וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף הסורר: אנטוניו קונטה מנסה לשנות את אופיו של דייגו קוסטה

12.9.2016 / 7:07

דייגו קוסטה השתוקק לעזוב את צ'לסי ולשוב לאתלטיקו מדריד, אבל המאמן האיטלקי התעקש להשאירו, ומאמין שיוכל להפיק ממנו את המקסימום. בינתיים הרשתות רועדות עם 4 שערים ב-4 משחקים

עריכת וידאו: מרום שפיצר

כאשר נשמעה אתמול שריקת הסיום בסוונסי, שחרר דייגו קוסטה צרחה של תסכול. הוא אמנם הבקיע צמד, כולל מספרת לא רעה בכלל, אבל צ'לסי סיימה בתיקו 2:2 בלבד, וזה ממש לא סיפק אותו. זהו אופיו של החלוץ הברזילאי-ספרדי על קצה המזלג. הניצחון מעל הכל עבורו, וההופעה האישית משנית. לכן כה התעקש אנטוניו קונטה להשאירו בקבוצה, בניגוד מוחלט לרצונו של השחקן עצמו. אחרי שנתיים בסטמפורד ברידג', הוא השתוקק לשוב הביתה לאתלטיקו מדריד, כפי שעשה שנה קודם לכן המגן השמאלי פיליפה לואיס. ואולם, התוכנית הזו נגנזה, ונכון לעכשיו כל הצדדים מרוצים.

חלוץ צ'לסי דייגו קוסטה חוגג. רויטרס
שחרר צרחה של תסכול למרות הצמד. דייגו קוסטה/רויטרס

ההחלטה לחבור מחדש לדייגו סימאונה התבשלה אצל דייגו קוסטה במהלך כל העונה שעברה. ב-2014/15 הוא קרע רשתות, יצר שיתוף פעולה נהדר עם ססק פברגאס וזכה באליפות, אבל מצב הרוח התהפך בסתיו לפני שנה כאשר הקבוצה נקלעה למשבר. הביקורות לא איחרו לבוא, עודף המשקל שלו הפך לשיחת היום, והיחסים עם ז'וזה מוריניו התערערו. למעשה, הם הגיעו לנקודת רתיחה דווקא באיצטדיון העירוני בחיפה, במהלך הניצחון 0:4 על מכבי תל אביב בליגת האלופות. למזלו של קוסטה, פוטר הפורטוגלי זמן קצר לאחר מכן, והוא שב בהדרגה לכושר סביר תחת שרביטו של חוס הידינק, אבל התקשורת התמקדה, במידה לא מבוטלת של צדק, בהיבטים הבעייתיים של אופיו, והחלום לחזור לאתלטיקו הלך והתחזק.

תקרית חשובה בהקשר זה התרחשה במרץ, כאשר צ'לסי הודחה מהגביע האנגלי בידי אברטון בגודיסון פארק. רומלו לוקאקו כבש צמד, בעוד הברזילאי הורחק בגין נשיכה לכאורה בצווארו של גארת בארי. על אף שהכחיש את המעשה, הועמד קוסטה לדין משמעתי, והידינק הגיב: "נדמה שההתאחדות קצת מחפשת אותו. יש הרבה פרובוקציות נגדו, זה חלק מהמשחק. אני לא יכול להבטיח שהוא לא יתפוצץ שוב בקרוב, אבל אולי מישהו מנסה למצוא סיבה להעניש אותו". השחקן עצמו בהחלט הסכים עם הקביעה, והמועדון קיבל ממנו מסר ברור לחלוטין – הוא מעוניין לעזוב. מנגד, לוקאקו הסתמן כאלטרנטיבה האידיאלית להחליפו. אם ריאל מדריד רכשה בחזרה את אלברו מוראטה ומנצ'סטר יונייטד היתה בדרך לשבור את שיא ההעברות תמורת פול פוגבה ששוחרר ללא תמורה, גם צ'לסי יכלה להרשות לעצמה להודות בטעות לגבי הבלגי.

עוד בנושא

צמד של קוסטה הציל את צ'לסי מהפסד לסוונסי
קונטה: "דייגו קוסטה התנהג בצורה פנטסטית כדי לשלוט במצב"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן צ 'לסי אנטוניו קונטה חוגג. רויטרס
לא הסכים לוותר .אנטוניו קונטה/רויטרס

החתמת גמיירו חיסלה את החלום

ובכל זאת, זו לא היתה המטרה של קונטה. האיטלקי הבהיר לרומן אברמוביץ' שהוא מעוניין להשאיר את קוסטה גם אם לוקאקו יגיע בסופו של דבר. הרכישה של מישי בטשואי ממארסיי לא שינתה דבר בהקשר זה. לכן, כאשר התייחס נשיא אתלטיקו אנריקה סרסו לנושא, הוא שם את כל הקלפים על השולחן: "דייגו רוצה לחזור, ואנחנו בעד, אבל זה יהיה מורכב מאוד. המאמן מעוניין להחתים חלוץ חדש עם מאזן כיבושים מוכח, אבל זה לא בהכרח יהיה קוסטה".

יולי היה חודש של אי ודאות עבור החלוץ, והוא היה עצבני במהלך מחנה האימונים בארצות הברית. שיחות לא מעטות נערכו עם קונטה, והמאמן הבהיר שאין לו כוונה לשחררו. לאתלטיקו לא היו כוונות להיגרר למאבקים מתישים, אז היא חתכה והחתימה את קווין גמיירו מסביליה. "המועדון בחר בי, וזה מה שחשוב", אמר הצרפתי כאשר נשאל על המתחרה. בכך נסגר חלון ההזדמנויות מבחינת קוסטה, והוא הבין שעתידו יהיה בכל זאת בלונדון. כאשר פגש את סרחיו ראמוס בתום משחק ידידות מול ריאל מדריד, תהה הבלם הספרדי: "מדוע לא חזרת? הם לא נתנו לך ללכת?", וקוסטה אישר את המצב.

לאחר מכן, ירדה בהדרגה במהלך אוגוסט מהפרק האפשרות להחתים את לוקאקו. הדרישות הכספיות של אברטון היו גבוהות מדי לטעמו של אברמוביץ'. וכך, נותר הברזילאי הכוכב המוביל בחוד, וצ'לסי היתה שלמה עם הבחירה. גם כאשר הלכו נחרצות נגד רצונו של השחקן, ידעו ראשי המועדון שהם יכולים לסמוך על המוטיבציה של החלוץ. הוא ממש לא אדם שעושה שביתה איטלקית. מחוייבותו אף פעם לא מוטלת בספק. הוא חייב להילחם. הוא לא יכול אחרת. זו התכונה הכי טובה שלו, וגם החסרון הכי בולט שלו, כי כאשר דורך קוסטה על הדשא כל הקווים האדומים נעלמים וכל האמצעים כשרים כדי להשיג את המטרה.

שחקן אברטון, רומלו לוקאקו. רויטרס
הדרישות הכספיות שלו הטו את הכף לטובת קוסטה. לוקאקו/רויטרס

כל העולם על הכוונת

עם קונטה, ההתמדה תהיה קלה יותר. האיטלקי לקח על עצמו משימה מאתגרת מאוד לשנות את הגישה של קוסטה ולנווט את האנרגיות העצומות של החלוץ לכיוון הנכון. הוא הגן עליו בתקשורת אחרי המחדלים נגד ווסטהאם ו-ווטפורד, אך גם נתן עצות פומביות, בתקווה להעביר מסר חד ככל הניתן. אחרי התקרית עם התקשורת הספרדית, המליץ קונטה לקוסטה: "תדבר על המגרש. תתרכז רק במשחק". וגם במישור המשמעתי יש אמירה ברורה. "דייגו משחק עם המון תשוקה, ולכן מסתכן תמיד בספיגת כרטיסים צהובים. אני רוצה לשפר את המצב, כי חשוב לי שיהיה על המגרש בכל משחק ומשחק. הוא צריך ללמוד להשתמש באגרסיביות שלו בצורה נבונה יותר".

אז אתמול קוסטה אמנם ספג כרטיס צהוב שלישי העונה, אבל נמנע מסכנת הרחקה והיה מצוין לאורך כל ההתמודדות עם שני שערים נהדרים. המחמאות מהבוס לא איחרו לבוא. "אחרי כל משחק שואלים אותי על קוסטה, אז אני רוצה לומר שהוא הפגין איפוק והתנהל באופן פנטסטי. הוא ספג מכות בלי הפסקה, אבל הראה לי לחבריו שהוא יודע להתנהג למופת, גם כשזה קשה. מדהים אותי שהבלם ששמר עליו לא הורחק", אמר קונטה.

השחקן עצמו הצהיר לא פעם שאין לו כל כוונה להשתנות, אבל הוא הרי לא צריך להכריז על כך בפומבי. אם סדרת החינוך השקטה והרכה של קונטה תצליח, התוצאה עשויה להיות פנומנלית עבור הכחולים. זה לא מובטח, כמובן, והדרך עוד ארוכה מאוד, אבל יהיה מעניין להמשיך לעקוב. את אתלטיקו קוסטה כבר שכח. עכשיו הוא רוצה לזכות באליפות שניה עם צ'לסי.

שחקן צ'לסי דייגו קוסטה חוגג. AP
סדרת החינוך השקטה תעבוד? דייגו קוסטה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully