וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו תשלם פיצויים לחרזי, אך בית הדין דחה את העתירה שהגיש

19.9.2016 / 12:41

מאמן הפועל עכו לשעבר תבע את מלוא שכרו עד יוני 2016. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע כי פסק הבורר תקף, והוא יקבל את שכרו על פי הסכם הפשרה ולא לפי החוזה המקורי שלו

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דן בעתירה של כדורגלן מכבי חיפה ומאמן עכו בעבר, אלון חרזי, שביקש לבטל את פסק הבוררות בעניין הסכסוך בינו לבין הקבוצה אותה אימן. חרזי מבקש לבטל את פסק הבורר שקבע כי עליו לכבד את הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים, ובכך לקבוע כי מגיע לו פיצוי מלא עבור החוזה בן השנתיים עליו חתם. בבקשה ציין חרזי כי באוגוסט 2014 נכרת חוזה בין הצדדים למשך שנתיים, בו נקבע כי הוא יקבל תוספת של 20 אחוז בשכרו בעונה השניה. בינואר 2015, יותר משנה וחצי לפני סיום החוזה שלו, חרזי פוטר והצדדים חתמו על הסכם פשרה שקבע כי שכרו של חרזי ישולם עד סוף חודש יוני (תום תקופת החוזה), וכן ימשיך להחזיק ברכב השכור עד תום תקופת החוזה. עוד נקבע, כי במידה וימצא עבודה חדשה יקוזז שכרו וכי הצדדים מוותרים על תביעות עתידיות.

אלון חרזי מאמן הפועל עכו. קובי אליהו
יקבל פיצויים לפי הסכם פשרה. אלון חרזי/קובי אליהו

במהלך חודש יוני 2015 פנה חרזי אל המועדון והתריע שלא שולם לו חוב בגין שתי משכורות, סך הכל 51,248 אלף שקל, וכן לא הועברו כספים לחברת הביטוח ולקרן השתלמות בסך 177,271 שקל וביקש לבצע את התשלומים מיד, אחרת יפנה למוסד לבוררות. בחודש יולי פנה חרזי לעכו והודיע כי הוא מבטל את הסדר הפשרה ודורש את מלוא שכרו וזכויותיו, בתוספת 20 אחוז, זאת מספר ימים לאחר ששולמה לו יתרת שכרו וכן המחאות דחויות לחברת הפנסיה ולקרן ההשתלמות עד ינואר 2016.

חודש אחר כך, הגיש חרזי תביעת בוררות. הבורר דחה את התביעה וחייב את עכו לשלם את הוצאות הבוררות. מנגד, בעכו טענו כי עמדו בהסכם בכך שהעמידו צ'קים דחויים לצורך הפרשות לקרן הפנסיה וקרן ההשתלמות. חרזי טוען כי הבורר לא התייחס לחובות אחרות של הקבוצה כלפיו: מענק הישארות בסך 10 אלף דולר נטו לעונת 2014/15, תוספת שכר בעונה שאחרי, כספי הפרשות בסך של 228,619 לעונה הראשונה בחוזה ותשלום מלוא ההפרשות עבור העונה השניה בחוזה. חרזי טוען כי הוברר לא התייחס לכך ששכרו לא שולם במלואו וכי לא מתקבל על הדעת שלכתב ההגנה מצורפים המחאות עתידיות, לאחר התאריך הנקוב בהסכם, ואילו הבורר ידחה את התביעה. במילים פשוטות, חרזי ביקש לדחות את פסק הבורר על פי חוק הבוררות לאור התעלמות מהטענות שהשמיע.

בפסק הדין קבעה השופטת אביטל רימון קפלן כי הבקשה לא מגלה עילה לביטול פסק הבורר. בית הדין קבע כי הוא לא מתערב בפסק הבורר ומאשר אותו. חרזי נדרש לשאת בהוצאות שכר טרחת עו"ד בסך 7,500 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully