על ההזדמנות לשים את הידיים על כישרון מבטיח בן 20, עם ניסיון מרשים בנבחרות הצעירות של ספרד. הנשרים לא היו מוכנים להמתין עד לקיץ ושילמו 1.5 כדי להוציא אותו מהאווירה העכורה שחווה בברצלונה, שמצדה לא הצמידה סעיף שיאפשר לה לרכוש אותו בחזרה.

רוי ויטוריה התרגש מיד עם השלמת העסקה: "אלכס הוא כישרון נהדר, אני כבר מחכה לעבוד איתו. אני לא מבין איך הוא לא קיבל אפילו הזדמנות להתאמן בקבוצה הבוגרת של ברצלונה". במסיבת העיתונאים בה הוצג, גרימאלדו לא היסס להסביר את ההחלטה: "בנפיקה היא חלון ראווה נהדר כדי שאוכל להציג את היכולת שלי. מדובר באחד המועדונים הגדולים בעולם, מאמינים בי כאן ואני רוצה לשמח את הקהל".

טריקת הדלת של אלחנדרו הפכה אותו לעוד קורבן של לה מאסיה, בדיוק כמו ג'ובאני דוס סנטוס, טיאגו אלקנטרה וג'רארד דאולופאו. הילד שגדל בעיר התפוזים עזב עם בטן מלאה וטענות נגד המאמן, והפעם האשמה הייתה שייכת רק ללוצ'ו. בבנפיקה שילבו אותו בצורה הדרגתית, עם דקות בעיקר כמחליף בדרך לזכייה נוספת באליפות והמון תשומת לב מצד רוי ויטוריה, עד פתיחת העונה משם הנשר הצעיר כבר המריא בכוחות עצמו. גרימאלדו השתלט בצורה בלעדית על עמדת המגן השמאלי כאשר אלוף אירופה הטרי, אליסאו, נדחק הצידה. פרננדס ולואיס אנריקה, שהרחיבו את הסגל במהלך הקיץ, רכשו את לוקא דין תמורת 17 מיליון יורו. מהלך הזוי בהתחשב בזה שהיה להם ממש מתחת לאף יהלום בן 20 שמכיר את השיטה על בוריה.

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
איחוד מרגש באיתיחאד. פפ/GettyImages

בפורטוגל כבר קשרו את המגן הצעיר עם ארסנל ובורוסיה דורטמונד, אך לפני עשרה ימים התקשורת המקומית רעשה: "פפ הגיע ומיד התאהב", בעקבות עוד הופעה מרשימה של גרימאלדו, שכבר בישל העונה שני שערים ומציג ממוצעים מרשימים של 1.5 מסירות מפתח בממוצע למשחק ו-79.7 אחוזי דיוק במסירה. בנפיקה, שאיבדה הקיץ את ניקולאס גאיטן לאתלטיקו מדריד, כבר הצמידה לספרדי תג מחיר של 60 מיליון יורו, אותו במנצ'סטר סיטי כבר מוכנים לשלם.

פפ, מלווה באחיו הסוכן פרה גווארדיולה, חזה במשחק האחרון של הנשרים וייתכן כי המעבר עשוי להתרחש כבר בינואר, שנה מאז שעזב את ברצלונה. המהירות והכוח המתפרץ שלו מזכירים את גאל קלישי, הדיוק המיוחד ברגל שמאל והעוצמה דומים לאלכסנדר קולארוב - לא פלא שפפ כבר מתלהב. ועל פי הדיווחים, נציג של האנגלים יצפה במשחק של בנפיקה אצל נאפולי בסאו פאולו. ההבדל העיקרי מאלבה המקורי הוא בעיקר המחויבות המרשימה יותר בפן ההגנתי. התכשיט שנשכח לטובת נוליטו, עשוי לשתף איתו פעולה על הקווים באיתיחאד, דמיינו את זה בתור סגירת המעגל של גרימאלדו. מי אמר שלה מאסיה יש רק אחת?

שחקן ברצלונה אלחנדרו אלכס גרימאלדו. GettyImages
הגרסה המשופרת של אלבה? אלכס גרימאלדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully