וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם אכלו פצצות של היטלר": תיעוד בלעדי מהעדויות בפרשת "לה פמיליה"

שלומי גבאי

23.9.2016 / 10:30

"אשפזנו להם ת'תחת", "זרקנו עליהם בלטות", "פה יורי נפל". חלקים רבים מחומרי החקירה, שבהם נחשפת שיטת העבודה של עד המדינה בפרשה, הגיעו לידי וואלה! ספורט. השחזור, השיחות עם החוקרים ושיחת הטלפון המפלילה - צפו בעדויות המצמררות

צלמים זמניים מורשים

כחודשיים חלפו מאז התפוצצה פרשת "לה פמיליה", במהלכה נעצרו יותר מ-70 חברי הארגון. כ-20 מהם עומדים בימים אלו לדין בבית המשפט המחוזי בתל אביב ונגד אחרים צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נוספים בקרוב. בפרקליטות ובמשטרה סבורים כי הצליחו למגר באופן משמעותי את פעילות הארגון, שמנה קרוב ל-1,000 חברים והיווה "כאב ראש" לגורמי אכיפת החוק.

חומר הראיות הרב שאסף עד המדינה נגד חבריו לארגון נלמד בימים אלו על ידי הסנגורים, שמשוכנעים כי מדובר בעד מדינה מניפולטיבי ולא אמין, אשר הדיח את חבריו לשעבר לבצע עבירות רק כדי לרצות את מפעיליו.

מהעדויות הרבות והסרטונים שהגיעו לידי מערכת וואלה!, נחשפת שיטת העבודה של עד המדינה המכונה "ג'ודו" ובהן הוא נראה רוכש את אמונם של חבריו ומצליח לגרום להם לשוחח בפרטי פרטים על אירועי העבר, תוך שהוא מתעד ומקליט אותם. את החומרים הוא העביר לסוכנים בימ"ר שמלווים אותו באופן צמוד.

באחד מסרטוני השחזור ניתן לשמוע שיחה בין שניים מהחשודים בפרשת לה פמיליה. השניים נוסעים לבד בשכונת פלורנטין בתל אביב ומשחזרים את אחד הקרבות הקשים שהיו להם עם אוהדי הפועל תל אביב. מאוחר יותר ישלחו החשודים את הסרטון לעד המדינה:

"פתאום באנו ללכת הביתה, ראינו את ** מהקצה ** עם מקלות אחי, אנחנו רצים ככה תראה בהליכה כולם, כולם רצים רצים רצים, תראה... אתה רואה אותם פה, הם בקצה אחי עם מקלות וקפוצ'ונים אדומים, תראה הם הביאו אותנו ליציאה אחי, מביאים אותנו לפה, אנחנו רצים עליהם, הם התחילו כבר לברוח הם בורחים, אתה רואה פה, הם דפקו לנו בלטות אחי, דפקו בלטות של החיים, פה כבר תפסנו שניים, אשפזנו להם ת'תחת במכות זרקנו עליהם בלטות, עברנו, הגענו לפה, תראה איזו ריצה הם דופקים, תראה, תראה, בכביש הראשי אחי, שתי מכוניות רשמנו שיש מכונית איתם, דפקנו איפה שהג'יפ, דפקנו באוטו בלטות אחושרמוטה הכל. דפקנו. באים נכנסים לפה, תראה, פה ככה... נכנסים לפה, תראה את הזה של האופנועים פה, החניה, פה יורי נפל, אבל איפה ** תפס אותו, תפס אותו על האוטו הכחול הזה, תפס אותו על האוטו הכחול הזה אני ו-*** בום בום בום אחושרמוטה, מכות רצח אחושרמטה *** באו לפה שפיכות דקירות, הם באו למסעדה הזאת אחי, התחבאו פה זרקו מפה כיסאות מהמסעדה הזאת אחי, וברחו אחי, בזמן הזה הם אכלו פצצות של היטלר אחי

הקראת כתב אישום לה פמיליה, בית משפט. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מצמרר. הנאשמים בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

בכל פעם שנשלח למשימה, הובל ג'ודו על ידי מפעיליו בימ"ר למפגש עם הנאשמים ושידר ביטחון רב. בסרטונים נראה בבירור כי הוא נינוח ואינו משדר פחד או חשש פן ייחשף ע"י חבריו.

בשיחה בין העד לאחד החשודים נאמרו הדברים הבאים: "אנחנו שומעים רעש, צעקות, באים נעמדים 15 בשורה עם מקלות ובקבוקים.. אנחנו בדממת אלחוט אחי... הולכים ברגל לא רצים, הולכים בלי לדבר מילה, כולם בשקט הולכים, הולכים הולכים מגיעים אליהם מתחילים... בלי צעקות בלי כלום, אין זמן. איזה מלחיץ זה אחי, אנשים רצים אליך בלי לדבר מילה, אתה יודע איזה עיוורון זה אחי, זה זומבי. בקיצור מפה לשם, פותחים עליהם ריצה...נעמדו שם, קיבלו כמה אגרופים, ברחו... רצו עד סוף הרחוב של פלורנטין שם, פנו שמאלה בקצה הרחוב, נעמדו עוד פעם איזה 15... הגענו אליהם... נעמדו קצת, כל האנשים הגיעו מאחורה מהסיבוב, נכנסו לאמוק... יורי, אנדריי ועוד איזה שניים, אוקיי? עמדו עד הסוף, עד סוף הקטלה הם עמדו... זה היה כאילו נוקאאוט חד משמעי.

בחודש יוני השנה נשלח ג'ודו לרכוש רימוני הלם בהרצליה. הוא פגש את אחד הנאשמים המרכזיים בפרשה ורכש ממנו שלושה רימוני הלם תמורת 1,000 ש"ח, בטענה כי יש לו בעיה שהוא צריך לפתור בעיר מגוריו בצפון. בנוסף, ישנו תיעוד בו הוא מקבל מהנאשם שני רימוני עשן ללא תמורה כספית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצור בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
"אשפזנו להם ת'תחת". החשודים בבית המשפט/יוסי ציפקיס

ג'ודו הוביל את חוקרי הימ"ר לזירות השונות ושיחזר את האירועים בדקדקנות ואף הוסיף ראיות המאמתות את דבריו. לאורך כל חודשי הפעלתו הוא הערים על חבריו והצליח לגרום להם לפטפט על אירועי העבר, באמתלה כי כך ישרישו את מדיניות הארגון למצטרפים החדשים ואם אכן ישמעו על מעשיהם, תיווצר הילה סביב שמם וכך ירכשו מעמד בארגון.

במקרה אחר הוא מוסר למפעיליו סרטון המתעד שחזור לכאורה של האירוע בפלורנטין, אותו אירוע שבו נפצע באופן קשה אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי. בסרטון נראה אחד הנאשמים, שנטל חלק באירוע הקשה, משחזר בפני חברו את פרטי האירוע ולאחר מכן שולח את אותו סרטון לג'ודו.

בתוך חדרי החקירות בימ"ר התעמת ג'ודו עם הנחקרים בזה אחר זה והטיח בהם האשמות קשות ומפורטות בעוד הנחקרים ברובם בוחרים לשתוק. החוקרים אף קיבלו ממנו סרטון המתעד מפגש שערכו חברי הארגון בביתו של אחד הנאשמים, שם נראו שרים שירים גזעניים ומתכננים פעולות אלימות נגד אוהדי קבוצות יריבות.

הסנגורים ששוקדים בימי אלו על אלפי דפי החקירה ועשרות שעות הווידאו, משוכנעים כי יצליחו לערער את אמינותו של ג'ודו בבית המשפט ולהפריח את עדותו: "נצלוב אותו על דוכן העדים ונוכיח שהוא פנטזיונר", אמרו הסנגורים. גם הנאשמים טוענים כי מדובר בעבריין מועד, שהדיח אותם לבצע עבירות ולהתרבב בפניו.

כמו כן, לפניכם שיחות ווטסאפ בין חברי הארגון, בהן ניתן לראות כיצד הם מתכננים לגרום נזק לבעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב.

עו"ד רוי גבריאל המייצגת את הנאשם המתועד בעת ביצוע עסקת האמל"ח אמרה: "מדובר בעד מדינה אשר הודה כי סחר באמל"ח בעצמו, ועדותו מבוססת על שקרים רבים במטרה לרצות את חוקריו. הפעלתו של הסוכן במקרה זה מבוססת אף היא על שקרים וסתירות בעדותו ועל כן יש לתמוה על הקלות הבלתי נסבלת באשר ליכולת לתפור תיקים על ידי הדחת חפים מפשע לביצוע עבירות. הטענות המלאות יוצגו בפני בית המשפט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully