וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל וקליגר אלופי ישראל ב-470, קורניצקי ובוסקילה בנשים

עדי רובינשטיין

26.10.2002 / 20:42

צמד השייטים הבכיר לקח את האליפות השניה ברציפות שלו, אחרי קרב מותח עם יוגב יוסף ושחף אמיר משדות ים. קורניצקי ובוסקילה הקדימו בנשים את פבריקנט וקליגר

בפעם השניה ברציפות זכו היום צמד השייטים אודי גל וגידי קליגר באליפות ישראל מדגם 470. גל וקליגר מהפועל תל אביב הקדימו את יוסף ואמיר משדות ים. למקום השלישי הגיע ניקה קורנצקי ו-ורד בוסקילה מהפועל תל אביב שזכו במקום הראשון בקרב הנשים. במקום השני אצל הנשים זכו ענת פבריקנט ולינור קליגר.


לאחר הזכייה אמר אודי גל: "התחרות הייתה ברמה גבוהה מאד. היה חשוב לנו לזכות בפעם השנייה ברציפות כי אנחנו מייחסים חשיבות לתואר אלוף ישראל. אמנם מדובר בתואר שהוא בעיקר יוקרה, אבל היריבים שלנו הם יריבים חזקים".

ניקה קורנצקי: "אני מאד שמחה לזכות באליפות ישראל, אנחנו בכושר טוב ואני מקווה שזו רק ההתחלה ושהשנה הזו תהיה כמו התחרות הזו".

יהודה מעיין, יו"ר איגוד השייט אמר: "אני שמח מאד שהייתה לנו תחרות ברמה כזאת. היו כאן 11 סירות שזה בהחלט מכובד, מה עוד שהאגודות עשו מאמץ והגיעו להתחרות בתל אביב".

משה (מוגיטה) גל רכז הפועל תל אביב: "אני גם חושב שהתחרות הייתה ברמה גבוהה. חבל שהיו רק ארבע צוותי בנות ושכולן היו מהפועל תל אביב. אני חושב שהאגודות ואיגוד השייט צריכים לעשות יותר כדי שיהיו יותר בנות בענף הזה".



אליפות ישראל אכן הייתה ברמה גבוהה. הצעירים והצעירות אמנם לא סיכנו את הצוותים המובילים אך בהחלט הציגו שייט ברמה גבוהה. הזוכים במקום השלישי אצל הגברים , סתיו כהן ואייל לוין, שמגיעים מחיפה הם רק בני 16, ו-17. הם מהווים עתודה נכבדה יחד עומר ברנט ואדם בוטה מהפועל תל אביב שסיימו במקום הרביעי.

על אף שהתחרות היא תחרות לכל דבר ועניין הרי שהתנאים בישראל אידאליים, אולי יותר מדי ואנים מהווים אינדקציה לקורה בתחרויות בחו"ל. מכיוון שהתחרויות בישראל נערכות בים ואין כמעט יום בשנה שאין בו רוח, האסטרטגיה כמעט ולא משחקת תפקיד. ברוח שתמיד קיימת (בעולם לדוגמא, נערכים לעיתים שיוטים במפרצים או באגמים מה שיוצר ימים ללא רוח בהם מתבטלים להם שיוטים או לחילופין כל השיוטים מבוססים על טקטיקה) מי שיותר מהיר מנצח. מדובר למעשה במירוץ סירות יותר מאשר תחרות שייט שבהם עובדים הצוותים על תכנון היום הבא בסוף כל יום.

עונת השייט הנוכחית הולכת להיות שנה אולימפית. הקרבות בין הבנים לבין הבנות הולכים להתקיים רחוק מכאן באירופה ובעולם. תחרויות האימון מתחילות במרץ ובאותו חודש תיערך גם אליפות חשובה בייר, צרפת. עד אז מתכננים שייטי ישראל ב-470 להתחרות בינם לבין עצמם פעם בחודש במין ליגה משל עצמם. זו איננה תחרות רישמית אך היא בהחלט תעזור לשמר את המסגרת. הצעירים יזכו לאימון קבוע עם טובים מהם והוותיקים יתחרו עם מספר יריבים גבוה, יחסית, בארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully