וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה עם מולנסטיין והמסר המאכזב מבית"ר. מדוע ורמוט נשאר במכבי חיפה?

8.9.2016 / 8:20

בתום שבוע סוער, ורמוט למד שיעור חשוב - לא בטוח שהיה חוזר לשמוח בבית"ר, והודיע לבן דב: אני נשאר. ומה הוביל לפיצוץ עם ז'אורז'יניו ומכבי ת"א? סיכום הימים האחרונים של החלון בכרמל

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אחרי תקופה מסוימת בה הביע את רצונו לעזוב את מכבי חיפה, גם אתמול, לאחר סיום מועד ההעברות, גילי ורמוט עדיין במועדון. השתלשלות האירועים שהובילה להישארותו בקבוצה הייתה יכולה להוביל בקלות למעבר לבית"ר ירושלים, אבל אתמול בשעות הבוקר השחקן קיבל החלטה סופית ולפחות עד מועד ההעברות הבא ורמוט יצטרך להוכיח שהוא ראוי לחולצת ההרכב.

הסיפור החל מיד לאחר המחזור הראשון מול הפועל תל אביב. רנה מולנסטיין בחר לנפות את ורמוט מהסגל בגלל סיבה מקצועית. ורמוט לא אהב את זה והשניים נפגשו למחרת באימון. מולנסטיין אמר לורמוט: "לא היית בסגל, זה נכון, אבל אני בונה עליך להמשך העונה. אתה חלק מהסגל שלי". ורמוט מצא את עצמו בחוץ באותו היום בו נכח בחדר הלידה ליד אשתו שכרעה ללדת. "אנשים חשבו שגילי לא בסגל בגלל זה, אבל זה לא נכון. רנה לא חשב שהוא צריך להיות חלק מהסגל, הסיבה היא מקצועית בלבד". בסביבתו של ורמוט מודעים לכך. "המאמן אינו נביא. הסגל פורסם עוד לפני שגילי הודיע שהוא בחדר הלידה", אמרו אז. ורמוט לא נכלל כזכור גם בסגל המשחק מול סכנין ותהה האם המאמן שיקף בשיחה את התמונה המלאה לגביו.

עוד בנושא:

חלון ההעברות ננעל: ולפורט נשאר בבית"ר ירושלים, חוזז באשקלון
ההפתעה של החלון: מיכאל אוחנה חתם לחמש שנים בבאר שבע

שחקן מכבי חיפה גילי ורמוט. אדריאן הרבשטיין
נשאר בסופו של דבר בכרמל. גילי ורמוט/אדריאן הרבשטיין

הפיצוץ לא איחר לבוא. מקורביו של ורמוט דיווחו על הצעה מבית"ר ירושלים וגישושים מהפועל באר שבע. אחד מהם סיפר: "אם תגיע הצעה טובה גילי יבקש ללכת. הוא יודע לקרוא את המפה ומבין שלא רוצים אותו". באותו רגע חיפה החליטה לפעול. בשיחה עם נציגיו הבהיר המועדון כי הוא לא מתכוון להשתתף בשכר אם יעזוב. המסר שעבר לוורמוט היה: "המאמן רוצה אותך והבהיר לך את זה בשיחה. אם תרצה ללכת, תצטרך לוותר על כל החוזה שלך כאן ללא פיצוי". ורמוט הבין שיצטרך להתגמש בשכר. במכבי חיפה הוא הרוויח 250 אלף דולר כשהעונה שכרו טיפס ל-320 אלף. טביב הסכים לשלם בערך חצי מהחוזה. בשלב הזה השחקן הרגיש שהדרך לבית"ר ירושלים לא תהיה פשוטה כל כך. "גילי הבין שני דברים. הראשון, שהוא הולך לקצץ בפעם השניה מאז הגיע למכבי חיפה. השני, שאין לו מקום בטוח בהרכב בבית"ר. ורד, לידור כהן, בריהון, כולם אמורים לשחק. כשהוא הבין את זה הוא שינה את קו המחשבה שלו". במקביל, לאחר שיחה נוספת שנערכה עם מולנסטיין, המאמן שלח לוורמוט מסר באמצעות התרגול הטקטי. ורמוט תורגל לאורך כל השבוע בהרכב, ופתח גם במשחק האימון מול נצרת עילית.

אתמול בבוקר, יומיים לאחר הפרסום בוואלה! ספורט לפיו בחיפה החליטו להשאיר את ורמוט בקבוצה כמעט בכל מחיר, הגיע הטלפון. ורמוט שוחח עם המנכ"ל אסף בן דב ואמר לו: "מעולם לא ביקשתי ללכת. אני רוצה להישאר במכבי חיפה". מיד אחר כך במועדון הוציאו הודעה רשמית אחריה סיפרו: "עד הרגע הזה, אף אחד מבית"ר לא פנה אלינו. טביב לא שוחח עם שחר. הכל נעשה מאחורי הקלעים. לורמוט יש חוזה והוא החליט לכבד אותו". הדרך לפשרה בין הצדדים, כך נראה, הגיעה בעיקר לנוכח ההתעקשות של בן דב ושחר לא להשתתף בשכר של השחקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ז'אורז'יניו שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
מכבי חיפה תנסה להחתים אותו שוב בינואר. ז'אורז'יניו/אדריאן הרבשטיין

גם סיפור ז'אורז'יניו לא היה פשוט. המגעים לגבי השחקן התנהלו כל העת, גם כשבסכנין טענו שהשחקן נשאר. "זה היה משחק כפול. מצד אחד הם רצו להוכיח לקהל שהשחקן נשאר ומצד שני נתנו את ההרגשה שהכל עניין של כסף", סיפר מקורב למשא ומתן. בפגישה אתמול חיפה הבינה עד כמה הפערים גדולים. סכנין רצתה לקבל לידיה את כרטיס השחקן של איסמעיל ריאן. גם שמו של עטאא ג'אבר עלה אם כי בסכנין התעקשו בעיקר על הקשר ההתקפי. בחיפה סירבו להעביר את השחקן לצמיתות. גם הפערים הכלכליים היו גבוהים. סכנין הייתה מוכנה לשחרר אותו ב-750 אלף יורו, חיפה הכפילה את ההצעה והייתה מוכנה לשלם מיליון שקל, אבל הפערים היו עדיין גדולים מאוד.

נציגי ז'אורז'יניו שמרו על קשר עם אנשי חיפה, אבל קצת אחרי השעה שש בערב הודיעו לו כי המשא ומתן הופסק. ז'אורז'יניו, שסיפר אתמול כי הוא עצוב לנוכח ההחלטה, מסרב לחתום על הארכת חוזה כעת. בחיפה לא מוותרים ומתכוונים לנסות ולהחתים את השחקן בינואר תמורת פיצוי סמלי או לסכם איתו על מעבר בקיץ הבא. אבל לא רק הברזילאי לא הגיע. גם שלומי אזולאי לא ישחק בחיפה. חיפה הציעה 450 אלף יורו ומענקים במקרה של זכיה עתידית באליפות, הצהובים דרשו 550 אלף ומשם אף צד לא הסכים להתגמש.

עד אתמול אזולאי הציע לבן דב לוותר על 50 אלף יורו משכרו בפריסה על שלוש שנים. בחיפה לא אהבו את הרעיון. "ההסבר פשוט. אזולאי לא עבר למכבי חיפה בגלל אגו בין המועדונים", אמר אתמול מקורב למשא ומתן. לאורך כל הדרך רמזה סגנית האלופה כי ייתכן שתשאיל אותו לקבוצה אחרת ונראה כי זו הסיבה שבחיפה הבינו שהכסף הוא לא הפער המרכזי בסיפור הזה. "מזמן לא ראינו שחקן שכל כך רוצה לשחק במכבי חיפה. אזולאי בכה ובכינו איתו. אבל לא הייתה כאן אפשרות לעסקה", הסבירו במועדון. בחיפה הבטיחו לשחקן כי יעקבו אחר ההתפתחויות בעניינו וכמו במקרה של ז'אורז'יניו, גם הוא בהחלט עשוי להילקח בחשבון במהלך השנה.

"בשורה התחתונה, נתנו למאמן שלנו אפשרות להתחזק בזר נוסף בינואר. במוקדם או במאוחר, כולנו נבין שאפשרות הזאת היא דבר לא פחות חשוב", סיכמו בחיפה. בינתיים, הקבוצה ממשיכה בהכנות לקראת המשחק מול בני יהודה. נראה כי חמישה מבין השישה - גילי ורמוט, קמיל ואצק, גארי קגלמאכר, פיראס מוגרבי, ניקיטה רוקאביציה ורועי קהת יהיו אלה שישחקו מאחורי גליינור פלט. אלירן עטר אמור לחזור בעוד כשבוע וחצי לאימונים מלאים. ההערכה היא שישוב לשחק במחזור השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully